Drie op vier Belgen vrezen geen deftig pensioen te krijgen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

13 jun 2018, 11:56

Wil. schreef:Ik merk je sterke drang naar de Noord-Koreaanse oplossing: iedereen naar beneden tot we allemaal gelijk zijn.
Nee , iedereen betaald/vergoed volgens de geleverde prestaties , en dus geen pensioen compensaties voor 2 uur durende koffiepauzes.
Maar de kern van de zaak blijft onbeantwoord: is 6% veel of weinig? Goed, je hebt óók iets kunnen roepen van aan de zijlijn, hé.
Ge hebt mijn antwoord gekregen , zelfs in de context van ....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 jun 2018, 22:00

ZES % is een schande in een zgn. beschaafd land  8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 jun 2018, 23:26

Ik ben nog altijd benieuwd welke landen het nu eigenlijk beter doen. Of staan we met die 6% helemaal aan de top van de beste landen?

Maar dan blijft ET misschien nóg altijd een punt hebben en blijft het een schande … of toch niet? :?:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

14 jun 2018, 08:49

Wil. schreef:Ik ben nog altijd benieuwd welke landen het nu eigenlijk beter doen. Of staan we met die 6% helemaal aan de top van de beste landen?

Maar dan blijft ET misschien nóg altijd een punt hebben en blijft het een schande … of toch niet? :?:
Welke landen ? Vergelijk ons land met andere westerse landen zoals Nederland , Zweden , Noorwegen , Zwitserland , .... Het streelt waarschijnlijk uw rechts ego als we het beter doen dan India , maar niet het mijne ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 09:52

OK, bewijs dat dan maar eens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 jun 2018, 10:13

Will,  kansarmoede in Europa

bekijk eens deze site:

https://www.indexmundi.com/map/?l=nl&r=eu&v=69

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 10:32

Als een deel van de bevolking leeft zoals bij ons 70 jaar geleden; is dit niet te verwonderen.
Veel kinderen en maar één inkomen; dat dan nog meestal laag is.
Gast

14 jun 2018, 10:44

voorn schreef:Als een deel van de bevolking leeft zoals bij ons 70 jaar geleden; is dit niet te verwonderen.
Veel kinderen en maar één inkomen; dat dan nog meestal laag is.
70 jaar geleden leefden éénverdiener gezinnen niet in armoede , ook al hadden ze veel kinderen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 10:47

Bij mijn vrouw thuis met 13 kinderen was het toch gene vette tot dat de oudsten gingen werken.
En toen die het huis uit waren; begon de miserie opnieuw.
Gast

14 jun 2018, 10:53

voorn schreef:Bij mijn vrouw thuis met 13 kinderen was het toch gene vette tot dat de oudsten gingen werken.
13 is toch ook wel wat veel. Maar hadden ze honger ? Er was toen ook niet veel "quasi verplicht" te bezitten om erbij te kunnen horen. Leef nu maar eens op de buiten zonder e-mail ( internet ) of auto.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

14 jun 2018, 10:54

The Spirit of Flanders schreef:
voorn schreef:Als een deel van de bevolking leeft zoals bij ons 70 jaar geleden; is dit niet te verwonderen.
Veel kinderen en maar één inkomen; dat dan nog meestal laag is.
70 jaar geleden leefden éénverdiener gezinnen niet in armoede , ook al hadden ze veel kinderen.
Gelukkig hadden we groenten en aardappelen van onszelf , geen auto , 1 inkomen , moeder kon naaien , uitstapje met de trein naar zee was een belevenis , .....we hadden een mooie jeugd , content met weinig ! :!:
Doe wel en zie niet om !
Gast

14 jun 2018, 10:57

fregat schreef:...., content met weinig ! :!:
Weinig ? Er bestond toen gewoon niets meer dan dat wat bekend was te bestaan. Naar wat toen niet bestond kon je ook niet naar verlangen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 11:03

Wij bezaten thuis een TV.
Een belevenis voor de buren die mee naar Schipper naast Mathilde kwamen kijken.
Maar toen was er nog soledariteit.
Den ene kon verstellen den andere had een selder teveel.
Gast

14 jun 2018, 11:40

voorn schreef:Wij bezaten thuis een TV.
.....l.
Dat was al weggelegd voor de meer behoeden. :) Een Siemens TV kostte toen al 20.000 Bef , en dat was voor arbeiders al een 4 x maandloon , juist ?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jun 2018, 11:51

Mijn ouders hadden een geluk bij een ongeluk een oorlogspensioen.Buiten dat mijn vader werkte.