Ook Somers begrijpt het niet

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

18 mei 2018, 08:52

Burgemeester Somers begrijpt niet waarom Axalta-fabriek sluit.
Somers vroeg een gesprek aan met de werkgever en de werknemersorganisaties, uit bezorgdheid over de voorgenomen sluiting, die wellicht het verlies van 276 jobs betekent.
Hij is niet opgezet met de beslissing.
"Dit bedrijf zit zestig jaar in Mechelen en men noemt het een van de beste vestigingen in de groep.
We begrijpen dit niet.
Nog maar twee jaar geleden had men nog aangegeven dat men van de Mechelse vestiging misschien een 'centre of excellence' wou maken."

Somers wijst erop dat de gemiddelde leeftijd van de Axalta-werknemers ongeveer 45 jaar is.
"Met deze hoogconjunctuur is dit het uitgelezen moment om ervoor te zorgen dat ook oudere werknemers kansen krijgen", besluit hij.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/18 ... -sluit-en/

Iemand die heel zijn leven in een artificiële omgeving heeft gezeten waar leeglopers nooit werkloos worden begrijpt niet waarom bedrijven sluiten. Kan iemand die zot dat gaan uitleggen?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 mei 2018, 19:48

Niet moeilijk dat Somers dat niet begrijpt! :D :D

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

18 mei 2018, 21:09

Horus1 schreef:Niet moeilijk dat Somers dat niet begrijpt! :D :D
Neen hé...er zijn gemeenteraadsverkiezingen in zicht... :lol:
Hij zal ook proberen om al die werknemers een hand te schudden... zelfs als ze niet willen  :roll: 8)
Wat niet al lachend kan gezegd.....
Gast

18 mei 2018, 21:15

davang schreef:
Horus1 schreef:Niet moeilijk dat Somers dat niet begrijpt! :D :D
Neen hé...er zijn gemeenteraadsverkiezingen in zicht... :lol:
Hij zal ook proberen om al die werknemers een hand te schudden... zelfs als ze niet willen  :roll: 8)
Ik heb al mijn opstel op papier gezet als er één of andere "partei" mij zou aanspreken of aan mijn deur zo aanbellen om aan hen te denken in het stemhokje .... :lol: