N-VA in vrije val

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

14 jun 2018, 08:44

petrol schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Het ganse arrogante rechtse gebroed verdient een ferm stoemp onder hun achterste , dat is wat moet gebeuren.
Dit is wat een linkse onnozelaar uitkraamt.
Maar hij heeft wel gelijk :twisted:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

14 jun 2018, 08:49

Inderdaad Petrol , al weet al dat' links gebroed' ondertussen  zelf héél goed hoe dat voelt  ,' stoempen' onder hun kont krijgen  ... :wink: :D
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

14 jun 2018, 10:19

Zagen over vliegtuigen en over ambtenaren en ondertussen de zwaarst betaalden nog wekelijks blijven geld toestoppen dat ze dan te kort hebben om de schoolrekening van de kinderen te betalen.
Heeft iemand van de aanwezige rekenwonders al eens uitgerekend hoeveel miljoenen er naar voetballers en coureurs gaat die voor niemand één bal opbrengen en op hun 35 ste op hun lauweren gaan rusten ook met een pensioen???????????????? :roll: :roll: :roll: :roll:
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 10:26

Dat kinderarmoede   gestegen  is verbaasd me niks.
Een deel van de bevolking leeft zoals in onze jeugd.
Veel kinderen en maar één inkomen.
Dat dit het geval is bij een bepaald deel van de bevolking is daar niet vreemd aan.
Daarom scoort Brussels gewest nog slechter dan Vlaanderen.
Laaggeschooldheid heeft daar bovenop nog een invloed.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

14 jun 2018, 12:11

In Brussel is de kinderarmoede op 10 jaar denk ik  van 14% naar  meer dan 26% gestegen. en dat onder het beleid van de PS !!? Het laatste jaar met méér dan 3%.

Homans wordt nu verketterd omdat ze voor  de   oorzaak van stijgende kinderarmoede verwijst naar de vluchtelingen . Iedere partij ontkent dat niet maar het zou niet de volledige oorzaak zijn van kinderarmoede.

Natuurlijk zelfs  bij diegenen die hier al een aantal jaren verblijven ...op leefloon en kinderbijslag  - , die  moeten ook meegeteld worden  hé en dat er in die groep  méér kinderen bijkomen   die kansarm zijn dat is denk ik wel ook wat te beredeneren . .. want er worden er altijd maar meer geboren.  Almaar groeiende gezinnen zijn niet ongewoon bij allochtonen .

De grootste oorzaken van armoede  zijn 'wonen' en kosten van nutsvoorzieningen . Ergens is dat logisch en waar,  want met een leefloon schopt men het niet ver op de (privé) huurmarkt . Voeg daarbij de onmogelijkheid  om werk te vinden door gebrek aan kennis van taal , geen scholing etc...en het plaatje is rond . Ergens zijn ze slachtoffer van hun eigen situatie en zullen ze gans hun leven  praktisch  en financieel dienen   bijgestaan te worden . Woonsubsidies , sociale woonst , speciale tarieven voor nutsvoorzieningen , kortingen op schoolfacturen , gratis medische bijstand  etc ...

Ik denk dat het dweilen met de kraan open blijft  want nu , en volgend jaar en het jaar daarop  etc ... etc...zal het een moeilijk op te lossen probleem blijven , vrees ik . Diegenen die nu als kind kansarm zijn , die dreigen als ze groter worden  op hun beurt in de armoede terecht te komen want ze verlaten dikwijls de school zonder diploma . Ik denk dat het moeilijk is om uit die neerwaartse spiraal weg te komen .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 12:41

Veel van de sociale buurten uit onze jeugd zijn er toch uitgeraakt.
Een vak geleerd en veel  vanaf 16 aan het werk in een beroep.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jun 2018, 13:23

""Homans wordt nu verketterd"

