TV Taalwijziging.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

tio pepe
Lid geworden op: 06 jan 2011, 20:41
Locatie: Lede

01 jun 2018, 21:27

Ik heb een tv toestel gekregen dat van bij de start analoog bij Telenet gespeeld heeft. Ik  wil nu Digitaal kijken via mijn HDMI kabel maar moet daarvoor de taal wijzigen. Maar ik krijg steeds een, volgens 
mij, Griekse tekst voorgeschoteld waar ik niets van begrijp. Hoe ga ik tewerk om Nederlands te verkrijgen.
De tv is een Sharp, LC-32LE320E, aangekocht in 2011.
Kan iemand mij aub helpen?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 jun 2018, 10:34

hier is de handleiding
https://www.gebruikershandleiding.com/S ... 53076.html
daar staat dat normaal in

tio pepe
Lid geworden op: 06 jan 2011, 20:41
Locatie: Lede

02 jun 2018, 20:02

Bedankt voor de info, ik heb die handleiding, maar daar staat alleen de taalkeuze in bij de eerste inwerkingstelling van het toestel. Daarna vindt ik niets meer over een taalwijziging tenzij ik er over kijk. Ik zal de handleiding nog eens uitpluizen. :)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jun 2018, 08:47

blz 18

Afbeelding

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

03 jun 2018, 09:04

verhaegen schreef:blz 18

Afbeelding
Volgens mij is het probleem bij Tio Pepe dat hij zelfs na Uw instructie gevolgd te hebben dat menu op het scherm in de taal ziet verschijnen die door de vorige eigenaar is ingesteld : goed mogelijk dat het "Menu" er dan ietwat anders uitziet.
Heb zo ook eens bij het instellen van de Taal even te vroeg op het "rolmenu" afgedrukt en hij stond in het "Lets" !
Heeft een tijdje geduurd eer ik dat terug in orde kreeg. 

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jun 2018, 09:26

dat klopt inderdaad
als die bv. op italiaans ingesteld staat , gaat dat menu der in het zweeds opstaan
functies en menutaal zullen der dan inderdaad in het italiaans  staan
dat veranderd ook pas als nederlands ingesteld staat
bv.
functies in italiaans is dan funzioni
menutaal is dan lingua del menu

men kan altijd dergelijke woorden eens vertalen op google vertaal (hetgeen der op die tv komt na op de menuknop (afstandbediening ) op menu gedrukt heeft