hartoverslag

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

11 jun 2018, 11:36

sporadisch heb ik momenten dat mijn hart een overslag doet (vergeet soms een slag).  Ik heb geen pijn in de borst, noch andere problemen.  Heeft iemand hier ook last van, en wat kan ik er tegen doen.  Ik ben wel een stress konijn, kan dat misschien de oorzaak zijn.  mijn polsslag is ongeveer 60 per minuut (in rust) wat volgens mij normaal is
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 jun 2018, 11:54

pomponneke;

Eeen duidelijke oorzaak is niet direkt te vinden, maar zoals je zelf aangeeft stress doet er zeker geen goed aan, maar evenzo  voor veel cola en koffie.
Roken en alcohol en zo kan je een ganse reeks noemen , maar er zal er wel één tussen zitten dat je herkent.
Als je daar echt last van hebt vraag eens uw huisarts dat hij het ritme controleert. Als je bepaalde medicijnen neemt kunnen die er ook aanleiding toegeven.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

11 jun 2018, 14:23

ja, het kunnen allerlei oorzaken zijn.  Ik drink 's morgens 1 tas koffie en de rest van de dag niet, cola drink ik nooit, roken doe ik niet, alcohol, alle dagen wat wijn, maar dat doe ik al lang en niet overdreven, medicatie, ik neem pillen voor de bloeddruk, diabetes, en aspirine bloedverdunners.  Het is alleen lastig, en op de duur begint ge er op te letten :(
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

11 jun 2018, 19:33

Ik krijg dit altijd als ik lang pijnstillers neem bv 6 weken, en ook na een 6 weken cortisone ondanks maar 3mg dus apotheker moet ze zelf vullen, dan moet ik ook een 14 dagen stoppen, de hart overslagen is weg na 2 dagen dan !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

11 jun 2018, 20:07

pomponneke schreef:sporadisch heb ik momenten dat mijn hart een overslag doet (vergeet soms een slag).  Ik heb geen pijn in de borst, noch andere problemen.  Heeft iemand hier ook last van, en wat kan ik er tegen doen.  Ik ben wel een stress konijn, kan dat misschien de oorzaak zijn.  mijn polsslag is ongeveer 60 per minuut (in rust) wat volgens mij normaal is
Dat zijn extra systolen. Ik heb ze nu al drie jaar, onafgebroken, de ene dag wat meer dan de andere. Met momenten om de 3 slagen een overslag. Om stapelzot van te worden.
Ik zou het wel door een cardioloog laten nakijken als ik jou was. Je krijgt dan gewoon een 24 of 48 uurs holter waarop de arts kan zien wat de oorzaak is van de overslagen en of ze al dan niet onschuldig zijn. Mijne zijn onschuldig maar ik word er soms wel gek van. Zeker als ik erop ga letten.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

12 jun 2018, 10:14

bedankt voor de antwoorden.  Ik heb 2 jaar geleden een cardioloog geraadpleegd, niet voor het huidig probleem.  Antwoord: Uw hart is ok enkel sleet maar dat is de ouderdom.  Kreeg assaflow (bloedverdunner).
Heb al enkele malen met dat vervelend kastje moet rondlopen, maar alles ok.
Inderdaad de ene dag is het ok, de andere minder, en het is inderdaad om zot van te worden, zeker als ge er begint op te letten.  Wacht het nog even af en dan zal ik naar de cardioloog gaan.  Het probleem is plots verleden week begonnen en dat vind ik raar.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 jun 2018, 11:23

pomponneke;

Ga er maar eens mee naar de cardioloog, maar denk persoonlijk dat stress bij jou wel een grote factor speelt; Waarom je hart overslaat komt door de impulsen die de zenuw je hart geeft om te kloppen. Het is juist normaal dat dit voorkomt in rust....aangezien je dan onderbewust te snel of verkeert ademt en de zenuw die de impuls geeft niet begrijpt of je nu bezig bent of rust en daardoor soms een impuls teveel geeft, waardoor het lijkt alsof je hart "overslaat".
een vraagje: Heb je veel last van boeren?
Het is zo, dat een opgeblazen maag door gas, waardoor het boeren ontstaat, druk kan geven op je middenrif. Dat kan vervolgens wel ritmestoornissen veroorzaken.
Je kan ook een slecht werkende schildklier hebben;
Als een hartoverslag maar sporadisch gebeurt is dat niet zo erg , pas wanneer het hart vaker overslaat kan er gevaar optreden. Het bloed stroomt namelijk tijdelijk wat minder goed en daardoor kunnen er bloedpropjes ontstaan. Deze bloedpropjes kunnen voor afsluiting zorgen in belangrijke slagaders.
Misschien wordt je aangeraden om eens een fietstest te doen bij de dokter, daar kan al veel uitgemaakt worden,
maar ga voor uw gemoedsrust eens naar de dokter ,anders blijf je erover piekeren en hoost waarschijnlijk is dat niet nodig.

