Pensioen in onze buurlanden 40% hoger

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

17 mei 2018, 10:07

“40 jaar werken in verschillende landen levert niet hetzelfde op” “Pensioen in onze buurlanden zo’n 40% hoger”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180516_035 ... 0pct-hoger

De werknemers moeten hun zweet afgeven aan de statutaire leeglopers.
DIT IS DIEFSTAL!!!
Die leeglopers moeten maar een flexijob doen als ze een hoger pensioen willen.

Dat parasiteren moet stoppen!
Laatst gewijzigd door dejules op 17 mei 2018, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

17 mei 2018, 10:16

Zij die gisteren opstapten, worden toch voornamelijk door de overheid betaald en genieten vandaag van een regeling - uitstapleeftijd en pensioenbedrag - die doorgaans gunstiger is dan die van mensen uit de privésector of van zelfstandigen. Soms terecht, maar vaak nergens op gebaseerd, tenzij op verworven rechten uit vervlogen tijden.

De betoging van gisteren was dan ook vooral een mars voor de eigen voordeeltjes die ten koste gaan van alle andere pensioenen.

De eigen overheidsprivileges behouden én tegelijk pleiten voor een minimumpensioen van 1.500 euro voor iedereen: makkelijk, maar helaas onbetaalbaar.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/on ... ~a0db54e7/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mei 2018, 11:10

dejules schreef:De werknemers moeten hun zweet afgeven aan de statutaire leeglopers.
DIT IS DIEFSTAL!!!  Die leeglopers moeten maar een flexijob doen als ze een hoger pensioen willen.
Dat parasiteren moet stoppen!
Volg de pijl.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 mei 2018, 11:19

Ik begrijp die ministers van pensioen niet, ik denk dat die wel geleerd zijn,maar niet genoeg hersencellen hebben om na te denken,ze hameren altijd dat men langer zal moeten werken voor het pensioen,alhoewel al jaren de norm is om 45 dienstjaren te werken voor een waardig pensioen.
En zelfs dan roomt men er nog van af, want voor wie hard en lang werk heeft den de haene er een loonstop opgezet......
Maarde oplossing is nochtans simpel,men werkt 45 jaar,dus wie tot zijn 30 jaar wilt studeren moet niet afkomen om op zijn 60 jaar met pensioen te gaan, tja die moet maar tot zijn 75 jaar werken ,logisch toch,wat is het probleem.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mei 2018, 11:28

Dát is het probleem, Tokkio: de gemiddelde uitstap gebeurt in dit land wanneer men 60 jaar is, hoewel de pensioenleeftijd op het moment dat de grafiek werd gemaakt, nog 65 was. . Alleen wie op 15 jaar is beginnen werken, heeft dan 45 jaar gewerkt. Die mensen zijn er niet zo veel.

De groene verticale balk is het midden van de rij. Daar is de leeftijd om op pensioen te gaan 64 jaar. Het is toch eigenaardig dat de gemiddelde Zweed tot 65 kan werken en hier maar tot 60.
Wanneer we gemiddeld tot 63 zouden werken (dan zitten we nog bij de onderste helft) dan is er  geen probleem meer. Maar ja, wie wil zich 'opofferen' om zo lang te werken zodat zijn kinderen ook nog een pensioen zullen krijgen, hé?


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

17 mei 2018, 11:30

tokkio schreef:Ik begrijp die ministers (van pensioen) niet,
Dat zal wel de bedoeling zijn beste tokkio.  :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 17 mei 2018, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 mei 2018, 11:30

Ik denk dat de posting van Jules sterk overdreven is.
pepensioneerden die in Nederland bij Philips gewerkt hebben, hun uitkering in totaal zal wat hoger zijn dan Jan Modaal.

Duitsland, Frankrijk? Als men geen tweede pijler heeft is het pensioen vergelijkbaar met Belgie.

ik meen dat sommige gazetten het maar opblazen om “ iets” te schrijven.
Wat zouden ze in HongKong schrijven als men de prijs, ruimte en gemak van hun appartements gebouwen vergelijkt met die van Belgie
dejules

17 mei 2018, 11:32

Wil. schreef:Dát is het probleem, Tokkio: de gemiddelde uitstap gebeurt in dit land wanneer men 60 jaar is
In de privé sector kan je ze op 1 hand tellen de mensen die tot hun 65ste mochten blijven. De meesten worden vooraan de 50 reeds weggeherstructureerd.
Kijk naar je zelf : U had als statutair leegloper een levenslange benoeming. Toch ben jij 10 jaar voor uw pensioenleeftijd VRIJWILLIG aan de kant gaan staan om te kakken op mensen die echt werken en U ook moeten onderhouden.

