zwaar beroep

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

08 jun 2018, 12:00

Wil. schreef:Hij heeft als  voortrekker van de N-VA  de grootste partij gemaakt. Daardoor is er een eerder rechtse, liberale wind beginnen waaien. Daarvan heeft de economie kunnen profiteren: de taxshift, de overvloed aan jobs die daardoor zijn gecreëerd. Ga zo maar door.
Ik ga door : de 2 % indexsprong waardoor de bevolking blijvend armer is geworden , de nog steeds voortschrijdende armoede , de gestegen staatschuld , de begrotingen die maar niet in orde komen , een stijgend aantal ambtenaren , vooral nog van NV(A) signatuur , de stijgende geldstromen vanuit Vlaanderen naar Antwerpen , gesjoemel met o.a. projectontwikkelaars.

De NV(A) is de grootste partij geworden door toepassing van fascistische truken , allemaal netjes beschreven in de boekjes van zijne opa.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 12:19

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Hij heeft als  voortrekker van de N-VA  de grootste partij gemaakt. Daardoor is er een eerder rechtse, liberale wind beginnen waaien. Daarvan heeft de economie kunnen profiteren: de taxshift, de overvloed aan jobs die daardoor zijn gecreëerd. Ga zo maar door.
Ik ga door : de 2 % indexsprong waardoor de bevolking blijvend armer is geworden
dat  is 'reculer pour mieux sauter' : eerst wat achteruit om daarna gezamenlijk verder voorwaarts te gaan.
de nog steeds voortschrijdende armoede
Die is er niet onder de Vlaamse bevolking. Onder de aanwezigen in Vlaanderen misschien wel, hoewel , als je de thuissituatie van die mensen bekijkt, dan gaan ook zij erop vooruit.
 de gestegen staatschuld
Nederland heeft een grotere staatsschuld dan belgië. En toch zou ik willen wisselen. Waarom? Omdat die schuld enkel kan bezien worden in verhouding tot het bbp. Zo niet zaten de Nederlanders nog in slechtere papieren dan wij. Wat niet het geval is.
de begrotingen die maar niet in orde komen
Begrotingen? Meervoud? De Vlaamse heeft een overschot. Maar voor de federale heb je gelijk. Als  het aan de N-VA lag dan hadden we nu reeds een overschot, maar we zitten met de mol van de CD&V in de regering. Hoe noem je Kris Peeters anders? 
een stijgend aantal ambtenaren , vooral nog van NV(A) signatuur
klopt niet en zeker het laatste niet.

 
de stijgende geldstromen vanuit Vlaanderen naar Antwerpen
Stijgend, sof? Dan weet jij heel zeker hoeveel het voordien was en hoeveel nu. Of heb je dat weer uit je dikke duim gezogen? Ja, ja, we kennen dat...

 
gesjoemel met o.a. projectontwikkelaars.
Enig bewijs dat er ergens (waar?) iets onwettelijks is gebeurd? Laat eens horen?
De NV(A) is de grootste partij geworden door toepassing van fascistische truken , allemaal netjes beschreven in de boekjes van zijne opa.
En als je geen enkel argument meer hebt , dan worden de fascisten nog eens uit een hoek gehaald. Net zoals Meredith gisteren: je bent 'af' , Sof. Deze discussie heb je nu verloren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 jun 2018, 13:06

" "Echter blijkt dat de helft van alle statutairen een zwaar beroep hebben alsmede 350.000 contractuelen."


De meesten hier miskijken zich op de ware toedracht van de pensioenmaatregelen en laten zich meeslepen in de mistspuiterij van deze regering. De enige en echte bedoeling is om het statuut van de ambtenaren af te breken. Voor het verschil qua pensioen tussen statutairen en contractuelen - gelieve U te wenden tot Jules :wink: Wat de ambtenaren véél harder raakt dan dat geneuzel over zware beroepen is de afschaffing van de diplomabonificatie en de preferentiële tantièmes. Als je die woorden laat vallen horen de meesten het donderen in Keulen. Nochtans is de afschaffing van die 2 zaken een gouden zaak voor de schatkist en een aanslag op de pensioenen van veel ambtenaren...Om dat verlies een beetje te compenseren proberen de vakbonden om een aanzienlijk deel van de ambtenaren in de categorie "zware beroepen" onder te brengen ( maar zij communiceren dat zo natuurlijk niet)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 jun 2018, 13:22

Een diplomatoeslag is onrechtvaardig.
Voor een functie telt enkel de prestatie.
Ik heb op de werkvloer lager geschoolden met gezond boerenverstand beter zien presteren als hoger  gediplomeerden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jun 2018, 13:27

Er is toch iets dat iemand mij zal kunnen uitleggen:
Ons ouders werkten tot 65 jaar en voor velen van hen ,jammerlijk genoeg als daar nog 10 jaar ouwe dag bijkwam hadden ze veel geluk.
We zijn laat ons zeggen 50 jaar verder, dank zij mechanisatie en veel andere faktoren is het werken ( laat mij zeggen het woord van vroeger BEULEN.er veel op verbeterd.

Onze gezondheidszorg staat ver vooruit vergeleken met toen , gelukkig voor ons op een uitzondering niet te na gesproken. 15 jaar terug werd het brugpensioen ons in de schoot geworpen , en geef toe die er niet van mee profiteerde was een d******** t.
NU een 3 tal jaar terug werd er over zware beroepen gesproken, de weelde die uitgedeeld werd door brugpensioen moest aanbanden.
De politici (tesamen ) met de vakbonden dachten dat er geen einde kon aankomen en zitten nu met de problemen ,waarmee ze een ganse generatie onder druk zetten waarom geen SWT meer , tijdskrediet wordt aan banden gelegd enz.
De vraag is klagen wij nu meer dan onze ouders en niet te vergeten onze voorouders?
Begrijp me niet verkeerd (WE moeten niet terug naar de tijd van TOEN), maar.......

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

08 jun 2018, 13:41

alloo schreef:
petrol schreef:Plots heeft iedereen een zwaar beroep.
Ze willen met zen allen zo snel mogelijk in de hangmat gaan liggen.

Bij mij is een zwaar beroep een ganse dag onder de zak lopen van 100 kg.

zij er nog zware beroepen????????zelf de bouw niet meer ,als ze beginnen te bouwen het eerste dat er sta is een kraan,ik heb 40 jaar in de bouw gewerkt toen was het een zwaar beroep,de hele dag ladder op en af met stenen of mortel twee verdiepen hoog.de mannen die achter een vuilniswagen lopen "chapeau"

groetjes Fons
Ja Fons je hebt inderdaad gelijk.De ganse dag via de ladder op een plank bakstenen naar boven brengen.De ganse dag mortel naar boven brengen in een mortelkipje.
Dat was inderdaad een zwaar beroep.
Velen kennen dat niet meer.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 13:45

frits1955 schreef:" "Echter blijkt dat de helft van alle statutairen een zwaar beroep hebben alsmede 350.000 contractuelen."


De meesten hier miskijken zich op de ware toedracht van de pensioenmaatregelen en laten zich meeslepen in de mistspuiterij van deze regering. De enige en echte bedoeling is om het statuut van de ambtenaren af te breken. Voor het verschil qua pensioen tussen statutairen en contractuelen - gelieve U te wenden tot Jules :wink: Wat de ambtenaren véél harder raakt dan dat geneuzel over zware beroepen is de afschaffing van de diplomabonificatie en de preferentiële tantièmes. Als je die woorden laat vallen horen de meesten het donderen in Keulen. Nochtans is de afschaffing van die 2 zaken een gouden zaak voor de schatkist en een aanslag op de pensioenen van veel ambtenaren...Om dat verlies een beetje te compenseren proberen de vakbonden om een aanzienlijk deel van de ambtenaren in de categorie "zware beroepen" onder te brengen ( maar zij communiceren dat zo natuurlijk niet)
Klopt. Lees het coverartikel in de Knack van deze week: "De Aanval op het Ambtenarenpensioen". Ik heb het vorige dinsdag al aangekondigd dat onze jules een fantastische week tegemoet ging omdat die tekst er zat aan te komen. Hij heeft het stuk zelf nog niet gelezen, zo blijkt uit de dwaze reacties die van zijn hand zijn verschenen anders zou hij meer to-the-point hebben geantwoord op bepaalde postings.

Toch blijft ook die bepaling van zware beroepen een knoop die ééns moet worden doorgehakt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 13:54

voorn schreef:Een diplomatoeslag is onrechtvaardig.
Dat hangt er een beetje van af vanuit welk standpunt je dat bekijkt:

• wie bv. 4 jaar langer studeert, levert daardoor een bijdrage aan de intellectuele kwaliteit van 'het land'. Wanneer bv. mensen uit Afrika hier komen studeren en vervolgens ook terugkeren (ah, ja, hé) naar hun eigen land, dan hebben ze een 'bagage aan kennis' mee die ten goede kan komen aan het land. In die zin leveren mensen die hier studeren ook een bijdrage.
• maar anderzijds zou je kunnen stellen dat wie de kans krijgt om hier te studeren, omdat hij/zij met voldoende verstand is geboren (daar heb je zelf niets voor gedaan) , die mag blij zijn dat hij daardoor in een beter betaalde, of interessantere job kan komen. Dus hoeft er geen diplomatoeslag te bestaan. Hij/Zij heeft al genoeg 'gekregen'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