Homans wordt gepakt op haar eigen woorden- zij beloofde de kinderarmoede terug te dringen met de helft en daar mochten we haar op afrekenen. Dat doen we dus ook. Het beleid faalt en dan komt de klassieke Nva mantra:"het is de schuld van...".  Haar suggestie dat het ligt aan de instroom van vluchtelingen klopt langs geen kanten. Als we even kijken naar cijfers uit 2016: 'Toen waren er in Vlaanderen 11.299 erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden. Als ze allemaal arm zouden geweest zijn ( wat dus niet zo is)  zouden ze voor de volle 0,002 procent van het armoedecijfer bepalen.Veel te weinig dus om impact te hebben op de stijgende kinderarmoede.
Armoede werkelijk bestrijden is electoraal niet interessant. Het kan de leidende partij in dit land geen lor schelen hoe het eraan toegaat in die kansarme  gezinnen aan de onderkant. Enkel als kanonnenvoer in een zoveelste identiteitsstrijd zijn ze nuttig.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 13:31

En mogen we Brussel ook afrekenen????
Daar is de toestand dramatisch.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jun 2018, 13:35

Waar slaat uw opmerking op, beste Voorn? Het gaat hier over de politica Homans - verantwoordelijk voor armoedebeleid - die woordelijk gezegd heeft dat we haar mogen afrekenen als ze de kinderarmoede niet weet te halveren. Nu komt dus de afrekening.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 13:35

frits1955 schreef: 'Toen waren er in Vlaanderen 11.299 erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden. Als ze allemaal arm zouden geweest zijn ( wat dus niet zo is)  zouden ze voor de volle 0,002 procent van het armoedecijfer bepalen.Veel te weinig dus om impact te hebben op de stijgende kinderarmoede.
 
Kun je dat eens verduidelijken, frits, want ik snap dat niet goed:

0,002%  komt overeen met 11.299 mensen
dan komt 1% overeen met  500 keer méér mensen. Dus: 11.299 x 500 = 5.649.500 mensen

Hoeveel mensen bepalen dan de volle 100% van het armoedecijfer? Of werd er met die 11.299 mensen iets op de verkeerde manier voorgesteld?
8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 14:01

Dan kunnen ze bij Knack ook niet rekenen zeker.
Ergens een komma verkeerd gezet ?
Laatst gewijzigd door voorn op 14 jun 2018, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 14:03

Jamaar, frits, in dat artikel staat exact hetzelfde als wat jij hebt geschreven. Ik vroeg je om me dat eens uit te leggen. Je gaat me toch niet zeggen dat je dat zo maar zit na te wauwelen?? 8O 
Wanneer een leerling in je klas zomaar iets zegt, en je vraagt om dat uit te leggen, dan ben jij toch niet tevreden met een herhaling van wat die uitgekraamd heeft, neem ik aan?

Laat de factchecker in jezelf eens bovenkomen. Dat doe je anders toch ook?
Laatst gewijzigd door Wil. op 14 jun 2018, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 14:06

Mij lijkt die 11000 mensen verkeerd.
In 2016 was dat 136.000 immigranten voor gans België.
Dit steeg met 80.000 in 2017

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jun 2018, 21:34

""In 2016 was dat 136.000 immigranten voor gans België."

In 2016 werden in het totaal 15.500 asielzoekers als vluchteling erkend en mochten dus in België blijven ( Commisariaat-generaal voor Vluchtelingen).
Je verwart de totale immigratie voor 2016 ( 136.OOO inderdaad)  -waarvan meer dan 60% uit onze buurlanden komt - met het aantal erkende asielzoekers. In Uw cijfers zitten dus ook Nederlanders, Fransen, Spanjaarden  etc. Aangezien de discussie hier steeds over Afghanen, Syriërs en dies meer gaat: 15.500 werden er in 2016 erkend.
Waar ook nooit over gesproken wordt is dat er eveneens een jaarlijkse uitstroom is ( emigratie) van 70. tot 80.000 mensen - Belgen die naar het buitenland gaan of terugkeerders. Dat maakt dat de echte aangroei ergens rond de 50.000 ligt.

Zo was er vandaag heel wat commotie over een uitspraak van die DeCroo senior over een Turk, Marokkaan of zwarte burgemeester in Antwerpen binnen x aantal jaar. Ga je kijken naar de grootste groep allochtonen in Antwerpen dan zijn dat vandaag  in volgorde: Nederlanders ( met grote voorsprong), Marokkanen, Polen, Spanjaarden en Turken...Zo zie je maar...
Laatst gewijzigd door frits1955 op 15 jun 2018, 00:22, 3 keer totaal gewijzigd.