Rusthuis waarborg betalen voorschot betalen

Vragen/antwoorden betreffende recht.
55 Monique

25 mei 2018, 17:48

       Kan me iemand zeggen of dat normaal is ..

       Waarborg betalen van een maand op geblokkeerde rekening  (Ok) 
       Dan voorschot betalen bij opname van een maand (Geen tijdelijk) wel vast verblijf .(?)
       En dan u maandelijkse factuur  (Ok) 
       Dat is op maand afrekening tijdelijk verblijf -waarborg-voorschot-maandelijkse factuur ....om de 8500 euro .

       Wij weten dat rusthuis enorm duur is maar dit vind ik er toch wel over ....
       Zeg er wel bij is prive rusthuis .

        

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mei 2018, 17:59

55 Monique schreef:       Kan me iemand zeggen of dat normaal is ..

       Waarborg betalen van een maand op geblokkeerde rekening  (Ok) 
       Dan voorschot betalen bij opname van een maand (Geen tijdelijk) wel vast verblijf .(?)
       En dan u maandelijkse factuur  (Ok) 
       Dat is op maand afrekening tijdelijk verblijf -waarborg-voorschot-maandelijkse factuur ....om de 8500 euro .

       Wij weten dat rusthuis enorm duur is maar dit vind ik er toch wel over ....
       Zeg er wel bij is prive rusthuis .

        
Ja natuurlijk is dat normaal. Daar moet je je geen vragen bij stellen. Prijs is hoog genoeg.

Vorige maand is er nog iemand opgenomen in een privé rusthuis (maandelijkse prijs rond de 3.000 eur p/mnd) en daar werd ook die manier van werken gehanteerd.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 mei 2018, 18:29

neen
normaal is dat :
de maand op voorhand betalen
zodat ge altijd één maand voor staat met betalen
als later de kamer niet afgebroken is , krijgt men die maand terug

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mei 2018, 19:40

verhaegen schreef:neen
normaal is dat :
de maand op voorhand betalen
zodat ge altijd één maand voor staat met betalen
als later de kamer niet afgebroken is , krijgt men die maand terug
Die waarborg is ook normaal. Wordt al jaren toegepast. Die wordt net zoals bij een gewoon huurcontract op een waarborgrekening geplaatst op naam van de rusthuisbewoner. 

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 mei 2018, 20:04

die waarborg is die één maand op voorhand betalend
zodat men telkens één maand te vroeg betaald heeft
bij het verlaten krijgt men die 1 maand terug
ik heb al in 3 rusthuizen ........
en die werken zoals ik het hier schrijf
dat der andere zijn die anders doen , tja ......


en rusthuizen hanteren altijd een "dagprijs"
en navenant stellen ze zelf wat der allemaal inzit in die dagprijs
dat bv. de pampers inbegrepen zijn
of dat het niet in de dagprijs zit

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mei 2018, 21:10

verhaegen schreef:die waarborg is die één maand op voorhand betalend
zodat men telkens één maand te vroeg betaald heeft
bij het verlaten krijgt men die 1 maand terug
ik heb al in 3 rusthuizen ........
en die werken zoals ik het hier schrijf
dat der andere zijn die anders doen , tja ......


en rusthuizen hanteren altijd een "dagprijs"
en navenant stellen ze zelf wat der allemaal inzit in die dagprijs
dat bv. de pampers inbegrepen zijn
of dat het niet in de dagprijs zit
Dan zijn er andere die anders werken. Die dame van vorige maand was 3000 p/mnd + alle bijkomende kosten.
55 Monique

25 mei 2018, 21:31

Denk dat De heer Verhaegen verkeerd begrijpt 

Heb een waarborg betaald van een maand ....Staat vast op geblokkeerde rekening 
Dan voorschot van een  MAAND betaald 
en dan u maandelijkse factuur .....
Was afsluiting van kort verblijf naar vast verblijf , maar dan is op 30 dagen dat je vier keer betaald ....



Dat je waarborg voor  kamer vraagt daar heb ik niks op tegen en terecht ....
En dat je u maandelijkse factuur betaald ook terecht 
maar voorschot van maand vind ik persoonlijk er over , maar je hoort het wel veel ....
Ze dekken hun wel in .....

Heb geen ervaring met andere rusthuizen is maar eerste keer dat ik er in contact mee kom ...

Dat is ook zo prima vera , kosten komen er altijd bovenop....En die kunnen hoog oplopen , als ze echt niet goed zijn .
Maar op waarborg en voorschot kunnen ze geen kosten berekenen ....
Is alleen op gepresteerde maand 

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 mei 2018, 10:13

zoals ik het begrijp wordt der bij jullie 3 maal op één maand betaald (de eerste keer )

waarborg , voorschot , maandelijkse huur
 de eerste maand

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

30 mei 2018, 14:12

Dan zijn er die anders werken.Die dame van vorige maand was 3000 p/mnd + alle bijkomende kosten.[/quote]

Inderdaad er zijn altijd dieven en gangsters... :oops:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 mei 2018, 14:50

Jockey schreef:Dan zijn er die anders werken.Die dame van vorige maand was 3000 p/mnd + alle bijkomende kosten.
Inderdaad er zijn altijd dieven en gangsters... :oops:[/quote]

Dat is waar maar als men naar een privérusthuis gaat weet men dat en dan is het ook teken dat die dame dat kan betalen én ze kan het, des te beter voor haar.
En als die dame naar een privérusthuis gaat omdat ze het kan bekostigen wil dat zeggen dat er weer een plaatsje meer vrij is voor iemand die het niet kan betalen. 

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

30 mei 2018, 15:47

Prima Vera schreef:
Jockey schreef:Dan zijn er die anders werken.Die dame van vorige maand was 3000 p/mnd + alle bijkomende kosten.
Inderdaad er zijn altijd dieven en gangsters... :oops:
Dat is waar maar als men naar een privérusthuis gaat weet men dat en dan is het ook teken dat die dame dat kan betalen én ze kan het, des te beter voor haar.
En als die dame naar een privérusthuis gaat omdat ze het kan bekostigen wil dat zeggen dat er weer een plaatsje meer vrij is voor iemand die het niet kan betalen. [/quote]

Beste Prima Vera sta me toe U tegen te spreken. Een WZC rusthuis dat €3000 p/maand rekent zijn dieven. Laat ons zeggen all-in zònder medicatie of dokterbezoek €2500 mag je als maximum rekenen. Een borg rekenen én een maand vooruit is ook niet gangbaar,trouwens die borg (die terugbetaald dient te worden) als maand vooruit bestempelen klopt ook niet,of is de laatste maand misschien gratis? Draai of keer het hoe jij wil,maar om te beginnen €8500 betalen bij het instappen in een rusthuis zijn gangsterpraktijken. Ik spreek van ondervinding daar ik 5 jaar men schoonmoeder haar rekeningen heb moeten beheren (van haar) en het menske nog niet zòlang is overleden. Zij verbleef in WZC St.Jozef in Wommelgem.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 mei 2018, 16:24

Jockey ik zeg maar wat ik weet en meer is er niet aan. Als het je niet zint moet je je naasten niet in dat rusthuis laten verblijven maar iets anders zoeken wat wel naar de zin is.  Privé is privé, je kan zelf kiezen.
Ik heb vroeger verscheidene waarborgen voor rusthuizen moeten regelen. Dus ik weet dat er grote bedragen in rond gaan. 
Niemand is verplicht naar een privé rusthuis te gaan, zo simpel zie ik het. 
55 Monique

01 jun 2018, 10:34

Beste Verhaegen ,

Klopt 3 keer betaald in één maand ....Waarborg fact - voorschot fact - maandelijkse fact -, plus fact. afrekening van kort verblijf ....Was op maand zogezegd vier facturen te betalen .....

Ik denk eerder dat te maken heeft , als er iets zou voordoen , dat ze in die maand afrekening kunnen maken , rede alles word geblokkeerd bij de banken , je mag wel facturen binnen doen bij de bank  , maar worden ze dan uitgevoerd ????geen ervaring mee , als dochter .....

En is weeral opslag zowel op eten en op verblijf kamer op 1 juli .....


Aansluiting op Prima Vera

Neen niemand is verplicht van prive rusthuis te nemen , maar moet ook plaats zijn , en rekening houden met toestand van persoon zelf ....Ben je al op zich blij dat er plaats was ....En is niet eerste keer dat er geen plaats vrij is  , en dan mag je al blij zijn dat door sociale assistente word geregeld van kliniek uit .Want wij als kinderen of familie krijgen geen voorrang , want die kort verblijven zijn gereserveerd voor de klinieken .
En dan is nog afwachten wanneer er een vastverblijf vrijkomt .....

En er zijn nog veel factoren geloof mij ....
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 01 jun 2018, 11:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 jun 2018, 10:48

55 Monique schreef:Beste Verhaegen ,

Klopt 3 keer betaald in één maand ....

En is weeral opslag zowel op eten en op verblijf kamer op 1 juli .....
Die gaan er wel fors van door amai. Waar eindigt het vraagt men zich dan af.
55 Monique

01 jun 2018, 11:18

Klopt Prima Vera ....