Er was een tijd ...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

22 mei 2018, 11:01

Er was een tijd dat notoire volksunie mandatarissen de Koerden ging steunen omdat ze een volk waren die net als de vlamingen  een eigen staat wilden.
In die tijd (ongeveer  20 jaar geleden) verstopten dezelfde notoire mandatarissen illegale Koerden in hun privé woning, stonden ze met vlag en wimpel op de trappen van het stadhuis te betogen tegen een Koerdisch gezin dat uitgewezen werd en nog veel meer dingen die tot het beroepsgeheim behoren.
Ondertussen hebben duizenden Koerden lijf, leden en hun leven geriskeerd om met de coalitie te vechten tegen IS,nog altijd in de hoop op een eigen plaatske op de aarde. Als dank worden zij nu door een nietsontziende dictator vervolgd.

En nu leven we in een tijd waarin her zover gekomen is dat de kranten volstaan van een voetballer die niet naar het WK mag, een tijd waarin een Koerdische  moeder die haar zwaargewonde en stervende peuter niet mag vergezellen naar het ziekenhuis en pas  dagen later te horen krijgt dat haar kind overleden is alleen bagger over haar hoofd krijgt.
Waar denken jullie dat we gaan terechtkomen ? Waar is de menselijkheid gebleven ?
dejules

22 mei 2018, 11:21

meredith schreef:Er was een tijd dat notoire volksunie mandatarissen de Koerden ging steunen omdat ze een volk waren die net als de vlamingen  een eigen staat wilden.
In die tijd (ongeveer  20 jaar geleden) verstopten dezelfde notoire mandatarissen illegale Koerden in hun privé woning, stonden ze met vlag en wimpel op de trappen van het stadhuis te betogen tegen een Koerdisch gezin dat uitgewezen werd en nog veel meer dingen die tot het beroepsgeheim behoren.
Ondertussen hebben duizenden Koerden lijf, leden en hun leven geriskeerd om met de coalitie te vechten tegen IS,nog altijd in de hoop op een eigen plaatske op de aarde. Als dank worden zij nu door een nietsontziende dictator vervolgd.

En nu leven we in een tijd waarin her zover gekomen is dat de kranten volstaan van een voetballer die niet naar het WK mag, een tijd waarin een Koerdische  moeder die haar zwaargewonde en stervende peuter niet mag vergezellen naar het ziekenhuis en pas  dagen later te horen krijgt dat haar kind overleden is alleen bagger over haar hoofd krijgt.
Waar denken jullie dat we gaan terechtkomen ? Waar is de menselijkheid gebleven ?
Misschien aan Zuhal Demir vragen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 11:22

Aan die sjotter maak ik geen woord vuil.

Wat die gedode peuter betreft, zou ik graag het ganse verhaal hier neergeschreven zien staan. Ik zou willen lezen hoe die peuter meegesleurd werd met een hele groep volwassenen om op de loop te gaan voor de politie; hoe de chauffeur van dat voertuig een moordpoging deed door in te rijden op de politie; hoe die bestuurder er dan nog wilde vandoor gaan terwijl er nochtans - terecht - een dodelijk wapen op hem en zijn medegezellen stond gericht. Ik zou willen weten of die mensen hier als illegalen (onwettigen) wilden leven en hoe zij dachten te kunnen overleven in onze maatschappij terwijl ze geen woord Engels kennen, laat staan Nederlands of Frans. Dat zijn elementen die ik heb opgevangen, maar waarover ik nu niets meer hoor of lees.

Maar dat die ouders twee dagen lang niets te weten konden komen over dat kind, is een schande.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 mei 2018, 11:24

Wil. schreef: hoe zij dachten te kunnen overleven in onze maatschappij terwijl ze geen woord Engels kennen, laat staan Nederlands of Frans.
Men kan die mensen het statutair statuut geven zodat ze nooit afgedankt kunnen worden. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 11:31

Je hebt hier nog niks geschreven over ambtenaren, julio. Toch niet 'ziekskes' ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 mei 2018, 12:14

Wil. schreef:Aan die sjotter maak ik geen woord vuil.

Wat die gedode peuter betreft, zou ik graag het ganse verhaal hier neergeschreven zien staan. Ik zou willen lezen hoe die peuter meegesleurd werd met een hele groep volwassenen om op de loop te gaan voor de politie; hoe de chauffeur van dat voertuig een moordpoging deed door in te rijden op de politie; hoe die bestuurder er dan nog wilde vandoor gaan terwijl er nochtans - terecht - een dodelijk wapen op hem en zijn medegezellen stond gericht. Ik zou willen weten of die mensen hier als illegalen (onwettigen) wilden leven en hoe zij dachten te kunnen overleven in onze maatschappij terwijl ze geen woord Engels kennen, laat staan Nederlands of Frans. Dat zijn elementen die ik heb opgevangen, maar waarover ik nu niets meer hoor of lees.

Maar dat die ouders twee dagen lang niets te weten konden komen over dat kind, is een schande.
En die ouders durven niet liegen zeker omdat het hun goed uitkomt? Al wat dat uitschot komt te vertellen, geloof ik nog geen kwart van.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 mei 2018, 12:18

  
"een tijd waarin een Koerdische  moeder die haar zwaargewonde en stervende peuter niet mag vergezellen naar het ziekenhuis en pas  dagen later te horen krijgt dat haar kind overleden is alleen bagger over haar hoofd krijgt.  
Waar denken jullie dat we gaan terechtkomen ? Waar is de menselijkheid gebleven ? "



De menselijkheid is die die ze zelf te niet doen! Een kind als menselijk schild gebruiken doe je niet. Die ouders zijn het woord 'ouder' niet waard.  Er zijn altijd zo van die linkse rakkers die hen dan nog proberen te vergoelijken ook.  
Dat zij bagger over hun hoofd krijgen is niet meer dan normaal. Ze zijn de onmenselijkheid zelve.   

Trouwens ik las ergens dat ze al uit de UK gezet werden en nu op sLinkse manier proberen terug binnen te raken! Jij vindt dat allemaal maar normaal?  

En nu nog die, spijtig dat ik haar advokaat moet noemen, die daar vorige keer Theo Francken heeft proberen aan te vallen, die nu op kap van de gemeenschap die nog gaat verdedigen ook. Volgende maand krijgen ze een appartement toegewezen zeker en een toelage en ze leefden nog lang en gelukkig?  Dat vind jij dus allemaal maar normaal? 
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 22 mei 2018, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 mei 2018, 13:04

Sommigen doen hier alsof dat kindje vermoord is door de politie. Het gaat wel degelijk om een verdwaalde kogel spijtig genoeg. Het is erg dat onze politie zo weinig steun krijgt van sommige mensen. Ze zijn er voor ons, ze doen wat ze kunnen en mogen en al maken ze soms ook fouten, het zijn mensen.
Erg voor de ouders, maar de bestuurder van het voertuig treft schuld: hij had de bevelen van de politie moeten opvolgen.
Dat de ouders dat kind door het venster hangen, kun je jammerlijk genoeg op 2 manieren zien: 1- de inzittenden wilden duidelijk maken dat er kinderen in de wagen zitten of 2- dachten als ze dat kind zien zullen ze misschien niet schieten (dat is wéér voer voor advocaten).
Het is de advocaat die aandringt op een parlementair onderzoek. Die ouders worden gewoon in die richting geduwd.
Kan bijna niet denken dat die moeder dat kind buiten de auto hangt ,wetende aan wat gevaar het wordt blootgesteld, sorry maar dat is niet MENSELIJK. Per slot van rekening dat kind heeft het niet gevraagd om in die wagen te zitten maar is er wel het slachtoffer van.
Stel dat de politie de banden stuk schoot aan de snelheid waaraan ze reden , hoeveel slachtoffers waren er dan?
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om de wagen klem te rijden, bvb assistentie vragen van andere korpsen , maar achteraf is dat vijgen na Pasen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 mei 2018, 13:11

wardje schreef:Sommigen doen hier alsof dat kindje vermoord is door de politie. Het gaat wel degelijk om een verdwaalde kogel spijtig genoeg. Het is erg dat onze politie zo weinig steun krijgt van sommige mensen. Ze zijn er voor ons, ze doen wat ze kunnen en mogen en al maken ze soms ook fouten, het zijn mensen.
Erg voor de ouders, maar de bestuurder van het voertuig treft schuld: hij had de bevelen van de politie moeten opvolgen.
Dat de ouders dat kind door het venster hangen, kun je jammerlijk genoeg op 2 manieren zien: 1- de inzittenden wilden duidelijk maken dat er kinderen in de wagen zitten of 2- dachten als ze dat kind zien zullen ze misschien niet schieten (dat is wéér voer voor advocaten).
Het is de advocaat die aandringt op een parlementair onderzoek. Die ouders worden gewoon in die richting geduwd.
Kan bijna niet denken dat die moeder dat kind buiten de auto hangt ,wetende aan wat gevaar het wordt blootgesteld, sorry maar dat is niet MENSELIJK. Per slot van rekening dat kind heeft het niet gevraagd om in die wagen te zitten maar is er wel het slachtoffer van.
Stel dat de politie de banden stuk schoot aan de snelheid waaraan ze reden , hoeveel slachtoffers waren er dan?
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om de wagen klem te rijden, bvb assistentie vragen van andere korpsen , maar achteraf is dat vijgen na Pasen.
Ik kan niet anders dan  je gelijk geven.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

22 mei 2018, 13:25

Men kan die mensen het statutair statuut geven zodat ze nooit afgedankt kunnen worden. [/quote]

Man, man, laat je dringend behandelen, in je eigen belang. Binnenkort zijn er 8 sessies terugbetaalbaar bij een psycholoog, ik weet niet of er een woord bestaat voor chronische ambtenarenfobie, maar iemand zal je toch wel kunnen helpen denk ik. Stap 1 : geef aan jezelf toe dat je ziekelijk geobsedeerd bent , gewoon een goede raad
Gast

22 mei 2018, 13:59

wardje schreef:Sommigen doen hier alsof dat kindje vermoord is door de politie. Het gaat wel degelijk om een verdwaalde kogel spijtig genoeg. ......
Als de agent de trekker niet had overgehaald was er ook geen verdwaalde kogel geweest. Kwam die agent op één of ander moment in gevaar ? Was hij zijn matrak of zijn pepperspray vergeten ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 14:03

Juist, Sof. Als er wordt ingereden op de politie, dan had de politie toch ook gewoon opzij kunnen gaan staan? Simpelweg de baan vrijmaken voor die chauffeur?  Toch waar, hé? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

22 mei 2018, 14:13

Waarom al dat gedoe? Die mensen krijgen een papier met een stempel en ze kunnen beschikken
dejules

22 mei 2018, 16:28

meredith schreef:Men kan die mensen het statutair statuut geven zodat ze nooit afgedankt kunnen worden. 
Men kan dat overwegen, toch?
Waarom zouden nieuwe Belgen geen statutair statuut mogen krijgen?
Bent U racist?
Ice

22 mei 2018, 16:33

En de linkse leugenmedia helpen ook een handje mee om de politie aan de schandpaal te nagelen terwijl ze hun wérk deden: mensensmokkelaars en illegalen, CRIMINELEN hé, doen stoppen. 

De pers voert de ouders op als zielige slachtoffers terwijl ze nochtans geen enkel probleem hebben om hun kind als levend schild te gebruiken maar dát moet als 'detail' verzwegen worden in elk bericht, dat moet zo vlug mogelijk overschreeuwd worden door de schande dat de politie het waagde zich te verdedigen tegen mensensmokkelaars die op hen inreden.. 

Op hln worden vooral de bloedsporen op het busje benadrukt, kwestie van verontwaardiging te wekken bij de publieke opinie, op de radio wordt van de 2-jarige peuter zelfs een BABY gemaakt...hypocrieten. 

En weer komt dit voorval door de slappe politiek, die blijft weigeren mensensmokkelaars zwaar aan te pakken en illegalen daadwerkelijk uit te zetten ipv met een vodje papier toestaan dat ze hier de boel op stelten zetten en misdrijven blijven plegen.

 @sof: als die illegalen hier niet wáren, als die illegalen niet gevlucht waren maar gestopt, als die ouders hun kind beschérmd hadden ipv uit het raam gehangen, als die mensensmokkelaars niet ingereden waren op de politie, dan was er misschien niet geschoten? 
Oorzaak en gevolg hé of kun je dat verschil niet maken?  :roll:

Er is maar één oorzaak en verantwoordelijkheid voor de dood van dat kind: de keuzes van de OUDERS, punt. 
Dan nu niet komen janken, het slachtoffer uithangen voor wat ze zélf veroorzaakten en de schuld in de schoenen van de politie proberen te schuiven! 

De politie schiet op een vluchtende wagen in Aalter, bestuurder vluchtte omdat hij illegaal is......hoe zit dát? 
Hoe geraakt een ILLEGAAL aan een auto? Gestolen? Of gekregen van het ocmw? 
En hoe zit het met verzekering, taks ed, dat wíj allemaal betalen? 
Stel je maar eens voor dat je betrokken geraakt met een aanrijding met die illegaal, dan moet misschien maar de voltallige regering aangeklaagd worden voor hun laksheid, misdadige nalatigheid om illegalen uit de maatschappij te verwijderen?

  Politie schiet op vluchtende wagen in Aalter - bestuurder vluchtte omdat hij illegaal is.

En justitie vindt geen lekenrechters meer...tiens, zouden die het beu zijn om crimineel crapuul vrij te moeten spreken en te beschermen terwijl ze burgers en slachtoffers moeten te veroordelen? :twisted:

  Justitie vindt geen lekenrechters meer.