50.000 it-banen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

16 mei 2018, 08:27

De overheid wil tegen 2020 50.000 nieuwe digitale banen creëren, een stijging van jewelste gezien er nu 85.000 zijn.
In het plan’ Digital Belgium’ doet het ministerie van Economie uit de doeken hoe ze 50.000 nieuwe IT-jobs willen creëren. Onder andere 1.000 start-ups moeten tegen dan het licht zien, wat uiteraard voor heel wat werkgelegenheid zal zorgen. Dit wil de regering klaarspelen met “een positief fiscaal klimaat” voor start-ups, onder andere via lagere loonkosten voor jonge ondernemers en fiscale prikkels voor crowdfunding.

https://www.hln.be/geld/vacature-com/de ... ~ac429cb0/

Wij hebben evenveel it-ers als een derdewereldland.
Wij zijn een land van ambtenaren en poetsers met dienstencheques.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 mei 2018, 12:57

:?: de vraag is wat is een IT-er

Zijn dat de jongens (en meisjes) die je pc aansluiten?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 mei 2018, 13:46

het zijn programeurs die uw vraag omzetten in computertaal.
  

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 mei 2018, 13:49

De IT-sector is niet voor iedereen weg gelegd. IT-er wordt je pas na het volgen van een opleiding op het HBO of de universiteit. Het is geen gemakkelijk beroep en om het allemaal te kunnen leren heb je om te beginnen beslist affiniteit met computertechnologie nodig. Op de tweede plaats moet je interesse natuurlijk ook liggen bij telecommunicatie en informatiesystemen.
Gast

19 mei 2018, 14:05

voorn schreef:het zijn programeurs die uw vraag omzetten in computertaal.
  
Niet allemaal , ook de gastjes die je PC software installeren , de internet en intra netwerken in bedrijven aansluiten , de gegevensbanken her en der archiveren ( veilig stellen tegen het verloren gaan ) , ja zelfs het stof uit de PC's blazen. Dat ook zijn allemaal IT'ers :)
Gast

19 mei 2018, 14:08

wardje schreef:De IT-sector is niet voor iedereen weg gelegd. IT-er wordt je pas na het volgen van een opleiding op het HBO of de universiteit. Het is geen gemakkelijk beroep en om het allemaal te kunnen leren heb je om te beginnen beslist affiniteit met computertechnologie nodig. Op de tweede plaats moet je interesse natuurlijk ook liggen bij telecommunicatie en informatiesystemen.
Enfin , ik ben dus een "super" want ik schrijf al professioneel ( in een bedrijf dus ) computer programma's sinds 1976 :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2018, 14:16

Super? In your dreams ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

19 mei 2018, 14:24

Wil. schreef:Super? In your dreams ...
:lol: die ambtenaren toch , die zijn toch op alles en iedereen jaloers .... :) Ik voel me helemaal niet super , integendeel ik had veel hoger kunnen vliegen als de omstandigheden er toen gunstiger voor geweest waren en de kansen ( faciliteiten ) kon krijgen die jongeren nu hebben. Ongelukkig ben ik er ook niet door geworden , alhoewel ... Nu , in "mijnen tijd" was het al "super" als je net als ik het tot technisch ingenieur kon schoppen. Dat waren toen al witte raven ...
Laatst gewijzigd door Gast op 19 mei 2018, 23:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2018, 14:29

Toch niet op klagers 'die armer worden omdat de uitgaven sneller stijgen dan de inkomsten'. En al evenmin op mensen die klagen dat ze hun luttele spaarcentjes moeten gebruiken om de maand door te komen.

Ik voel mee met zulke mensen, weet je.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

19 mei 2018, 14:33

Wil. schreef:Toch niet op klagers 'die armer worden omdat de uitgaven sneller stijgen dan de inkomsten'. En al evenmin op mensen die klagen dat ze hun luttele spaarcentjes moeten gebruiken om de maand door te komen.
Daar heb jij met je onverdiend uitgebreid pensioentje geen last van , nietwaar.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2018, 15:23

Nope! :lol: En dus ken ik geen jaloezie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 mei 2018, 00:40

Wil. schreef:Nope! :lol: En dus ken ik geen jaloezie.
Uw vrouw komt ook uit de statutaire leegloperij, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 mei 2018, 07:46

En als de argumenten op zijn , dan maar zijn slotzin van "je vrouw in de statutaire leegloperij" ! Zielig! Waar zit jij dan wel? Ga eens wat van je schrijfses , die zijn hier toch  openbaar, voorleggen aan een "kandidaat leegloper" psychiater. Benieuwd wat die er uit zal besluiten.  :D
dejules

22 mei 2018, 09:20

Horus1 schreef: slotzin van "je vrouw in de statutaire leegloperij" ! Zielig!
De kinders ook.
Die hele familie is afhankelijk vd schatkist van geboorte tot de dood.
Indien men die mensen loslaat op de arbeidsmarkt zijn die kansloos.
Die komen uit een beschermd biotoop.
Men moest dat verbieden zodat die mensen zelfstandig voor hun levensonderhoud kunnen voorzien ipv afhankelijk te zijn van mensen die hen moeten voederen.
Ipv van hen elke dag vissen te geven moet men die mensen leren vissen, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 10:01

Dat trommeltje met argumenten is écht leeg, hé, julio :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.