Pillen voor hoge bloeddruk

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

mieke
Lid geworden op: 03 aug 2002, 17:22

16 mei 2018, 10:52

Mijn man heeft jarenlang Coversil genomen voor hoge bloeddruk. De bloeddruk was onder controle maar hij heeft jarenlang een vervelende hoest. Voorgesteld aan de huisdokter voor een andere pil, nu heeft hij Olmetec voorgeschreven. Het eerste wat men doet is de bijsluiter lezen, daarna heeft men schrik om die pillen te nemen. Graag bevindingen van iemand die hier ervaring mee heeft. Bedankt.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

16 mei 2018, 11:30

ik heb jaren Olmetec, tweeledig, gebruikt zonder bijverschijnselen. Nu echter overgeschakeld op Sevikar, drieledig,

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 mei 2018, 11:32

Mieke, wij zijn geen gebruikers van die medicatie, maar wel van andere bloedregelaars, en daar staat ook van alles op te lezen ...

De "pillenmakers" moeten hun producten uiteindelijk op vele mensen testen voordat ze deze op de markt mogen brengen, en als er op 1.000 personen er één is die door het testen van die medicatie eventjes buikpijn krijgt, dan moet dat op die bijsluiter staan, zo is dat nu eenmaal.

Maar wat is het alternatief? Geen medicatie nemen ...

Weet je Mieke, leven is een heel erge ziekte, daarvan sterf je 100%.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

21 mei 2018, 20:00

Mieke ,het is gek dat de huisdokter van je man ,hem jarenlang heeft laten laten rondlopen met die vervelende hoest ,die zeker te wijten was aan 1 van de actieve bestanddelen die in Coversil zitten nl Perindopril  ;In alle bloeddrukverlagende middelen waar een actieve stof inzit waarvan de naam eindigt op :pril kan die zeer vervelende en niet te stoppen hoest voorkomen ,en ik kan het weten ,heb er ook een half jaar mee te maken gehad ,en na overstappen op een andere soort gelijkaardig aan die Olmetec  die uw man  nu heeft gekregen ,was die vervelende prikkelhoest na een goede week volledig verdwenen .
Van deze soort heb ik totaal geen bijwerkingen ,ik neem nu al jaren : Forzaten  ,en daar zit het hoofdbestanddeel olmesartan in ,hetzelfde als in het huidige medicijn van uw man ,en bloeddruk blijft goed onder controle .
Voor die Olmetec moet hij echt geen schrik hebben !!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mei 2018, 22:54

Ik neem al jaren Lisinopril zonder hoest.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

22 mei 2018, 08:52

Gelukkig voor jou Helena heeft niet iedereen daar last van ,want anders zou dat al lang uit de handel genomen zijn .
Ik nam ook lisinopril en ken nog mensen die moesten stoppen ermee 
Er zijn ook mensen die maar een kuchje ervan hebben ,dat valt dan nog mee,maar de hele dag een onbedwingbare prikkelhoest zodat je in een gesprek nog geen 5 woorden kan zeggen ,en dan niet meer uit die hoest raken,dat is wel minder ! De huisdokter van een broer van mij dat hij kon horen in de wachtzaal wie die kuch had van lisinopril en aanverwanten !
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 13:37

Mijn man neemt al jaren coversyl, heeft nergens last van.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 jul 2018, 07:36

vrouw pakt ook al jaren coversyl niks last van .

Ik neem valsartan heb er ook geen last van, Tot een 5 tal jaar geleden nam ik aprovel, dit was het luxe medicatie maar is nu verouderd, normaal van bloeddruk verlager heb je geen bijwerkingen, als je de bijsluiter leest mag je eigenlijk geen enkel medicatie nemen, daar is er geen enkel gezond van .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 aug 2018, 11:01

In het ziekenhuis hebben ze mij emconcor gegeven, kreeg ineens
last van een hele hoge bloeddruk.
Volgende week mag ik hiermee stoppen.
Goed medicijn, maar je hebt wel een chronisch lopende neus,
een vervelende bijwerking. (voor mij dan toch)!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 aug 2018, 11:43

lea*** schreef:In het ziekenhuis hebben ze mij emconcor gegeven, kreeg ineens
last van een hele hoge bloeddruk.
Volgende week mag ik hiermee stoppen.
Goed medicijn, maar je hebt wel een chronisch lopende neus,
een vervelende bijwerking. (voor mij dan toch)!
Heb ik nooit last van gehad, neem nu Triplixam

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 aug 2018, 14:01

Daar ben je Vera, ik miste je al!!

Niet alle mensen krijgen dezelfde bijwerkingen.
Dat is bij mij de ene doos tussues na de andere,
echt niet te doen, ben blij dat ik daar volgende
week mag mee stoppen.
Dan moet ik wel indapamide (= fludex) blijven nemen,
4x per week, dat is een vochtafdrijver.

Groetjes,

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 aug 2018, 14:13

Vorig jaar deze periode, door iets wat gebeurd is, plots een hoge bloeddruk van 17 (ander cijfer weet ik niet meer). De huisarts schreef onmiddellijk CO-LISINOPRIL-EG voor.
Na enkele dagen kreeg ik plots een verschrikkelijke droge keel. Wat volgde was hoesten en ook niezen.
De eerste dagen om het uur. En dat was op den duur om het kwartier. Dag en Nacht.
Ikzelf gestopt en het beterde, maar ik had nog altijd een veel te hoge bloeddruk, dat voelde ik.
Terug naar de huisarts en die zegde, die allergische reactie op Lisinopril kwam regelmatig voor, maar hij wist niet bij wie.  Nu neem ik AMLOR 5 mg en de bloeddruk is O.K., maar ik moet het van de arts altijd blijven nemen. (1 prilleke 's morgens).

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 aug 2018, 14:21

In het ziekenhuis heb ik 20 over 10 gehad, en 18 over 11,
schele hoofdpijn natuurlijk
Ze waren vlug met hun emconcor!

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

04 aug 2018, 19:47

ik neem nobiten tegen hoge bloedruk. heb geen bijwerkingen

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

05 aug 2018, 08:00

popov1 schreef:ik neem nobiten tegen hoge bloedruk. heb geen bijwerkingen

Dat is positief popov1!!