In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 jul 2018, 20:41

In het park hier is ook zo een pomp waar ze water kunnen pakken.
Ik wist dat niet en toen we met de jongste van ons dochter, toen een frêle kereltje, naar het park gingen had ik geen droge kleren bij. Hij was in het modderbadje "gesjoven" per ongeluk... Hij zag blauw van de kou. Wij vierklauwens weer naar huis om hem in een warm badje te zetten...
Later had ik altijd reserve bij.Ja, toen waren wij pas gepensioneerd en nog zo niet thuis in parken en speeltuinen...
Als je met twee gaat werken dan heb je niet zoveel tijd voor je kleinkinderen.
Ach ja, er is er maar ene die er voluit van geprofiteerd heeft. De jongste heeft haar grootvader zelfs niet gekend en haar broer was amper twee maand als grootvake gestorven is.

Hier heeft het eventjes geregend maar wel genoeg om het wat frisser te laten worden.
Volgens de buienradar is er nog op komst, maar wij vallen er tussen hier heb ik de indruk

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 jul 2018, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

had vanmorgen pas 1 oog opengedaan en mijne kleurtjes wekker aangezet om te kijken hoe laat het was en: Miauw? hij was wakker. ben dan met stijve ledematen naar de badkamer gegaan en dan de afdaling van de trap gedaan. maar ik was weer zo traag volgens hem. Ja, schat, maar mammie heeft even een kopje koffie nodig. gisteren bbq en 's avonds croques. het smaakte me niet. Toen we terug kwamen van de beenhouwer eerst Nobert tegengekomen: praatje. dan zag ik Joyce: praatje.( lang praatje) Paniek bij ons Moeder gisteren: iets van een betaling en een briefje dat ze niet vond, ze had ventje nodig. die zei nadien: ik kan niet elke keer als zij belt, viersklawens naar Brugge sjeezen.
vandaag boekjes, op postzegels moet ik nog wachten. komt ook een pakje toe van post NL en buurman onkruid zit in france met zijn caravan. de rosse dochter is met lief en vliegtuig weg. och en ze gaan er iets van maken van de heraanlegging van de staat. :roll: 't zou nu permanent parkeren worden aan de onpare nummers, tot de stanleylaan. ik slikte nog net een vloek in toen ik dat hoorde. maar er komt nog een volksstemming. zie dat van hier, ik ga daar nu een keer alles aan doen ze, voor die plannen naar mijn goesting te drijven. desnoods start ik een petitie! dat ik dan permanent in ruzie ga liggen met cezar kan mij nu geen plastieken zak schelen, ze. i had it with those from T coming 'ollander! - zou Vinny Jones zeggen.( uit de film "eurotrip") wij gaan daar niet zo vaak meer: heel de tijd dat je daar op een deegkoek uit italië zit te wachten hoor je niets anders dan turks. leuk is anders :roll:.
ik maak ze dan liever zelf. gisteren gekeken naar Gordon Ramsay kitchen nightmare's. voor de eerste keer heeft hij de handdoek in de ring gegooid. als je niet tegen kritiek kunt, begin dan geen restaurant.
vandaag komt mijn pakje van post Nl toe. dus kan ik niet zo maar m'n deur uit. er zal iemand moeten thuis blijven. kan ik hier straks effe de boel snel opfrissen. voordeel van vroeg wakker te zijn. bontjaske op pootjes zal niet content zijn.  wat gaan we vandaag eten? geen idee.
Gisteren een pistache-ijsje met slagroom gegeten. beest moest ook eens proeven. anders dan zijn broer, moest hij maar 1 toefke slagroom hebben. zouden vandaag de glazen die we niet gebruiken op het hele bovenste schap zetten in de keukenkast maar daar heb ik ventje voor nodig, en die ligt nog op 1 oor.
ga iemand effe googlen. Anne de leeuw, was vroeger collumniste voor Libelle. voor info moest ik volgens de lib. site naar brussel bellen: amehoela. dan offer ik er even een postzegel, een blad papier en wat inkt voor op. De dvd van dvd-post moet toch op de bus. moet er nog een briefke bij steken dat ik tijdelijk mijn abo. stopzet.
zo,
Fijne Dinsdag, groetjes, keep cool 8).
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jul 2018, 09:56

AfbeeldingGoede morgen iedereen, eenbeetje frisser maar toch....
't is nog geen middag hé.... :roll:

Gisteravond een onweer gehad met een goeie regenbui
dat heeft ongeveer een uurke geduurd en er waren
een paar goeie bliksems en donders bij....
maar het verkoelde goed ...en dat was fijn
Hopelijk gaan we vandaag niet boven de 27° zoals beloofd
dan krijgen we weer wat lucht en kunnen we eens buiten komen

M-M een fijne dag  :lol: en hou het fris

anjelier, zalig hé zand en water voor kindjes...
even het bad in en alles is weg... :lol:

Allen een fijne dinsdag, ik hou me nog wat gedeisd 
want dat hoofd wil nog niet mee,....
groetjes allen entot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jul 2018, 17:49

AfbeeldingNee mensen... geen zin in werken.... 't is veel te warmAfbeelding

Zelfs in de zuiderse warme landen hebben ze nu meer 
warmte dan vroeger....en daar zijn ze ook niet blij mee...Afbeelding

Voor iedereen een gezellige avond en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 jul 2018, 19:12

Hallookes iedereen,

Vandaag een leuke ontmoeting: sta ik bij zoonlief de plantjes water te geven, komt buurvrouw ( die ik niet ken) even een babbeltje slaan en nodigt ons uit voor een tasje koffie te komen drinken.Zoiets slaat manlief niet af, die drinkt supergraag koffie.En zo heb ik de lieve buren van zoonlief leren kennen.Ze wisten niet dat zoonlief met gezinnetje en chinese familie op reis waren.Al vonden ze het toch verdacht stil bij zoonlief :D :D.

Clive: gisteravond laat belde beste vriendin nog, die wordt terug oma ook in januari.Ze moest het kunnen vertellen tegen mij, zo blij is ze.Dacht direct aan jouw ex-buurmeisje :D.

Vanavond als avondmaal pannenkoeken gebakken.Is eens iets anders dan aardappelen, vlees en groenten.De ingrediënten heb ik steeds in huis.Mijn kippen leggen nog steeds eieren, al is het wel flink verminderd.Ik ga eens buiten kijken , want heb het nog al eens voorgehad, dat ze hun eieren onder de struiken leggen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 jul 2018, 21:27

Kalm aan doen echt het lukt me niet hé!
Ben wel laat opgestaan, maar ik heb mijn dag vruchtbaar doorgebracht.
Oudste heeft dus gisteren de opening van zijn pop up store gevierd.

Er was gelukkig wat volk. Het zal wel als reclame aan zien worden als ik daar hier nog meer over vertel denk ik.
Het ziet er daar gezellig uit. Hij heeft een paar stoeltjes en een tafeltje buiten staan en daar zitten een paar vriendinnen gezellig te breien en te haken. Een van de dagen ga ik toch wel eens de moed bijeen pakken en tot ginder treinen.

Alle plantjes hebben eens heel overvloedig water gekregen en je ziet ze hun hoofdje naar boven houden.

Poes was, dacht ik, een fles water aan het molesteren? Raar, want zo speels is nu ook weer niet meer.
Het zal wel zijn, ze was aan het proberen de verpakking open te krijgen van de door de bakker van de Spar zelf gebakken bewaarwafeltjes....

Eindelijk een beetje frisser. Voor zolang het duurt...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 jul 2018, 07:07

Goede morgen seizoentjes,

wakker gemiauwd. ventje niet content: wel, ik ben uit bed gesukkeld en naar beneden gegaan, trapje voor trapje. best dat ik morgen naar de dokter moet, want dit vind ik niet normaal meer. tintelende handen, pijn in die handen als ik me afzet als ik moet opstaan... heb naar de buro gebeld en krijg volgende week vrijdag een poetsman! als hij maar kan strijken is het goed. daar ik een pakje verwachtte, moest ventje op boodschap. er waren geen kranten, ook Norbert was al 2x tevergeefs gaan kijken. ik weet niet wanneer ze dan toch zijn binnengekomen want in de middag deed ventje geen klop meer. de andere krantenboer is met pensioen gegaan. we hebben gekruide steak gegeten en geroosterd brood met beleg. 't is vandaag weer wat gaan we eten?
Buurman V. kwam vragen of er geen pakje geleverd was. neen, niet bij mij, bij hun andere buren.
ik zal me wel vergist hebben, maar ik dacht een tijdje later dat ik buurvrouw in de auto zag zitten wenen. noch ik, nog buurman's ouders hebben hun kaartje gestuurd uit Milaan ontvangen. dus de italiaanse post werkt nog trager dan vroeger!
vandaag dan boodschappen, naar de drankencentrale en de gewone lidl. eerst naar ons moeder bellen want die heeft dan altijd als wij op boodschap zijn net gebeld met als gevolg dat ik mijn telefoon weer ga moeten resetten. en belt ze toch naar de gsm, die zit in mijn sjakos en daar die op trillen staat, hoor ik dat niet. volgende week moet ik hem dan weer op normaal zetten, anders mis ik ventjes "ik ben op het werk" telefoontjes.
Gisteren met de moed der wanhoop geswifferd en gemopt. 't was nodig. de boven moet er ook nog aan geloven: zal waarschijnlijk voor vrijdag zijn want dan is ventje extra vroeg op ivm de vuilzakken.
op 1 augustus zal het 14 jaar zijn dat ik hier arriveerde met m'n inboedel. ventje was dan nog in engeland: de laatste formaliteiten te doen. we moesten wel 5 weken in een oud uitklapbaar zetel/slaapbed slapen, ons Mies is daar eens onder gekropen en we kregen d'r niet meer uit, ons moeder kreeg een knauw want niemand mocht aan haar staartje komen als ze haar wastte. ineens was Mies dan een vals beest.
na 5 weken was ventje het beu en heb ik dan de afwas gedaan in de badkamer. een goed soldaat trekt zijn plan.
HVT: Poes een snoepaanval? de wafeltjes zullen lekker geroken hebben. Is die laatste Karin Slaughter zo slecht? want ze ligt op mijn "te lezen" stapel. heel veel succes met zoon's pop-up. jammer genoeg gaat mijn neus lopen als ik zou willen breien.
Clive: waar zit je? een opstoot? hoe gaat het met buurmeisje? zou het nu een meisje zijn voor baby D. of heb ik er overlezen?
Oma C: als het in de zuiderse landen nog warmer is dan langere siësta's.( de opwarming van de aarde, terrara Gerard) Joyce zei: we hebben om een lange warme zomer gevraagd en nu... weer teveel van het goeie. zolang het van de winter niet gaat sneeuwen of ijzelen ben ik al content. hier is het nog doenelijk door de zeebries. gisteren dus ook nog eens pakje voor 3D kaarten, ik heb de smaak echt te pakken.
Anjelier: manlief een koffieleut? fijn dat je de buren van de zoon hebt leren kennen. als die buurvrouw het opmerkt dat de familie op reis is, is daar sociale controle. hier hebben we dat niet. met de pizzeria/pitazaak & de schoenmaker loopt er hier veel vreemd volk rond. daarmee dat ik een deur heb met een ijzeren plaat in. nu nog zo'n hordeur voor die deur (zoals in amerikaanse films) en ik kan de deur openzetten om te verluchten en mijn antieke vloer te laten drogen. achteraan een stuk siertouw gehangen zodat die niet in slot valt als de voordeur opengaat. had dat gezien in "lifehacks" op U-tube.
Bobijntje ook al lang niet meer gelezen. en bij MJ gaat alles hopelijk goed.
Gisteren naar een film willen kijken maar halverwege afgehaakt: te moe. was wel naar de zin van bontjasje op pootjes want hij is ook boven komen slapen. ventje zou willen dat hij een schootkat wordt maar als dat er niet in zit, krijg je dat ook niet. hij is nu 8 jaar. Mies was 9 toen ze stierf al vermoedde de dierenarts in engeland dat onze engelse hooligan wel wat ouder was. (+/- 4 jaar erbij.)
als ze me de vraag stellen: wat ga je doen als hij er niet meer is? wel, asiel een bezoekje brengen en een dier de kans geven een gouden mandje te hebben. ik heb dan ook heel veel bewondering wat de poezenhaven doet. de vrouw is zelf lichamelijk niet in orde en dan nog een stel katjes met beperkingen en een deel honden, chapeau zeg.
ik ga eens kijken bij h&c of ik zo'n rol met adres kan bestellen nu mijn stempelkussen de geest heeft gegeven.
eerst een kopje koffie, dan de plantjes water geven, mijn FB checken, mijn bonus ophalen bij homescapes. en dan wachten tot ventje besluit van op te staan. Morgen de dokter: ik vrees een bloedonderzoek en dan een verwijsbrief. ( maar dat zijn zorgen voor morgen)
Fijne woensdag, groetjes en keep cool 8)!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jul 2018, 10:04

Afbeelding

Goede morgen iedereen, het wordt weer puffen vandaag
Toen ik gisteren op de zetel lag met die hoofdpijn
die gelukkig nu wat draaglijker is lag ik te denken aan vroeger...
ja.... vroeger als we kind waren hadden we ook 
zo'n warme zomers maar als kind voelde je dat niet 
en gingen we onder de bomen in het gras liggenAfbeeldingin de vakantie
(als het werk gedaan was, want wij moesten meehelpen in het HH)
De ouders moesten gaan werken bij de boeren in de omtrek
en vanaf een jaar of 13-14 moesten wij (de zussen en ik) ook meehelpen,
in de zomervakantie... samen werken (en zingen) met de volwassenen :wink:
op het veld.... ik weet nog, aardappelen rapen en ajuin uittrekken...
met een stuk schapenvel rond de knieën ter bescherming door het veld kruipen...
en zonder handschoenen want dat bestond toen allemaal niet
Dat was heel gewoon in die tijd.... (nu zou men dat kinderarbeid noemen)
en ja we hebben toen ook hard gezweetAfbeelding voor
een paar centen die de ouders bijkregen voor ons
Nee we hebben het niet gratis gekregen, maar we weten wat werken is (was)
Ja die oude tijd, ... dat komt boven als je zo stilzit na te denken...AfbeeldingAfbeelding
't was niet allemaal beter toen...
Nu wordt dat allemaal machinaal gedaan.....

Dat was even een oude herinnering.... gelukkig is die tijd voorbij 
maar wij hadden geen tijd om ons te vervelen..... en de ouders 
en grootouders geen tijd om met kinderen te spelen.... :oops:
Ik heb mijn grootouders amper gekend

Ik ga nog een beetje HH doen.... en blij zijn dat die tijd voorbij is :)
sorry voor het egoberichtje :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jul 2018, 18:18

Goede bijna avond iedereen... niemand gepasseerd :roll:

Vandaag nog met kaartjes bezig geweest maar 
ik ben moeten stoppen omdat ik zweethanden kreeg 
en dan plakt alles, dus maar wat puzzels ingevuld 
en naar de Tour gekeken...
mooie berg-zichten in de regio van de Mont Blanc
en een spannende rit... :wink:

Ik ga mosselen klaarmaken, dat is heel lang geleden
't zal smaken.... smakelijk ook voor jullie :)

Een fijne avond en een goeie nacht.... tot morgen..
en een sterkteknuffel wie hem wil....  :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oma-C op 19 jul 2018, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jul 2018, 19:06

Ik zal eens een maaltijdsoepje uithalen.
Wat zijn ze weeral allemaal aan het vertellen op de radio: hittegolf op komst?
Een van de dagen trek ik naar d hoofdstad zoon gezelschap houden in de winkel. 
Ik hoop dat het dan niet te warm gaat zijn.
Zijn helpster moet alle momenten gaan bevallen, dus misschien kan ik het dan een beetje overnemen.

Als het kindje deze week niet komt moet ze maandag ingeleid worden.
Dan zie ik ze nog niet komen helpen de eerste weken.
Het is een goede vriendin die dat voor haar plezier doet.

Buiten een deel strijk verzetten en een was ophangen en naar de dokter gaan heb ik nog niet veel uitgespookt vandaag. 

Nog een fijne avond voor iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 jul 2018, 06:03

Goede (vroege) morgen seizoentjes,

ik ben al op ( 5u 01) en ben dan naar beneden gegaan. beest is me nagelopen en is nu buiten, dus ik zie dat de sensor op zonne-energie haar licht in de duisternis werpt.
Gisteren was het paniekstation. nadat we naar de drankencentrale waren gereden, belde ik naar ons Moeder. 11 uur geen gehoor. elk kwartier gebeld: nada. ventje zei: laat ons eerst een pizza eten en als ze na het nieuws nog niet opneemt, rijden we eens tot ginder. lang verhaal kort: vlak voor het weerbericht nam ze èindelijk op. Ze was met een van de vriendinnen naar de ziekenbond geweest en die wilde daarna om een nieuwe bril. en daar die koopziek is... de ene na de andere montuur tot ons Ma zei: maar nu ga ik eerst naar de cafetaria van de Hema iets gaan eten. ze zijn dan croque monsieurs gaan eten met elk een flesje water: 14 euro. smaakte niet slecht zei ons Ma, dus de heer Bellings zal ook eens een serie over cafètaria's en brasserietjes moeten maken.
Jan wist me gisteren te vertellen dat hij dan heel den dag geen kranten had gezien.
iemand tegengekomen en blijven staan en natuurlijk...babbeltje.
onze kleine lidl had weer bijna niets van de reclames. maar ik heb toch een nieuwe pan gescoord. middenmodel want ons middelmodel is een beetje geblutst en er zitten krassen in. moet nog een andere nieuwe: het grootste model met diameter van 28 cm.
Gisteren naar een luchtig filmpje gekeken: greenfingers. gebaseerd op een waargebeurd verhaal. vandaag is het de beurt aan 'the lake house'. vanmiddag gaan we kliekjes eten en 's avonds frietjes.
om 7 uur gisterenavond rinkelde de telefoon. Ons Ma. een probleem met een factuur. wat ventje de opmerking ontlokte dat ons Ma weer heel rare kronkels heeft als d'r radertjes draaien. Weet ik al 50 jaar!
Vlak na de dood van papa was ik al een leugenaar.( zo'n geval van jij zei, ik zei)
vandaag de dokter. moeten daar om 10 u 15 zijn maar dat zal uitlopen natuurlijk omdat we met twee gaan. daarna naar de bazaar want ons heerschap is bijna door zijn zakjes van 50 gr heen. Zaterdag zijn alle winkels gesloten. vroeg aan ventje of hij naar den dèfilè ging kijken, maar hij weet het nog niet. zou zaterdag dan toch regenen. want dat is de traditie hè. op de nationale feestdag is het kwakkelweer.
ben nu bezig de koeriersdienst dpd te bereiken. ik heb betaald voor die boeken en dat madamke heeft ze afgeleverd bij zo'n dpd ophaaldienst. in het vervolg ga ik ze aanraden dat ze post nl gebruikt. is dan mss wat duurder voor mij als koper, maar het pakje komt toe na 1 dag.
Oma C: nu ik vroeg op ben, ga ik nog vlug een kaartje maken om te geven aan de secretaresse.
gisteren zag ik onze nieuwe postbode: hij is van Jamaica. rasta en al. vroeg of hij de brief van dvd post wilde meenemen en dat mocht want hij zag ook dat ik weer moeite heb met lopen. is het koud en vochtig of heet en droog, ik blijf sukkelen. spaarde mij een tochtje naar de scheve brievenbus uit, want die komen ze maar om de twee dagen lichten. ( brievenbus eens aangereden door een auto die geen parkeerplaats vond.- schade ging nog groter zijn moest dat telefoonkotje daar nog gestaan hebben)
HVT: de pop-up heeft precies succes. maar die baby wil er niet uit poppen. ( grapje)
Ventje wilde gisteren zijn auto wassen, maar het was al na 5 uur voor die volledig in de schaduw stond dus gaat het car-wash worden. de carwash waar een collega gaat wordt uitgebaat door vreemdelingen en de auto's zijn binnen & buiten altijd netjes gedaan en je blijft daar zitten in stoeltjes. ventje hoopt dat ze nog open gaan zijn want met het waterverbruik dat gecontroleerd wordt... Hopelijk hebben die mensen een eigen watervoorraad. ik zou in theorie mijn waterput kunnen gebruiken, maar dan moet die leeggepompt worden en ontsmet.
ventje zag dat hij 1 deel van de gordijnen achteraan verkeerd gehangen heeft en dat moet nu opgelost worden. kan hij meteen die voeg in de douche doen. aangezien ik mij aan de lavabo was, zal het niet nat zijn en de douche wordt maar zondagavond door ventje gebruikt, want die voeg moet twee dagen droog blijven. en als ik m'n haar moet wassen heb ik beneden een handdoucheslang en anders rap eens met droogshampoo. ( heb dan minder pelletjes heb ik gemerkt) nu mijn haar kort is, is dat een zegen. ik ga eens zoeken om haar mascara. wil eens iets doen met mijn punten. ik heb toch de stempel excentriek te zijn, dus waarom niet? gisteren had er een vogel zijn gevoeg op mijn jeanshemd gedaan  8O! dus dan een lotto-ke van 1, 25 euro gekocht en de computer mocht de cijfers kiezen want langs ons kanten zeggen ze dat een vogelscheet op je, geluk brengt. we shall see.
Clive nog steeds vermist? ziek? wetend van de warmte?
ik ga eerst de plantjes water geven. mijn laatste gekochte plant heeft zich overgegeven aan de droogte. daarna een koffie en heertje snorremans van voedsel voorzien. Daarna de mailbox legen.
Fijne dag, groetjes & keep cool 8)
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jul 2018, 09:51

AfbeeldingGoede morgen iedereen zo vergeet ik niemand...Afbeelding
Warm en zonnig is het weeral...
we zullen van deze zomer niet te klagen hebben...
behalve dat het voor veel mensen "te warm" is...

Hier zijn de huistaken al gedaan in de vroege koelte nog
nu eerst de boodschappen doen (briefje is al klaar)
want een mens moet toch eten hé
veel honger is er niet maar je kan geen pillen nemen 
op een lege maag dat is heel ongezond...Afbeelding

Mijn zoon had gisteren een bakje van 1 kilo mosselen meegebracht
en de mosselgroentjes had ik nog in de vriezer...
ze waren niet heel groot maar mooi wit en vol.... en echt lekker.. 
maar een paar keer per seizoen eet ik dat, en 't heeft gesmaakt
De vuilkar kwam vandaag en de schelpen zijn al mee weg
want in deze warmte stinkt dat teveel als ze blijven staanAfbeeldingDag M-M, en allen ....een fijne dag verder,
ik ga boodschappen doen voor de grote hitte weer komt

Groetjes allen en tot later.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jul 2018, 16:24

Hallookes iedereen,

Terug van bij zoonlief, de plantjes hebben water gekregen en de kippen eten, die waren blij me te zien :D.Ik had van thuis een opgeschoten krop andijvie mee en die vielen ze letterlijk aan, ook de stukjes oudbakken brood.Ja, die hadden honger.Nu kunnen ze verder, hun etenskom is ook gevuld met graantjes en een kom  vers water.

Toen we terugreden, onderweg nog iets gezien van heel onvoorzichtige mensen!
We staan voor het rode stoplicht aan de bareel ( die al eventjes gesloten was), springt daar uit een auto een hond en loopt op de sporen.Bestuurder van eerste wagen ziet dit, springt uit zijn auto, loopt de sporen op  en … de trein was in aantocht.Trein heeft een noodstop gedaan, heeft daar wel even  gestaan.Gelukkig is alles goed afgelopen zowel voor de bestuurder als voor de hond.Ik dacht nog , nu gaan we hier lang staan, maar  het viel mee.

Gelezen dat je tomaten NIET in de koelkast mag bewaren, voor de smaak.Gewoon op kamertemperatuur, dan vormen ze meer suikers wat de smaak ten goede komt.Weeral iets dat we weten.Ik leg mijn tomaten ook altijd in de frigo.

Dames, tot de volgende keer, zal waarschijnlijk maandag zijn, want we gaan enkele daagjes weg.Dochter en Spaanse woef gaan mee.Is de eerste keer dat we met Spaanse woef op hotel gaan, hopelijk valt het mee.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jul 2018, 18:40

Afbeelding
Goede bijna avond iedereen, :)
Een warme dag alweer, maar ik heb toch de boodschappen gedaan
voor het te warm werd....eten en drinken in huis.... kan er weer tegen...
Verder rustig aan naar de koers gekeken, het was spannend op de Alpe d'Hues
mooie bergzichten en puffen voor de renners...
ik heb een half uurtje heel kalmkes meegefietst op de hometrainer... 
rustig aan ....maar toch wat beweging gehad...

Straks een boke met een schijf kaas en schijfjes vleestomaat ....
geen zin in iets anders....simpel en dat schuift goed binnen...

anjelierken ik heb nog nooit tomaten in de koelkast gelegd,
ik vind de smaak niet lekker meer nadien
ik leg ze op een dubbel vel keukenrol op een zo koel mogelijke
plaats in de keuken, ik eet ze soms gewoon als een appel zo uit het vuistje...
smaakt altijd en is goed tegen de dorst... (bananen horen ook niet in de koelkast)
Mijn vader kweekte tomaten in grote serres en zo recht van de struik
waren ze lekkerst, warm van in de serre.... maar wel goed gewassen natuurlijk
Geniet van de uitstap met woef... :lol:
Als die trein een noodstop heeft moeten maken zal dat een ferm centje kosten
aan de baas van de hond....ze beseffen niet wat ze zo'n machinist aandoen....
als er iets ergs gebeurt...of een aanrijding is... 8O 

Groetjes allen en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jul 2018, 19:10

Mijn tomaten liggen altijd heel decoratief te zijn op de vensterbank in de keuken.
Ze passen helemaal in het concept van mijn keuken die wit is met rode accentjes.
Ik heb laatste tomaatjes gekregen uit de serre van buurvrouw.
Lekkkeeerrrrrr!!!!!

En ja bananen die worden vies in de ijskast.
Maar meloen en banaan in dezelfde kom is een beetje gewaagd.
Dan rijpen die bananen een beetje te vlug.

Vandaag de bodem van de strijkmand tegengekomen.
Ik heb deze maand geen enkele "buitenschoolse" activiteit.
Ik ga er nog in slagen zelf mijn huis helemaal gekuist te krijgen...
Vandaag is die strijk wel het enige zinnige geweest dat uit mijn handen gekomen is.
Ik zou moeten boodschappen doen.
Ik denk morgenvroeg heel vroeg op pad te gaan.
Ze zitten weer te mekkeren van 30°C en zo voort en tot hiertoe is dat hier nog geen een keer zo veel geweest.
Een mens krijgt het al te warm van hun gezever.

Ik hoor vandaag niets van mijn pop up winkelier.
Hopelijk gaat het nog goed.
Ik was misschien beter toch vandaag gaan kijken.
Ik heb weer zo een aanval van paniek alleen maar als ik er aan denk dat ik die trein alleen moet nemen.
Bij tijd en wijlen overvalt me dat toch nog...

Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad.

Anjelier een fijn verblijf in het hotel en succes met Spaanse Woef.

Clive moest je mee lezen hou je goed!