Upgrade 1803...

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 mei 2018, 20:04

Upgrade 1803 problemen.....

https://www.hln.be/ihln/multimedia/micr ... ~a2722916/

't is maar dagget weet. :wink:

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 mei 2018, 10:12

Charlie Maru,

ze blijven maar aan modderen.
Telkens weer andere procedures om bepaalde functies
aan te passen, privacy die telkens opnieuw moet beschermd
worden enz. enz. Windows10 is zeker zo'n grote miskleun
als Windows 8 was. Of de bedrijven dit gaan blijven slikken
of massaal gaan afhaken ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 mei 2018, 10:17

wie daar de schuldige is , kunnen we enkel naar raden hoor
microsoft geeft derden (antivirus, en andere programmamakers ) een tijdlang op voorhand de bepaalde vereisten en veranderingen door
als die der wat mee doen , is der niks aan de hand bij mensen die software van die derden gebruiken
als die der niks aan doen , of te laat , dan ligt het bij die "derden "
en niet bij microsoft
wit en zwart bestaat eigenlijk niet

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 mei 2018, 14:02

Sony,

Microsoft wil apple na-apen door op regelmatige basis een volledige systeem-update door te voeren.

Voor apple is dat niet moeilijk, die hebben een beperkt aantal toestellen met allemaal vaste eigen hardware/configuratie, of dit nu laptops zijn of i-pads. Hun systeem-software is er op gesychroniseerd.

Voor microsoft daarentegen, wordt het systeem toegepast op een bijna oneindig mogelijke hardware configuraties.
Dat dit dan regelmatig misloopt is ook niet te verwonderen.

Apple past updates toe tot op een zeker model, daar stopt het dan. De updates die uitgebracht worden voor de nieuwere toestellen zijn te belastend geworden voor de oudere toestellen. De oudere toestellen behouden dan nog een redelijke deftige werking.

Microsoft daarentegen blijft maar updates doorpompen op ALLE toestellen; of je die nu wilt of niet. Schijnbaar trekken ze het hun eigen maar weinig aan of de toestellen met het systeem nog deftig kunnen omgaan. Oudere toestellen krijgen het steeds moeilijker en sommige operaties kunnen een eeuwigheid duren.
Microsoft geeft ook geen mogelijkheid op bij een zekere versie te stoppen, wat de mensen dan ergens dwingt om een nieuw toestel te kopen.
Ik zie het in de toekomst al aankomen dat een toestel vandaag gekocht het binnen een viertal jaren al moeilijk begint te krijgen, en zo beland je dan in een vicieuze cirkel.
Na een nieuwe upgrade-versie worden er een resem updates uitgebracht om sommige fouten of miskleunen op te vangen. Tegen dat het dan redelijk begint te gaan staan ze daar met een nieuwe versie en de hele farce begint opnieuw.
Nu, ik zal niet gaan zeggen dat dit geldig is voor alle toestellen, maar het is toch toepasbaar op een redelijk aantal.

Je zegt dat ze maar blijven aanmodderen, idd. en ik zie dat nog niet zo meteen veranderen; ze zullen blijven aanmodderen.
Er zal toch wel ergens eens een keerpunt moeten komen want ze zijn toch serieus in hun eigen voeten aan het schieten. Wanneer ? das dan weer een andere vraag.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 mei 2018, 14:24

Men kan zich afvragen waarom.
Reeds eerder heb ik op het forum geschreven dat naar mijn mening:
"De overgrote meerderheid van de modale pc gebruikers zou gemakkelijk
voort kunnen met een home computer met internet aansluiting en de
software pakketten die op de home computers in gebruik waren".
Dat dit dan niet allemaal synchroon loopt met smartphone en/of tablet
daar kan ik inkomen maar of dat nodig is ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

guy
Lid geworden op: 07 aug 2002, 18:55
Locatie: Kempen

30 mei 2018, 15:57

Na een Windows-update had ik problemen met het opstarten van het "Dolby Digital Plus"-audiostuurprogramma. 
PEAQ-support gaf me toen volgende tip, die voor anderen misschien ook interessant is om bepaalde problemen na het installeren van een Windows-update te voorkomen.

Mogelijk dat de betreffende Windows update bestaande drivers heeft overschreven waardoor deze niet meer goed werken. Om herhaling te voorkomen, adviseren wij u dus allereerst om de Automatische Driverupdates van Windows uit te schakelen (Niet de reguliere updates). Dit kunt u doen aan hand van de onderstaande instructies:

* Start het systeem op en ga naar het bureaublad;
* Druk de toetsen [Windowstoets] + [X] gelijktijdig in. U krijgt nu linksonderaan het scherm een venster te zien;
* Kies hier voor de optie 'Systeem'. Er zal een nieuw venster geopend worden;
* Kies aan de linkerkant van dit venster voor de optie 'Geadvanceerde systeeminstellingen';
* Ga in dit venster naar het tabblad 'Hardware' en kies voor de optie 'Instellingen voor Apparaatinstallatie';
* Vink het bolletje voor 'Nee' aan en kies voor 'Wijzigingen opslaan'.


Vrijblijvend,
Guy
LAPTOP: Acer Aspire R7, 15,6 inch, Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, RAM 8 GB, NVIDIA Geforce GT750M 2 GB, SSD 256 GB, Windows 10 Home, Google Chrome, MS Office 2003
SMARTPHONE: Samsung Galaxy A7