zwaar beroep

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

carnac2009
Lid geworden op: 25 aug 2009, 10:24
Locatie: Roeselare

07 jun 2018, 16:56

Alle beroepen zijn zwaar  als je het niet graag doe, of door onmacht een andere beroep, dat je graag zou willen doen niet kan uit oefenen.
Waar zit het probleem dan ???????
Persoonlijk, 28 jaar beroeps brandweerman, dag en nacht, paraat en oproepbaar geweest. t 'Was mijn schoonste job in mijn leven. Nog nooit heb ik zo voor een defecte machine gelopen, dan voor een medemens in nood.
Waar zit de regering die 100% voor alle burgers staat, zij in armoede en zij in weelde,  op wie moet ik straks kiezen.??????? en blanco is ook geen uitkomst.
Och ja begin mij te ergeren, :)en mag niet van mijn dokter :)
grt

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jun 2018, 18:42

Ben jij een uitzondering onder de brandweermensen (qua ' zwaar beroep ' )?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

07 jun 2018, 19:51

Die de discussie hoeft gewoon niet gevoerd te worden ! Iedereen neemt een job uit vrije wil aan ....kom je tot de vaststelling dat hij te zwaar is solliciteer elders.....En inderdaad als je een job met hart en ziel uitvoert zal hij nooit te zwaar zijn ! :!:
Doe wel en zie niet om !
dejules

08 jun 2018, 00:21

fregat schreef:Die de discussie hoeft gewoon niet gevoerd te worden ! Iedereen neemt een job uit vrije wil aan ....kom je tot de vaststelling dat hij te zwaar is solliciteer elders.....En inderdaad als je een job met hart en ziel uitvoert zal hij nooit te zwaar zijn ! :!:
De regering heeft die zware beroepen gebruikt ter compensatie voor de afschaffing van uitgroei- en landingsbanen.
De overheidsvakbonden hebben als eerste onderhandeld over de zware beroepen en de minister Bacquelaine heeft een akkoord bereikt. Echter blijkt dat de helft van alle statutairen een zwaar beroep hebben alsmede 350.000 contractuelen.
Dit is onbetaalbaar en de regeringspartijen N-VA en VLD hebben dit afgeschoten. 
Voor de verkiezingen gaat er niks gebeuren.
Na de verkiezingen gaat alles in een stroomversnelling komen nl afschaffing ambtenarij, 1 pensioenstelsel met dezelfde voorwaarden voor iedereen. Er is gewoon financieel en deontologisch geen andere optie meer. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 10:56

dejules schreef:
fregat schreef:Die de discussie hoeft gewoon niet gevoerd te worden ! Iedereen neemt een job uit vrije wil aan ....kom je tot de vaststelling dat hij te zwaar is solliciteer elders.....En inderdaad als je een job met hart en ziel uitvoert zal hij nooit te zwaar zijn ! :!:
De regering heeft die zware beroepen gebruikt ter compensatie voor de afschaffing van uitgroei- en landingsbanen.
De overheidsvakbonden hebben als eerste onderhandeld over de zware beroepen en de minister Bacquelaine heeft een akkoord bereikt. Echter blijkt dat de helft van alle statutairen een zwaar beroep hebben alsmede 350.000 contractuelen.
Dit is onbetaalbaar en de regeringspartijen N-VA en VLD hebben dit afgeschoten.  
Da's straf! De N-VA mensen die volgens jou op één uitzondering na allemaal uit de leegloperij komen, gaan niet akkoord met een voorstel om diezelfde leegloperij nog langer te laten genieten. Ze schieten het niet alleen af; ze schieten ook nog in hun eigen voet?!

Toch? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

08 jun 2018, 11:05

Plots heeft iedereen een zwaar beroep.
Ze willen met zen allen zo snel mogelijk in de hangmat gaan liggen.

Bij mij is een zwaar beroep een ganse dag onder de zak lopen van 100 kg.
Gast

08 jun 2018, 11:15

Wil. schreef:
dejules schreef:
fregat schreef:Die de discussie hoeft gewoon niet gevoerd te worden ! Iedereen neemt een job uit vrije wil aan ....kom je tot de vaststelling dat hij te zwaar is solliciteer elders.....En inderdaad als je een job met hart en ziel uitvoert zal hij nooit te zwaar zijn ! :!:
De regering heeft die zware beroepen gebruikt ter compensatie voor de afschaffing van uitgroei- en landingsbanen.
De overheidsvakbonden hebben als eerste onderhandeld over de zware beroepen en de minister Bacquelaine heeft een akkoord bereikt. Echter blijkt dat de helft van alle statutairen een zwaar beroep hebben alsmede 350.000 contractuelen.
Dit is onbetaalbaar en de regeringspartijen N-VA en VLD hebben dit afgeschoten.  
Da's straf! De N-VA mensen die volgens jou op één uitzondering na allemaal uit de leegloperij komen, gaan niet akkoord met een voorstel om diezelfde leegloperij nog langer te laten genieten. Ze schieten het niet alleen af; ze schieten ook nog in hun eigen voet?!

Toch? :lol:
Ah nee , die NV(A) leeglopers vrezen nu dat er voor henzelf weinig gaan overschieten , en dus moeten ze de collega's leeglopers met de andere opinies scalperen. :)
dejules

08 jun 2018, 11:20

Wil. schreef: Da's straf! De N-VA mensen die volgens jou op één uitzondering na allemaal uit de leegloperij komen, gaan niet akkoord met een voorstel om diezelfde leegloperij nog langer te laten genieten. Ze schieten het niet alleen af; ze schieten ook nog in hun eigen voet?!
Er wordt niet geraakt aan verworven rechten … als het om statutaire ambtenaren en politici gaat.
Inderdaad, De Wever schiet niet in eigen statutaire voeten : 6.250 Euro pensioen op 55 jaar!
Gast

08 jun 2018, 11:24

petrol schreef:Plots heeft iedereen een zwaar beroep.
Ze willen met zen allen zo snel mogelijk in de hangmat gaan liggen.

Bij mij is een zwaar beroep een ganse dag onder de zak lopen van 100 kg.
Voor een bonk van een vent is dat misschien ook niet zwaar ... Zware beroepen zijn voor mij de beroepen die op lange termijn de gezondheid schaden. Daar hoort beslist ploeg-en nachtwerk bij. Maar ..... men moet niet zomaar een beroep als zwaar bestempelen als er in dat beroep slechts tijdelijk zwaar werk wordt uitgeoefend. Bijvoorbeeld een cipier die 20 jaar ploegwerk doet , en de volgende 25 jaar alleen zijn 8 uren overdag moet kloppen aan een bureauke , heeft 20 jaar "punten" voor extra vervroegde pensioenjaren opgespaard. Voorbeeld : één jaar "zware beroepsactiviteit'" telt voor 1,05 , 1,1 , 1,2 of 1,3 jaar bij de berekening van de pensioenleeftijd , naargelang de zwaarte van de activiteit. Poepsimpel toch ?
Laatst gewijzigd door Gast op 08 jun 2018, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

08 jun 2018, 11:24

De Wever schiet niet in eigen statutaire voeten : 6.250 Euro pensioen op 55 jaar!


De Wever moest zo'n pensioen weigeren, en zeggen: "geef dat maar aan dejules"!  :D
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 jun 2018, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 11:25

 De Wever schiet niet in eigen statutaire voeten : 6.250 Euro pensioen op 55 jaar!
En  terecht ook, hé, als je ziet wat die man al voor de stad en voor Vlaanderen heeft gedaan.

Maar terug ter zake: de leeglopers van de N-VA worden dus wel hun statuut van zwaar beroep ontzegd. Da strookt niet met de beginselen die jij de partij van de leegloperij toeschrijft.

Iets klopt er niet: ofwel jouw 'redenering' :roll: ofwel de politiek van de N-VA.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

08 jun 2018, 11:32

The Spirit of Flanders schreef:
petrol schreef:Plots heeft iedereen een zwaar beroep.
Ze willen met zen allen zo snel mogelijk in de hangmat gaan liggen.

Bij mij is een zwaar beroep een ganse dag onder de zak lopen van 100 kg.
Voor een bonk van een vent is dat misschien ook niet zwaar ... Zware beroepen zijn voor mij de beroepen die op lange termijn de gezondheid schaden. Daar hoort beslist ploeg-en nachtwerk bij. Maar ..... men moet niet zomaar een beroep als zwaar bestempelen als er in dat beroep slechts tijdelijk zwaar werk wordt uitgeoefend. Bijvoorbeeld een cipier die 20 jaar ploegwerk doet , en de volgende 25 jaar alleen zijn 8 uren overdag moet kloppen aan een bureauke , heeft 20 jaar "punten" voor extra vervroegde pensioenjaren opgespaard. Voorbeeld : één jaar "zware beroepsactiviteit'" telt voor 1,2 jaar bij de berekening van de pensioenleeftijd. Poepsimpel toch ?
Velen denken te weten en uitgeoefend te hebben wat een ZWAAR beroep is.Maar ze hebben het nooit gedaan.
En ze hebben allemaal een zwaar beroep uitgeoefend om zo snel mogelijk in de hangmat te kunnen gaan liggen.

alloo
Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Locatie: mol

08 jun 2018, 11:34

petrol schreef:Plots heeft iedereen een zwaar beroep.
Ze willen met zen allen zo snel mogelijk in de hangmat gaan liggen.

Bij mij is een zwaar beroep een ganse dag onder de zak lopen van 100 kg.

zij er nog zware beroepen????????zelf de bouw niet meer ,als ze beginnen te bouwen het eerste dat er sta is een kraan,ik heb 40 jaar in de bouw gewerkt toen was het een zwaar beroep,de hele dag ladder op en af met stenen of mortel twee verdiepen hoog.de mannen die achter een vuilniswagen lopen "chapeau"

groetjes Fons
Gast

08 jun 2018, 11:41

Wil. schreef:
 De Wever schiet niet in eigen statutaire voeten : 6.250 Euro pensioen op 55 jaar!
En  terecht ook, hé, als je ziet wat die man al voor de stad en voor Vlaanderen heeft gedaan.
.....
Ah ja , geef eens wat voorbeelden van zijn "prestaties" ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 11:53

Hij heeft als  voortrekker van de N-VA  de grootste partij gemaakt. Daardoor is er een eerder rechtse, liberale wind beginnen waaien. Daarvan heeft de economie kunnen profiteren: de taxshift, de overvloed aan jobs die daardoor zijn gecreëerd. Ga zo maar door.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.