Jeroen67
Lid geworden op: 06 jun 2018, 10:39

12 jun 2018, 12:17

Dit zou inderdaad geen reden tot paniek moeten zijn. Heb hier zelf ook bij periodes last van gehad. Misschien kan deze pagina je geruststellen, anders voor de zekerheid naar de cardioloog gaan. Succes ermee!

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

12 jun 2018, 14:35

allen bedankt voor de geruststellende uitleg.  Heb 3 maanden geleden nog een volledig bloedonderzoek laten doen, buiten enkele mankementen,  zoals diabetes en cholestrol was alles ok.  Tegen cholestrol neem ik 1 pilletje en volgens de dokter is met mijn aders niets aan de hand.  Ik doe alle dagen een klein fietstochtje, geen probleem, ben niet kort van adem, drink geen cola of  energiedrinks, rook niet, neem geen drugs.  Wat ik wel heb, en al jaren, alle nachten dromen van alles en nog wat, word dan soms wakker en ben dan wel moe.
Ik denk dat ik het toch bij de stress moet zoeken.  Ik neem sporadisch mijn polsslag en die is ongeveer 60 per minuut in rust.  Vandaag was het probleem een beetje verbetert.  Ik probeer mij bezig te houden en dan denk ik er niet aan.  Ik heb de website van jeroen eens gelezen en ben al wat geruster
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

amjjf
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:35

12 jun 2018, 20:55

Heb ik ook.
Testen gedaan bij de cardioloog, in rust overslag, bij inspanning niet.
Ik heb er liggen naar luisteren tijdens een lichte heelkundige ingreep, er werd door het medisch personeel niet op gereageerd, maakten zich geen zorgen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

13 jun 2018, 09:45

Ik heb dat ook. Dokter en Cardioloog maken daar geen probleem van

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

13 jun 2018, 13:46

amai er zijn er veel met dat probleem, en inderdaad in rust heb ik het, vooral 's nachts als ik wakker ben dan voel ik het, maar dan heb ik tijd om er naar te luisteren. Probeer het van mij af te zetten, maar iedere keer als de overslag er is word ik er zenuwachtig van en dan heb ik het nog meer.  Sinds de week dat ik dat probleem heb, heb ik wel een opgeblazen gevoel in mijn buik, maar dat gaat stilaan weg
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

13 jun 2018, 21:36

amjjf schreef:Heb ik ook.
Testen gedaan bij de cardioloog, in rust overslag, bij inspanning niet.
Ik heb het zowel in rust als bij inspanning, tijdens het wandelen of fietsen. Heel vervelend want dan heb ik het gevoel dat ik in ademnood kom. Ik ben het ondertussen gewoon en maak er mij geen zorgen meer over maar het blijft heel vervelend.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

14 jun 2018, 00:13

pomponneke schreef:sporadisch heb ik momenten dat mijn hart een overslag doet (vergeet soms een slag).  Ik heb geen pijn in de borst, noch andere problemen.  Heeft iemand hier ook last van, en wat kan ik er tegen doen.  Ik ben wel een stress konijn, kan dat misschien de oorzaak zijn.  mijn polsslag is ongeveer 60 per minuut (in rust) wat volgens mij normaal is
Gisteren naar mijn huisharts geweest ...
Idemdito…..maar niet alarmerend.
Was er ook niet gerust in.
De laatste tijd veel te verwerken gehad ...da's de reden.
Moet wel een een pilletje nemen als het opkomt.
En minder koffie ...

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

14 jun 2018, 14:30

heb inderdaad ook veel te verwerken gehad.  Als ik mij nu zenuwachtig maak over iets krijg ik het meer.
vannacht werd ik wakker en weer dat vervelende.  Ben toch in slaap gevallen en rond 6 uur wakker geworden en voelde niets meer.  Vandaag in de loop van de dag nog een keer of 3 het probleem.  Het gaat op en af.
Ik ben nu al wat geruster door de vele antwoorden die niet alarmerend zijn.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid