3 updates van windows die niet lukken

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

11 jun 2018, 19:41

Ben niet zeker of ik met mijn vraag in de juiste topic zit.  Als ik ga naar: 'zoeken naar updates' dan krijg ik een melding dat er 3 updates mislukt zijn. Als ik dan klik op opnieuw proberen dan begint de update die uren duurt en uiteindelijk krijg ik dan terug de melding dat de update mislukt is. Klik je terug op 'opnieuw proberen' dan begint hij terug van 0 en is hij weer even bezig met hetzelfde gevolg.  Kan dit kwaad, en wat kan ik er aan doen. Hieronder de 3 updates die niet willen lukken.
Afbeelding
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

14 jun 2018, 11:50

Hallo,

Wat mij opvalt is dat de update "Onderdelenupdate naar Windows 10 versie 1803" ook klaar staat.
Wat je het beste kan doen is via deze site: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10
De update naar versie 1803 te gaan doen, klik op die site op Update now en volg de stappen.

Ps, maak altijd eerst een back-up van al je belangrijke bestanden (indien nodig).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 jun 2018, 12:09

Omdat ik elke keer dat ik mijn pc opzette de melding kreeg: 'windows voorbereiden, schakel de computer niet uit' en hij doordat de updates op "automatisch' staan elke keer opnieuw probeert diezelfde update te doen en hij ook elke keer weer mislukt, heb ik gisteren contact genomen met de helpdesk van Microsoft.  Zij dachten dat mijn computer misschien te oud is. (Ik denk 4 of 5 jaar oud, zou het moeten nakijken) en ze keken het na maar daarna  vroegen ze omdat het niet lukte of ze mijn pc vanop afstand mochten overnemen en proberen om de update naar 1803 te maken. Ik gaf de toestemming en ze zijn bezig geweest van 10 u 's morgens tot 's avonds 18 u. Maar uiteindelijk kreeg ik nog steeds dezelfde foutmeldingen als voorheen. Ik heb het dossiernummer en de naam van de persoon die mij probeerde te helpen en kan hen dus terug contacteren zodat ze verder zoeken, maar vandaag heb ik dit niet gedaan omdat ik niet de tijd heb om heel de dag bij mijn pc te blijven als ze hem van op afstand over nemen. Dus heb ik voorlopig mijn updates op 'handmatig' gezet en niet meer op automatisch. Ik stelde hen de vraag wat ik moest doen als het echt niet lukt en als mijn pc er te oud voor is. Kan ik dan gewoon die updates negeren en gewoon verder werken, maar daar hebben ze niet op geantwoord. ik ben niet van plan om mijn pc te vervangen door een nieuwe. Voor mij werkt hij nog perfect.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

14 jun 2018, 13:43

Hallo,

Ik vind het raar dat ze zegen dat je pc misschien te oud is, volgens mij kan je het volgende het beste proberen:
1. Zorg eerst voor een goede back-up.
2. Ga naar deze site: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10
klik op Update now en kijk of je de pc geupdate krijgt naar 1803.
3. Lukt 2 niet doe Windows 10 opnieuw instellen met behoud van "Bestanden" uitleg Klik.
Hiermee raak je niet alles kwijt en kan je daarna de nieuwste versie opnieuw proberen te installeren.(stap 2. dus).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 jun 2018, 18:33

hallo abbs, ik heb gedaan wat je me aanraadt en de link uit punt 2 geopend en geklikt op update now nadag hij gecheckt had of mijn pc compatibel was.  Hij heeft verschillende staps doorlopen en op één maal kwam er op mijn scherm dat er iets mislukt was en kreeg ik volgend venster: Er is iets mis gegaan, neem contact op met microsoft ondersteuning voor hulp.Gevolgd door dezelfde foutmelding die ik vroeger ook al kreeg.  Met daaronder : 'opnieuw proberen'.  Je kunt het venster ook niet wegklikken met het kruisje bovenaan rechts. Wat je me aanraadt in puntje 3 durf ik eerlijk gezegd niet te doen, want mijn dochter heeft ook eens zoiets aangeklikt en zij had inderdaad nog al haar bestanden zoals haar documenten, afbeeldingen enz. maar alles wat ze ooit op haar pc had geïnstalleerd was ze kwijt en dat zou ik niet graag tegenkomen. Dus........ik sta weer terug op 0.  Heel vervelend.  Ik heb nu inderdaad geklikt op 'opnieuw proberen,', maar na uren bezig te zijn zal ik waarschijnlijk dezelfde foutmelding krijgen. Momenteel is hij bezig met 'de installatie wordt voorbereid'.  Ik hoop het beste !!!

Afbeelding
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

14 jun 2018, 19:15

Hallo,

Die foutmelding geeft aan dat er problemen zijn met het binnen halen van de updates (zoal je al weet).
De oplossingen liggen heel breed bij de één helpt dit en bij de andere dat daarom was Microsoft ondersteuning ook al zo lang bezig.
Bij de meeste hielp de pc opnieuw instellen zoals uit stap 3. ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten want zoals je
dochter al had ondervonden zou jij ook zeker dingen kwijt raken (daarom is een back-up ook zo belangrijk ook zelfs al mankeert je pc niks).
En deze oplossing is ook niet 100% zodat je zelfs een gehele nieuwe installatie zou moeten doen.
Dus de beslissing ligt bij jou je kan altijd de ondersteuning van Microsoft nog raadplegen.(wat ik zeker als ik jou was nog eens zou proberen).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 jun 2018, 19:59

welk merk is die computer ?
of eventueel serie of naam ?

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 jun 2018, 20:18

en de tweede poging is zoals verwacht ook opnieuw mislukt. Zelfde melding dat de update mislukt is.

 Afbeelding
en ik ben inderdaad van plan om opnieuw contact te nemen met microsoft want ze beloofden dat ik terug mocht bellen met vermelding van mijn dossiernummer moest het nog niet in orde zijn, dus zal ik dat ook doen, maar dan moet ik echt een hele dag thuis zijn want zoals gisteren heeft het overnemen van mijn computer op afstand geduurd van 10 tot 18 u en dan waren ze nog niet klaar. Dus..........ik wil hen niet onderbreken als ze bezig zijn, en ik wil mijn pc ook niet op afstand laten bedienen als ik niet thuis ben.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 jun 2018, 20:36

Afbeelding
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 jun 2018, 09:08

daar zijn wél 10 verschillende serie's in

intel processer en amd grafische , dat durft wél meer een probleem opleveren
dat waren der voor windows 7 en 8.1(in de gewone 700 serie )
die staat niet in de lijst als compatibel en daar zijn geen drivers voor windows 10
daar moeten dus microsoft drivers voor genomen worden
vandaar dat die update niet lukt volgens mij

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 jun 2018, 09:32

als ik de link aanklik die abbs aangeeft in puntje 2 (in deze topic) om de update te doen wordt er wel eerst nagekeken of mijn pc compatibel is en krijg ik de melding dat alles in orde is. Maar daarna begint hij aan de update en na een hele tijd gelopen te hebben krijg ik de melding dat er iets is mis gegaan. Waarom komt er dan niet op dat hij niet compatibel is. Ik krijg zo een lijstje met een paar dingen en die worden allemaal groen aangevinkt  als O.K.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 jun 2018, 09:33

en mijn computer was inderdaad windows 8.1 toen ik hem nieuw kocht.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 jun 2018, 11:43

dat tooltje ziet ook niet alles , dat gaat bepaalde dingen na aan de hand van een voorgeprogrammeerde lijst (en wat die bevat is niet geweten )
vandaar dat der soms dingen verdwenen zijn bij overschakeling en soms vervangen door microsoftdrivers
bij hp is der dus niks voor windows 10 voor dat toestel (zoals ik het gezien heb)

uw probleem kan door véél dingen komen
maar meestal is het door hardwaredrivers , beveiligingen , en geinstaleerde software
voor dat te weten te komen welke de dader is of een gecombineerde daders kan een hele lijdens weg zijn , zelfs voor .....
meestal is het een propere opstart dat het probleem omzeild dat later rechtgezet kan worden als die der opstaat

wat staat daar van beveiliging op ?

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 jun 2018, 11:55

Ik gebruik BITDEFENDER ! Heb ook al ergens gelezen op google dat je moet proberen de updates te doen terwijl de beveiliging uit staat. Maar kan ik bitdefender gewoon even uit zetten of is die dan verwijderd ? Ik ben maar een leek in die dingen en zou niet graag iets fout doen. Ik heb mijn bitdefender betaald voor 2 jaar, dus dat is nog geldig tot 2019
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 jun 2018, 12:01

Vorige week moest ik voor een vereniging belastingen ingeven met biztax en dat lukte niet direct. BIj verder zoeken werd aangeraden om Adobe flash player te installeren of Adobe reader. Ik zie dat de eerste inderdaad vorige week geinstalleerd werd en de tweede in mei 2018. Het kan toch niet hieraan liggen dat ik die problemen heb want het is wel rond die periode begonnen ????
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem