WK voetbal 2018

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

05 jul 2018, 14:53

wardje schreef:Oef, dit was met hakken over de sloot; eerste speelhelft was zeer flauw, de rode duivels kwamen niet in hun spel en de Japanners , zijn knappe voetballers.
Hazard was niet goed, Debruyne speelde niet hoog genoeg en Courtois was zeker niet in zijn beste doen.
Zal een beter samenspel, een versnelling of twee hoger moeten gespeeld worden tegen de Brazilianen, willen ze een kans maken.
Martinez heeft nog wat werk voor de boeg.
Chadli en Fellaini waren zeker een meerwaarde in de tweede helft, meer valt er van die match niet te vertellen, maar we gaan door en t'is in feite dat dat telt :D
Mijn visie over Japan-Belgie
Inderdaad, Hazard en zeker Mertens waren onder nul ( heeft Mertens wel een bal geraakt ? )
Reden hiervan : onze 2 kleine voetballers speelden nu tegen een ploeg van kleine voetballers.
Zowel Hazard als Mertens, draaien rond met de bal op zakdoek groot ( kan je doen tegen grote voetballers ), maar de Japen kunnen dit ook, maar doen dit 2x sneller als onze Belgen.
Mocht het doelschoppen komen ( wat de Jappen in gedachte hadden ) moest Courtois eindelijk eens laten zien wat hij kon en tegen een vlugge Jap met vol schijnbewegingen is hij te traag ( veel te groot )
Martines is gered door zijn Franse hulpcoach, welke de wissel er in heeft gebracht om in de hoogte te spelen ( via Martines )
Belgen zijn niet gewoon om tegen kleine vlugge, sterke voetballers te spelen ( zijn véél te rap in alles ) , maar ... geen enkel land is bekwaam om de Jappen zo maar opzij te zetten.
De Bruyne was even terug de echte De Bruyne bij de laatste goal.
De Bruyne speelde de laatste minuten terug op zijn echte plaats (dichter achter de spitsen en niet als laatste middenvelder )
Dankzij een Fransman ( kan niet op zijn naam komen ) door een perfecte wissel hebben we gewonnen met een prachtgoal.( eigenlijk 2 goals )
Wij gaan het véél gemakkelijker hebben tegen Brazilie  - Hopelijk komt het niet tot doelschoppen want dan gaat Courtois af als een gieter.
Nu moet Hazard en Mertens er wel instaan EN... COMPANY, BLIJF VAN HET VELD AUB

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

05 jul 2018, 17:50

Hopelijk zien we zaterdag de vlaggen nog overal hangen .
Maar denk dat het zeer moeilijk wordt , Bij Brazilie zitten alle spelers 
in de grote topploegen ( Real Madrid , Barcelona , Man City enz.....)
En hebben nog maar één doelpunt tegen in dit tornooi !!!!!

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

05 jul 2018, 23:31

Wannesto schreef:Hopelijk zien we zaterdag de vlaggen nog overal hangen .
Maar denk dat het zeer moeilijk wordt , Bij Brazilie zitten alle spelers 
in de grote topploegen ( Real Madrid , Barcelona , Man City enz.....)
En hebben nog maar één doelpunt tegen in dit tornooi !!!!!
Ja, weet ik, maar de wonderen zijn op dit WK DE WERELD NIET UIT.
Hopelijk laat de arbiter zich niet vangen door  Neymar
Mijn buikgevoel zegt dat ze gaan winnen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

08 jul 2018, 10:33

Wannesto schreef: Bij Brazilie zitten alle spelers 
in de grote topploegen ( Real Madrid , Barcelona , Man City enz.....)
En hebben nog maar één doelpunt tegen in dit tornooi !!!!!
Lap, weer een kenner! United, City, Liverpool, Chelsea, Tottenham, Atletico, PSG...waar de Belgische toppers spelen zijn volgens jou dus kneusjes? Mourinho, Guardiola, Klopp, Simeone, Conte...zullen het graag horen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 jul 2018, 11:59

Er is iets mis met je buikgevoel Valium.

Ik heb een naar gevoel voor dinsdag, tegen Frankrijk.

Hoop van harte dat ik ongelijk krijg.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 jul 2018, 13:47

""Hopelijk komt het niet tot doelschoppen want dan gaat Courtois af als een gieter."

Die kenners hier - geweldig. Een doelschop is dus een ander woord voor een uittrap.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jul 2018, 14:10

frits1955 schreef:""Hopelijk komt het niet tot doelschoppen want dan gaat Courtois af als een gieter."
Die kenners hier - geweldig. Een doelschop is dus een ander woord voor een uittrap.
:idea:

Je moet zo'n uittrap wel klemvast kunnen neutraliseren met je beide handen lijkt me, anders is het een doelschop?
:?:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 jul 2018, 16:00

Als de doelman aan de andere kant de uittrap weet te neutraliseren wil dat zeggen de de doelman van de tegenpartij zijn doelschop flink wat vaart weet mee te geven want anders zou eerstvernoemde doelman die bal - al dan niet met beide handen - niet weten te neutraliseren. Kortom: die uittrappende doelman kan verdorie een verreikende doelschop nemen. Maar misschien stak er plots een windvlaag op die die doelschop alsnog meevoerde in de vaart der uittrappende volkeren nietwaar.Als daarbij in het andere strafschopgebied een fout gemaakt wordt op een aanvaller, die behoort tot het team van de doelman die de doelschop genomen heeft, kan de scheidsrechter - we gaan het hier niet hebben over de VAR  -  beslissen om de benadeelde aanvaller een STRAFSCHOP toe te kennen omdat bedoelde aanvaller de doeltrap niet kon recupereren om vervolgens met de bal een doelpoging of schot op doel te ondernemen.Gelieve hierbij het kleine edoch significante verschil tussen een "schot" en een "schop" op te merken. Volgens mij bedoelde gewaardeerd forumlid Valium iets in die aard wanneer hij het had over uitgetrapte  doelschoppen of zoiets. Hier kan Jan Mulder nog een puntje aan zuigen me dunkt.

:wink:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jul 2018, 16:53

frits1955 schreef:Hier kan Jan Mulder nog een puntje aan zuigen me dunkt. :wink:
Yep, en alle andere voetbalanalytici ook.
En een moedwillige TRAP op de enkel of hiel ve andere prof of op z'n WREEF (zoals er soms gebeuren zonder dat de vetbetaalde refs hiervan iets lijken te merken) zijn dan VOETTRAPPEN of VOETSCHOPPEN? 
Je hebt alvast nu reeds een plaatsje verdiend bij het volg. EU-kampioenschap in de VAR-Bus van Van Hool, me dunkt.
Met gekruiste armen achter je... werkvolk, welteverstaan.

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 jul 2018, 17:25

""Je hebt alvast nu reeds een plaatsje verdiend bij het volg. EU-kampioenschap in de VAR-Bus van Van Hool, me dunkt."

Dat wordt gehouden in 12 landen tegelijkertijd. Neen, merci. Een plaatsje aan de VRT- tafel der analisten in "Villa Sporza" - links Mulder en rechts Imke Courtois - daarentegen :wink:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jul 2018, 17:34

Haast is geboden: Imke wil eerst zo snel mogelijk een recente foto van mij...
Zoek, zoek, zoe...
Jan is met alles tevree..

Maar, hoe dan ook, ik schuif stilletjes aan bij De Mos:
https://www.voetbalkrant.com/wk2018/201 ... k---belgie

:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 08 jul 2018, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 jul 2018, 18:51

Laat ons hopen dat de Mos gelijk heeft - alhoewel ik vrees dat de Fransen- die een stuk meer intelligentie in de ploeg hebben dan de Brazilianen - een zeer kwaaie klant zullen zijn aangezien ze een gelijkaardig soort voetbal spelen als de Belgen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jul 2018, 19:19

Slechts details?
De passen van 5 meter net zo goed proberen te verzorgen als die van 40 meter en meer...
Vaker bliksemsnel omschakelen dan Mbappé, zou ook al geen kwaad kunnen...
Glansrollen voor Courtois en Lukaku, en een Franse ploeg die de weg naar het doel te ingewikkeld wil maken...door een surplus aan vedetten die...hopeloos trachten van het duivelse blok te kraken...
Frankrijk weer eens een keer genekt door het aangeboren chauvinisme...van zijn eigen spelers?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

08 jul 2018, 19:38

Bizar: bij de analisten zitten DRIE doelmannen en de vierde zit ook mee aan tafel, de presentator!
 Ik herinner mij een uitspraak van Ruud Gullit bij de nabespreking van een wedstrijd tijdens een Europees kampioenschap: "goalkeepers can't play football, that's why they are goalkeepers". Schlemiel van de match toen was Peter Schmeichel.

Gary Lineker heeft als presentator (MOTD) bij de BBC een bescheiden salaris van 1,75 miljoen per jaar - Britse ponden welteverstaan - zijn side kick Alan Shearer moet het stellen met een kleine 450 duizend pond.
Laat dat Vannieuwkerke en co aub niet op ideeën brengen.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

08 jul 2018, 23:50

lea*** schreef:Er is iets mis met je buikgevoel Valium.

Ik heb een naar gevoel voor dinsdag, tegen Frankrijk.

Hoop van harte dat ik ongelijk krijg.
Ik denk dat het tot doelschoppen gaat komen en dan is ALLES mogelijk.
Dat buikgevoel ging over Brazilie-Belgie