In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jul 2018, 11:46

Fijne voormiddag allemaal,

MM Poes kon je you tube dingetje niet appreciëren. Ze lag hier nu zo goed te slapen met haar kopje naast de pc.
Ik had het geluid opstaan, dus verschoot ze en nu zit ze verontwaardigd te suffen naast mij.
Vandaag de blauwe kamer poetsen en klaar maken om eventueel van bed te veranderen als het te warm wordt in mijn kamer. De ventilator van het zolder halen en ijsblokken maken in ijsdozen. Meer kan ik niet doen en lijdzaam de hitte doorstaan. Eerst nog profiteren van het zalige briesje dat hier staat. Voorlopig is het hier nog 21°C binnen. Ik had vannacht twee vensters in de living op kip staan. Moest er iemand binnenbreken dan slaat het alarm tilt en gaan ze lopen of ik druk boven op de SOS knop en dan zijn ze eraan voor hun moeite.
Als ik ooit nog moest bouwen dan kwamen er toch overal rolluiken, horren, zonnewering en airco.

Ben eens benieuwd wanneer ze Poes komen ophalen, want ik zou toch graag nog een dweil door het huis slagen voor het veel te warm wordt deze week. Seffens de stofzuiger nog eens rondzwieren, want overal liggen plukken haar van madame.
Gisteren heeft ze weer op de meest warme plaats van het huis gekampeerd. Een mens zou toch denken dat ze de koelte opzoekt. 

We gaan nog wat doen zou onze gebuur zeggen.




 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 jul 2018, 18:19

Hallookes iedereen,

Terug van weggeweest, zijn 3 dagen naar de kust geweest.Met Spaanse woef op hotel en op reis ging uitstekend, mensen komen zomaar spontaan een babbeltje slaan en Spaanse woef aaien.Ze zeggen allemaal dat hij zo'n vriendelijk "gezicht" heeft en ja, hij heeft een hoge aaibaarheidsfactor.Had dat eigenlijk niet verwacht, maar is toch leuk.We moeten alleen maar oppassen met eten, daar is hij enorm op gefixeerd.Kindjes met wafels of ijsjes, zitten we aan een tafeltje, opletten dat hij niet aan de andere tafels gaat stelen.Maar er is niks gebeurt, we letten goed op :D.Nu ligt hij te slapen in zijn mand, is moe van zijn uitje :D.

MJ: ik blancheer mijn groenten altijd, alle groenten.Vraagt wel wat meer werk.Steriliseren heb ik nog nooit gedaan.

MM: die hondenbakjes met water aan de kust niet veilig?Wij hebben Spaanse woef ook dikwijls laten drinken.Is het eerste dat ik daar iets over hoor.

Clive: misschien speelt de hitte je parten.Wordt maar terug vlug beter.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jul 2018, 18:42

Afbeelding


Een goede bijna avond, warm warmer warmst...
maar hierbinnen is het heerlijk koel :oops:
ik heb overal rolluiken, verduisterende rolstores, gordijnen en draperies...
langs de HR glasramen komt zeker geen of heel weinig hitte binnen 
en ondanks ik onder het plat dak en in een hoek appartement woon met 3 buitenmuren
kan ik het gemakkelijk 24-25° houden... dat is niet te heet om mijn taken te doen
maar ik hou me rustig, op aanraden van de cardioloog :wink:

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond, tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jul 2018, 19:38

Dat dacht ik ook te doen, me kalm te houden...
Het pakte anders uit.
Omdat ik mijn strijkgerief allemaal bijeen in één kast wou, moest er een en ander gereorganiseerd worden.
Gevolg is dat ik twee kasten en  een ladenkast heb uitgewassen en uit geruimd.
Daarenboven in de rode kamer ook nog een en ander herschikt.
Enfin, de strijkkamer is nu terug een beetje een slaapkamer geworden.
Nog niet helemaal naar mijn goesting, maar nu zal ik tenminste niet met mijn hoofd onder de strijkplank slapen gelijk in de week...

Hier is het voorlopig ook rond de 24°C te houden binnen.
Gordijnen toe, parasol buiten open, alles tegeneen open en een zalig briesje doorheen het huis.
Op de radio zeggen ze dat je de oudere mensen het in het oog moet houden en zorgen dat ze op tijd drinken.
Ik heb nog niemand gezien of gehoord, buiten oma-C die me daar op aangesproken heeft.

Ik kom in de garage en wat zie ik?
Poes haar kommetje tegen de grond alles eruit, haar drinkbakje omver gekieperd, wat is me dat?
Och arme zit daar een vlinder zielig te wezen met half kapotte vleugeltjes;
Ik kan me al indenken wat ze uitgespookt heeft...

Tot morgen dames en probeer een oog toe te doen vannacht.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 jul 2018, 19:44

Dag seizoenthese allemaal,
Hier een lekker rustig dagje gehad, airco op, en veel kunnen snijden en knippen voor de kaartjes. Als ik daar genoeg van krijgen is het dan tijd om de kaartjes aan te kleden en versieringen aan te brengen ! Altijd spannend, je weet immers niet of het plaatje gaat kloppen !
Aangezien mijn 'atelier' in de living is , kan ik rustig voortdoen tijdens de nieuwsberichten, enz. Alleen films met ondertiteling , dan stop ik met de frutselwerken ! Het is gewoon een tafel waar niets anders mee gebeurt, dus alles blijft daar gewoon liggen ! 

Anjelierken, zoals gezegd, vroeger blancheeerden we ook alles en het is inderdaad langer werk. Al weet ik wel niet meer waarom het moest. 
Weet jij het soms nog? 🤔

Oei, Clive, een grote opstoot gehad. Toch maar eens overwegen om het wat minder aan te doen. Je helpt er jezelf ook niet mee als je te ver gaat, ver boven je krachten.......
Je moet het zelf uitstaan, he, en dat is niet fijn.

Dames, nieuws is bijna gedaan, zal tafel eens dekken voor een boterhammetje te eten. Manlief heeft nog geen honger maar bij mij begint het al wel.......
Het zal maar gewoon met kaas zijn, geen zin voor iets anders.

Iedereen een goede avond nog en tot .... de volgende 😁
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 jul 2018, 07:04

Goede morgen seizoentjes,

de wekker liep af, er werd gekreund en gemiauwd. de kreun was van ventje die na 3 weken weer alle dagen behalve het weekend om Kwart Voor Zes moet opstaan om geld genoeg te verdienen om de zakjes voor meneer snorremans te kunnen kopen. De Miauw was van beest dat naar buiten wilde.
vannacht om 3 uur lag hij niet aan de deur van de badkamer maar toen ik eruit kwam, weer wel. hij weet ook niet waar gekropen van de hitte. Gisteren dus chinees gegeten, was heel lekker. buiten op een koele koer en eerst met een fris alcoholvrij pilsje. 's avonds na even telefonisch gecheckd te hebben bij ons Ma, een picollo met koude bbq-worst, ui en stukjes gebakken spek met een streep mosterd. dan nog een ijsje ( pistache met veel slagroom) de avond afgesloten met hoegaarden Rosè 0,0 want er was in de biercentrale proeven en een bon van -2 euro. ( tip: hoegaarden rose of wit, 0,0 best ijs en ijskoud zetten dan smaakt die niet zo zoet.)
Anjelier: ik weet niet waar jullie juist met spaanse Woef naar de kust zijn geweest, maar het is vooral in Knokke en omstreken en vooral de drinkbakjes aan de terrassen op de dijk, heb dat nieuws van vriendin Lieve doorgekregen. ze zei: veel van jou forumvriendinnen hebben honden, dus...
spaanse woef gefixcerd op eten. doet me aan ons Vinny denken, die was dat ook. at alles wat niet terug at, of te pikant was.
HVT: o, jee: die arme vlinder. voor de rest kan ik ook al raden waarom Poes d'r etens en drinkenbakje omver lag. en ik heb dat ook, ik begin aan iets, zie iets dat ook nog moet gedaan worden en ja... gisteren bv ipv te rusten met plakplastiek spiegelfolie geprobeerd ons badkamerkaske wat al meer dan 26 jaar is, wat te fixen. ook hier mag je van misleidende reclame spreken. die spiegelfolie is zeer wazig. bon, zolang de badkamer niet gedaan is, hangt ventje het nieuwe kastje niet op, dus geduld is een schone zaak zeggen ze. al zegt hijzelf dat hij veel gedaan heeft van de klusjes in zijn vakantie. maar de douchevoeg is nog niet gedaan. geef ook mijn mea culpa aan Poes voor de link.
Oma C: hier is het ook overal HR glas. denk dat het boven op zolder nu niet te doen gaat zijn ( zijn nog geen luxaflexen geplaatst) en net vandaag moet ik daar boven iets gaan halen uit mijn kleerkast die daar staat. zal dat dan maar rap doen. moet ook nog zoeken waar A. die blok met drie stopcontacten heeft gelegd want ik heb net een paar meter te kort om mijn semi- airco te doen werken.
Zwanemeer: nog niet gesmolten langs jouw kanten?
Clive: blij je weer terug te lezen, maar luister naar je lichaam!  ( zegt de moeial)heb dat ook tot scha en schande moeten ondervinden. dat was dan wel een heel zware opstoot, de warmte kan al zoiets triggeren heb ik gehoord. mss dat je ook baat zou hebben bij die Fyto-dingens pillen. bij mij lijkt het te helpen. ben al niet meer zo stijf als ik na lang zitten/liggen moet rechtkomen. alleen het trappenlopen is nog vervelend.
MJ: op school geleerd dat je groenten moet blancheren dus doe ik dat...niet want ik koop ze ingevroren.  of in blik.voor die kleine hoeveelheid dat wij maar eten is het de moeite niet. dus jij knipt eerst al het materiaal en plakt dan alles op het kaartje? ik heb meestal al een idee hoe ik het ga doen, dus blanco kaart en dan inspiratie laten werken.
ventje merkte gisteren op dat het altijd maar van 1 kant moet komen. dat is meestal zo.
gisteren zag ik stiften op wish, duw per ongeluk op kopen en poef: heel mijn winkelwagentje vol ringen ook meegekocht! grr. ventje moest dat dan fixen. nu opnieuw weer alle ringen in een wishlist op wish zetten. ventje aast op een vaporizateur met etherische olieën. heb hem wel gezegd dat zo'n olieflesje vèèl kost. En dat dat op electriciteit werkt èn dat wij aan de kant dat het moet gezet worden, geen stopcontacten hebben.( who U gone call?)
van de week een tamelijk drukke week. maandag: de boodschappen aanvullen, bank en apotheek.
dinsdag: leesvoer en 's middags mijn nagels laten doen, woensdag wachten op de diepvriesman, donderdag naar moeder, vrijdag wachten op poetsman en boodschappen. gelukkig moet ik niet op een of andere koerier zitten wachten.
Dus, eerst nog een koffie, dan pillen, dan ontbijtje (denk eitjes) dan plantjes verzorgen, afwas en tegen dan is het tijd om op boodschap te vertrekken + de bank en de apotheek. 't is dan nog fris genoeg.
ventje is op zijn werk, 't is daar voor de moment snikheet. tonnen post èn e-mails. dus die zal zich niet rap vervelen. Gimly is gaan dutten in zijn zetel.
Fijne maandag, groetjes en keep cool 8)
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jul 2018, 09:25

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne maandag gewenst....

geen zuchtje wind, en het is al warm... en straks nog meer :roll:

Ik wens allen een koel huis, fris water om te drinken...
en doe het rustigaan.... er komt een tijd
dat we kunnen werken om ons te verwarmen

Helena, beestjes vangen is de natuur van een poes hé...
je zal een plaatje moeten zetten aan de deur "poes in huis"
dan blijven de beestjes weg...dat was en tip van oude buurman vroeger :lol:

M-J ik knip ook op boorhand en steek het in een envelop tot ik het nodig heb
de NJ kaarten  maak ik klaar als ik er genoeg heb om de tafel vol te leggen 
want ik werk ook in de living, alles kan blijven liggen... dat is makkelijk
(ik heb nog een aangebouwde keukentafel om aan te eten)

M-M, een drukke dag weeral... en ventjes verlof voorbij... 
dat gaat snel hé

Verder allen een aangename dag vandaag.... hier is geen nieuws
dus alles oké :)(hoofdpijn niet gerekend... dat is de warmte)

Groetjes allen en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 jul 2018, 09:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, dank je wel voor het mooie overzichtje. Altijd fijn. 

Ik ben al terug van kine. Er naar toelopen ging goed  , de terugweg verliep iets minder vlot. 
Morgen op controle bij de pneumoloog  in het ziekenhuis. Doe dat met de tram, stopt vlak voor het ziekenhuis, heel gemakkelijk voor mij. 

Had deze ochtend boven al alles opgeruimd, bedje opgemaakt en gestofzuigd. 
Moet nu de vaatwasser nog leegmaken  en de 2 benedenverdiepingen nog opruimen en gewoon stofzuigen. Ga dat zo meteen doen voordat het echt te warm wordt. Als ik dat gedaan heb, houd ik het voor bekeken en neem vandaag nog wat extra rust tot vanavond als ik het gras moet sproeien. 
Heb net de vogeltjes en de zwerfkatjes extra vers drinken gegeven en wat eten. 

Zo, wens iedereen zonder uitzondering een zo'n koel mogelijke maandag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 jul 2018, 15:24

Dag seizoentjes allemaal ,

Hier ook puffen en zweten , helaas .........  en het is nog niet gedaan met de warmte en de droogte ...

Oma C : hier ook al enkele dagen  hoofdpijn ,  het is inderdaad van de warmte .. 

Ooit zal het wel beteren , zeker .....    veel moed aan iedereen ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 jul 2018, 16:04

Hallookes iedereen,

MJ: heb dat eens opgezocht in een oud kookboek over blancheren.Dat is  1) om de achteruitgang van de kwaliteit tijdens de bewaring te voorkomen en 2)  om de omvang te verminderen.Van die tweede reden geloof ik niet veel, je groenten verkleinen toch niet door ze te blancheren 8O.

Deze ochtend een beetje in de tuin gewerkt , en van zodra het warmer werd , naar binnen.We komen niet meer buiten.

Morgen komt ukkepuk, we gaan ook binnenblijven dan, voor zo'n klein kind is die hitte ook niet goed.Zal maar al spelletjes bedenken om hem bezig te houden, want als hij hier is, wilt hij steeds buiten.


Dames, misschien tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jul 2018, 17:51

AfbeeldingEen goede bijna avondiedereen... 
ik ben niet buiten geweest vandaag... dus ik weet niet 
of de weermannen gelijk hebben gekregen, waarschijnlijk wel 
want iedereen in de buurt is ook binnen gebleven.....
Vanmorgen vroeg zag ik een buurvrouw even boodschappen doen...
Verder is bij iedereen alles afgesloten... 
en vanavond laat gaan al die rolluiken weer open... hopend op verkoeling

Vanavond een koude schotel met gerookte zalm

Ik wens allen een gezellige avond en hopelijk een goeienacht....
groetjes allen en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 jul 2018, 19:30

Tot hiertoe is het hier binnen nog steeds 24°C.
Ik denk dat ik vannacht beneden voor de open schuifdeur ga slapen.
Dan strompelen ze eerst over mij als ze willen binnen zijn...
Paar knikkers op het terras...
Oei oei zal wel niet mogen zeker... :P

We zien wel, seffens ventilator aan en een en ander overeen open en hopen dat het helpt.
Hoe meer dat ze aan het zagen zijn dat het heel heet ga worden, hoe warmer ik het krijg.

Vandaag twee wasjes op 30° gedaan, ga straks de kookwas opzetten.
Geeft dan minder last dan overdag.
Voor de rest niets gedaan dan gekookt.

Tot in den draai!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 jul 2018, 21:45

Dag dames allemaal,
Juist thuis en voor de buis 😀 !
Zijn gaan eten met de kids bij Lunch***den, had nog bon van € 4,00 tegoed en punten die bijna verloren waren. Zoveel gaan we daar dan eten ! Normaal tijdens de weken voor de feestdagen, terwijl we pakjes aan het sprokkelen zijn, maar nu manlief dat voorgehad had was alles anders gepland......
Ben blij dat ik thuis ben want het was daar heel druk....
Anjelierken, wij zijn ervan afgestapt, van dat blancherende, alles wordt vers gesneden of/en ontdopt en luchtdicht gelast en direct de vriezer in. Weet niet of er kwaliteitsverlies mee is. 
En nu ga ik me echt wat ontspannen .... 😊
Dames, hou het zo koel mogelijk, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 jul 2018, 22:26

Poes och arme ze is van de een frisse plek in de garage naar de andere aan het voyageren.
Van de baasjes nog niets gehoord.
Het zal voor morgen zijn en de kuis in mijn huis voor overmorgen dan, want met haar in huis is de benedenkuis niet zo evident. Trouwens dan ligt het dadelijk terug vol haar en traantjes.

Slaap wel iedereen 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 jul 2018, 07:54

Goede morgen seizoentjes,

vanmorgen gekreun en gemiauw en gesteun. 1) ventje, 2) Gimly en 3) ik.
ik had vannacht hoofdpijn en vanmorgen zo stijf. Te vroeg gejuigd over die fyto dingens pillen. het zijn vooral mijn handen die me erg veel last bezorgen. Gelukkig gisteren een kaartje gemaakt voor ons Ma. vandaag mss nog eentje want ik moet voor mijn nagels. vandaag leesvoer en naar de beenhouwer, al moet ik eerst de ldl site eens afsurfen voor promo's. ventje was weer in klaagmodus gisteren toen er een betaling van solidariteit binnenkwam. Gelukkig dat ik een spaarzame kat heb die me al eens 20 eurokes leent. gisteren gevonden en gekocht: 1 paar zwarte espadrilles, 1 zwarte katoenen glittertrui en 1 paar roze ballerinaslippers. die laatste waren wel nodig want mijn vorige waren onderaan de zool gescheurd. en het waren dan ook de laatste in mijn maat. ik snap dan ons Ma niet, die mij wil zien in 'n stieve nauwe jeans. geef mij maar de flodder-lodder look! heb wel mijn benen onthaard en wou donderdag mijn jeansrokje aandoen, maar ik schijn toch dikkere billen te hebben dan gedacht want ik voelde die tegen elkaar wrijven en dat is geen leuk gevoel. oplossing zou zijn een panty tot halverwege die billen, maar dat bestaat niet en kan moeilijk 'n spandex coureursbroekje aandoen, nietwaar?
Gisterenochtend iets raars meegemaakt. ik zit hier, mijn FB te doen en Gimly ligt in de zetel. een vrouwmens zet ineens d'r sjakos op mijn kozijn en is bezig haar haar op te schudden en hare boezem en begint haar make-up bij te werken! Gimly raus en ik ben opgestaan, klaar om de deur op te gaan doen en te vragen of ze soms mijn raam wilde lenen! rood licht zelf te voorzien uiteraard. haar vriendin die waarschijnlijk beweging zag, al kun je bijna niet binnenkijken, trok haar tenslotte weg. met de duidelijke woorden dat ze er al goed genoeg uitzag. Later nadat ik de wieltjes van mijn trolley geolied had en op boodschap vertrok kwam ik buurman onkruid tegen. gedag gezegd. ben dus eerst naar de bank geweest, dan naar de lidl, daar liep de kassa achter. wist ook van de warmte. zou donderdag eens naar de moterwinkel gaan van Mia & Roland voor 'n ketting voor mijn trolley want deze mogen de carref. niet in. je mag hem achterlaten aan het onthaal ( dat er niet is) dus zou ik die dan buiten vastketenen en met een herbuikbare zak boodschappen gaan doen.
Gisteren weer een tweede Gimly gemaakt( haar). toen ventje mij bezig zag met dat kaartje zei hij en nu kun je dan ook calligrafie leren. ja, maar dat kost geld zei ik. die pennen en inkt zijn duur. je kan dan beter zei ik, op je PC de letters in calligrafie afdrukken en uitknippen. Is dan dan niet veel werk, vroeg ventje. neen, je moet toch prutswerk doen als je knipvellen gebruikt. ventje is gisteren met de mensen van de blok naar de bar geweest toen het pauze was, want het was niet te doen van de hitte. wou vanmorgen een van de blazers meenemen, maar dan moet ie die kolom wel elke dag terug meesleuren. en die is nog met engelse pries. gisteren het restje 'the lake-house' bekeken want ventje was in het midden van een golfspelletje en verloor de hele tijd. dan gaan slapen. was redelijk moe. ventje is gisteren gaan tanken want vandaag slaat de naft weer op geloof ik. de prijs was in brugge lager dan hier in hetzelfde tankstation. (keten)
Zwanemeer: toch nog net niet gesmolten.
HVT: hier is poetsen met Gimly in de buurt onmogelijk. 1) zodra je gedaan hebt, zie je het niet meer, 2) meneerke is dan boos. ik zou het eens vragen aan je wijkagent als knikkers voor je schuifraam mogen als je daar je bed hebt. een bananenschil zou wss wel mogen maar met die warmte is die uitgedroogd voor de inbreker in kwestie erover sliert. mijn grootvader zou gelachen hebben: als die iemand zag vallen over een ijsplek in de winter, dan lachtte hij, ook als hijzelf viel. maar pas op: in engeland heeft een inbreker succesvol een proces aangespannen tegen een garagist waar hij ingebroken had en in de wagenkuil was gevallen en zijn been gebroken. die moesten afgedekt zijn, oordeelde de rechter. nalatigheid van de gedupeerde garagist. 8O :roll: moest inbreker zijn medische kosten vergoeden en boete gekregen. je moet bij wijze van spreken ze nog helpen hun white van in te laden!!! ( maar dan pas mag je volgens ventje schieten.- omgekeerde wereld- inbreker moet eerst schieten voordat jij mag)
Oma C: ik heb ook nog gerookte zalm liggen in de frigo. met een fijngesnipperd uitje en wat toastbrood + een gekookte eike of twee.
ik zit hier met twee vliegenmeppers en geen 1 die ik kan pakken. Gimly doet ook al geen moeite. die heeft zijn blauw snuffelzakje met valeriaan weggestopt en zijn regenboogmuis met catnip ook. maar ik heb nog zo'n zakje in reserve en hij heeft ook nog zijn oranje speelspin. volgende maand kan ik weer zo'n zakjes bestellen. boeken heb ik voorlopig genoeg.
MJ: ik ben nog nooit naar een lunchg. geweest. ventje zei me dat het buffetstyle is. bij ons in de Mr grill komen ze je steak naar je tafel brengen nadat je hebt aangegeven hoe goed je hem gebakken wil. Ons Ma gaat daar graag. ik heb liever het restaurant voor de gebakken paling. jammer dat je bij de aronde alleen 1 kg portie paling hebt en alleen krijg ik dat niet op. zelf niet toen papa nog leefde en ik mee-at. dan hadden ze nog steeds een portie over voor de dag nadien.( ventje eet geen paling) zei overlaatst tegen Joyce dat ik nog een kreeft in mijn diepvries liggen had. met dit weer als ik ze nu uithaal en buiten ontdooi, is ze gesmolten tegen vanavond en is er een meeuw mee weg.
zou dus iemand moeten vinden die ook graag paling eet en die ze wil delen. of met de vlees hamer de zak in brokken kloppen en eruit halen wat ik nodig heb.
Anjelier: ukkepuk op bezoek. en binnenspellentjes spelen. had vroeger een forumvriendin die hadden massa's gezeldschapspellen voor jong en oud. vriendschap ten einde door dat ik foutief op een vriendschapsknop duwde en dat haar broer bleek te zijn. ik mocht daar niet mee bevriend zijn:  ze was woedend. een tweede gevonden van het oud L. forum maar die wilde aan geen kanten toegeven dat zij het was, terwijl ik het bewijs liggen had. Ze begon me  zelfs te bedreigen. heb nooit meer antwoord gegeven op haar PB's.
Clive: succes bij de longspecialist vandaag. hoop dat het meevalt. ik moet in september terug naar 2 specialisten. 21 augustus voor mijn keel en 3 september naar mijn andere. volgende week donderdag bloedafname voor te zien hoe het met mijn leverwaarden is. aan die hersenatrofie is niets meer te doen. ik heb nog het geluk dat het een lichte vorm is. we waren er rap genoeg bij.
Ik ga nu nog een kopje koffie maken en dan mijn pillenontbijt pakken. dan een paar kaneelkoekjes eten want anders protesteerd mijn maag.
Fijne dinsdag en keep cool 8)
Cats Rule!