Gijzeling door pakjes bezorgers

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

05 jun 2018, 17:00

Meestal koop ik boeken on line en eten voor de kat ook.
Ik woon 3 hoog, laatst kwam een koerier (van vreemde origine)
dat pak voor de kat helemaal tot boven brengen wat hij zeker
niet verplicht is.
Ik vind dat je niet Belgen niet meteen voor dieven moet uitmaken
als je daar geen concrete bewijzen van hebt.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 jun 2018, 17:22

lea*** schreef:Ik vind dat je niet Belgen niet meteen voor dieven moet uitmaken
als je daar geen concrete bewijzen van hebt.
Je weet toch van wie dat bericht kwam?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

05 jun 2018, 19:55

Ja Michel, kweet 't........

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 jun 2018, 20:50

Danny. schreef:
benq schreef:… Als dit niet lukt steekt de bezorger een briefje in de bus waar je het kan gaan afhalen,
Natuurlijk dat, alle gepensioneerden hebben geen problemen om zich te verplaatsen, sommigen zelfs met hun rollator ...
kan je U niet verplaatsen dan kan je contact opnemen en vragen voor een 2de aanbieding.
En dan herbegint het spelletje opnieuw van vooraf aan ...
Je kan ook een briefje aan de deur hangen dat het mag afgegeven worden bij een buur.
En dan weet ook iedereen dat er niemand thuis is … Je kan er zelfs op vermelden dat de sleutel onder de mat ligt ...
@Den Lowie, niet alle gepensioneerden wonen in een stad, en als ik de bezorger kan kiezen, dan kies ik voor DHL ...

Lieve mensen, ik wil hier enkel maar laten verstaan dat Bpost zoals een grote wil doen, en ons laat weten dat er een pakje zal geleverd worden tussen 08u00 en 17u00, daar waar andere koerier bedrijven je bijna, zoals Flupke daar ook laat verstaan, tot op de minuut kunnen zeggen wanneer er aan de deur zal gebeld worden. Met dat verwittigen doen ze reeds een grote stap in de goede richting, vroeger wist je van nieks, maar er is nog veel werk ...

Groetjes

Danny
Awel Danny, initieel nam ik je topic met een korrelke zout, maar na wat ik vandaag ondervond bij tante Bpost, tart toch elke verbeelding.

Mijn relaas : enige tijd terug liet ik online mijn voorkeuren noteren en bevestigen bij Bpost aan de hand van een codenummer. Jullie weten wel wat ik bedoel : bij afwezigheid, het pakje afgeven bij de buren, op een veilige plaats of ter beschikking houden op het postkantoor. Dat laatste fungeert dan als afhaalpunt.

Maar dat laatste is een illusie van hier tot in Tokyo. Ik was nagenoeg de hele dag afwezig en een postbode bood een pakje aan. Gevolg : uitnodiging in de brievenbus dat het pakket morgen  vanaf 11 uur mag afgehaald worden in het Bpost kantoor, het hoofdkantoor dus. Let wel, sorteercentrum en hoofdpostkantoor zijn niet samen en liggen enkele kilometers van elkaar verwijderd in onze stad.

Het toeval wil dat ik heden ook een mail krijg van een andere onlinewinkel, met de melding dat er een pakket ter beschikking ligt in het Bpost hoofkantoor in mijn stad. Dus waren dat 2 pakketten afkomstig van 2 verschillende winkels.

Dan maar naar het hoofdpostkanoor Bpost, het laatste pakketje zoals hierboven vermeld, kreeg ik heel erg vlot ter beschikking maar voor het tweede pakket was ik te vroeg. Begrijp ik, morgen is morgen.

Maar toen ik vroeg waarom er geen rekening gehouden is met mijn voorkeur om onbestelbare pakjes ter beschikking te houden op het postkantoor i.p.v. te pogen het pakje te bestellen kreeg ik als antwoord  dat er niks ter beschikking zal gehouden worden zolang de verzender dat niet uitdrukkelijk vermeldt op het pakje ...

Even op een rijtje dus : het Bpostkantoor moet uitdrukkelijk akkoord gaan na jouw persoonlijk opties om je pakje ter beschikking te houden in een postkanoor naar uw keuze.
En nu komt het   : Bpost kan alleen maar aan dat verzoek voldoen als de verzender die wens uitdrukkelijk vermeld heeft op het pakje ...

dus je bloedeigen voorkeuren zijn van geen tel als de verzender vergeet om die clausule te vermelden op het pakket .....

Kafkiaans zegt u ?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Zeker en vast als je het mij vraagt.                                            
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

06 jun 2018, 21:00

Soms begrijp ik de hele heisa niet.
wat schrijft PostNL op hun track en trace?

ik zal ook een voorbeeld geven,  ik verwachtte vandaag een pakje van... geleverd door Bpost. Levering tussen 08 en 17.oo uur. Ik was er niet! Maar had het echt nodig.
Telefoon naar algemeen nummer. ( misschien een goede persoon?) Die neemt kontakt met Lommel. Lommel contacteert de bode die de ronde doet en brengt na haar dienst het pakje naar mijn adres.
Dat van Ikea, dat ook vandaag zou bezorgd worden via Nl, daar zit ik nog op te wachten.
Elk geval zal anders zijn, maar ...