WK voetbal 2018

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

03 jun 2018, 22:10

MichelN schreef:
Valium schreef:Kennen jullie George Best nog ?? ( Engeland)
Deze kwam zelfs half dronken op de plein.... maar maakte wel de nationale ploeg groot en was de publiekstrekker van iedere match.
Nog maar eens een keer: Best heeft NOOIT in de Engelse ploeg gestaan, dumbo.
Ik moet je voor 1 maal gelijk geven.
Was zelf aan het twijfelen toen ik dat typte.
Maar het gaat er om - waarom Radja thuis laten -
En die Martinez zijn kak is al goed aan het opkomen - De match gezien tegen Portugal ?
EN ZONDER RONALDO

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

03 jun 2018, 22:24

MichelN schreef:
wardje schreef:Nu iedere match moet nog gespeeld worden , maar laat ons hopen dat ze de KANS krijgen om te groeien in het tornooi.
Jaja, de bal is rond en een match duurt negentig minuten...praat voor de vaak volgens mij.
Leg een lucifer een meter of vijf buiten de backlijn en Kompany struikelt erover en is uit voor de rest van het tornooi. Wie nu nog niet inziet dat het over en uit is met diens carrière zal het nooit snappen. Het is mooi geweest - als hij weer niet voor de elfendertigste keer geblesseerd was tenminste - maar onherroepelijk voorbij. Vermaelen zit in hetzelfde schuitje, blijft nog over twee echte verdedigers: Alderweireld en Vertonghen. Over Ciman, Boyota, Lukaku en andere Kabasele's zullen we uit piëteit er best het zwijgen tot doen.
200 % gelijk
Kompany is opgebrand .
Hij is/was een wereldspeler in zijn blessure vrije periode.
Maar iedereen moet nu toch eens gaan beseffen dat het over en out is voor die jongen door het constant oplopen van zijn blessures.
Spijtig genoeg.
Best een grote beslissing nemen en hem thuis laten.
De tegenstaanders weten dit ook en een klein tikje tegen zijn benen en hij ligt er uit voor de rest van het toernooi.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

04 jun 2018, 21:30

popov1 schreef:Martinez neemt een halve ziekenboeg mee naar Rusland.
Den Doncker , wat gaat die bewijzen,  keuze beïnvloed door Anderlecht om zijn verkoop waarde te verhogen ?
Gaat Kompanie een match spelen ? ik denk van niet
zo zie je maar hoe de selectie gebeurd.
1. evenwicht in de landstaal.
2. de grote ploegen moeten vertegenwoordigd zijn.
Wat heeft Chiman al bewezen ? vreemde keuze. !

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

04 jun 2018, 21:32

frits1955 schreef:""Wat heeft Chiman al bewezen ? "

Ciman ? Debuteerde al in 2010 voor de Rode Duivels en werd zowel door Leekens als Wilmots doorgaans geselecteerd. Verder heeft de brave man een kleine 300 wedstrijden in de Belgische eerste klasse achter de kiezen bij clubjes zoals Sporting Charleroi, Club Brugge en vooral 5 seizoenen Standard Luik. Ik kan U een pak duivels aanwijzen die heel wat minder palmares hebben... Afbeelding

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 jun 2018, 09:39

Met alle respect voor Kompany hij is een zeer goeie verdediger en voetballer maar de laatste paar jaar is hij spijtig genoeg meer gekwetst geweest dan dat hij gespeeld heeft.
Dat Martinez hem meeneemt is eigenlijk niet goed te begrijpen , als hij een kwartier op het veld zal staan zullen spelers van de tegenpartij niet na laten om hem ne tik te geven dat het WK voor hem voorbij is .
Ten andere een ploeg hangt niet af van één man , voetbal is teamsport .
En ten andere iedereen kan gemist worden (er liggen er veel op het kerkhof die niet kunnen gemist worden).
Er spelen andere belangen mee (denk ik ) die een rol spelen.
Ge gaat niet met gehavende soldaten naar een oorlog, dus ook niet naar een WK.
Nu ik ga Martinez niet veroordelen , hij is de trainer ,dus hij moet het weten hoe zijn spelers voor het moment fit zijn .
Dat Martinez een week gaat wachten voor hij de scannerbeelden van Kompany kan beoordelen, is praat tegen de vaak; is Kompany zo'n een speciale mens kwa scanfoto's ?
Nu we zullen zien , misschien valt de blessure nog mee en kan Kompany ingezet worden als het water van de Rode Duiveld hen aan de lippen staat als laatste redmiddel ( het witte konijn in de hoed van Martinez), hij eigenlijk is het woord wit verkeerd , maar als het resultaat hetzelfde is nemen we dat er graag bij. :D

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 jun 2018, 11:59

wardje schreef:Met alle respect voor Kompany hij is een zeer goeie verdediger en voetballer maar de laatste paar jaar is hij spijtig genoeg meer gekwetst geweest dan dat hij gespeeld heeft.
Dat Martinez hem meeneemt is eigenlijk niet goed te begrijpen , als hij een kwartier op het veld zal staan zullen spelers van de tegenpartij niet na laten om hem ne tik te geven dat het WK voor hem voorbij is .
Ten andere een ploeg hangt niet af van één man , voetbal is teamsport .
En ten andere iedereen kan gemist worden (er liggen er veel op het kerkhof die niet kunnen gemist worden).
Er spelen andere belangen mee (denk ik ) die een rol spelen.
Ge gaat niet met gehavende soldaten naar een oorlog, dus ook niet naar een WK.
Nu ik ga Martinez niet veroordelen , hij is de trainer ,dus hij moet het weten hoe zijn spelers voor het moment fit zijn .
Dat Martinez een week gaat wachten voor hij de scannerbeelden van Kompany kan beoordelen, is praat tegen de vaak; is Kompany zo'n een speciale mens kwa scanfoto's ?
Nu we zullen zien , misschien valt de blessure nog mee en kan Kompany ingezet worden als het water van de Rode Duiveld hen aan de lippen staat als laatste redmiddel ( het witte konijn in de hoed van Martinez), hij eigenlijk is het woord wit verkeerd , maar als het resultaat hetzelfde is nemen we dat er graag bij. :D
Een sporter met een blessure kan niet voluit trainen dus zal zijn niveau dalen ! Hij gaat niet presteren en terug makkelijk geblesseerd raken ! Kompany is opgebrand zoveel is duidelijk ! Zoals K De Bruyne verklaarde : Manchester won ook wedstrijden zonder hem !
Doe wel en zie niet om !

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

07 jun 2018, 08:21

fregat schreef:
wardje schreef:Met alle respect voor Kompany hij is een zeer goeie verdediger en voetballer maar de laatste paar jaar is hij spijtig genoeg meer gekwetst geweest dan dat hij gespeeld heeft.
Dat Martinez hem meeneemt is eigenlijk niet goed te begrijpen , als hij een kwartier op het veld zal staan zullen spelers van de tegenpartij niet na laten om hem ne tik te geven dat het WK voor hem voorbij is .
Ten andere een ploeg hangt niet af van één man , voetbal is teamsport .
En ten andere iedereen kan gemist worden (er liggen er veel op het kerkhof die niet kunnen gemist worden).
Er spelen andere belangen mee (denk ik ) die een rol spelen.
Ge gaat niet met gehavende soldaten naar een oorlog, dus ook niet naar een WK.
Nu ik ga Martinez niet veroordelen , hij is de trainer ,dus hij moet het weten hoe zijn spelers voor het moment fit zijn .
Dat Martinez een week gaat wachten voor hij de scannerbeelden van Kompany kan beoordelen, is praat tegen de vaak; is Kompany zo'n een speciale mens kwa scanfoto's ?
Nu we zullen zien , misschien valt de blessure nog mee en kan Kompany ingezet worden als het water van de Rode Duiveld hen aan de lippen staat als laatste redmiddel ( het witte konijn in de hoed van Martinez), hij eigenlijk is het woord wit verkeerd , maar als het resultaat hetzelfde is nemen we dat er graag bij. :D
Een sporter met een blessure kan niet voluit trainen dus zal zijn niveau dalen ! Hij gaat niet presteren en terug makkelijk geblesseerd raken ! Kompany is opgebrand zoveel is duidelijk ! Zoals K De Bruyne verklaarde : Manchester won ook wedstrijden zonder hem !
Met alle respect fregat, maar 1 week voor de WK, moet je niet meer voluit trainen. Zij moeten nu al voor 99% op punt staan. Soepele, losse trainingen en tactiek komen nu enkel nog in aanmerking.
Maar de vraag blijft --> Kan zelfs dit Kompany ??

