WK voetbal 2018

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

08 jul 2018, 23:58

frits1955 schreef:Laat ons hopen dat de Mos gelijk heeft - alhoewel ik vrees dat de Fransen- die een stuk meer intelligentie in de ploeg hebben dan de Brazilianen - een zeer kwaaie klant zullen zijn aangezien ze een gelijkaardig soort voetbal spelen als de Belgen.
Maar wij hebben de kennis van Henry, welke het Franse spel van buiten kent.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

09 jul 2018, 09:18

Ik denk dat de Belgen zich 200 procent hebben ingezet omdat het tegen Brazilie was ,
en vrees dat het tegen Frankrijk wel eens zou kunnen tegenslaan . Hopelijk heb ik het 
verkeerd voor !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jul 2018, 09:37

eerlijk gezegd hé
dat is gene voetbal meer , dat is nog erger dan rugby
en als de gazetten dan nog durven schrijven , .... had die moeten neerhalen ,
met wat is men dan bezig ?
ze vragen om allemaal naar rusland te komen , uit eigen zak te betalen , hoeveel kost zo een grap ?
en dat terwijl als ze zelf verder gaan , ze méér premie verdienen
wij betalen om te mogen supporteren voor hun , en zij nog meer verdienen , logica ?
en als het voor het land zou zijn , zouden ze kunnen zeggen , wij staan onze premie van (ongeloofelijk véél) af om iedereen die voor ons wil supporteren een ticket te bezorgen om ons aan te moedigen (dan schiet der nog een bom duiten over )
sorry hoor
maar ik laat me niet verblinden door goden verering
ik zal het hierbij laten bij de eenmalige posting

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 jul 2018, 09:58

Ja , er is veel toegelaten op het veld, valt op bij vroegere WK's  & EK's trad men sneller op direkt geel, nu is dat meer een dreigend vingertje opsteken door de ref of een conversatie.
Persoonlijk vind ik als het spelbederf is ( a la Neymar om de zoveel min.tegen de grasvlakte terwijl in vele gevallen zelfs nog geen contact was) , vrijwillig de tegenstander spelen in plaats van de bal ,en zo zijn er nog wel moet men onmiddelijk geel trekken dan kan de ref de touwtjes in handen houden.
Dat die mannen goed betaald zijn , ja ook dat heeft 2 kanten ;moest je de omzet zien wat voetbal voor het ogenblik teweeg brengt in de horeca ,dat is ook niet mis.
Onrechtstreeks brengt het toch geld in het laatje.
Nu elke sport is geld , zie maar naar tennis ,wielrennen enz.
Langs de andere kant neem eens de sport weg , dat is in zijn totaal gezien een grote bron van inkomsten, dat zijn bedrijven geworden.
Dat is de moderne tijd ,dat is niet te stoppen, heb er geen problemen mee (had dan ook maar sportman moeten worden of toch ten minste proberen :)
Laat ons duimen dat Belgie - Frankrijk voor ons Rode Duivels een zege word , dan word het misschien toch nog een happy end.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

09 jul 2018, 14:18

verhaegen schreef:eerlijk gezegd hé
dat is gene voetbal meer , dat is nog erger dan rugby
en als de gazetten dan nog durven schrijven , .... had die moeten neerhalen ,
met wat is men dan bezig ?
ze vragen om allemaal naar rusland te komen , uit eigen zak te betalen , hoeveel kost zo een grap ?
en dat terwijl als ze zelf verder gaan , ze méér premie verdienen
wij betalen om te mogen supporteren voor hun , en zij nog meer verdienen , logica ?
en als het voor het land zou zijn , zouden ze kunnen zeggen , wij staan onze premie van (ongeloofelijk véél) af om iedereen die voor ons wil supporteren een ticket te bezorgen om ons aan te moedigen (dan schiet der nog een bom duiten over )
sorry hoor
maar ik laat me niet verblinden door goden verering
ik zal het hierbij laten bij de eenmalige posting
@ Verhaegen
Klaarblijkelijk ben jij geen voetbalfan, dat mag, ieder zijn meug
Ikzelf normaal ook niet, maar een wereldbeker is toch wel iets
Het grootste sportgebeuren na de Olympische spelen
Staar je niet blind over de wedde welke zij nu krijgen, dit is een peulschil van wat ze in hun eigen club verdienen.
Dit gaat over de prestige van het land ( spreekt men nu nog over Vlamingen of Walen ? - dat gezeik in allerhoogste graad ?)
Weet je wel hoeveel zelfstandigen met personeel nu meer verdienen door dit gebeuren ?
Het is toch normaal dat ze steun van hun eigen volk vragen - +- 1000 Belgen in een vol stadium van 60-80.000 man
Dit is de fout van de FIFA, welke steeds verkeerde verdelingen doet van kaartverkoop.
De sponsors gaan met alle kaarten lopen.
En wat die afgoden betreft, de grote 2 lagen er al uit van bij het begin.
Eigenaardige mentaliteit van U Verhaegen, maar dit mag, dit noemt men vrijheid van meningsuiting.
IK HOOP DAT ZE TEGEN FRANKRIJK WINNEN :wink:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jul 2018, 14:58

dat ik geen fan van voetbal ben klopt niet hoor
maar hoe het tegenwoordig gespeeld wordt stel ik me serieuse vragen bij
trekken , stampen , kloppen zonder bestraft te worden
kijk maar naar de jeugdploegen en cafe ploegen
het geweld dat in dergelijke matchen ten toon gespreid wordt , wordt zelfs door kinderen al als normaal bevonden
kranten die al schrijven dat de éne de andere maar onderuit moet halen om scoren te beletten
dat zijn de dingen waar ik ...........

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 jul 2018, 15:23

Valium schreef:
lea*** schreef:Er is iets mis met je buikgevoel Valium.

Ik heb een naar gevoel voor dinsdag, tegen Frankrijk.

Hoop van harte dat ik ongelijk krijg.
Ik denk dat het tot doelschoppen gaat komen en dan is ALLES mogelijk.
Dat buikgevoel ging over Brazilie-Belgie

Was maar een grapje hoor Valium!

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

10 jul 2018, 14:08

wardje schreef:Ja , er is veel toegelaten op het veld, valt op bij vroegere WK's  & EK's trad men sneller op direkt geel, nu is dat meer een dreigend vingertje opsteken door de ref of een conversatie.
Persoonlijk vind ik als het spelbederf is ( a la Neymar om de zoveel min.tegen de grasvlakte terwijl in vele gevallen zelfs nog geen contact was) , vrijwillig de tegenstander spelen in plaats van de bal ,en zo zijn er nog wel moet men onmiddelijk geel trekken dan kan de ref de touwtjes in handen houden.
Dat die mannen goed betaald zijn , ja ook dat heeft 2 kanten ;moest je de omzet zien wat voetbal voor het ogenblik teweeg brengt in de horeca ,dat is ook niet mis.
Onrechtstreeks brengt het toch geld in het laatje.
Nu elke sport is geld , zie maar naar tennis ,wielrennen enz.
Langs de andere kant neem eens de sport weg , dat is in zijn totaal gezien een grote bron van inkomsten, dat zijn bedrijven geworden.
Dat is de moderne tijd ,dat is niet te stoppen, heb er geen problemen mee (had dan ook maar sportman moeten worden of toch ten minste proberen :)
Laat ons duimen dat Belgie - Frankrijk voor ons Rode Duivels een zege word , dan word het misschien toch nog een happy end.
Als ze tweede waren geëindigd in hun groep,was het een happy end geworden.Dan hadden ze de finale gespeeld tegen Frankrijk of Brazilië.Nu moet ik het nog zien.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 jul 2018, 15:05

petrol schreef:Als ze tweede waren geëindigd in hun groep,was het een happy end geworden.Dan hadden ze de finale gespeeld tegen Frankrijk of Brazilië.Nu moet ik het nog zien.
Ha bon, jij bent dus expert in koffiedik kijken?  Als, als, als...als mijn tante wieltjes had...
Bij mijn weten - en ik kan mij vergissen - is voetbal nog steeds geen exacte wetenschap, gelukkig maar.
Hoe de Engelsen intussen al zo ver geraakt zijn hebben ze al zeker niet te danken aan hun briljante spelpatronen, nauwelijks drie min of meer "echte'" doelpunten, de rest op penalty's, een afgeweken bal op de hiel van een tegenstander van "topschutter" Kane en de rest bij spelhervattingen.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

10 jul 2018, 18:06

MichelN schreef:
petrol schreef:Als ze tweede waren geëindigd in hun groep,was het een happy end geworden.Dan hadden ze de finale gespeeld tegen Frankrijk of Brazilië.Nu moet ik het nog zien.
Ha bon, jij bent dus expert in koffiedik kijken?  Als, als, als...als mijn tante wieltjes had...
Bij mijn weten - en ik kan mij vergissen - is voetbal nog steeds geen exacte wetenschap, gelukkig maar.
Hoe de Engelsen intussen al zo ver geraakt zijn hebben ze al zeker niet te danken aan hun briljante spelpatronen, nauwelijks drie min of meer "echte'" doelpunten, de rest op penalty's, een afgeweken bal op de hiel van een tegenstander van "topschutter" Kane en de rest bij spelhervattingen.
En toch is het uitkijken naar de Engelsen
Waarover niemand praat, zijn de Kroaten - Sterke voetballers - tamelijk goede ploeg en ... vuile spelers ( een stamp meer of minder, die zien daar niet op )

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 jul 2018, 21:59

Allez, de vlaggeskes en alle andere zottigheden kunnen de vuilbak in.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 jul 2018, 22:43

Had Martinez deze spits meegenomen dan hadden we zeker gewonnen:

https://www.youtube.com/watch?v=p25uJ7-HL6U

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 jul 2018, 07:13

Tja, onze Rode Duivels speelden niet zoals tegen Brazilie ; velen hebben niet hun niveau gehaald, slechte passen , veel balverlies en te traag.
Waren ze te zeker van te winnen ,omdat ze de voetbalreus Brazilie hebben verslagen?
En met alle respect voor Lukaku ,hij was veel te traag, moet steeds zijn bal in zijn voeten krijgen ,hij was er niet en niet veel bij het spel betrokken. Courtois en Hazzard niet te na gesproken , ze waren de beteren, maar voetbal is een ploegspel en op zo'n niveau telt individualisme niet altijd mee, zie maar naar Ronaldo en Messi.
Al bij al we mogen fier zijn op ons nationaal elftal , misschien op het EK nemen we revanche voor de voetballiefhebbers is het jammer voor degene waar het voetbal de strot uitkomt is het een verlossing :D

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

11 jul 2018, 07:46

Het domme doelpunt van Januzaj tegen Engeland heeft de Belgen nu genekt.
Helaas, daardoor zaten ze aan de verkeerde kant van de tabel.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 jul 2018, 08:02

petrol schreef:Het domme doelpunt van Januzaj tegen Engeland heeft de Belgen nu genekt.
Helaas, daardoor zaten ze aan de verkeerde kant van de tabel.
Die zal toen wel zijn laatste wedstrijd voor het nationaal elftal hebben gespeeld!