Pensioenen niet meer betaalbaar

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

08 jun 2018, 12:10

Pensioenexpert: “Vrouwen leven langer en moeten dus later met pensioen”
. Als je naar de gemiddelde levensverwachting kijkt, zie je duidelijke verschillen tussen verschillende groepen mensen”, verwijst hij naar de statistieken. “Vrouwen leven gemiddeld enkele jaren langer dan mannen, hoogopgeleiden leven langer dan laagopgeleiden en mensen met een fysiek licht beroep leven langer dan mensen met zware beroepen. Het verschil is best groot: hoogopgeleide vrouwen worden gemiddeld zeven jaar ouder dan laagopgeleide mannen. Daarom zou het eerlijker zijn als vrouwen later met pensioen gaan.” De demograaf pleit voor een pensioenleeftijd die per groep verschillend is. “Een aangepaste minimumleeftijd kan in individuele gevallen een groot verschil maken. Het is nu allemaal berekend alsof er geen verschil is tussen mannen en vrouwen, maar daar trekt de dood zich niets van aan.” [s]https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201806 ... gn=seeding

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201806 ... gn=seeding

[/s]
Hoeveel jaar langer leeft een statutair leegloper tov iemand uit de privé of de zelfstandigheid?
Hoeveel leeglopers zijn reeds als prille 50-er in vervroegd pensioen?
DIT MOET RECHTGEZET WORDEN!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jun 2018, 12:17

dejules,

Vind je nu zelf niet dat je daar de vrouwen weer 30 jaar achteruitzet.
Er is gestreden en gediscusieerd gelijk loon voor gelijk werk; gelijkwaardigheid voor mannen EN vrouwen.
Dus gestraft de vrouwen omdat ze langer leven, je zou toch moeten weten als er geen ziekte vrouwen overvalt; dat ze doorgaans langer leven dan mannen.
Dat we daar nu in pensioen en langer werken een verschil moeten maken voor vrouwen , vind ik er ver over.
Zou de vrouwen geen ongelijk geven als ze massaal zouden op straat komen om hun rechten te verdedigen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 12:25

dejules schreef: DIT MOET RECHTGEZET WORDEN!
Verbeter de wereld, begin met jezelf en sta recht uit je SWT-hangmat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

08 jun 2018, 12:27

Wil. schreef:
dejules schreef: DIT MOET RECHTGEZET WORDEN!
Verbeter de wereld, begin met jezelf en sta recht uit je SWT-hangmat.
Ik heb daarvoor zeer zwaar moeten betalen (een groot deel van mijn gouden handdruk moeten afgeven en wat ik overhield aan 50% belast!) en mijn ex-werkgever betaalt nog elke maand rsz tot aan mijn pensioen.
Echt geld, geen fictief leeglopersgeld.
Laatst gewijzigd door dejules op 08 jun 2018, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

08 jun 2018, 12:28

wardje schreef:dejules,

Vind je nu zelf niet dat je daar de vrouwen weer 30 jaar achteruitzet.
Ik citeerde een econoom.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 jun 2018, 12:41

En het thuiswerk van de vrouw wordt niet meegeteld. :twisted:
Of is die econoom een  nieuwe man.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jun 2018, 13:02

Je zou je afvragen of ze niet beschaamd zijn van zich pensioenexpert te noemen , heb altijd gedacht experts leven in een andere wereld en geloof dat ik bij deze expert er niet ver af ben.
En naar zo'n lui luisteren OOK  onze politici, vandaar ook ONZE problemen .
Want zoiets bedenkt een politieker niet of hij schopt op de schenen van zijn vrouwelijke collega's.
Nu er zit logica in je wordt eerst expert en dan politieker. :D

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jun 2018, 13:08

Die pensioenexpert moet gewoon met zijn rug tegen een muur gezet worden en afgeschoten! Op zijn minst aangeklaagd worden voor discriminatie tussen man en vrouw.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 13:36

Jullie beseffen toch wel dat elk onderwerp dat juleke opstart enkel bedoeld is om zijn gefrustreerde jaloezie op de ambtenaren te kunnen uitwerken? :lol: Als hij straks iets over kantklossen begint, dan gaat dat onmiddellijk over de pensioenen van de ambtenaren.

Herlees nog eens de laatste drie regeltjes die hij er zélf aan toegevoegd heeft. Hij moet het van zich afschrijven, in opdracht van zijn psych.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

08 jun 2018, 15:15

Prima Vera schreef:Die pensioenexpert moet gewoon met zijn rug tegen een muur gezet worden en afgeschoten! Op zijn minst aangeklaagd worden voor discriminatie tussen man en vrouw.
Inderdaad!