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

07 jun 2018, 08:24

Valium schreef:
fregat schreef:
wardje schreef:Met alle respect voor Kompany hij is een zeer goeie verdediger en voetballer maar de laatste paar jaar is hij spijtig genoeg meer gekwetst geweest dan dat hij gespeeld heeft.
Dat Martinez hem meeneemt is eigenlijk niet goed te begrijpen , als hij een kwartier op het veld zal staan zullen spelers van de tegenpartij niet na laten om hem ne tik te geven dat het WK voor hem voorbij is .
Ten andere een ploeg hangt niet af van één man , voetbal is teamsport .
En ten andere iedereen kan gemist worden (er liggen er veel op het kerkhof die niet kunnen gemist worden).
Er spelen andere belangen mee (denk ik ) die een rol spelen.
Ge gaat niet met gehavende soldaten naar een oorlog, dus ook niet naar een WK.
Nu ik ga Martinez niet veroordelen , hij is de trainer ,dus hij moet het weten hoe zijn spelers voor het moment fit zijn .
Dat Martinez een week gaat wachten voor hij de scannerbeelden van Kompany kan beoordelen, is praat tegen de vaak; is Kompany zo'n een speciale mens kwa scanfoto's ?
Nu we zullen zien , misschien valt de blessure nog mee en kan Kompany ingezet worden als het water van de Rode Duiveld hen aan de lippen staat als laatste redmiddel ( het witte konijn in de hoed van Martinez), hij eigenlijk is het woord wit verkeerd , maar als het resultaat hetzelfde is nemen we dat er graag bij. :D
Een sporter met een blessure kan niet voluit trainen dus zal zijn niveau dalen ! Hij gaat niet presteren en terug makkelijk geblesseerd raken ! Kompany is opgebrand zoveel is duidelijk ! Zoals K De Bruyne verklaarde : Manchester won ook wedstrijden zonder hem !
Met alle respect fregat, maar 1 week voor de WK, moet je niet meer voluit trainen. Zij moeten nu al voor 99% op punt staan. Soepele, losse trainingen en tactiek komen nu enkel nog in aanmerking.
Maar de vraag blijft --> Kan zelfs dit Kompany ??
Ik blijf mij echt afvragen, waarom Radja er niet bij is --> Groot vraagteken bij mij

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 jun 2018, 17:49

ik ga hier geen voetbal ontleden en wil op geen tenen trappen maar na 2 vriendschappelijke wedstrijden heeft Lukaku in twee halve wedstrijden 1 bal goed geraakt ,voor de rest niets als slechte controles met balverlies tot gevolg , ge kunt beter met 10 spelen dan loopt hij tenminste niet in de weg  .
Lukaku heeft met één doelpunt niks getoond tijdens twee laatste wedstrijden. Het wordt enerverend hoe hij in de weg loopt, buitenspel staat en kansen de de das omdoet. Dan nog te zwijgen over zijn bal aanname, controle.
T'is een oefenmatch zegt men dan en ge moet opletten voor blessures , maar vraag me af als je een blessure oploopt in de eerste 5 minuten van het WK , dat kan ook gebeuren.
Nu we kunnen het ook zo zien al 18 matchen op rij ongeslagen is toch al niet slecht, maar of dat voldoende is op een WK . :wink:

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

07 jun 2018, 18:09

wardje schreef:ik ga hier geen voetbal ontleden en wil op geen tenen trappen maar na 2 vriendschappelijke wedstrijden heeft Lukaku in twee halve wedstrijden 1 bal goed geraakt ,voor de rest niets als slechte controles met balverlies tot gevolg , ge kunt beter met 10 spelen dan loopt hij tenminste niet in de weg  .
Lukaku heeft met één doelpunt niks getoond tijdens twee laatste wedstrijden. Het wordt enerverend hoe hij in de weg loopt, buitenspel staat en kansen de de das omdoet. Dan nog te zwijgen over zijn bal aanname, controle.
T'is een oefenmatch zegt men dan en ge moet opletten voor blessures , maar vraag me af als je een blessure oploopt in de eerste 5 minuten van het WK , dat kan ook gebeuren.
Nu we kunnen het ook zo zien al 18 matchen op rij ongeslagen is toch al niet slecht, maar of dat voldoende is op een WK . :wink:
100% gelijk
De goals die Lukaku maakt, kan door iedere speler gemaakt worden.
Men zegt wel, hij is een diepe spits ... maar Ronaldo is dat ook - wie van de 2 zou je in je ploeg willen ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 jun 2018, 17:26

Lukaku, die hebben we al...
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 jun 2018, 17:52

wardje schreef:ik ga hier geen voetbal ontleden en wil op geen tenen trappen maar na 2 vriendschappelijke wedstrijden heeft Lukaku in twee halve wedstrijden 1 bal goed geraakt ,voor de rest niets als slechte controles met balverlies tot gevolg , ge kunt beter met 10 spelen dan loopt hij tenminste niet in de weg  .
Iets gemist de laatste tijd?

31 maart 2018.
 Een spits in de vorm van zijn leven.
Zijn "2018century" is een feit, als jongste buitenlander (24) ooit. Op Old Trafford, tegen Swansea (2-0 winst), rondde Romelu Lukaku op zijn 24ste de kaap van 100 Premier League-goals. "Dit is een droom die uitkomt", zei Lukaku
https://www.hln.be/sport/voetbal/buiten ... ~a1f29706/

Waar staat hij, en andere belgjes, in dit lijstje?

Afbeelding

Heeft er nu al veel meer dan Paul Van Himst, Nilis komt niet eens in de buurt...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

14 jun 2018, 01:14

pcekspeer schreef:
wardje schreef:ik ga hier geen voetbal ontleden en wil op geen tenen trappen maar na 2 vriendschappelijke wedstrijden heeft Lukaku in twee halve wedstrijden 1 bal goed geraakt ,voor de rest niets als slechte controles met balverlies tot gevolg , ge kunt beter met 10 spelen dan loopt hij tenminste niet in de weg  .
Iets gemist de laatste tijd?

31 maart 2018.
 Een spits in de vorm van zijn leven.
Zijn "2018century" is een feit, als jongste buitenlander (24) ooit. Op Old Trafford, tegen Swansea (2-0 winst), rondde Romelu Lukaku op zijn 24ste de kaap van 100 Premier League-goals. "Dit is een droom die uitkomt", zei Lukaku
https://www.hln.be/sport/voetbal/buiten ... ~a1f29706/

Waar staat hij, en andere belgjes, in dit lijstje?

Afbeelding

Heeft er nu al veel meer dan Paul Van Himst, Nilis komt niet eens in de buurt...
We mogen Luk....nu ook niet helemaal in de grond boren.
Laat ons zeggen : Het is alles of niets
Hopelijk op het WK --> Ales

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 jun 2018, 17:27

“Dries Mertens weigert contract portretrechten te tekenen”
Als hij gebonden is aan een contract.... Dit is een juridische zaak.
Zijn werkgever die hem altijd betaald heeft al contracten dus hoe zou een voetbalbond die maar een paar weken van hem gebruik maakt overschrijdendende rechten kunnen en mogen claimen.
Langs de andere kant ge speelt voor uw land, als alle anderen wel tekenen ,tja....
Mertens is een goeie speler, hopelijk speelt dat bij z'n opstelling geen rol.
Als de voetbalbond geld willen moeten ze maar zien dat ze het geregeld krijgen met Napoli.
Vrees er voor dat Martinez wel een tactisch plan zal bedenken waar hij niet in past.
Maar eigenlijk had Mertens advocaat dit al moeten uitklaren, daar betaal je die mensen voor.
Dat er geld mee gemoeid is ,is een feit ; las nog onlangs een artikel; Lukaku en zijn managers wilden geen Nike's dragen omdat hij er 'maar' 1.2 miljoen voor kreeg en ze wilden 1.7. miljoen euro.
Je zou denken dat een organisatie zoals de bond zulke zaken iets vroeger zou regelen en ervoor zou zorgen dat er zich geen problemen meer voordoen zodat er kan gefocust worden op waar het om draait.
Ja voor Belgie begint ,het WK al onder geen al te goed gesternte. Maar ok , kan daarna ook gebruikt worden als excuus waarom ze zo vroeg naar huis moeten komen.... :wink:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

14 jun 2018, 18:21

Valium schreef:
fregat schreef:
wardje schreef:Met alle respect voor Kompany hij is een zeer goeie verdediger en voetballer maar de laatste paar jaar is hij spijtig genoeg meer gekwetst geweest dan dat hij gespeeld heeft.
Dat Martinez hem meeneemt is eigenlijk niet goed te begrijpen , als hij een kwartier op het veld zal staan zullen spelers van de tegenpartij niet na laten om hem ne tik te geven dat het WK voor hem voorbij is .
Ten andere een ploeg hangt niet af van één man , voetbal is teamsport .
En ten andere iedereen kan gemist worden (er liggen er veel op het kerkhof die niet kunnen gemist worden).
Er spelen andere belangen mee (denk ik ) die een rol spelen.
Ge gaat niet met gehavende soldaten naar een oorlog, dus ook niet naar een WK.
Nu ik ga Martinez niet veroordelen , hij is de trainer ,dus hij moet het weten hoe zijn spelers voor het moment fit zijn .
Dat Martinez een week gaat wachten voor hij de scannerbeelden van Kompany kan beoordelen, is praat tegen de vaak; is Kompany zo'n een speciale mens kwa scanfoto's ?
Nu we zullen zien , misschien valt de blessure nog mee en kan Kompany ingezet worden als het water van de Rode Duiveld hen aan de lippen staat als laatste redmiddel ( het witte konijn in de hoed van Martinez), hij eigenlijk is het woord wit verkeerd , maar als het resultaat hetzelfde is nemen we dat er graag bij. :D
Een sporter met een blessure kan niet voluit trainen dus zal zijn niveau dalen ! Hij gaat niet presteren en terug makkelijk geblesseerd raken ! Kompany is opgebrand zoveel is duidelijk ! Zoals K De Bruyne verklaarde : Manchester won ook wedstrijden zonder hem !
Met alle respect fregat, maar 1 week voor de WK, moet je niet meer voluit trainen. Zij moeten nu al voor 99% op punt staan. Soepele, losse trainingen en tactiek komen nu enkel nog in aanmerking.
Maar de vraag blijft --> Kan zelfs dit Kompany ??
Ben me daar zeker van bewust als ex sporter ! Maar  Kompany is al maanden aan het sukkelen kan onmogelijk in top conditie verkeren .....Maar als echte Belgicist en Brusselaar mag hij niet mankeren ......
Doe wel en zie niet om !