Pijn in benen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

06 jun 2018, 17:57

Ik heb sinds een zestal maanden pijn in mijn benen, voornamelijk tussen de
knie en de voet.
De dokter zegt dat de oorzaak bij mijn rug is.  Ik heb al jaren last van lage
rugpijn, maar nu komt er ook mijn been nog bij.  Als ik lig of zit gaat het, maar
als ik moet stappen en vooral trappen doen dan is het per trede.
Hij geeft geen geneesmiddelen maar raad mij aan soms een kuur van Nurofen te
doen (gedurende 4 à 5 dagen) maar veel helpt het niet.
Wie heeft goede raad ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 jun 2018, 18:29

Een veel voorkomende oorzaak van pijn aan het onderbeen, is een vernauwing van het wervelkanaal. Met het voortschrijden der jaren wordt het wervelkanaal nauwer. De klachten manifesteren zich vooral als je een tijdje loopt of staat. Als je gaat zitten, fietsen of vooroverbuigt, klaren de klachten op. Het versterken van de spieren van buik en rug kan helpen.
Door diabetes kunnen zenuwen beschadigd raken als gevolg van een te hoge bloedsuikerspiegel.
Het kan leiden tot pijn in beide benen, samen met gevoelloosheid en een verminderd gevoel in de onderbenen.
Maar op diabetes zal uw arts u al wel onderzocht hebben ,denk ik.
Misschien zijn er senioren die dit ook voorhebben en u verder kunnen helpen, of raad geven.
MaLoReg

12 jun 2018, 15:38

Voel eens aan beide hielen of die warm zijn al dan niet. Indien deze koud aanvoelen dan heeft het te maken met de bloeddoorstroming die niet goed is.

elisa20
Lid geworden op: 01 nov 2008, 18:10
Locatie: Prov. Antwerpen

18 jun 2018, 17:36

Bij  vernauwing van het wervelkanaal kan men inderdaad moeilijk staan en stappen
Fietsen zou OK zijn  of een  een hometrainer
Enkele tips , die kunnen helpen  :geen spannende kleding noch riemen - geen hete douche op benen,
benen niet over elkaar bij het zitten - schoenen met hakken vermijden -
Men kan de pijnstiller Paracetamol  nemen , Flexicumgel  insmeren, of een gel
tegen geknelde zenuwen(dit eerst vragen aan de dokter) en kurkuma pilletjes  nemen

Het SenNetMagazine (brieven van Paul Vyncke ) geeft vaak nuttige info zoals in nr 18:
'Blijf actief en vermijd valpartijen ' en 'Waarom is kurkuma het gouden kruid voor je
gezondheid '

Groetjes,
Elisa20