N-VA in vrije val

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jun 2018, 21:58

""Ik vroeg je om me dat eens uit te leggen. "

 Het armoedecijfer wordt door ettelijke factoren  bepaald ( huisvesting, energieprijzen, kindergeld, werkzaamheid...) en de instroom van vluchtelingen is er daar één van. Hun minieme aantal ( een goede 11300 in 2016) kan de toename van de kansarmoede niet of nauwelijks beïnvloeden - zo werden er (in 2016 )735 vluchtelingenkinderen geboren .
De uitleg van Homans is dus weer eens stigmatiserend: voor de slechte verstaanders werden de "vluchtelingen" weer eens als zwart schaap gebrandmerkt terwijl ze qua aantallen geen impact kunnen hebben of hoogstens een impact achter de komma. Homans zwijgt over de elementen waar haar beleid wel impact zou kunnen hebben: goedkopere kinderopvang, fatsoenlijke uitkeringen,  betaalbare huisvesting, betaalbare energierekeningen , betaalbaar onderwijs, jobs etc.
Welke formule Van Lancker gebruikt om aan die 0,002% te komen weet ik niet. Maar een blinde kan zien dat dat handjevol erkende vluchtelingen niet verantwoordelijk kan zijn voor de stijging van de kansarmoede met een vol procentpunt in die periode.
Gast

14 jun 2018, 22:11

De cijfers zijn afkomstig van Kind & Gezin , dus naar alle waarschijnlijkheid van de gezinnen met kinderen die zij monitoren. Hoeveel kinderen er onder de radar van Kind en Gezin leven is niet meteen te achterhalen , en men kan veronderstellen dat die gezinnen nog dieper zitten om de weg naar Kind en Gezin te kennen.

RAFFAEL
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:02

15 jun 2018, 09:45

MaLoReg schreef:De media blokletteren maar al te graag dat NV-A stemmen verliest but what's in a name?
het is pas aan de meet dat men wint of verliest,wacht maar af!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

15 jun 2018, 10:12

Kansarmoede enberekeningen allemaal dikke zever …. die cijfers komen van organisaties die er alle belang bij hebben om die zo hoog mogelijk te doen uitschijnen, kwestie dat ze dan een "bestaansreden" hebben en niet te vergeten daardoor meer geld te kunnen loskrijgen!!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 jun 2018, 10:43

""Kansarmoede enberekeningen allemaal dikke zever "

De dag dat men feiten en cijfers die iedereen kan opzoeken en nakijken "dikke zever" gaat noemen stopt elke vorm van discussie.
Wentel u maar verder in Uw eigen vooroordelen en onwetendheid. De groeten nog.
Ice

15 jun 2018, 13:05

frits1955 schreef:""Kansarmoede enberekeningen allemaal dikke zever "

De dag dat men feiten en cijfers die iedereen kan opzoeken en nakijken "dikke zever" gaat noemen stopt elke vorm van discussie.
Wentel u maar verder in Uw eigen vooroordelen en onwetendheid. De groeten nog.
De dag dat men leugens en gemanipuleerd gegoochel met cijfers kan onderscheiden van feiten en realiteit stopt elk gezever over de drogredenen van kansarmoede.
Je zegt het overigens zélf:
Maar een blinde kan zien dat dat handjevol erkende vluchtelingen niet verantwoordelijk kan zijn voor de stijging van de kansarmoede met een vol procentpunt in die periode.
De échte reden en echte slachtoffers van kansarmoede haal je ook zelf aan:
De uitleg van Homans is dus weer eens stigmatiserend: voor de slechte verstaanders werden de "vluchtelingen" weer eens als zwart schaap gebrandmerkt terwijl ze qua aantallen geen impact kunnen hebben of hoogstens een impact achter de komma. 
Homans zwijgt over de elementen waar haar beleid wel impact zou kunnen hebben: goedkopere kinderopvang, fatsoenlijke uitkeringen,  betaalbare huisvesting, betaalbare energierekeningen , betaalbaar onderwijs, jobs etc.
Níet het stigmatiseren van vluchtelingen dus, maar dat de impact immers ten goede zou kunnen komen aan eigen volk en dat móet vermeden worden...

Weer het bewijs dat nva een hypocriet (wan)beleid voert ten nadele van de autochtone bevolking. 
Nogmaals landverraad met volksverlakkerij en stroop smeren bij autochtone kiezers door de indruk te geven dat vluchtelingen de oorzaak zouden zijn van de toenemende armoede onder eigen bevolking die nva zelf veroorzaakt!
Telkens wéér groepen tegen elkaar opzetten en verdeeldheid zaaien met bedrog en leugens, daar staat nva voor, dat is hun strategie.  :evil:

En laten we eerlijk zijn: wíe krijgt voordelen en hópen kánsen, wíe wordt gepamperd en krijgt alles gratis waarvoor de autochtoon maar zélf moet zorgen én verarmd wordt om dat allemaal ook nog te moeten financieren????
WIE is dan uiteindelijk de "kansarme"?? Eigen bevolking  :evil:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

24 jun 2018, 17:42

Voor zover ik kan zien hier in de omtrek rijden ouders in lange jurken, die nooit een klop gewerkt hebben en veel kinderen hebben  toch met dikkere auto's (mijn buur Ahmed heeft juist een Mercedes Sprinter gekocht voor zijn kroostrijk gezin)  dan die ik kan kopen met 1 kind en een leven lang werken. Dus maak mij niet wijs dat die armoe hebben want ik zie hier dagelijks het tegendeel. En als ik eens een bezoekje breng aan de Ziekenkassen, zowel van de tjeven als van de roden, blijkt het daar toch vol te zitten van buitenlands volk dat verondersteld werd voor ons pensioen te werken.
De zon is gratis voor iedereen
Gast

24 jun 2018, 21:34

Een versleten bak Mercedes Sprinter koopt men op de zwarte markt voor een paar honderd Euro ..... Heb je al ene met een Tesla S zien rijden ? :lol:
dejules

25 jun 2018, 00:21

The Spirit of Flanders schreef:Een versleten bak Mercedes Sprinter koopt men op de zwarte markt voor een paar honderd Euro ..... Heb je al ene met een Tesla S zien rijden ? :lol:
Ik denk dat wanneer uw buur Ahmed heet en hij een jurk draagt je niet in een villawijk woont, toch?
Volgens mij woont Idefix in een OCMW-appartement.
MaLoReg

25 jun 2018, 07:45

Wat is dat nu weer een degenererende uitleg!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 jun 2018, 09:52

Hier in ons appartementsgebouw zijn er wel al verschillende hybridewagens in de garage.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 jun 2018, 11:46

""Wat is dat nu weer een degenererende uitleg!"

:lol:  Wat is het Nederlands toch een moeilijke taal voor de echte Vlamingen - zeker als men eigenlijk "denigrerende" in gedachten had.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

25 jun 2018, 11:55

Plezant zeker om je  eigenkennis hier te etaleren zeker? Trouwens 'degenererend" is  correct Nederlands. En soms is dat hier echt zo! Als dat je argumentatie over het onderwerp is.Trouwens dejules wat is er verkeerd aan een ocmw appartement? 
dejules

25 jun 2018, 12:01

Horus1 schreef:Trouwens dejules wat is er verkeerd aan een ocmw appartement? 
Zegt U het maar, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

25 jun 2018, 12:09

Jij haalt het aan jongen,en ik vraag het jou... dus zeg jij het maar...En nu ga ik aperitiefje drinken. In leuker gezelschap dan een mensenhater!