N-VA in vrije val

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

08 jun 2018, 20:03

N-VA is de verrassende verliezer van de Grote Peiling van Het Laatste Nieuws en VTM Nieuws. In drie maanden tijd speelt de partij bijna vijf procentpunt van haar kiezers kwijt. De regering-Michel komt dan weer zes zetels te kort voor een meerderheid.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~ac018938/

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

09 jun 2018, 09:02

Fantastisch voor de NVA haters,ze zijn in vrije val !

Joepie !!! :D :D :D

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 jun 2018, 09:23

Dejules;

Die peiling is wel genomen na de uitspraak van BdW , is niet moeilijk dat je dan die uitslag bekomt , de pers en de media hebben dat breed uitgesmeerd, als je dan die uitspraak niet laat bezinken en over nadenkt (Is hij hier wel zo verkeerd?), en klakkeloos de media volgt, tja....
Heb echt geen politieke voorkeur , iedere partij heeft goeie en slechte gedachten, maar wat mij het meest stoort is dat na de verkiezingen ze hun kar draaien om toe te geven aan andere partijen om hun postje vast te krijgen en zo hun kiezers op een verkeerd been zetten.
Van zo iets krijg ik het op mijn heupen ,als je niet vast houdt aan uw programma ; ge moogt nuanceren maar de basis moet er nog inzitten.
En dat vindt je bij weinig partijen, ze zetten bijwijze van spreken "hun klakke naar de wind". :twisted:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

09 jun 2018, 09:36

Verkiezingsbeloften zijn er ALTIJD om achteraf verbroken te worden.
Door eender welke partij.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 jun 2018, 09:43

Toen ze 3 maand geleden  in die peiling méér dan 32% van de kiesintenties scoorden dan waren alle NV.A haters  er van overtuigd en schreeuwden ze zowat alles bij elkaar ' dat een peiling een onbetrouwbaar iets was' !
Nu NV.A in deze peiling 4,8 % zakt  is het net of de enige echte waarheid voor écht 'in bloed geschreven' lijkt  ! .

Feit is dat die andere coalitiepartner bvb. CD&V ook van hun klein beetje percentage  met 3% zakken ! . Geen woord daarover ?! Nochtans Kriske Peeters en zijn acolieten hebben geen zgn. straffe uitspraken gedaan zoals men dat van Francken zegt ! . 
Aan wat zou dat dan liggen dat  CD&V achteruit boert te samen met Open VLD ?
Goh , en wat met Sp.a met zijn superster Crombez ? In oppositie achteruit boeren  ?  Dat is pas balen !

De extremen (PVDA en Belang) zowel aan links als aan rechtse zijde  gaan er wat op vooruit .  Normale  tendens . De 'wandering' stemmetjes zeg maar,  die gevoelig zijn  aan de slogans !  Ze zijn deze stemmetjes voor 't zelfde geld even rap kwijt dan gewonnen, denk ik  ?!

  De  betere resultaten van Groen wijt ik aan de jeugd die ze achter hun banier kunnen scharen . Die zijn  immers nog niet door de wol gewassen, hebben zelf nog niet in 't echte  leven gestaan en zijn nog vol van 'idealistisch zweven' tot ze goed en wel met hun beide voetjes op de grond komen  en met de realiteit geconfronteerd worden. Tot zolang kunnen ze de onrealistische voorstellen achternahollen .

Het is wat het is en in oktober is ' t voor echt .  De dood of de gladiolen voor de NV.A .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

09 jun 2018, 09:52

De media blokletteren maar al te graag dat NV-A stemmen verliest but what's in a name?

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 jun 2018, 12:35

Daarnet van de zaterdagmarkt terug thuis . In het terugkomen toevallig de aankomst van de campagnebus van NV.A gezien  op het pleintje  waar ik passeerde , niet zover van waar wij wonen .

Man toch ! Volk dat daar stond te wachten , er waren zelfs huizen bevlagd  !  Francken werd er zowaar als held onthaald ! In stoet zijn ze  dan allemaal  te voet vertrokken naar de  verschillende centrumstraten en pleinen  waar er denk ik een nog grotere herhaling applaus hem zal te beurt vallen , want er was héél veel volk op de zaterdagmarkt , die zowat tot de grootste behoort van gans Vlaanderen , denk ik .


Vrije val ?  Hier dan toch precies niet !!
 
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jun 2018, 12:49

"De ten hemel opneming van Francken" is op komst :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

09 jun 2018, 14:02

Dat de Groenen er op vooruit gaan is puur door allochtonen.
Zelfs ne geitenwollen hangmatter van hier twijfelt om op Groen te stemmen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 jun 2018, 15:29

Er is slechts één opiniepeiling die telt : deze die in het kieshokje wordt afgenomen.
dejules

09 jun 2018, 16:03

Wil. schreef:"De ten hemel opneming van Francken" is op komst :wink:
Die fungeert als rattenvanger van het Vlaams Belang.
Gast

09 jun 2018, 19:39

petrol schreef:Dat de Groenen er op vooruit gaan is puur door allochtonen.
Zelfs ne geitenwollen hangmatter van hier twijfelt om op Groen te stemmen.
Al die diegenen die de auto voor de fiets ruilen stemmen heel waarschijnlijk "Groen". Ik heb nochtans nog nooit een allochtoon op een fiets gezien , vraag me niet hoe dat komt ...

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2018, 10:37

Onderschat de groenen niet hoor. Met een enorm aantal vreemdelingen in Antwerpen, de belofte van er nog veeeeel meer binnen te laten en de belofte van de sossen om iedere beroepsdopper en OCMW trekker meer te betalen kan hen goed de sjerp opleveren.
Laatst gewijzigd door Idefix op 10 jun 2018, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2018, 10:42

The Spirit of Flanders schreef:
petrol schreef:Dat de Groenen er op vooruit gaan is puur door allochtonen.
Zelfs ne geitenwollen hangmatter van hier twijfelt om op Groen te stemmen.
Al die diegenen die de auto voor de fiets ruilen stemmen heel waarschijnlijk "Groen". Ik heb nochtans nog nooit een allochtoon op een fiets gezien , vraag me niet hoe dat komt ...
Gisteren heb ik tot mijn enorme verbazing een madam, helemaal in de rouw (ze droeg een lang zwart kleed en een zwarte hoofddoek) op een fiets gezien in de Mahatma Ghandi wijk in Mechelen. Zelfs haar rasgenoten stonden met verbazing te kijken. Zou er dan toch een zweem van integratie te voorschijn komen???????
De zon is gratis voor iedereen
dejules

10 jun 2018, 10:44

Idefix schreef:
Gisteren heb ik tot mijn enorme verbazing een madam, helemaal in de rouw (ze droeg een lang zwart kleed en een zwarte hoofddoek) op een fiets gezien in de Mahatma Ghandi wijk in Mechelen. Zelfs haar rasgenoten stonden met verbazing te kijken. Zou er dan toch een zweem van integratie te voorschijn komen???????
In Azië is wit de kleur van rouw.