ps In België werkt 1 op 2 rechtstreeks voor de Staat en 30% onrechtstreeks. Die mensen worden uit de schatkist betaald. Die netto-ontvangers, of die nu tot 60, 65, 70, 80, ...blijven werken of niet … ze dragen nugabollen bij aan de sociale zekerheid.
Dit stelsel is in elkaar aan het stuiken.
De mensen voelen dat ook, vandaar die massale ongerustheid.
Laatst gewijzigd door dejules op 17 mei 2018, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

17 mei 2018, 11:33

paullamb schreef:...
Wat zouden ze in HongKong schrijven als men de prijs, ruimte en gemak van hun appartements gebouwen vergelijkt met die van Belgie
Maar blijkbaar verdienen ze genoeg om dat te betalen , en dan nog eens met een big Audi of BMW te rijden. Een Hollander is daar blijkbaar nog niet geweest , die had daar anders al lang "sleurhutten" beginnen te verkopen. :)
Wil. schreef:....
Wanneer we gemiddeld tot 63 zouden werken (dan zitten we nog bij de onderste helft) dan is er  geen probleem meer. Maar ja, wie wil zich 'opofferen' om zo lang te werken zodat zijn kinderen ook nog een pensioen zullen krijgen, hé?
...
Ambtenaren alleszins niet , en al zeker politie , leger , ... en dergelijke "zware" beroepen niet.
dejules

17 mei 2018, 11:45

tokkio schreef:al jaren de norm is om 45 dienstjaren te werken voor een waardig pensioen.
De afdrachten op uw loon zijn onbeperkt en uw pensioen is geplafonneerd op de helft van een statutair leegloper uit de onderste regionen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 mei 2018, 12:00

Dejules, jij bent toch zelf 1 van die leeglopers! Hoelang ben jij al op swt? Met al jou capaciteiten had je toch rap een intelligente job kunnen vinden, zoals bv lijkbidder of iets dergelijks.  Wat als ze jou luiezetel swt zouden afnemen? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mei 2018, 12:23

Zou er nu ook maar één (1)  onderwerp zijn dat julio heeft opgestart, dat NIET over de ambtenarenpensioenen gaat?

Ik sta er nog dagelijks van te kijken dat frustratie, jaloezie en na-ijver zo'n ravage kunnen aanrichten in een brein. Het is dan ook begrijpelijk dat de psycholoog of psychiater een schrijfrevalidatie heeft aanbevolen. Wees mild, mensen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

17 mei 2018, 13:06

Wil. schreef: Ik sta er nog dagelijks van te kijken dat frustratie, jaloezie en na-ijver zo'n ravage kunnen aanrichten in een brein.
U bent 10 jaar voor uw pensioen VRIJWILLIG aan de kant gaan staan ONDANKS EEN BENOEMING VOOR HET LEVEN om dan te kakken op mensen die echt werken en U en uw vrouw moeten onderhouden tot jullie dood zijn.
De mensen moeten 20 jaar langer werken dan jullie, echt werken met precaire contractjes aan slechte arbeidsvoorwaarden en aan een loon dat veel lager is dan jullie leegloperspensioen.
Vindt U dat normaal?
Ice

17 mei 2018, 15:04

Dejules: zoals met alles: wijzen naar diegenen die deze wantoestand veroorzaken en mogelijk maken, de politiek en niet naar degenen die er gebruik van kunnen maken? 

Zo willen ze de mensen ook wijs maken dat de huidige werkenden onze pensioenen moeten betalen met hun belastingen terwijl WIJZELF ons pensioen reeds betáálden door onze bijdragen tijdens onze 45-jarige loopbaan en de politiek door wanbeheer en verspillen van ónze bijdragen voor ónze pensioenen de pot helemaal geledigd hebben.

Bovendien is dubbel belasten ook niet toegestaan? Dat hebben we gezien bij de turteltaks dus waarom worden pensioenen dan wél nog belast? Op onze bijdragen hébben we al belastingen betaald?

Het wordt hoog tijd dat de politiek zelf eens begint in te leveren ipv ons wijs te maken dat er geen geld is voor de pensioenen, de pot zélf aanvullen die ze opgesoupeerd en uitgedeeld hebben, bij die graaiers is er nog meer dan genoeg te halen!

Gaat de topic over het verschil in pensioenbedrag met buurlanden?
In onze buurlanden is ongeveer álles goedkoper en liggen de pensioenen een stuk hoger - wat vertelt dat ons over onze politiekers?  :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 mei 2018, 15:35

In onze buurlanden staat ge niet tot sintjutema aan den dop.
Is de bijdrage voor de ziekenkas veel hoger ( vraag maar eens aan een Nederlander wat hij per maand betaald)
Hebben ze geen zeventachtig parlementen
En is het aantal ambtenaren veel minder