N-VA geeft werknemers ook statutair pensioen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

10 jun 2018, 18:50

Ze moeten er wel voor werken!

Flexibel arbeidsuren bepalen

De toenemende vraag van werknemers en bedrijven om flexibel, vrij en zelfstandig de arbeidsuren te bepalen, maken de wekelijkse en dagelijkse minimumprestaties overbodig.

Zo kan een thuisblijvende ouder op basis van zijn dagtaak genoegen nemen met het presteren van twee werkuren in plaats van de wettelijk bepaalde drie uren.

Of kan een bedrijf dat op bepaalde tijdstippen van de dag een arbeidspiek heeft, nood hebben aan een arbeidskracht die minder dan drie uren per dag werkt.

De huidige regelgeving duwt potentiële en flexibele werknemers uit de arbeidsmarkt.Werkbaar werk op maatWim Van der Donckt: “Minder dan drie uur per dag werken of minder dan een derde van de wekelijkse arbeidsduur van een voltijdse werknemer arbeiden, past perfect in het plaatje van werkbaar werk op maat.

Dan zouden senioren enkele uren per week actief kunnen blijven en hun pensioen verhogen. Ook kunnen ouders die vooral bezig zijn met de zorg voor jonge kinderen, een beperkt aantal werkuren presteren en later - wanneer de kinderen groot zijn – gemakkelijker de draad weer opnemen.Een afschaffing zorgt dus voor een soepelere intrede van diverse kansengroepen op de arbeidsmarkt.

https://www.n-va.be/nieuws/n-va-wil-min ... afschaffen

Dit betekent dat werklozen niet meer alleen op full-time jobs mogen ingaan maar ook een job van een half uur per dag of week niet meer mogen weigeren. (werklozen die deeltijds werken krijgen alleen mits goedkeuring en vele voorwaarden tijdelijk een kleine aanvullende uitkering. Binnenkort vervalt ook deze kleine bijpassing!!).
In dit stelsel kan men de pensioenen nog verder verlagen want … je mag steeds bijverdienen.
Dit is bedacht door uitschot.
Mensen, stem nooit op deze partij. Dit is sociale afbraak. Zij zelf baden in weelde en komen niets tekort.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jun 2018, 20:57

dejules schreef:Mensen, stem nooit op deze partij. Dit is sociale afbraak. Zij zelf baden in weelde en komen niets tekort.
Net het omgekeerde! Wil je ook in weelde baden, sluit je dan aan bij die partij. Nogal wiedes, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 jun 2018, 21:50

Wil. schreef:
dejules schreef:Mensen, stem nooit op deze partij. Dit is sociale afbraak. Zij zelf baden in weelde en komen niets tekort.
Net het omgekeerde! Wil je ook in weelde baden, sluit je dan aan bij die partij. Nogal wiedes, hé?
U bent niet meer dan wc-papier voor de partij-top.
Een nuttige idioot.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jun 2018, 22:03

:lol:
De partijtop bedient mij nochtans goed: dat pensioen waardoor jouw frustraties zo ten top worden gevoerd, blijft maar komen. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

11 jun 2018, 05:48

Zouden daar veel horeca uitbaters bijzitten soms?

Die hebben al het minimum van 2 uur per dag!

Zij hebben als het systeem van extra!s waar ze maar 7,5€ rsz moeten geven voor een ganse dag werk !

Zij hebben het systeem waar men 360 over uren per jaar mag presteren zonder rsz en de werknemer geen belastingen.

Ze hebben als eerste de flexi- job

Ze zijn de enige geen toeslag voor zaterdag avond werk.

Ze zijn de enige waar op zondag maar 2€ toeslag is, met een maximum van 12€ per zondag, dus als men 10 uur werkt op zondag dan krijg je 12€ extra voor de zondag

enz enz...
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 jun 2018, 14:53

Mag Jules nog kameraad zeggen tegen de SPA verkozenen. Of horen die liever zoals in Antwerpen Mevrouw of Mijnheer :twisted:
dejules

11 jun 2018, 16:25

voorn schreef:Mag Jules nog kameraad zeggen tegen de SPA verkozenen. Of horen die liever zoals in Antwerpen Mevrouw of Mijnheer :twisted:
Ik heb met de sossen nooit niks te maken gehad. U was lid van het ACOD? Eigenlijk moet U dat uitschot dankbaar zijn : dubbel verlof, 8 extra feestdagen, perekwatie, dubbel pensioen, vervroegd pensioen vanaf 52, meetellende studiejaren, opgespaarde ziekte dagen, ...

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 jun 2018, 18:33

dejules schreef:
voorn schreef:Mag Jules nog kameraad zeggen tegen de SPA verkozenen. Of horen die liever zoals in Antwerpen Mevrouw of Mijnheer :twisted:
Ik heb met de sossen nooit niks te maken gehad. U was lid van het ACOD? Eigenlijk moet U dat uitschot dankbaar zijn : dubbel verlof, 8 extra feestdagen, perekwatie, dubbel pensioen, vervroegd pensioen vanaf 52, meetellende studiejaren, opgespaarde ziekte dagen, ...
Julleke, je bent je mantra nog vergeten! Zal ik het doen?
"U was zeker statutair, toch".
PS: nooit niks = altijd

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 jun 2018, 20:02

PS , nooit niks!
Toch laat Bracke ( lang geleden dat we hem noggehoord hebben) in opdracht van een ballonnetje los.
Het is mogelijk dat de N-VA gaat praten met de PS na de verkiezingen gaat praten.
zij willen graag aan de macht blijven!
vanwaar kwam de wind weeral??

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jun 2018, 21:19

dejules schreef:
voorn schreef:Mag Jules nog kameraad zeggen tegen de SPA verkozenen. Of horen die liever zoals in Antwerpen Mevrouw of Mijnheer :twisted:
Ik heb met de sossen nooit niks te maken gehad.
Onze julio slaat die tussenstap over: ineens tot op het laatste plaatske aan de linkerkant: pvda - voorwaarts verworpenen der aarde!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 jun 2018, 00:25

Wil. schreef: pvda - voorwaarts verworpenen der aarde!
Er is geen andere oplossing.

De pensioenuitgaven voor ambtenaren zijn op vijf jaar tijd gestegen van 10 naar bijna 13 miljard euro.

Als we niets doen dan lopen de uitgaven voor de ambtenarenpensioenen op tot bijna hetzelfde bedrag dat besteed wordt aan de lonen van de actieve ambtenaren."

http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 91475.html

Wie zijn de verworpenen der aarde : de statutaire leeglopers met de gestolen dubbele pensioenen of zij die bestolen werden door dit uitschot?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 jun 2018, 08:14

dejules schreef:
Wil. schreef: pvda - voorwaarts verworpenen der aarde!
Er is geen andere oplossing.
Volkomen verkeerd.  Ik bedoel: de kleur, juleke. Dat moet bloedrood zijn!

De diepere politieke ondergrond komt nu bovendrijven. Voeg daar nog de gefrustreerdheid aan toe, en voilà … daar heb je't : een swt-er die het verleden niet kan verwerken en daarom de 'gelijkheidstoer'  opgaat: "Iedereen even weinig. Ik heb dan zelf wel niks méér, maar die andere heeft nu in elk geval minder." 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 jun 2018, 08:55

Wil. schreef: Voeg daar nog de gefrustreerdheid aan toe
Drie op vier Belgen vrezen geen deftig pensioen meer te krijgen


https://www.hln.be/geld/consument/drie- ... ~adb3013a/

Ik geeft uw dubbel leegloperspensioen nog max tot aan de volgende nieuwe federale regering.
Ze is onbetaalbaar, niet te verantwoorden, onethisch, leidt tot collectieve armoede en uiteindelijk burgeroorlog.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

12 jun 2018, 09:00

Je Knack artikel komt weer uit de papierslag van 2016!
dejules

12 jun 2018, 09:35

Horus1 schreef:Je Knack artikel komt weer uit de papierslag van 2016!
Drie op vier Belgen vrezen geen deftig pensioen meer te krijgen
    • Astrid Roelandt
  • 12 juni 2018
  • 06u46
De dubbele statutaire leegloperspensioenen overleven de volgende regeringsformatie niet, RETRO-ACTIEF.
Je kan stellen dat het einde vd leegloperij in zicht is.
Dat worden werknemers met 20 dagen verlof.