KBC ?

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 mei 2018, 10:32

pol55 schreef:
Wil. schreef:Dat de aandeelhouders die rond dat hoogtepunt hebben gekocht nog altijd tegen verlies aankijken, hoort bij het aandeelhouderschap.  We moeten niet het minste medelijden hebben met de eigenaars van een onderneming die ofwel winst ofwel verlies kan maken. Medelijden past daar dus niet; respect wel. Mensen die hun geld in de waagschaal gooien zodat een onderneming kan groeien en bloeien, daar doe ik mijn hoed voor af. Ik ben zelf een kleine belegger en weet bijgevolg waar ik me aan blootstel omdat ik mede-eigenaar ben van een aantal bedrijven.
Volledig akkoord.....als je bedoeld "aandeelhouders". Heb ik ook geen medelijden mee....de dag van VANDAAG. (maar sommigen zijn TOEN de dans ontsprongen...bekendste voorbeeld is Mhr De Gucht (Ovld) , toen nota bene minister van Buitenlandse Zaken) 
Maar TOEN hebben ze "Jan Modaal"  voorgelogen, blaaskens wijs gemaakt. Hoeveel % van de gewone burgers wisten TOEN iets van aandelen  en de risico's er aan verbonden ? Zelfs VANDAAG nog proberen ze  "aandelen" aan te smeren, zelfs nog vorige week in mijn KBC bank. (Gratis opstellen van risico profiel)
Wat noem jij aansmeren?  Het zijn ook de aandelen die de commerce mee laten draaien hé, je mag het voordeel va een aandeel nu ook niet minimaliseren. 
Ook TOEN hebben menigeen met hun Arco Aandelen die de grote dollartekens in hun ogen zagen staan, mee schuldig geweest. Nu doen ze nog altijd alsof hun neus bloedt want ze wisten ocharme niet dat het aandelen waren! Blijf maar met de kop in 't zand zitten!  Maar als er geld mee gemoeid is zijn velen het noorden kwijt toch zeker als ze denken dat ze 3X meer gaan kunnen verdienen.  Gouden regel : beleg nooit alles, enkel het geld dat je kan missen mag je beleggen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 mei 2018, 10:53

Je zal maar de KBC aandelen aan 10 euro per stuk gekocht hebben toen ze in de shit zaten.Een KBC aandeel kost nu iets meer dan 70 euro.
Maal 7 a.u.b. !!!
De rest is bullshit !

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 mei 2018, 11:05

En nu kom ik terug tot je openingsposting: wanneer jij een rendement op ingezette middelen van 0,9% vastkleeft aan een winst van 2,6 miljard (alsof dat een fantastische zaak is), dan bewijs je dat die opleiding ook grotendeels aan jou is voorbijgegaan. 

Geen probleem mee,  heb geen behoefte om zo'n "opleiding" te volgen. Laat dat maar voor de witte boorden crimi's.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2018, 11:08

Dat klinkt als 'laat die regels over het verkeer maar over aan de straatracers. Ik heb daar geen behoefte aan'.

Je zou er waarschijnlijk van opkijken hoe die extra kennis voor jou en je nakomelingen van belang kan zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 mei 2018, 11:10

petrol schreef:Je zal maar de KBC aandelen aan 10 euro per stuk gekocht hebben toen ze in de shit zaten.Een KBC aandeel kost nu iets meer dan 70 euro.
Maal 7 a.u.b. !!!
De rest is bullshit !
In 2009 : Gedeeld door 18 a.u.b.!!! Da's gene bullshit !
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 mei 2018, 11:20

Dat klinkt als 'laat die regels over het verkeer maar over aan de straatracers. Ik heb daar geen behoefte aan'. 

Wat is me dat voor een vergelijking, sorry hoor.

Ik ben natuurlijk tegen straatracers. Ben (als ex-technieker) ervan overtuigd: Waar je niets vanaf weet....blijf eraf !!!! 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 mei 2018, 11:36

Beleggen en aandelen, heb daar van een werkgever het volgende horen zeggen: "Beleggen moet je doen met speelgeld, geld dat je kan missen, waar je bij verlies geen hartzeer van hebt"
Heb daar dit van onthouden ,beleggen en aandelen is voor werkmensen niet weggelegd, bij verlies heb je daar hartzeer van, werkmensen hebben geen speelgeld.
Daardoor zitten er soms veel in miserie, t'is het zelfde met de lotto spelen, ge kunt dat vergelijken dat er 1 miljoen mensen rond een kerktoren staan en allemaal een hoed omhoog gooien als er daar één zijn hoed aan de haan blijft hangen heeft hij geluk en wint hij de hoofdpot en de rest de kruimels, en ja dat is ook spelen .
Maar elk zijn mening, ze kunnen niet allemaal van hetzelfde gedacht zijn :D

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 mei 2018, 11:36

pol55 schreef:
petrol schreef:Je zal maar de KBC aandelen aan 10 euro per stuk gekocht hebben toen ze in de shit zaten.Een KBC aandeel kost nu iets meer dan 70 euro.
Maal 7 a.u.b. !!!
De rest is bullshit !
In 2009 : Gedeeld door 18 a.u.b.!!! Da's gene bullshit !
Inderdaad gene bullshit, 'k zou anders een pak rijker zijn nu!  :?

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 mei 2018, 12:45

"Inderdaad gene bullshit, 'k zou anders een pak rijker zijn nu!  Afbeelding"

Ze zijn al gestegen op 9 jaar van 6 naar 70 euro, maar dat betekend  nog maar 64 % van de toenmalige 106 euro. Reken daar de inflatie nog vanaf, dan kom je aan 50 % van je geld in 2009....en inderdaad, die zijn allemaal een "droom" rijker geworden dan NU.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 mei 2018, 12:51

pol55 schreef:
petrol schreef:Je zal maar de KBC aandelen aan 10 euro per stuk gekocht hebben toen ze in de shit zaten.Een KBC aandeel kost nu iets meer dan 70 euro.
Maal 7 a.u.b. !!!
De rest is bullshit !
In 2009 : Gedeeld door 18 a.u.b.!!! Da's gene bullshit !
Welke zot kocht in 2008 nog KBC aandelen toen ze op hun hoogtepunt stonden?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 mei 2018, 13:01

pol55 schreef:"Inderdaad gene bullshit, 'k zou anders een pak rijker zijn nu!  Afbeelding"

Ze zijn al gestegen op 9 jaar van 6 naar 70 euro, maar dat betekend  nog maar 64 % van de toenmalige 106 euro. Reken daar de inflatie nog vanaf, dan kom je aan 50 % van je geld in 2009....en inderdaad, die zijn allemaal een "droom" rijker geworden dan NU.
ArGEN X is zo een droomverhaal voor mij waar ik van in het begin in ben blijven geloven.
Ook gekocht aan 10 euro destijds in 2015,en kijk nu.De beloning is er !!!

Keep on dreaming !!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2018, 14:14

petrol schreef:Welke zot kocht in 2008 nog KBC aandelen toen ze op hun hoogtepunt stonden?
(Het hoogtepunt lag niet in 08 maar wel in mei 07.)

Belangrijker: welk was nu eigenlijk het hoogtepunt waarna men niet meer mocht kopen? Achteraf kan ik dat haarfijn aanduiden.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.