Hoe hopeloos moet je zijn om zo stemmen te hopen winnen?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

29 mei 2018, 09:54

Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

29 mei 2018, 12:26

The Spirit of Flanders schreef:Paul , drie keer hetzelfde posten , is dat de harde ploate die blijft hangen ? :lol:
Toetsenbord is van slag , doet dingen die het niet moet doen : een ander aangehangen!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 mei 2018, 15:51

Ja mensen, stort het onderwijs nog wat dieper in de put , waarom zouden de leerlingetjes nog moeite doen om nog iets te
leren ze gaan toch gewoon door naar de volgende klas!!!


Het onderwijs zit al van in de jaren stilekes in de zelfde soep te roeren,en krijgen sommige studenten een zitte blijven omdat ze punten verliezen op examens die niks met het vak dat ze willen kennen te maken heeft.
De schoolgaande jeugd krijgt een hoop afval mee ,waar ze in het verder leven niets mee kunnen aanvangen.
De hoofdzaal blijft nog altijd lezen, schrijven en rekenen,en men geeft ook les in aardrijkskunde, geschiedenis godsdienst ezv,maar voor vele is dat een ballast omdat het hun niet interesseert.
Begrijp mij niet verkeerd, men mag er les over geven, men mag er zelfs een toets over vragen, maar als de betreffende leerling het geen moer kan schelen, wanneer karel de grote geleefd of gestorven is, of welk land er naast Oostenrijk ligt,moeten ze daarom een zitte blijven krijgen?
Wie het wel interesseert die zal het van zelfs opzoeken,omdat hij het graag wil weten.
Ik heb tot mijn 14 jaar naar school geweest, en de aardrijkskunde die we dan kregen, is al zo hard veranderd ,aan landen die andere namen kregen,dus wat nut heeft dan de kennis die ik opgedaan heb?
welk beroep men later ook wil uitoefenen,daar moten ze er voor gaan.,wie dokter wil worden, die moet alles leren van het menselijk lichaam, en van medicatie, maar wat is die met en examen over de gulden sporenslag?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2018, 16:39

En als ge nu nautische wetenschappen gaat studeren op de hogere zeevaartschool?
En ge kent nog geen enkele oceaan of zee.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 mei 2018, 16:50

voorn schreef:En als ge nu nautische wetenschappen gaat studeren op de hogere zeevaartschool?
En ge kent nog geen enkele oceaan of zee.

Als men dat graag wilt,dan is het logisch dat men er voor studeert, maar moet men daarom weten waar de molenbeek ligt.....of waar Jan Breidel begraven is :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2018, 16:58

Dan krijgt ge Amerikanen.
Buiten hun job wisten die niks.
Het peil van onze studenten wordt in het buitenland hoog ingeschat.Door hun algemene kennis.
En hun verbazing dat ik vier talen technisch beheerste bij de opstart van de nieuwe buitenlandse eenheid.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 mei 2018, 16:58

""De schoolgaande jeugd krijgt een hoop afval mee ,waar ze in het verder leven niets mee kunnen aanvangen."

Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op dit soort praat maar goed...
Lager en secundair onderwijs dient om jonge mensen een algemene basis te geven van de wereld om hen heen en inzichten in wat daar zich afspeelt en waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Spaar ons van ongeletterde idioten die geen notie hebben van geschiedenis - zij zijn de eersten die in dezelfde val trappen als hun voorgangers. Spaar ons van idioten die nooit een boek opendoen; zij zijn de eersten om anderen te veroordelen op basis van een andere kleur of  godsdienst want zij kunnen zich niet inleven in de emoties, gevoelens en drijfveren van anderen. Er bestaat geen "afval" op school - ook wie een hekel heeft aan bepaalde vakken zal profiteren van de leermethoden en redeneervormen die hij/zij nodig heeft voor dat vak. Is Latijn nuttig? Op zich niet bepaald maar wie het studeert  krijgt veel makkelijker dan anderen inzicht in de structuur van talen en vandaag de dag heeft de bedrijfswereld dat soort mensen zeer nodig. Ook wie een technische job ambieert heeft een algemene vormende basis nodig vandaag de dag. Een technisch ingenieur die zijn talen niet kent kan het wel schudden. Kijk wie er vandaag aan de kant staat: weinig of niet geschoolden en in het beste geval komen die terecht in precaire interimjobs.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2018, 17:17