08 jun 2018, 14:06

Wil. schreef:
Nederland heeft een grotere staatsschuld dan belgië. 
De Nederlandse overheidsfinanciën voldoen voor het eerst sinds 2008 weer aan de Europese normen voor zowel tekort als schuld.  Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag. De schuld bedroeg eind vorig jaar 416 miljard euro, oftewel 56,7 procent van het bruto binnenlands product (bbp).https://www.nu.nl/economie/5193686/nede ... -norm.html

De Belgische staatschuld bedraagt meer dan 104%BBP en ons BBP zit vol met ambtenarenlucht. 
Nederland heeft voor 1.400.000.000.000 miljard Euro pensioenreserves en heeft de afgelopen 15 jaar 800 miljard Euro meer uitgegeven aan zijn infrastructuur dan ons land.
Nederland heeft het ambtenarenstatuut afgeschaft.
De leegloperij duwt België in de diepste armoede.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 14:20

dejules schreef:
Wil. schreef:Nederland heeft een grotere staatsschuld dan belgië. 
De Nederlandse overheidsfinanciën voldoen voor het eerst sinds 2008 weer aan de Europese normen voor zowel tekort als schuld. (…) 56,7 procent van het bruto binnenlands product
Bedankt julio om mij even bij te treden. Sof was daarvan helemaal niet op de hoogte. Nu hopelijk wel. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

08 jun 2018, 14:41

Wil. schreef:
voorn schreef:Een diplomatoeslag is onrechtvaardig.
Dat hangt er een beetje van af vanuit welk standpunt je dat bekijkt:

• wie bv. 4 jaar langer studeert, levert daardoor een bijdrage aan de intellectuele kwaliteit van 'het land'.
Laat me niet lachen a.u.b. :lol: Die 4 jaar studie kosten de staat een bom geld , en velen presteren nadien mentaal zo ondermaats dat ze beter een job als ruitenwasser of aan de vuilkar zouden uitoefenen. Wilt ge voorbeelden ? :twisted: De intellectuele kwaliteit van ons land is nu al ondermaats , bewezen door het feit dat we ALLES , zowel goederen , diensten als ideeen uit het buitenland importeren ( afkijken , spieken ).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 14:57

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
voorn schreef:Een diplomatoeslag is onrechtvaardig.
Dat hangt er een beetje van af vanuit welk standpunt je dat bekijkt:

• wie bv. 4 jaar langer studeert, levert daardoor een bijdrage aan de intellectuele kwaliteit van 'het land'.
Laat me niet lachen a.u.b. :lol: Die 4 jaar studie kosten de staat een bom geld , en velen presteren nadien mentaal zo ondermaats dat ze beter een job als ruitenwasser of aan de vuilkar zouden uitoefenen.
Het is inderdaad zo dat 4 j. studie veel geld kost aan de staat.
Over het ondermaats presteren kun jij niet oordelen. Je hebt het niveau niet om daar ook maar iets te kunnen over zeggen.
Wilt ge voorbeelden ? :twisted: De intellectuele kwaliteit van ons land is nu al ondermaats , bewezen door het feit dat we ALLES , zowel goederen , diensten als ideeen uit het buitenland importeren ( afkijken , spieken ).
Bullshit. Je weet niets af van ons bedrijfsleven. Je raast maar wat. Je komt hier geregeld voor de dag met uitspraken in de trant van 'We hebben geen mannen als Gevaert meer' of 'We hebben geen eigen autofabrikant (Minerva) meer' . Een kind op de speelplaats van een lagere school zegt zinnigere dingen.
Gisteren werd in het nieuws nog een lijstje gegeven van de belgische bedrijven die in Moscow bepaalde essentiële diensten leveren voor het wereldkampioenschap dat daar gespeeld wordt. Toch wel verrassend hoeveel bedrijven daaraan meewerken en dat is niet omdat ze geen know-how in huis hebben.

'Voltman, blijf bij je batterijen.' 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 jun 2018, 15:05

Heb er in de ploeg gehad met een A1 graduaat die minder boerenverstand hadden dan ene uit het BO.
Die hoger gestudeerden zochten het altijd veel te ver  als er een probleem was.
En ik heb de indruk dat het intelektueel denken er t.o.v onze tijd voor het zelfde diploma er sterk op achteruit is gegaan. Zeker vreemde talen machtig zijn. Wat toch een minimum vereiste is als ge schepen gaat lossen en laden.
Een dokwerker spreekt beter scheepsengels dan onze bachelors.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 15:22

voorn schreef:Een dokwerker spreekt beter scheepsengels dan onze bachelors.
Fuck You! Dat geloof ik niet :lol:  :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

08 jun 2018, 15:51

Wil. schreef:
Bullshit. Je weet niets af van ons bedrijfsleven. Je raast maar wat.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?