Gijzeling door pakjes bezorgers

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 mei 2018, 09:07

Ik mag niet zeggen dat het verwittigen van het leveren van een bestelling door middel van een mailtje verkeerd is, maar ik vind toch dat ik daardoor gegijzeld wordt.

Waarom?

Wel omdat het pakje zal geleverd worden tussen 08u00 en 17u00.

Ze kunnen evengoed schrijven tussen zonsopgang en zonsondergang ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

28 mei 2018, 09:16

U kunt het pakje ook laten afleveren op een beveiligde plaats
of bij de buren.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

28 mei 2018, 09:29

Laat je pakje leveren in de depots - afhaalpunten ! die zijn er overal, je betaald zelfs iets minder verzend kosten en je moet niet thuis blijven.
Ja waarom gemakkelijk doen als het ook moeilijk gaat !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

28 mei 2018, 12:13

Danny. schreef:Ik mag niet zeggen dat het verwittigen van het leveren van een bestelling door middel van een mailtje verkeerd is, maar ik vind toch dat ik daardoor gegijzeld wordt.

Waarom?

Wel omdat het pakje zal geleverd worden tussen 08u00 en 17u00.

Ze kunnen evengoed schrijven tussen zonsopgang en zonsondergang ...

Groetjes

Danny
De verzenddienst kan toch onmogelijk weten wanneer de aflevering zal gebeuren , ze kunnen trouwens ook het te volgen parcours niet kennen van de chauffeur , het is al positief dat U de dag weet . Er zijn alternatieven genoeg ...... :idea:
Doe wel en zie niet om !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

28 mei 2018, 13:39

fregat schreef:
Danny. schreef:Ik mag niet zeggen dat het verwittigen van het leveren van een bestelling door middel van een mailtje verkeerd is, maar ik vind toch dat ik daardoor gegijzeld wordt.

Waarom?

Wel omdat het pakje zal geleverd worden tussen 08u00 en 17u00.

Ze kunnen evengoed schrijven tussen zonsopgang en zonsondergang ...

Groetjes

Danny
De verzenddienst kan toch onmogelijk weten wanneer de aflevering zal gebeuren , ze kunnen trouwens ook het te volgen parcours niet kennen van de chauffeur , het is al positief dat U de dag weet . Er zijn alternatieven genoeg ...... :idea:

Ik krijg geregeld ( 1 à 2 maal per maand) een pakje thuis bezorgd. Dat gebeurt, afhankelijk van de firma waar ik iets bestelde, door verschillende bedrijven zoals De post, PostNl, DHL  ...
Meestal krijg ik dan ook een mail met een link waar ik het pakket kan volgen.
Het beste scoort daarbij DHL : zij vermelden, telkens met datum en uur , de afgelegde weg  per punt :
- eerst de aankomst in het sorteercentrum van vertrek als het pakket uit het buitenland komt.
- dan het vertrek vanuit dat centrum richting verdeelcentrum in België ( voor mij is dat Mechelen)
- als volgende aankomst in dat centrum
- dan uur van vertrek van de pakketbezorger met de voorziene tijd van levering bij mij . Hier staat een tijdspanne van één uur , dus bv "tussen 11:45 en 12:45"
Het is dan zelfs mogelijk om te zien waar de bezorger zich bevindt ( gemeente en straat - geen exact adres) én hoeveel adressen er nog op zijn lijst staan vooraleer ik aan de beurt ben.
Het is dus duidelijk dat zijn route opgemaakt wordt door een computer aan de hand van de ingescande adressen van zijn pakjes én dat de bezorger goed gevolgd wordt.

PostNl werkt iets minder precies , maar toch nog goed genoeg om te volgen.

De belgische post is op dat gebied een nakomertje . Ik heb al voorgehad dat ik het pakket al ontvangen had en er de dag nadien op de site nog altijd stond " pakket is onderweg"

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 mei 2018, 16:55

@Flupke, er is bij Bpost nog veel werk aan de winkel, en mijn opmerking was dan ook op deze firma bedoeld ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

29 mei 2018, 08:16

Gepensioneerde mensen hebben toch geen geduld hé,
Niemand zegt dat je thuis moet blijven,
Als je niet thuis bent probeert de bezorger bij de buren,
Als dit niet lukt steekt de bezorger een briefje in de bus waar je het kan gaan afhalen,
kan je U niet verplaatsen dan kan je contact opnemen en vragen voor een 2de aanbieding.
Je kan ook een briefje aan de deur hangen dat het mag afgegeven worden bij een buur.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

29 mei 2018, 08:37

Ik laat het altijd afgeven bij een afhaal punt je krijgt een mail dat het er is, en de afhaal punten zijn nooit meer dan 2km van elkaar verwijderd , in de stad heb je elke 500 meter een afhaal punt !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 mei 2018, 08:46

benq schreef:… Als dit niet lukt steekt de bezorger een briefje in de bus waar je het kan gaan afhalen,
Natuurlijk dat, alle gepensioneerden hebben geen problemen om zich te verplaatsen, sommigen zelfs met hun rollator ...
kan je U niet verplaatsen dan kan je contact opnemen en vragen voor een 2de aanbieding.
En dan herbegint het spelletje opnieuw van vooraf aan ...
Je kan ook een briefje aan de deur hangen dat het mag afgegeven worden bij een buur.
En dan weet ook iedereen dat er niemand thuis is … Je kan er zelfs op vermelden dat de sleutel onder de mat ligt ...
@Den Lowie, niet alle gepensioneerden wonen in een stad, en als ik de bezorger kan kiezen, dan kies ik voor DHL ...

Lieve mensen, ik wil hier enkel maar laten verstaan dat Bpost zoals een grote wil doen, en ons laat weten dat er een pakje zal geleverd worden tussen 08u00 en 17u00, daar waar andere koerier bedrijven je bijna, zoals Flupke daar ook laat verstaan, tot op de minuut kunnen zeggen wanneer er aan de deur zal gebeld worden. Met dat verwittigen doen ze reeds een grote stap in de goede richting, vroeger wist je van nieks, maar er is nog veel werk ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

29 mei 2018, 11:37

Danny kan je me veel gemeenten geven waar geen afhaal punt is ????

Ik ken er geen, in gans het Meetjesland zijn er overal op den buiten afhaal punten, kleine supermarkten, krantenwinkels, zelfs benzine pompen enz... doet dienst als afhaal punt. !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 mei 2018, 12:03

Gistermorgen pakje online gekocht op webshop in Nederland voor 9u.
Deze morgen om 8u ,mail ontvangen van B-post , om 9.15 hebben ze het pakje thuis geleverd.
Rapper kan toch niet vind ik.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 mei 2018, 12:08

wardje schreef:Gistermorgen pakje online gekocht op webshop in Nederland voor 9u.
Deze morgen om 8u ,mail ontvangen van B-post , om 9.15 hebben ze het pakje thuis geleverd.
Rapper kan toch niet vind ik.
Voor hetzelfde geld had je dat maar pas vandenamiddag rond een uur of vier gekregen en zat je heel de dag te wachten natuurlijk.  

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 mei 2018, 12:24

Als het zo zit heb ik dus geluk gehad, zal de volgende keer als ik terug iets bestel bij de zelfde shop zien of ik de hele dag moet wachten ofwel op zeker spelen en een afhaalpunt aanduiden.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 mei 2018, 12:33

wardje schreef:Als het zo zit heb ik dus geluk gehad, zal de volgende keer als ik terug iets bestel bij de zelfde shop zien of ik de hele dag moet wachten ofwel op zeker spelen en een afhaalpunt aanduiden.
Ik beschouw het als een lot uit de loterij of vogelenpik spelen. Als ik in de mogelijkheid ben laat ik het ook op een afhaalpunt komen als ik Bpost dien te gebruiken. Een andere verzenddienst is gewoonlijk gemakkelijker die zetten er dikwijls genoeg de tijdspanne bij (véél kleiner dan bij Bpost).  En het hangt er dan misschien ook vanaf van waar of op welke plaats!
Wij hebben hier een vrij grote gemeente én wij hebben hier maar één afhaalpunt: een boekenwinkel die hier een straat of vijf vandaan is. En dan zitten wij er nog dichtbij. Er zijn er bij die veel verder moeten gaan dan wij en als je dan geen auto hebt of een fiets waarmee je het pakje kan gaan halen, ben je echt wel afhankelijk van de thuisbrengdienst.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 mei 2018, 14:49

Beter als Prima Vera kan men het niet verwoorden ...

Bpost is zijn monopolie nog verder aan het kwijt spelen,

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender