kat met stress of trauma ?

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

20 jun 2018, 16:02

Hello,
mijn huiskat heeft in de nacht iets meegemaakt, maar weet niets erover.
Ze kwam pas om 14.00 u aan het terras , wilde niet eten en liep weg, ze kende mijn stem precies niet meer,Soms komt ze in de avond onder een auto zitten , en komt niet naar mij of mijn man !? Is al 3 dagen bezig , was vroeger zo lief en kwam altijd schoot zitten .
Wat heeft hij ?  Gaat lopen als ze mij ziet, de dierenarts vertelde iets gebeurd en stress , Ik moet eten buiten zetten maar dan komen andere dieren het eten .
We zijn zo gehecht aan hem is reeds 10 jaar bij ons was gedumpt .
heeft iemand dat ook meegemaakt of weet raad
groetjes 
gigi2

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

21 jun 2018, 10:17

Ik denk niet dat je het kan forceren . Als je ze ziet zou ik eten plaatsen en me stilletjes terugtrekken zodat ze niet bang is . Mss kan je dan stilaan dichter komen . 
Ieder diertje reageert anders het is echt zoeken en kijken naar de reacties . 

Ik hoop dat ze vlug terug vertrouwen krijgt en je haar weer lekker kan knuffelen .  
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

21 jun 2018, 11:52

Rebelle,
dank om antwoord te geven , ik ben benieuwd hoe alles verder zal gaan . een grootvader van een buur vertelde dat hij een kat had die door een steenmarter was aangevallen en ze kwam niet meer thuis binnen .
ze is niet gewond , zie haar maar aan huis en terras komen doet ze niet , heb gisteren dan gelopen waar ze ik haar zag op open plek gras en dan een bord eten gegeven .Ze heeft het opgegeten .
dag 
gigi2

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

21 jun 2018, 19:15

Ik zou zo verder doen als je ze ziet eten geven en dan telkens iets dichter bij huis . Ik duim voor je  . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

27 jun 2018, 17:26

Rebelle,
onze kat is nog niet thuis geweest om te eten of drinken , heb hem al in de tuin soms 'avonds gezien , wilt niet en loopt weg .
Is boven in de nacht  komen slapen op zijn kussen, maar is weg tegen de morgen ben gaan zien .
Wilt niets , de dierenarts , zegt het kunnen verschillende oorzaken zijn maar het is gissen .zeer triestig voor mij , hem hem zo goed verzorgt , hij was zo lief en nu alles voorbij 
Ik heb er geen goed oog in .het is niet goed voor mijn gezondheid .
hoe gaat het evolueren ? 
Onze andere kat Ritz doet normaal .
Met een hond is het iets anders die is altijd bij jou en ge ziet wanneer het niet gaat .
met vriendelijke groeten 
Gigi2

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

27 jun 2018, 18:50

Mijn schoondochter  gebruikt  een feliway verdamper met een goed resultaat .
weer een stap vooruit

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

27 jun 2018, 19:43

shewa,
wat heeft je zin nu betrekking op mijn vraag ??? verkeerd geplaatst
gigi2

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

27 jun 2018, 20:14

weer een stap vooruit

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 jun 2018, 08:39

Gigi , ik zou nog niet panikeren . Ze komt al dichter , is zelfs al binnen geweest om te slapen . Ik zou maken dat die kamer waar ze geslapen heeft altijd bereikbaar voor haar is en daar iets te drinken en te eten zetten . 
Ik zou daar ook iets van kleren ofwel een gebruikte kussensloop leggen , waar je eigen geur aanhangt . Zo gaat ze eten slapen en jou geur terug aan elkaar koppelen . 

Succes met de verdere afloop en er nog blijven in geloven . 

Groetjes 
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

28 jun 2018, 10:58

Shewa en Rebelle,
dank om te antwoorden , ik zal blijven voortdoen, Niet te geloven dat die kat van de ene dag op de andere zo verandert is. zij weet nog dat ze op dat kussen kan slapen , ik ga er niet naartoe want dan is ze misschien al weg  om eens te strelen   .beneden in keuken staat dag en nacht eten ,ze gaat er misschien naartoe , want daar is veel op in de morgen  Ritz de andere kat zal ook wel iets eten , hij was gecastreerde  kater en zij een  kattin die geopereerd is .
hoe gaat dat nog verder aflopen 
mvg
gigi2

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

30 jun 2018, 11:23

Rebelle,
ge zult zeggen is ze weer daar ! Heeft met open deur wat korrels gegeten , daarna zal ze boven gaan slapen zijn .Maar in de morgen een bonk gehoord  en de stenen tussen de venster waar ze naar buiten moeten lagen op de grond, daar is zeker die zwarte kat binnen geweest en zo haastig weggevlucht.Tijger en Ritz ook weg .
Zo van de ene dag op de andere , het is van 17 juni bezig ! de andere kat doet gewoon.
hebben er nog mensen met een kat zo'n verhaal meegemaakt ? Ik mag er niet aan denken , moet en zal mij herpakken ( ben zo gevoelig voor depressies )
Heb deze avond een oude slaappil van schoonvader ingenomen , niet goed slecht
groetjes 
gigi2.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

30 jun 2018, 12:45

Na 12 dagen ga je toch de moed niet opgeven . Jij moet kracht en sterkte uitstralen , zodat ze je weer in vertrouwen kan nemen en dat ze weet dat je er bent om haar te beschermen . 
Er blijven in geloven das de sterkte . 
Succes en zeker niet opgeven , je kan het en het zal je lukken .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

30 jun 2018, 19:16

Dag poezenliefhebster

Ook ik ben gek op katten, het zijn zelfstandige dieren. Soms zijn het echte dierenvrienden, soms weer zelfstandige wezens die hun eigen weg gaan. Alleen met heel veel geduld en liefde kan je haar weer aan je binden. Ik heb een boskat "tam" gemaakt, en nog steeds boek ik winst om haar aan andere mensen gewoon te laten worden.
Een hond heeft een baasje en een kat heeft personeel, die doet haar eigen ding. Jouw kat komt nog thuis en dat is al een hele geruststelling. Zorg voor een echte lekkernij om ze naar jou toe te lokken, want alleen met eten komt ze bij jou in de buurt. Nu is er overal eten te vinden in de natuur en echt hongerig is ze niet waarschijnlijk en dat maakt het moeilijk. Misschien vindt ze in de buurt eten en geniet ze nu volop van haar vrijheid. Natuurlijk mis je haar aanhankelijkheid. Hopelijk komt alles dik in orde met je kat.
Een buurman van mij heeft ook een wilde kat opgevangen, die blijft soms wel vier of vijf dagen weg en enkele keren een paar weken. toch komt ze steeds terug naar huis. Katten blijven zelfstandige wezens, die doen hun eigen ding.
Het komt goed, niet teveel "muizenissen" in je hoofd steken  :)

Groetjes
Littlestar

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

01 jul 2018, 12:16

Littlestar, Rebelle 

dank om te reageren op mijn bericht , gij weet er meer van dan dierenarts .
lieve groetjes 

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

05 jul 2018, 14:21

Littlestar en Rebelle,
ja daar is een mirakel gebeurt de kat is terug binnen gekomen en sprong op onze schoot  op 1 juli 
ze blijft in de omgeving , en eet korrels en dozen eten 
hopelijk blijft het zo .
vele dank om te schrijven 
gigi2.