In mijn vroegere werkomgeving ( de produktie in de chemie) was Fysica de basis van meerdere processen.
En het bleek dat nu al in het onderwijs te weinig nadruk op dit vak werd gelegd

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2018, 17:19

In mijn vroegere werkomgeving ( de produktie in de chemie) was Fysica de basis van meerdere processen.
En het bleek dat nu al in het onderwijs te weinig nadruk op dit vak werd gelegd
Met het gevolg dat de chemie in Antwerpen een eigen avondschool oprichtte het SIRA project
Gast

31 mei 2018, 17:48

frits1955 schreef:.... Kijk wie er vandaag aan de kant staat: weinig of niet geschoolden en in het beste geval komen die terecht in precaire interimjobs.
Een poetsvrouw die het verschil niet kent tussen een "base" en een "zuur" komt er bij mij niet in ! Stel je voor dat iemand mijn vloer gaat schuren met "spriet sel" :roll:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2018, 18:24

Dan gaat ge waarschijnlijk lang moeten zoeken.
Vanaf welke studiegraad kregen wij scheikunde? Ik dacht in het Atheneum 3de LM.
Gast

31 mei 2018, 18:57

voorn schreef:Dan gaat ge waarschijnlijk lang moeten zoeken.
Vanaf welke studiegraad kregen wij scheikunde? Ik dacht in het Atheneum 3de LM.
Jawel , en je mag toch verwachten dat ze minstens tot hun 15de school lopen. Het zou toch zo moeten zijn dat wie die via een interim kantoor of schoonmaakdienst of wat dan ook , toch een minimum opleiding over allerhande chemische producten zou moeten krijgen , al was het maar om ze te kunnen herkennen aan de reuk ervan.

Ik wil het niet gedroomd hebben dat iemand met Cif een vlek uit een gepolierd meubel zou willen weghalen ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

31 mei 2018, 20:02

The Spirit of Flanders schreef:Ik wil het niet gedroomd hebben dat iemand met Cif een vlek uit een gepolierd meubel zou willen weghalen ....
Spic & Span en een stalen schuursponsje.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 mei 2018, 20:34

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ik wil het niet gedroomd hebben dat iemand met Cif een vlek uit een gepolierd meubel zou willen weghalen ....
Spic & Span en een stalen schuursponsje.
Dit type schijnt daar speciaal voor ontwikkeld te zijn: 

Afbeelding

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

31 mei 2018, 20:51

frits1955 schreef:""De schoolgaande jeugd krijgt een hoop afval mee ,waar ze in het verder leven niets mee kunnen aanvangen."

Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op dit soort praat maar goed...
Lager en secundair onderwijs dient om jonge mensen een algemene basis te geven van de wereld om hen heen en inzichten in wat daar zich afspeelt en waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Spaar ons van ongeletterde idioten die geen notie hebben van geschiedenis - zij zijn de eersten die in dezelfde val trappen als hun voorgangers. Spaar ons van idioten die nooit een boek opendoen; zij zijn de eersten om anderen te veroordelen op basis van een andere kleur of  godsdienst want zij kunnen zich niet inleven in de emoties, gevoelens en drijfveren van anderen. Er bestaat geen "afval" op school - ook wie een hekel heeft aan bepaalde vakken zal profiteren van de leermethoden en redeneervormen die hij/zij nodig heeft voor dat vak. Is Latijn nuttig? Op zich niet bepaald maar wie het studeert  krijgt veel makkelijker dan anderen inzicht in de structuur van talen en vandaag de dag heeft de bedrijfswereld dat soort mensen zeer nodig. Ook wie een technische job ambieert heeft een algemene vormende basis nodig vandaag de dag. Een technisch ingenieur die zijn talen niet kent kan het wel schudden. Kijk wie er vandaag aan de kant staat: weinig of niet geschoolden en in het beste geval komen die terecht in precaire interimjobs.
Awel frits ik ben jaloers op jou. Jij bezit namelijk de eeuwige jeugd! Bewijze daarvan is dat ik indertijd aan mijne kleine toen hij vanuit het kleuter naar het lager ging ook met handen en voeten heb moeten uitleggen waarom dat hij geschiedenis en aardrijkskunde moest leren. Hij ging er zelfs vanuit dat al wat hij in de eerste trimester geleerd had in de derde niet meer moest kennen want dat vroeg de leraar toch niet meer. Redeneer jij ook nog zo? Ik zie dedoeme groen van afgunst!!!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...