Traag opstarten.-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 jun 2018, 12:20

Hallo,

Hoe oud is de pc, het gele geeft aan dat de schijf wel slechter word.
Ik zie niet echt rare dingen, het je de pc al eens stofvrij gemaakt?
Het probleem kan verder liggen aan de slijtage en gebruikers sporen.
Ook Norton kan nog de boos doener zijn, verder zie ik niet waar het probleem anders door komt.

Met het onderstaande tool ruim je de meeste gebruikte tools op: 
Download Delfix- Alternatievedownloadlink by Xplode naar het bureaublad. 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
 Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt.
Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je
die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

05 jun 2018, 14:28

Hallo abbs,

Mijn PC is van 2010.De originele schijf is verdeeld in partities C: en D: . Deze laatste dient als dataopslag.Op C: zijn de programma's geïnstalleerd.
Ik heb de schijf van mijn oude PC ( partities G: en F: )  hier laten inbouwen om backups te bewaren.
Dan heb ik nog 2 externe schijven I: en K: .

 Afbeelding

Zoals je kan zien zit de fout in G:
Ik gebruik echter G: en H: niet meer,maar ik laat de schijf wel zitten;ze staat denkelijk niet in de weg en ik wil er geen kosten meer aan doen om ze uit te bouwen.
Ik heb nog nooit de PC stofvrij gemaakt ; ik heb hem zelfs nog nooit open gedaan.
Ik weet wel dat Norton de hele boel doet vertragen : de PC is volledig opgestart op 2'30".Is dit te lang of niet?

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 jun 2018, 16:49

Hallo,

Wat is lang, een pc word steeds trager en daar moet je mee leren leven.
Daarom is een SSD schijf een hele mooie uitkomst (maar dat is voor je toekomst).
Kijk kan jij hier mee leven (dat het 2.30 min duurt) en werkt de pc dan gewoon goed dan zou ik zeggen lekker zo laten.
Je kan ook eens Norton geheel verwijderen en dan kijken wat het doet (ik weet niet hoelang je licentie nog is).
Maar zoals ik zij kan jij hiermee leven dan gewoon genieten zo nog van deze pc want er komt een tijd dat je over moet naar Windows 10.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

05 jun 2018, 19:18

Hallo allemaal,

Bedankt voor de geboden hulp van abbs,Sony,verhaegen en al de anderen die mij voortgeholpen hebben.
Ik denk dat de PC nu met de hulp van Delfix- Alternatievedownloadlink slechts 1'30" nodig heeft om op te starten.  
Hoera zou ik zeggen.
Aan allen nogmaals dank : van mij mag deze topic gerust afgesloten worden.
Tot wederhoren.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 jun 2018, 19:29

Hallo,

Dat is netjes 1.30 min, en bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)