Drie op vier Belgen vrezen geen deftig pensioen te krijgen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 12:19

Bij de Nederlanders:

1 op de 7 kinderen in Zuid-Holland loopt risico op armoede (14.3%)

Van alle minderjarige kinderen in Nederland loopt 1 op de 8 risico op armoede. Er zijn wel regionale verschillen. In de provincie Utrecht loopt iets minder dan 1 op de 10 kinderen risico op armoede. Daarmee heeft deze provincie de laagste score. De provincie met het hoogste aandeel is Zuid-Holland met 1 op de 7 kinderen. In deze provincie ligt de gemeente Rotterdam. Daar groeit 1 op de 4 kinderen op in een gezin met een laag inkomen.
bron

En France:

En France, près de trois millions d’enfants vivent sous le seuil de pauvreté (selon l’UNICEF en 2015), soit un enfant sur cinq (20%)vivant dans une famille qui dispose d’au moins de 964 euros par mois. Généralement, ces enfants souffrent de manque de soins et de carence alimentaire. D’ailleurs, plus de 40.000 d’entre eux n’ont pas droit à trois repas par jour.
bron

Bei uns in Deutschland:

Bei den unter Dreijährigen lebte zum Zeitpunkt der Erhebung sogar jedes sechste Kind (16,7%) in einer Familie, die Grundsicherung bezog - mit ebenfalls leicht steigender Tendenz und ausgeprägten regionalen Unterschieden

bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

14 jun 2018, 12:31

 In het debat gisteren over kinderarmoede werd er gezegd dat Vlaanderen eigenlijk bij de betere  van de klas behoorde wanneer men  vergeleek met andere landen .
Wanneer men echter  verder in België regionaal kijkt dan scoort de Brusselse regio archislecht met 26%   en dit onder jarenlang  rood bestuur  . Het laatste jaar steeg de armoede  er zelfs met 3%

Rotterdam :  heel veel allochtonen hé .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Fazal

14 jun 2018, 19:45

Wat zit men altijd bezig over 'kinderarmoede'???
Als de ouders niet arm zijn, dan zijn hun kinderen dat ook niet!
Het zou dus beter gaan over de ouder-armoede!
Laatst gewijzigd door Fazal op 15 jun 2018, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

14 jun 2018, 19:50

Drie op de vier Belgen vrezen later geen deftig pensioen te krijgen!?

Wel ..., die vierde, dat ben ik, ik hoef niet meer te vrezen, ik heb altijd al geen 'deftig' pensioen gekregen.  :cry:
Gast

17 jun 2018, 21:52

En in navolging hiervan ( of was het ervoor ) deed BDW er nog een schepke bij "dat het pijn ging doen". Herinnert ge u dat ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jun 2018, 09:45

En ik heb nog altijd niks gevoeld. Het zal dus nog moeten gaan komen, zeker? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 jun 2018, 10:52

Als die met een laag pensioen zich nog een smartfoon kunnen veroorloven. zal het allemaal zo erg niet zijn zeker.
Leggen we lat van bezit niet wat te hoog t.o.v vroeger.
Gast

18 jun 2018, 12:50

Wil. schreef:En ik heb nog altijd niks gevoeld. Het zal dus nog moeten gaan komen, zeker? :wink:
Als het van de PVDA afhangt zullen ambtenaren die zich een Hofke Van Cleve kunnen permitteren het inderdaad kunnen voelen :twisted:
Gast

18 jun 2018, 12:52

voorn schreef:Als die met een laag pensioen zich nog een smartfoon kunnen veroorloven. zal het allemaal zo erg niet zijn zeker.
Leggen we lat van bezit niet wat te hoog t.o.v vroeger.
Ik wil niet eens een smartphone , de prijs ervan is te hoog in vergelijk met wat het mij kan bieden. Een electrische wagen daarentegen ... :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 jun 2018, 11:12

Uit een studie blijkt dat 90% van de voltijds werkende bedienden minder dan 1648€ netto verdienen.
Hoe kunnen sommige partijen spreken van een minimum pensioen van 1500€
Gast

19 jun 2018, 11:43

voorn schreef:Uit een studie blijkt dat 90% van de voltijds werkende bedienden minder dan 1648€ netto verdienen.
Hoe kunnen sommige partijen spreken van een minimum pensioen van 1500€
"Ik zie aan mijne str*nt wat een ander sch*t " zij mijn moeder zaliger :lol: Een alleenverdiener met 1600 netto kan niet sparen , tweeverdieners met gelijkaardige weddes wellicht wel , maar dan zullen ze ook niet te veel zoals onze vriend 'Wil.' naar het Hof Van Cleve mogen stappen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 jun 2018, 15:26

The Spirit of Flanders schreef:Ik wil niet eens een smartphone , de prijs ervan is te hoog in vergelijk met wat het mij kan bieden. Een electrische wagen daarentegen ... :lol:
Als je 's avonds vergeet hem in te pluggen kan je 's anderendaags te voet gaan. Toppunt van comfort, toch?
Gast

19 jun 2018, 16:40

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ik wil niet eens een smartphone , de prijs ervan is te hoog in vergelijk met wat het mij kan bieden. Een electrische wagen daarentegen ... :lol:
Als je 's avonds vergeet hem in te pluggen kan je 's anderendaags te voet gaan. Toppunt van comfort, toch?
En als jij vergeet te tanken , wat dan ? Ik maak er een gewoonte van om te laden als hij onder de 40 % is gezakt , dat is net hetzelfde als zou jij naar een pomp rijden. Ik hoef dan gewoon de stekker in de neus te steken , en 's nachts tussen 12 en 2 uur laadt hij op zonder dat ik er nog moet aan denken ....