In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jul 2018, 16:47

Tja, dat is niet tof, Wingerd, maar de dagen dat het niet goed gaat zal je me hier minder tegenkomen omdat ik niet wil komen zagen.
Zo is het nooit goed.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

14 jul 2018, 18:02

DAMES !!!! ☺️
2 - 0
Wat zeggen we daarvan ?!
Niet goed voor mijn hart ..... ooit zal het eens moeten .... begeven 😃 maar nu nog niet, hoor !!!
En nu de douche in, terug een 'proper' meisje dan ! 😀
Tot ........ de volgende ! (of straks ! )
We zien wel wat gaat !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jul 2018, 19:31

AfbeeldingEen goeienavondiedereen... en mooie dag, 
De duivels gewonnen en de bronzen medaille gekregen
Een Nederlander die de rit in de tour won...
en een Duitse die het tennis in Wimbledon  won
Alleen morgen nog de heren tennissers dat is voor morgen
maar het is allemaal spannend geweest... zoals het bij sportmoet zijn.

Mijn namiddag was goed ik heb op de hometrainer gefietst
en rondgewandeld in de living bij de andere sporten zo spannend was het

Hier is ook de strijk gedaan, ik laat het niet graag liggen
want dan krijg ik bergen
en ik heb graag bergen om te wandelen maar niet om te strijken :roll: :oops:

Iedereen een fijneavond verder en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

14 jul 2018, 22:02

WINGERD :  zo super actief ben ik ook helemaal NIET en zeker niet met die warmte ...  Petje af voor diegenen die dat wel kunnen hoor !!!! ik heb de laatste tijd alleen maar veel gelezen , buiten , in de schaduw en dan nog .....  
WE zitten echt  te hunkeren naar verkoeling ......  :oops: :oops:Hier heeft het al een maand niet meer geregend .. 

Een goede avond aan ALLE seizoentjes,

Veel sterkte en moed voor wie het moeilijk heeft ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jul 2018, 07:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Gisteren ben ik hier niet geraakt. Heb wel alles bijgelezen.

WIngerd, ik doe mijn huishouden in stukken en brokken met veel pauzes er tussenin, anders lukt het me ook niet. Maar we moeten toch iets komen schrijven hier, nietwaar. En ook ik heb geen zin te komen klagen als ik weer maar eens een opstoot heb, wat zo vaak is. Maar het kan hier de bedoeling toch niet zijn dat we elk woord moeten wikken en wegen alvorens het neer te pennen. 

Muddy Maddy, dan is Gimly  wel heel spaarzaam . Niels had zo'n spaarpot op zijn kamer en alle rosse centjes gingen en gaan daar nog in. En dan geven we dat aan een goed doel  zoals kom op tegen kanker. 
Ik denk dat het aangenaam nu is aan zee. Alhoewel het gisteren een mooie dag was hier in het binnenland. 

Zwanenmeer, het heeft inderdaad al echt niet lang geregend. Kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik mijn regenjasje nog heb moeten aandoen. Ga je wandelen vandaag of met een goed boek lekker in de schaduw zitten ? Wat je ook gaat doen, geniet ervan. 

Oma-C, brons voor België. Zeer zeker niet slecht, maar er had meer kunnen insteken. Spijtig maar helaas. 
Ronde van Frankrijk ook bezig en tennis. Jij gaat je niet vervelen. 

HVT, ook druk bezig en ook allemaal in stukjes. Poes nog steeds op logement, denk dat het een fijn gezelschap is. Gelukkig heb je nu vliegenramen, zodat je alles kunt openzetten zonder dat Poes kan ontsnappen. 

Gisteren de strijk gedaan terwijl manlief de gazon aan het maaien was, we waren gelijk klaar. Dan ben ik mijn  nagels gaan laten doen en terwijl was  manlief gaan winkelen. Naar de voetbal gekeken en daarna een BBQ'tje  gedaan. Alles opgeruimd en toen zijn we rond 21.30H al gaan slapen. We waren beiden moe. Boven nog wat TV  gekeken en vrij vlug in slaap gevallen. Het heeft ons beiden deugd gedaan. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een fijne zondag. Liefs voor jullie allen en een knuffel voor wie het nodig heeft; 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 jul 2018, 07:13

Goede morgen seizoentjes,

@wingerd: soms schrijf ik op dat ik iets ga doen, dat er dan toch niet van komt, dus superactief ben ik ook niet. Dus waarom wegblijven? ( ik lees graag iets over Woef en wat jullie T-buurman & zijn papegaai hebben gedaan)

Gisteren zijn we dus brons geworden. iets meer dan in 1986. Fijn voor de Rode duivels.
ben gaan liggen en heb een boek gelezen. ventje had bijna de match gemist omdat hij naar hollywood homicide zat te kijken. Onze in Brazilië vermoorde maat dacht een keer toen wij zeiden dat we naar die film gingen kijken dat het om homo's ging en die wilde daar echt niet naar kijken. dàt was een echte homofoob. raar, maar tegen lesbiënnes had hij niets. Ooit wilde hij een collega in discrediet brengen door dat die kerel regelmatig van zijn toemalige vrouw buitengezet werd, en dus bij hem kwam overnachten, hij toonde ons een kleerkast in de kamer waar die man sliep, vol met vrouwenkleren. (niet ver van zijn huis was er kringloopwinkel ( zeer goedkoop voor kleren) dus had die maar kleren gekocht maar er zaten daar stukken tussen dat je werkelijk zag dat het opgezet spel was.( te klein voor een man zijn postuur- enorm bierbuikje) wij antwoorden als volgt: So What? Als Hij daarmee gelukkig is. je had het gezicht moeten zien toen hij zich realiseerde dat zijn plan mislukt was.
verder heb ik dan nog twee kaartjes gemaakt. 1 voor een verjaardag en 1 voor zo maar. moet nog A4 enveloppen en postzegels halen bij Jan. ik kwam beneden en de match was nog niet gedaan, dus me nuttig bezig gehouden.wij hebben gisterenavond artisanale garnaalkroketten gegeten. lekker maar er mochten wel meer garnalen in en de chapelure was volgens mij gemaakt van oud brood. ik gebruik die japanse chapelure: geloof dat dat panko heet. en ze waren niet opengespat wat mij normaal overkomt als ik ze in het frietvet klaarmaak. dus ventje heeft een taakje bij: frietvet vervangen. (was trouwens nodig, vandaar de kroketten) ik heb bewust gekozen voor een frietpan en geen ketel. als ik zie hoe ons Ma met haar frietketel sukkelt...
Vandaag BBQ. eerst gehaktsatè-kes, dan brochette van het huis en een brochette met kippenvleugeltjes. Jammer dat je geen kippennekken meer kan krijgen: wij bakten die in de oven krokant om dat af te peuzelen. 't zelfde met een ossenstaart: verboden. en ik eet soms graag ook eens een runderhart. in de carref. te krijgen, net als varkenslever. ik heb een voorkeur voor varkenslever. lever met spekjes. nomnomnom. Gisteren laat in ons bed, wou persè nog de tweede aflevering van een opgenomen telefacts zien en dat was niet naar de zin van Gimly, die uit protest niet is komen boven slapen.
maar het was geen avance dat ik laat in bed kroop, heb weer niet al te best geslapen. de superstijfheid van donderdag de hele dag op tramar te zijn is aan het afzwakken. Gelukkig maar want straks een wandelingske naar de carref. voor hoegaarden 0,0. Er is toch altijd iets dat we vergeten. en aangezien er toeristen zijn is het van: get in, get the stuff, pay and get out.niet treuzelen. Morgen draaien van kant en ventje wil zijn auto wassen en er de sticker van Iron Maiden opkleven. ben eens benieuwd. als ventje in het verleden zijn auto wastte, hadden we 's anderdaags regen. gegarandeerd.moet Roelie haar regendans niet doen. ik heb van iemand boeken gekocht maar de koeriersdienst is al twee dagen niets komen ophalen. natuurlijk zit dat madamke daar mee in, want iedereen die boeken van haar gekocht heeft, heeft al vooraf betaald. Gisteren was Gimly weer actief met zijn snuffelzakje. heb het gevonden aan de stoof toen ik de Vinnykaars aanstak, nadat ik een groot theelicht aangestoken heb aan de bidprentjes van papa en schoonvader. ons Ma heeft in de kamer waar papa gestorven is een soort van schrijn gemaakt met het prentje en het crematiesteentje + een bos (valse) bloemen. Laatst had ze van mij een bos echte gekregen en die hebben langer gehouden dan normaal. Ma ging vrijdag normaal gezien meegaan naar de kinderboerderij maar de bus kwam niet af, en aangezien ze twee bussen moeten nemen, was het al de moeite niet meer toen er eindelijk een bus ging afkomen. vriendin is dan met de kleinkinderen naar een speelpleintje in de buurt gegaan waar ze konden skeeleren. de andere vriendin is meegegaan met ons Ma en heeft daar George Clooney koffie gedronken en 6 koekjes gegeten. vriendin is een shopaholic. ze kan geen winkel binnengaan of ze moet iets gekocht hebben.
ondertussen te weten gekomen dat buurvrouw onkruid een nederlandse is. en dat het buurman onkruid zijn derde huwelijk is. vandaar dat hij d'r niet buiten smijt, gelijk hij met de andere twee gedaan heeft. zou hem weer veel geld kosten. Gimly is op zijn dweil gaan liggen. hij zal straks rap weg zijn als ik even swiffer want heb hem gisteren een borstelbeurt gegeven en ik kon weer een tweede kat maken. ( dat borstelen gebeurde als volgt: ik borstel, hij loopt weg, ik er achter aan en borstel, weer weg enz, enz rinse and repeat. zou mijn nagels willen lakken. gisteren mijn sloefkes gerepareerd met duct-tape. veel avance is het niet. zal colle tout moeten gebruiken. de gaten in de zool links zijn van de nageltjes die nog in de trap zitten.haper daar regelmatig eens aan. gelukkig heb ik nog twee reserve sloefkes en als er sloefkes in reclame staan, dan sta ik daar zeker als eerste. met een maat 37 is de kans groot dat die rap uitverkocht zijn. ik zou zo'n claddagh- ring willen. Wish heeft er geen. dan maar het net afsurfen.
ventje is wel bij wish aan zijn aragorn ring geraakt. van mij had hij al "the leaf of loriën" gekregen die hij op zijn zomerjas gespeld heeft maar hij heeft nog geen 1 keer die ring gedragen.
ik ga de plantjes drinken geven. dan nog een koffie, pillenontbijt en ontbijtgranen.
Fijne zondag allen, groetjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jul 2018, 09:33

AfbeeldingEen aangename warme zondagaan alle maatjes
Het wordt weer warm vandaag dus zoek maar de koelte

Hier wordt het weer een hele rustige zondag... :wink:
Niks speciaals.... sport kijken.. laat hen maar zweten 
de koers zal zwaar zijn op de kasseien naar Roubaix
(Ikrij mee op de hometrainer maar ik ga niet zweten... rustigaan)
de finale herentennis, wordt spannend en de finale voetbal
...ben benieuwd wie de beker wint... (ik denk de Kroaten)

Jullie zullen allemaal andere bezigheden hebben... geniet ervan :)
en maak er een fijne zondag van
Laatst gewijzigd door Oma-C op 15 jul 2018, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 jul 2018, 10:42

Nogmaals Goede Morgen Seizoentjes,

wij zijn juist terug van te voet naar de carref. te gaan en het is snikheet. daar kreeg ik ineens een draaing en ik ben niet zat. jobstudent "vergat" weer mijn zegeltjes en plakkers van 't voetbal te geven.
wij zijn weer bevoorraad van drinken. in het terugkeren Patje van de cafè gezien, mochten oversteken. En ventje zei dat hij buurman onkruid weer met zijne cabrio heeft gezien. ik kijk niet naar ordinaire auto's. :lol: ( met excuses aan de mensen die wel 'n cabrio hebben en die geen show geven)
Ventje gaat straks het vuur klaarzetten. heb wel een schoon plantje gekocht. voor 2.99 in mijn lievelingskleur en jullie weten wel wat die is. :D
Vanmiddag de finale en moge de Kroaten winnen!
Groetjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jul 2018, 14:46

Met het uur een graadje warmer.
Zondags blues.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jul 2018, 20:27

Nog even een goede avondkomen zeggen,  :)
ik ben bij de kinderen geweest ...er was bezoek dat ik ook kende
dus een babbelnamiddag gehad tussen de sportactiviteiten door  :wink:
Allen een fijne avond en tot morgen...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 16 jul 2018, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 jul 2018, 08:10

Goede morgen seizoentjes,


wakker gemiauwd: ik heb honger! Vlug! NU!, Ja, schat: mammie; komt maar eerst moet ze van die trap geraken. straks denken de mensen nog dat ik de conzijntjes heb. ( jicht) zou nie weten van wat.
de vleugelbrochettes vielen tegen. ze hadden een vreemde smaak en ook Gimly liet ze links liggen wat voor een kipliefhebber veel wil zeggen. vandaag de boerenbrochettes. in het kort heeft ventje gezegd dat er vandaag "gewerkt" moest worden. stofzuigen beneden, moppen enz maar in het lang weet ik al dat er weer niets buiten de afwas gaat gedaan geraken.
Gisteren carlsberg 0,0 gevonden maar ventje vind deze niet lekker. ik vind ze dan bv beter dan de maes 0%.En de fransen zijn wereldkampioen wat ventje al had gezegd. die keek gisteren dan naar een film met Tom Hanks in zijn jonge jaren. ik heb buiten gelezen tot het tè warm werd. en dan hebben we 2 afleveringen van "the nightshift" bekeken en dan naar boven. ventje heeft nog wat tv gekeken en ik heb nog wat blz in mr mercedes gelezen: mijn "boven" boek. beneden is het nu al de beurt aan BA Paris: breng me terug en straks: pas op voor de buren. Marionet ligt klaar, maar... ik verzin excuses om daar niet aan te beginnen.
was gisteren op het net naar kaartjes materiaal gaan zoeken en per ongeluk op mijn winkelmandje afrekenen gedrukt. :oops: kreeg een mail dat m'n bestelling niet was doorgegaan, maar omdat ik nog niet met home- banking gewerkt had, vond ventje het net een goed gedacht om nu eens les te geven in home-banking. anders moest ik het toch doen want ik had het anders via paypal gedaan en moest de som dan aan ventje overschrijven. post nl zou dat woensdag leveren. en nu moet ik niet om de haverklap naar de bank om te zien of er nog geld op de rekening staat.
moet nog naar de Nespressosite om voor 50 euro aan capsules te bestellen voor ons Ma.
't is draaien van kant. nog geen mens zien rondlopen die de neiging heeft om zijn/haar wagen te draaien.
Gisteren messenger bericht van mijn oude kamergenote in de kliniek. ze is weer opgenomen. beweert dat ze haar pillen gaan aanpassen, maar ik vermoed iets anders. Bon, heb ventje eens de kaart van een bistro in de A.Pieterslaan getoond.( hint-hint) moeten daar in de buurt zijn want ik heb een Wibra nodig.
Laatste week van ventje's congè en dus van de week zeker 'n broek strijken. zal buro opbellen voor 'n vervanging.( ik zie A. niet eerder dan de 26 st van augustus en dat is nog lang)
HVT: uw diesel stilgevallen? hier is het bewolkt aan het worden.
Oma C: leuk dat je een babbelmiddag had bij zoon en zijn bezoek.
er is toch een smaakverschil van die koffiecapsules. die van de A. zijn beter. nu heb ik er ook van het kruidvat maar die heb ik nog niet geproefd. natuurlijk zijn de originele capsules nog beter, maar dan moet ik ze via de "boutique" in Gent bestellen. zou een reden zijn voor een uitstapje, maar ( en er is altijd een "maar") ventje zal wel geen goesting hebben, ook niet om naar sealife te gaan. en eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten, wil eerst horen van de dokter donderdag waarom ik dat stijf gevoel nog altijd heb. ( maar ik ga geen 9 beurten kinè doen als het om oefeningen doen gaat. ik heb liever 'n massage.)
Fijne maandag, groetjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jul 2018, 09:06

AfbeeldingEen goede morgeniedereen.... het wordt weer broeien vandaag
De weermannen voorspelen 32° hier voor de Kempen vandaag
Gelukkig heb ik vorige week alles een goede natte beurtgegeven
het zal dus weer rustig aan zijn vandaag.... :oops: :oops:
ik heb nu al weer schele hoofdpijn


Ik wens alle maatjes een fijne dag... Sorry dat ik geen namen gebruik :oops:
geniet van wat kan entot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 jul 2018, 12:26

Ja MM zo af en toe val ik zonder naft  :P
Ik heb toch een heel deel gestreken desondanks.
Heb dus de laatste van Karin Slaughter uitgelezen gisteren.
Was wel minder dan haar vorige.
Hare naft zal ook op geweest zijn.

Vandaag al de slaapkamer grondige beurt gegeven.
De wet van Murphy: J. is in Polen haar kleinkind aan het dopen en K. moet naar iemand anders morgen en is dan op verlof dus die zie ik ook pas de 14de augustus terug. Of ik vervanging wou morgen? Dat ziede van hier. K. mag niet naar mij komen, maar wel naar iemand anders.En ik krijg dan iemand die ik van haar noch pluim ken. En dan alles opnieuw moeten uitleggen.
Tegen als ze hare weg kent in mijn huis is de tijd om.
Ik zal mijn plan wel trekken. Se, daar krijg ik horens van hé. Eén dag tevoren bellen ze af, als  je zelf met verlof wil gaan moet je veeriten dagen op voorhand laten weten dat je niet thuis bent... 
Soms zou ik de hele boel willen opzeggen. Weeral zoveel meer centjes voor mij.
Maar ja, als mijn naft dan op is is er niemand.
Weeral herinnerd aan het feit dat je nooit iets mag verwachten, dan kan je niet teleurgesteld zijn.

We zullen was nummer twee eens gaan ophangen. De strijkmand moest zo eens leeg geraken.
Had ik het geweten ik had gisteren verder gestreken, dan was ik er vanaf geweest.
Maar ik dacht de grote stukken voor K. te laten. Die vind wel da tik dringend een klein bedje moet kopen en van beddengoed veranderen, dat zou praktischer zijn. Misschien heeft ze gelijk, maar ik ben soms ene koppige trien.

Nog een zonnige dag vandaag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jul 2018, 18:34

Een goede avond alle seizoentjes... wat een hitte Afbeelding 
hier op het terras onder de parasol is het 44° 
echt niet te doen.... ik ben vlug terug binnen gegaan 
Alleen maar iets in de vuilzak gaan steken.... pppff 
Al de hele dag barstende hoofdpijn door die warmte.. Afbeelding Afbeelding 
ik heb de hele voormiddag met een pijnstiller 
op de zetel gelegen en het is nog niet voorbij... 

Hou het koel en vergeet niet te drinken... (geen alcohol)...
water en frisdrank Afbeelding  koude thee met citroen.... 

Ik ga mijn tomaatje vullen met verse garnaaltjes en groentjes erbij 
zoon bracht voor de middag vers gepelde garnaaltjes
en met dit weer moet je die niet laten liggen :?

Smakelijk eten iedereen en tot morgen.... ik ga terug bankhangen
 Afbeelding
Geen sport nodig nu... alleen stilte en rust
Gezellige avond en een goeie nacht.... tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 jul 2018, 20:03

Hallookes iedereen,

Hier heeft het net een goeie regenbui gedaan, dus moet ik vanavond niet gieten, alleen maar de bloempotten , want daar blijft de aarde droog in.Manlief zei dat hij vergeten was hoe regen eruit zag :D :DVoor volgende week nog hogere temperaturen.

De invasie van coloradokevers loopt ten einde, elke dag zie ik er minder.Ik kijk dagelijks de aardappelen na en daar zitten er steeds minder op.Ja, het kan niet blijven duren hé.

Vrijdag zijn we met ukkepuk naar een grote speeltuin geweest, dat was een schot in de roos, zeker het gedeelte waar er een  grote zandbak was met een pomp om water te nemen.Kinderen spelen toch graag in modder hé.Vooraleer ik hem naar huis voerde, heb ik hem eerst in bad gestopt.Kan toch moeilijk een vuil kind afleveren :D

Door de regen van daarstraks is het toch redelijk afgekoeld.Eerst was het hier 32° en na een klein half uurtje nog 24°.

Dames, tot morgen allemaal.