Laptop met win 7

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Romis
Lid geworden op: 10 jun 2006, 16:26
Locatie: Tremelo

14 jun 2018, 16:45

Beste iedereen,

mijn laptop is niet meer vooruit te krijgen; het duurt 10 min eer hij wil opstarten en dan nog eens enkele minuten voordat ik internet, een document of andere opgeslagen media kan openen. 
Praktisch elke dag laat ik scannen met avast en soms ook met malwarebytes, niets schijnt te helpen!
Ik ben ten einde raad want op die manier computeren is om knettergek te worden.
Als er eventueel iemand is die mij zou kunnen raad geven zou ik dat zeer op prijs stellen.

Vriendelijke groet
Romis 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 jun 2018, 19:58

@Romis

Laat deze progjes eens scannen en verwijderen hetgeen niet thuishoort op een goedwerkende pc.
--Downl. hier AdwCleaner (ondertussen ook eigendom van MBAM):
https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... light=mbam

--Daarna deze laten scannen en opschonen:
https://singularlabs.com/software/system-ninja/

Afbeelding

--Daarna Ccleaner laten opschonen:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/builds

Afbeelding

https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... t=ccleaner

--Resultaat?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Romis
Lid geworden op: 10 jun 2006, 16:26
Locatie: Tremelo

17 jun 2018, 18:09

Beste pcekspeer

heb alles laten scannen, wat enorm veel tijd nodig had.
Het resultaat is niet zo bevredigend als ik had gehoopt; toch gaat het iets vlugger qua opstart en openen van bestanden, maar toch nog te traag.
Mocht je soms nog ideetjes hebben dan lees ik die graag.

Romis 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 jun 2018, 19:12

Romis schreef: het duurt 10 min eer hij wil opstarten en dan nog eens enkele minuten voordat ik internet, een document of andere opgeslagen media kan openen. 
 
--Na het opruimen: welk zijn de tijden nu?

--Door wie werd er wat opgeruimd of was dat te verwaarlozen?

--Check zeker eens hoe de instellingen staan van Avast!.
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=avast
Laat horen wat je hebt moeten aanpassen en levert het tijdswinst op?
:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 22 jun 2018, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

17 jun 2018, 20:04

Romis schreef:Beste iedereen,

mijn laptop is niet meer vooruit te krijgen; het duurt 10 min eer hij wil opstarten en dan nog eens enkele minuten voordat ik internet, een document of andere opgeslagen media kan openen. 
Praktisch elke dag laat ik scannen met avast en soms ook met malwarebytes, niets schijnt te helpen!
Ik ben ten einde raad want op die manier computeren is om knettergek te worden.
Als er eventueel iemand is die mij zou kunnen raad geven zou ik dat zeer op prijs stellen.

Vriendelijke groet
Romis 
Wat ikzelf persoonlijk zou doen is back up maken van belangrijke zaken en op stick of andere harde schijf of naar een cloud bvb stack opladen.
Dan win 10 media creation 1803  tool downladen en uw laptop upgraden.
Daarna i.pv.  avast         windows defender gebruiken.
Classic shell   ( program ) downladen en installeren is voor lay out win 7 ( het huidige start en aanverwanten van win 7)

Is maar een persoonlijke mening hoor.
Denk zelf dat ge heel tevreden gaat zijn na upgrade wat start snelheid betreft
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

17 jun 2018, 20:18

Door win10 er op te zetten gaat de laptop niet sneller worden. Alles wat nu in de opstart staat blijft en er komt misschien bij.
Wat staat er in de opstart? Start Ccleaner, gereedschap, opstarten. Onderaan opslaan als tekstbestand.
Copiëer dat alles en plaats dat hier eens.
Geef ook is de eigenschappen van die laptop, Ram en processor.
 

Romis
Lid geworden op: 10 jun 2006, 16:26
Locatie: Tremelo

21 jun 2018, 15:39

Hallo iedereen

na de scans volgende tijden: opstarten = /- 8 min.
                                                    afsluiten = 1 min 40 sec
                                                    openen van chroom = 2 min 10 sec

wat en door wie er juist werd opgeruimd ??

hoe plaats ik tekstbestand ccleaner in dit bericht?



Laptop win 7 premium - 32 bit - intel core i 3 CPU - Ram 4 GB

Romis

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

21 jun 2018, 22:28

Dat tekstbestand openen, alles selecteren, kopiëren en plakken in uw volgend bericht.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 jun 2018, 13:39

pcekspeer schreef:
--Door wie werd er wat opgeruimd of was dat te verwaarlozen?

--Check zeker eens hoe de instellingen staan van Avast!.
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=avast

Laat horen wat je hebt moeten aanpassen en levert het tijdswinst op?

:wink:
Vraag 1:
Het scannen verliep prima maar er kon niets worden verwijderd?

Vraag2:
Je hebt niets moeten aanpassen in Avast!, alles was OK?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Romis
Lid geworden op: 10 jun 2006, 16:26
Locatie: Tremelo

22 jun 2018, 17:45

sacho,

hieronder de scan van CCleaner

Ja HKCU:Run AvastBrowserAutoLaunch_BD40FCDA14F0A8C22078BA97591F0CBB AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Browser\Application\AvastBrowser.exe" --check-run=src=logon --onboarding-at-startupNee HKCU:Run BatteryCare Filipe Lourenço C:\Program Files\BatteryCare\BatteryCare.exeJa HKCU:Run CCleaner Monitoring Piriform Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITORJa HKCU:Run Epic Privacy Browser Installer Epic Privacy Browser "C:\Users\Roger\AppData\Local\Epic Privacy Browser\Installer\EpicUpdate.exe" /cJa HKCU:Run Gadwin PrintScreen (32-bit) Gadwin Systems "C:\Program Files\Gadwin\Gadwin PrintScreen\PrintScreen32.exe" /nosplashNee HKCU:Run Gadwin PrintScreen (32-bit) Gadwin Systems "C:\Program Files\Gadwin\Gadwin PrintScreen\PrintScreen32.exe" /nosplashNee HKCU:Run IE Privacy Keeper UnH Solutions "C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startupNee HKCU:Run msnmsgr Microsoft Corporation "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /backgroundNee HKCU:Run Privacy Eraser Cybertron Software, Co., Ltd. "C:\Program Files\Cybertron\Privacy Eraser\PrivacyEraser.exe" /Clean /StartupJa HKCU:Run Sidebar Microsoft Corporation C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRunNee HKCU:Run swg Google Inc. "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"Ja HKLM:Run ArcSoft Connection Service ArcSoft Inc. C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exeJa HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvLaunch.exe" /guiNee HKLM:Run CanonQuickMenu CANON INC. C:\Program Files\Canon\Quick Menu\CNQMMAIN.EXE /logonNee HKLM:Run CLMLServer CyberLink "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"Nee HKLM:Run Cobian Backup 11 interface "C:\Program Files\Cobian Backup 11\cbInterface.exe" -serviceNee HKLM:Run HeimdalAgentLoader Heimdal Security "C:\Program Files\Heimdal\Heimdal.AgentLoader.exe" /noguiJa HKLM:Run iTunesHelper Apple Inc. "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"Ja HKLM:Run MSC Microsoft Corporation "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkeyJa HKLM:Run RealDownloader RealNetworks, Inc. c:\program files\real\RealDownloader\downloader2.exeJa HKLM:Run RtHDVBg Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVBg.exe /FORPCEE3Ja HKLM:Run RtHDVCpl Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -sJa HKLM:Run SunJavaUpdateSched Oracle Corporation "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"Ja HKLM:Run SynTPEnh Synaptics, Inc. %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exeJa HKLM:Run SynTPStart Synaptics, Inc. C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exeJa HKLM:Run TkBellExe RealNetworks, Inc. "c:\program files\real\realplayer\Update\realsched.exe" -osbootJa Startup Common Avast Cleanup Premium.lnk AVAST Software C:\Program Files\AVAST Software\Avast Cleanup\TuneupUI.exeNee Startup Common Heimdal.lnk C:\PROGRA~1\Heimdal\Client\HEIMDA~1.EXENee Startup Common RealPlayer Cloud Service UI.lnk RealNetworks, Inc. C:\PROGRA~1\Real\REALPL~1\RPDS\Bin\RPSYST~1.EXEJa Startup Common RealTimes.lnk RealNetworks, Inc. C:\Program Files\Real\RealPlayer\RPDS\Bin\rpsystray.exeJa Startup User Canon IJ Status Monitor Canon MG4200 series Printer WS.lnk Microsoft Corporation C:\Windows\system32\rundll32.exeNee Startup User Stickies.lnk C:\PROGRA~1\Stickies\stickies.exe

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

22 jun 2018, 18:05

Moeilijk te lezen zo.
Twee virusscanners, Avast en MSE?
Kan u dat niet anders plaatsen dat het leesbaar is?
Cceaner Monitoring is ook ingeschakeld!!!
Ik zou alles van Avast van die laptop gooien.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 jun 2018, 18:57

pcekspeer schreef:
pcekspeer schreef:
--Door wie werd er wat opgeruimd of was dat te verwaarlozen?

--Check zeker eens hoe de instellingen staan van Avast!.
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=avast

Laat horen wat je hebt moeten aanpassen en levert het tijdswinst op?

:wink:
Vraag 1:
Het scannen verliep prima maar er kon niets worden verwijderd?

Vraag2:
Je hebt niets moeten aanpassen in Avast!, alles was OK?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Romis
Lid geworden op: 10 jun 2006, 16:26
Locatie: Tremelo

03 jul 2018, 18:35

Dag iedereen,

spijts alle tips die ik toegepast heb is er geen noemenswaardige vooruitgang, het wel ietsje sneller maar laat nog te wensen over.
Avast er helemaal afdoen lijkt mij toch ook geen oplossing of vinden jullie van wel?

grtjs  -  Romis

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 jul 2018, 20:24

Romis,

1. heb je AdwCleaner alleen laten scannen of laten opruimen ook ?
2. CCleaner openen NIET laten scannen

Klik op Opties
Klik op Bewaking (monitoring)
Verwijder alle vinkjes die daar staan.

Afbeelding

Het programma zal protesteren TOCH verwijderen
programma sluiten.
computer terug opstarten.
Laat weten of de opstart vlugger gaat.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet