kat met stress of trauma ?

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

07 jul 2018, 09:33

Ik ben blij voor je . Je ziet wel he tis een kwestie van vertrouwen . Zoiets kan men  iet afdwingen het heeft eventjes tijd nodig . Geniet maar van je lieverd . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Ice

29 jul 2018, 11:58

Tja, kattengedrag is soms raar...
De kater van mijn kleindochter kwam uit een asiel, niet aanhankelijk en is een echte buitenkat geworden. Van knuffelen moest hij niet weten.
Nu is hij waarschijnlijk besmet door te vechten met een kat met niesziekte om zijn territorium te verdedigen en hij vermagerde, niesde waarbij het snot in het rond vloog dus kreeg hij een antibiotica kuur én druppeltjes pijnstiller.
Sindsdien is hij een echte knuffelaar geworden, het lijkt wel een andere kat, zo is zijn gedrag veranderd..

Dus mogelijk dat ze iets heeft meegemaakt waarvan ze danig geschrokken is en dat heeft wat tijd nodig om te verwerken of het kan ook zijn dat ze ergens pijn heeft..(meestal kruipen ze dan weg en willen met rust gelaten worden) de dierenarts heeft ook pijnstillers in de vorm van druppels maar vermits er niks te zien is..

Ik zou anders eens proberen enkele dagen Bach/rescue druppels te geven, die zijn speciaal voor bij trauma, stress...natuurlijk en volledig veilig, ik heb ze steeds in huis voor mens en dier en heb die jaren voor mijn katten gebruikt.
Een keer bij shock voor kater Bolleke toen de grote hond (chowchow) van bezoek bij de buren hem uit nieuwsgierigheid besnuffelde...hij lag op zijn rug, onderdanigheid, en met grote ogen/verwijdde pupillen van de shock en na enkele druppeltjes rescue bekwam hij meteen.  :wink:

En niet teveel piekeren, katten zijn heel taai en komen steeds op hun pootjes terecht.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 sep 2018, 01:14

Het is hier al geschreven, en ik kan het beamen:
een Feliway verdamper in huis maakt de katten rustig, ze houden van de geur.
Zelf ruikt ge er niets van.
Ik zou er een gebruiken op de kamer waar ze slaapt.

Ik heb het gebruikt om mijn kat zich te laten thuis voelen in het tuinhuis, waar ze in de zomer slaapt.
(We hebben daar elektriciteit voor de verdamper).
Ze heeft een kattenluik in het tuinhuis, maar in de winter slaapt ze in huis.
Ondank is 's werelds loon