Topambtenaar

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

14 jun 2018, 11:42


Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 11:59

Ja, ik vind het niet eerlijk: wanneer ik in het Hof van Cleve ga eten, moet ik wel alles zélf betalen, hé? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

14 jun 2018, 12:38

: :lol:   een fijntje..Wil .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jun 2018, 13:32

Over topambtenaren en brassen gesproken:

...Dinertjes van 400 euro per persoon, een paar honderd flessen champagne, kerstcadeautjes van ook nog eens 100 euro per stuk: extreemrechts maakt van Europa een feest. De Europese politieke fractie Europa van 'Naties en Vrijheid' (ENF) van Marine Le Pen, waar ook Vlaams Belang en het Nederlanse PVV deel van uitmaken, moet dringend uitleg geven over zijn uitgaven. Dat besloot de administratieve Parlementsleiding gisterenavond. Het bestempelt het bedrag van zo'n 400.000 euro immers als "excessief". Blijft een goede verklaring voor de hoge kosten uit, dan moet de fractie dat bedrag aan het Parlement terugbetalen. Behalve om uitgaven zonder deugdelijk bewijs, gaat het vooral om geld dat is uitgegeven in strijd met de Europese aanbestedingsregels."Daardoor kunnen opdrachten aan vriendjes of aan politieke geestverwanten zijn gegeven", licht SP-Europarlementslid Dennis de Jong toe. Hij vindt het 'opvallend' dat uitgerekend extreemrechts zich aan spilzucht bezondigt. "De groep met altijd de meeste kritiek op Europa dat geld over de balk gooit, blijkt nu zelf de grootste potverteerder."
O ja, Vlaams Belanger Annemans is secretaris van dit rechtse clubje.

https://www.demorgen.be/buitenland/dine ... -b134ba24/

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 jun 2018, 14:20

Echt, zit er nu werkelijk geen enkele tussen die het rechte pad bewandeld. :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 jun 2018, 14:46

Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 jun 2018, 15:32

Oh, Maar den Bart moest vroeger zijne frut met vleesjes ook niet betalen hoor.
Nu is het verfijnder eten, maar nog steeds niet uit eigen zak.
De Ludo geeft wel rondjes, maar betalen? Ze zien hem liever niet komen.
Gast

14 jun 2018, 16:13

frits1955 schreef:Over topambtenaren en brassen gesproken:

...Dinertjes van 400 euro per persoon, een paar honderd flessen champagne, kerstcadeautjes van ook nog eens 100 euro per stuk: extreemrechts maakt van Europa een feest. De Europese politieke fractie Europa van 'Naties en Vrijheid' (ENF) van Marine Le Pen, waar ook Vlaams Belang en het Nederlanse PVV deel van uitmaken, moet dringend uitleg geven over zijn uitgaven. Dat besloot de administratieve Parlementsleiding gisterenavond. Het bestempelt het bedrag van zo'n 400.000 euro immers als "excessief". Blijft een goede verklaring voor de hoge kosten uit, dan moet de fractie dat bedrag aan het Parlement terugbetalen. Behalve om uitgaven zonder deugdelijk bewijs, gaat het vooral om geld dat is uitgegeven in strijd met de Europese aanbestedingsregels."Daardoor kunnen opdrachten aan vriendjes of aan politieke geestverwanten zijn gegeven", licht SP-Europarlementslid Dennis de Jong toe. Hij vindt het 'opvallend' dat uitgerekend extreemrechts zich aan spilzucht bezondigt. "De groep met altijd de meeste kritiek op Europa dat geld over de balk gooit, blijkt nu zelf de grootste potverteerder."
O ja, Vlaams Belanger Annemans is secretaris van dit rechtse clubje.

https://www.demorgen.be/buitenland/dine ... -b134ba24/
Doet me denken aan de fantastische braspartij ( met bijhorende orgie ) die de nazi's in Hitler's bunker hielden net voor de val van Berlijn :lol:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

14 jun 2018, 22:17

The Spirit of Flanders schreef:Doet me denken aan de fantastische braspartij ( met bijhorende orgie ) die de nazi's in Hitler's bunker hielden net voor de val van Berlijn :lol:
Het heeft nog lang geduurd eer de SoF met z'n nazi's op de proppen kwam. Was Godwin verkouden of zo?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 22:48

Het houdt niet op met die kerel. Je mag hem daar op wijzen, de volgende dag is het weer van 't zelfde. En altijd opnieuw verliest hij een discussie om die reden. De argumenten zijn op, dan nog rap efkens naar Ad. H. Wat een losers-argumenten :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

14 jun 2018, 23:39

:lol: Ik heb niet gediscussieerd , ik heb iets vastgesteld. :lol:

Niettemin , voor sommigen is het schrijven of aanhalen van het woord "nazi" een taboe. Wanneer wordt het aanhalen van het begrip "extreem rechts" ook taboe ? Je zegt het maar zodat ik er ook rekening kan mee houden.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

15 jun 2018, 00:02

petrol schreef:Allé Juleke,VOLLE GAS !!!

https://www.gva.be/cnt/dmf20180613_0356 ... astinggeld
Petrol toch … om die paar honderdduizend dat aan die brave meneer zijn pollekes is blijven plakken gade toch niet moeilijk doen hé zeg ….!
En ik zal nog eens iets zeggen zie: er is bij die man namelijk een ongeneeslijke afwijking vastgesteld en die heet "onweerstaanbare drang"
Nu "onweerstaanbare drang" bestaat in vele facetten en moet geval per geval uiterst zorgvuldig gediagnosticeerd worden om het juiste type te kunnen vaststellen.
Is dat eenmaal gebeurd dan kan er een gerichte behandeling opgestart worden ter genezing van de patient.
Echter, er blijken voor sommige types van deze afwijking tot op heden geen remedie of behandeling te bestaan waardoor je eigenlijk kan spreken van een "ongeneeslijk ziekte" .
En ja, U had het al geraden : bij de persoon waarvan hier sprake is dat helaas het geval , hij heeft het syndroom van "IkKanNietVanHetGeldVanAnderenAfblijvenEnSteekDatInMijnEigenZakken" … nen helen "boterham" !
Je vraagt je nu zeker af van: hoe krijg je zo iets … dat, en daar zijn de verschillende onderzoekers het over eens, komt door een samenspel van factoren.
Welke zijn nu die factoren van dit specifieke "syndroom ":het zijn er zeker twee die samen deze ziekte teweegbrengen.
De eerste factor is het soort functie dat de patient uitoefent en dat is in zowat alle gevallen die onderzocht zijn een functie waar de zieke werkt met geld en geldstromen.
De tweede factor, en dat is klaarblijkelijk de belangrijkste van de twee want die zet het hele mechanisme in gang, in het medisch jargon noemen ze zoiets een "trigger", is het in bezit hebben van een "verenigingskaart" .
Nu ga je zeggen "ja, er zijn er toch meer die zo'n functie uitoefenen en tevens een "verenigingskaart" hebben en geen tekenen van die ziekte vertonen" 
Juist opgemerkt....inderdaad die zijn er …. het hangt echter allemaal af van de kleur van de kaart of dat je de ziekte kan krijgen en die kleur is altijd rood .
Dus even resumeren : "een bepaalde functie hebben samen met de juiste kaartkleur en je hebt het zitten"
Duidelijker kan niet.
Nu, de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat de ziekte ook al eens kan voorkomen, maar dan spreken we hier van uiterst zeldzame gevallen, waarbij de kaartkleur van de patient anders was dan rood …. maar dat is zoals het spreekwoord zegt:" De uitzondering bevestigt de regel"  
 
 
 

 
  

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

15 jun 2018, 00:04

petrol schreef:Allé Juleke,VOLLE GAS !!!

https://www.gva.be/cnt/dmf20180613_0356 ... astinggeld
Petrol toch … om die paar honderdduizend dat aan die brave meneer zijn pollekes is blijven plakken gade toch niet moeilijk doen hé zeg ….!
En ik zal nog eens iets zeggen zie: er is bij die man namelijk een ongeneeslijke afwijking vastgesteld en die heet "onweerstaanbare drang"
Nu "onweerstaanbare drang" bestaat in vele facetten en moet geval per geval uiterst zorgvuldig gediagnosticeerd worden om het juiste type te kunnen vaststellen.
Is dat eenmaal gebeurd dan kan er een gerichte behandeling opgestart worden ter genezing van de patient.
Echter, er blijken voor sommige types van deze afwijking tot op heden geen remedie of behandeling te bestaan waardoor je eigenlijk kan spreken van een "ongeneeslijk ziekte" .
En ja, U had het al geraden : bij de persoon waarvan hier sprake is dat helaas het geval , hij heeft het syndroom van "IkKanNietVanHetGeldVanAnderenAfblijvenEnSteekDatInMijnEigenZakken" … nen helen "boterham" !
Je vraagt je nu zeker af van: hoe krijg je zo iets … dat, en daar zijn de verschillende onderzoekers het over eens, komt door een samenspel van factoren.
Welke zijn nu die factoren dit specifieke "syndroom ":het zijn er zeker twee die samen deze ziekte teweegbrengen.
De eerste factor is het soort functie dat de patient uitoefent en dat is in zowat alle gevallen die onderzocht zijn een functie waar de zieke werkt met geld en geldstromen.
De tweede factor, en dat is klaarblijkelijk de belangrijkste van de twee want die zet het hele mechanisme in gang, in het medisch jargon noemen ze zoiets een "trigger", is het in bezit hebben van een "verenigingskaart" .
Nu ga je zeggen "ja, er zijn er toch meer die zo'n functie uitoefenen en tevens een "verenigingskaart" hebben en geen tekenen van die ziekte vertonen" 
Juist opgemerkt....inderdaad die zijn er …. het hangt echter allemaal af van de kleur van de kaart of dat je de ziekte kan krijgen en die kleur is altijd rood .
Dus even resumeren : "een bepaalde functie hebben samen met de juiste kaartkleur en je hebt het zitten"
Duidelijker kan niet.
Nu, de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat de ziekte ook al eens kan voorkomen, maar dan spreken we hier van uiterst zeldzame gevallen, waarbij de kaartkleur van de patient anders was dan rood …. maar dat is zoals het spreekwoord zegt:" De uitzondering bevestigt de regel"  
 
 
 

 
  
Gast

15 jun 2018, 00:06

Ik vrees dat alle politiekers en hoge ambtenaren aan de "IkKanNietVanHetGeldVanAnderenAfblijvenEnSteekDatInMijnEigenZakken" ziekte lijden :) ... behalve de PVDA ers :D