In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 aug 2018, 17:51

Afbeelding

Goeienavond  iedereen... 
mooi weer vandaag, wel redelijk wat wolken ....maar het is droog gebleven
het heeft hier al bijna elke nacht geregend en dat is zoals we 't graag hebben hé
Niet te hevig....en als we slapen zien we het niet....

Ik heb op tv schoonduiken gezien van in Glasgow...

Voor allen een gezellige avond en een goeie nacht... 't is beter om te slapen nu héAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 aug 2018, 08:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, het spijt me te lezen dat die dame er zo erg aan toe is. Gelukkig heb ik het nog niet zo erg als zij. Met aangepaste medicatie gaan ze proberen mijn " toestand" stabiel te houden. Moet dan om de 6 maanden wel naar de pneumoloog, maar dat is het minste. 

Spring maar even binnen om jullie een fijne zondag te wensen want we gaan nu vertrekken naar Zeeland om te gaan kijken naar een andere mama en papa van onze eventuele toekomstige pup. Ben vreselijk nerveus. 
En namiddag hebben we een BBQ bij de buren. 
Duimen jullie een beetje dat we een plaats krijgen op de wachtlijst van de pups. Er zijn nog 2 plaatsen open,maar helaas 4 kandidaten doe ook vandaag komen. 

Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 aug 2018, 08:04

Goede morgen seizoentjes,

Ik werd wakker en ik zag ineens in het schemerduister een vorm bewegen. Toen ik me voldoende uitgerekt had, kwam er lawaai uit die vorm. Best dat het niet oerevroeg was, gelijk gisteren.
had gisteren een doos paprikasoep opengedraaid maar ventje lustte ze niet. vreemd, ik meen te herinneren dat hij ze vroeger wel lekker vond. ik heb crackers met uismaak en die besmeerd met een lopend kaasje a la chaumes. 's avonds heb ik dan cremepatè op mijn pistolet gesmeerd. toen ik die patè zag moest ik ineens aan foi grass denken. zo'n blokje foi grass in een rolletje gerookte eendeborstfilet.
das dan twee keer dierenmishandeling, zo'n vetgemeste gans en een geslachte eend.
enfin, dan maar naar de wc gegaan, peignoir gaan halen en dat alles onder gemiauw, want ik moest klaarblijkelijk mee naar beneden. dan was het beneden deur open of niet. make up your mind, zeg! Toen hij dan toch buiten was, heb ik koffie gemaakt. Nu heeft hij het tweede deel van zijn ochtend zakje gekregen. de kameleon is nog altijd spoorloos. zou het anders wel melden, maar de verkoopster is in verlof.( ik heb de stiekeme hoop dat Gimly als proefkat gebruikt gaat worden voor de nieuwe speeltjes) een felgroene kameleon en een oranje speelspin kwijt, dat zijn denk ik, twee van de kleuren van een bepaalde voetbalploeg. zou de kater van koeke op zwier geweest zijn met Gimly zijn biologische mama? Ripley zal het wel weten en als die het niet weet Joost dan.
ventje was gisteren teleurgesteld in het weer, want het ziet er naar uit dat we ook vandaag ons chinees binnen zullen eten. straks de gekleurde bladeren snijden, want die machine moet maandag terug.
Er is al 1 kaartje klaar en dat gaat straks op de bus, want onderweg naar de chinees is er een rode bus. het tweede is voor de dokter en kan ik donderdag mee nemen. De was is ook nog niet geplooid geraakt, dat zal wel voor maandag zijn, ik moet toch de deur niet uit want tussen 11 & 14 uur komt de diepvries.
ons ma zal vandaag wel bellen met verhalen over haar straat. dan zal ventje al naar de beenhouwer zijn om zijn eten voor heel de week. zal vanavond waarschijnlijk weer te horen krijgen hoe de week eruit gaat zien. al goed en wel, maar wel als de afwas gedaan is.
ik hoor Gimly smikkelen tot hier. hij is al aan een tweede zakje begonnen. Nu had ventje de wijnrode stoelkussens op tafel gelegd en die liggen daar nog sinds de regen uitbrak. je moet niet raden wie daarvan geprofiteerd heeft om zacht te liggen en alles te zien?
Zal toch zo'n furhandschoen moeten kopen, niet om de kat te ontharen, maar het stoffenmeubilair waar hij zit of ligt. ventje denkt dat als hij gaat zien dat die stoelkussens buiten gaan liggen, Gimly er wel op gaat liggen. ik denk dat ventje zich daarin gaat vergissen. ik zette de vetplantjes buiten en ik zag een grote meeuw opstijgen van de koer. Stout vogeltje inderdaad! dus op de koer gaan slapen? i don't think so.
Gisteren gingen buren 14 mee met de aanstaande schoonzoon. waren waarschijnlijk uitgenodigd op de receptie van een trouw. maar waarom die remorque mee moest? geen idee. Dochter zou gaan samenwonen en de hond die ze geadopteerd heeft zou meegaan. er zijn al dozen verhuisd.
gisteren de digi wat leger gemaakt, maar niet veel.
Gimly ligt de de stoelkussens en is niet van plan te bougeren. hij is aan het nijmeren. iets wat wij bij ons Mies bestempelden als "Kel 'noreem". het was dan het hoogtepunt van de stargatefranchise. een veel gebruikte frase daar was "indeed".
Gisteren in slaap gevallen met op de achtergrond 'the return of the king'. heb goed geslapen maar weer moe opgestaan. tijdens mijn middagdutje moet ventje dan maar een oorlogsdinges uitkijken.
Ik ga mijn koffie opdrinken, dan mijn pillen nemen en mijn mijntaak vervolledigen. daarna ga ik op zoek naar de dader van de carmurder in pacific bay, want tegen dan is de analyse van een voorwerp in dat spel vervolledigd.
Fijne zondag, groetjes en een kopje van Gimly.
Cats Rule!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 aug 2018, 09:18

Afbeelding

Goedemorgen allen,


Ik ben een beetje van mijn melk, het eerste wat ik deze ochtend op FB
ontdekte was het overlijden van mijn oudste nicht, ze werd 84.
Zij is de eerste van mijn generatie nichtjes en neven die het aardse verlaat!
Weten jullie of er tegenwoordig nog doodsbrieven worden verstuurd of
gaat alles nu via de computer?

Maddy, ben jij ook ziek geweest, 8 pilletjes, dat is vrij veel.
Ik zit nu aan een 5-tal pilletjes per dag, die zal ik wel moeten blijven nemen,
voor de rest van dit leven.

Clive, wat goed dat ze jouw aandoening onder controle kunnen houden.
Zorg zelf ook heel goed voor jezelf en rust regelmatig (zei degene die
ook meer zou moeten rusten, maar altijd actief is en zelf teveel poetst!!)
De dame die Oma-C beschrijft is er wel erg aan toe, dat vind ik heel erg.
Wat ik schrijf is goed bedoeld hoor Clive!
Je kunt ook twee gevallen niet met mekaar vergelijken, ieder mens is anders,
vrolijk blijven Clive en positief blijven, volgens mij is dit een zeer belangrijke
component bij herstel en stabiel houden van eender welke aandoening.

Helena, bobijntje, Maddy, Oma-C, Clive, Zwanenmeer, Anjelierken, M.J.,
ik wens jullie allen een mooie zomerse zondag toe!

Helena, hoe is het nu met jou na de zware smak die je deed?
Ik duim voor je herstel.

Straks krijg ik bezoek, hopelijk kunnen we buiten zitten.

Zo nu en dan komt er hier ook een Franstalige dame iets schrijven,
ik ben haar naam vergeten maar ik wens ook haar een gezellige zondag toe.

Groetjes,

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 aug 2018, 10:09

Afbeelding

Goede zondagmorgen iedereen,

Hier een grijze wolkenlucht waar de zon probeert door te geraken...

Lea, de ene familie stuurt nog doodsbrieven en de andere niet...
maar volgens mij de meesten wel.. 
En ik weet uit ervaring dat er ook mensen  vergeten worden
en dat niet altijd met slechte bedoelingen...  :roll:
of ze hebben het adres niet of ze denken er niet aan :oops:
oprecht medeleven....

clive geniet van de uitstap naar Zeeland... en wie weet  :)

M-M, ik lust die dozen soep ook niet.... de enige
die ik al eens zou meebrengen is de tomaten-roomsoep
om bij de verse groentesoep te doen, dat geeft eens een andere smaak
maar ik maak altijd zelf mijn soepjes, na het invriezen is dat gemakkelijk
(en ik weet wat erin zit) :lol:
Fijne zondag...

Helena, hopelijk al wat minder last van de val... :roll: sterkte...

anjelierken, fijn dat ukkemeisje al wat beter is...
een fijne zondag... :)

zwanenmeer, wingerd, omasenga, bobijntje, M-J, 
maak er vandaag een leuke dag van... hier komt de zon piepen.. :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 aug 2018, 10:55

Dank u wel Oma-C voor je medeleven en je info over doodsbrieven.

Anjelierken, het is inderdaad fijn dat je kleindochtertje aan de beterende hand is, het kleine kapoentje!

Clive, "naar Zeeland", daar had ik even over gelezen. Geniet van deze mooie trip en je hoeft niet zenuwachtig te zijn, waarom zou je?

Wingerd, haar ben ik al de hele tijd vergeten, mijn excuses hiervoor Wingerd.
Ik wens jou zeer zeker ook een fijne zondag toe.

Groetjenssss,


Clive, ik duim voor je nieuwe pup hoor, jouw beurt komt zeker!!  

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

12 aug 2018, 15:33

Afbeelding

Voor de mooie kaartjes en de wensen
het was een superfijne dag!

Prettige zondag iedereen!
Geniet nu... niet morgen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 aug 2018, 17:53

Afbeelding

Goede avond iedereen,... de zondag is weer voorbij
morgen weer een gewone werkweek..
Hier is de zon er nog doorgekomen tot even na de middag
en nu is het bewolkt .... misschien komt er onweer :roll:
we zien het wel.... regen is nog altijd welkom :)

bobijntje een fijne dag gehad, fijn ondanks een jaartje meer :)

Voor iedereen een gezellige avond nog...een goede nacht en tot morgen..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 aug 2018, 18:40

Hallookes iedereen,

Volgens manlief gaat het morgen stormen, hagelen, rukwinden, enfin verschrikkelijk weer worden.Dan blijven we maar binnen hé.

Daarstraks een korte wandeling gedaan met Spaanse woef, komen we voorbij een weide met koeien, beginnen die daar wild te doen,  langs de omheinig te lopen, sommigen met hun achterste in de lucht.Begon al een beetje schrik te krijgen.En dat allemaal omdat Spaanse woef erbij was.Die koeien zijn nog vrij grote dieren.Daar passeren we niet meer 8O.Die waren duidelijk geen honden gewoon.
Doet me eraan herinneren enkele jaren geleden tijdens een fietstocht.Ik kwam aangereden en vlak naast mij kwam er een jonge vaars uit die weide gesprongen, die liep mij omver, en ik viel met mijn fiets tegen een boom.Had me gelukkig niet bezeerd, maar wel flink geschrokken.Ja, je maakt soms wat mee.Of die keer met een hond die los liep op straat en in mijn kuiten wou bijten.Had het ook geprobeerd bij manlief, maar die had hem een flinke trap gegeven met zijn voeten, en toen was het mijn beurt 8O.



Dames, maak er een fijne avond van en tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 aug 2018, 07:07

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft een haarbal. Om 4 uur deze morgen moest de dakwerker zo nodig zijn gevaarte komen halen. hup, de buurt wakker. het regent en ons beest is dus not happy. Ik ook niet want ik moet er straks door. Ventje heeft zin in een broodje gerookte zalm, gisteren heeft hij de cremepatè op zweedse broodjes gegeten en een eitje. hij was niet naar de beenhouwer en de bakker geweest. vanmiddag hier ook wat restjes en 's avonds de rest van de chinees omdat ik weet welke pot ik moet gebruiken om ze in de microgolf te doen. laatst had ik dat al gedaan en ventje wou helpen en kwam met een verkeerde pot af. de chinees stond al lang en breed klaar om opgewarmd te worden.
ik ga slasoep maken. Er ligt nog 'n mooie krop in de frigo, een met de aardkluit nog aan. spijtig dat ik geen lookteentjes meer heb. wou gisteren camenbert in de oven doen, maar omdat ik geen lookteentjes meer heb en ook geen rozemarijn is dat avondmaal dan niet doorgegaan. ventje moest gisteren nog de laatste aflevering van six bekijken. over navyseals die meisjes uit handen van boko haram bevrijden.  ik heb toen maar pas op voor de buren gelezen. daarna zag ventje de reclame voor de tweede film van de kingsman op play more. hij heeft hem helemaal uitgekeken want hij moest die film gezien hebben en aangezien we voor play more betalen... Ik ben halverwege afgehaakt omdat ik geen goede zit houding meer vond dus naar boven gegaan. Paar blz gelezen in het verhaal van Four en pardoes in slaap gevallen.
vandaag nog maar eens een kaartje maken. eerst een paar mails versturen, dan naald en draad zoeken en hopelijk krijg ik die stopdraad door die naald.
Gimly lag een tijdje naast mij. ik vermoed dat hij zich weer niet zo heel lekker voelt ondanks dat er vanmorgen toch een aria werd gegeven. ik verwacht me dan ook aan een weekje "ziek".
ik ga koffie drinken. Gisteren had janet van de poezenhaven een lopende en napratende hamster tussen het kattenspeelgoed op Ali-express gevonden. eerst ging dat ding niet maar Bartje plofte op tafel en op het filmpje zie je dat die hamster er goed van langs krijgt. Doet me denken aan ons Mies die de Furby naar de speelgoedhemel mepte. heb onlangs nog eens gekeken hoeveel zo'n ding zou kosten en keek m'n ogen uit! voor een stukje nostalgie: 90 euro!!! zonder verzendkosten!
het ziet er naar uit dat het een lange donkere natte dag gaat worden. dus ik ga buiten met mijn revenge of the trenchcoat en een regenhoedje. paraplu's zijn mijn dada niet.
Clive: ik hoop dat je een goede dag gehad hebt in zeeland en dat je op de wachtlijst geraakt bent voor je pup.
Leah***, ik ben nog steeds ziek, vandaar die vele pillen. donderdag worden normaal de reuma-markers gemeten en dan zal het aantal pillen weer oplopen. als ze afbouwen, dan gebeurt er weer iets waar ik weer op de gewone dosis kom ik zitten.
Anjelier: jouw kuiten zagen er waarschijnlijk smakelijker uit dan de schoppende kuiten van manlief. Koeien zijn normaal nieuwsgierige dieren dus hun reactie op spaanse woef is dan verklaard. 
ik ga hier afsluiten, krijg om de haverklap meldingen van FB. er is dus iemand van de vriendenkring wakker.
Fijne maandag, groetjes
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 aug 2018, 07:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Dank jullie wel voor de vele mooie overzichtjes ik ga ze niet herhalen. 

HVT, een heel moeilijke dag / periode voor jou. Ik wens jou veel sterkte.

Gisteren dus naar Zeeland geweest om naar de toekomstige mamma en de papa van onze pup te gaan kijken. 
En dames, het is een feit, na een lang oriënterend gesprek vond de dame in kwestie, mij en manlief uiterst geschikt voor deze toch wel geweldige hond. Er viel plots zo' n last van mijn schouders af,dat ik weer plots begon te huilen. Pure emotie. Maar we staan dus officieel op de lijst. De mama en de papa van onze pup waren beide aanwezig. Prachtige viervoeters. Deze dame heeft ook een prachtig boek geschreven over Australian Cobberdogs, kreeg het boek gratis mee omdat we dus een pup krijgen. Als alles goed gaat, is de pup eind november , begin december reeds hier ,  dus na onze vakantie. Ben zo ontzettend  opgelucht. 
Dank ook aan al diegenen die geduimd hebben.

Ik wens iedereen een koele maandag. Liefs  en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft/

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

13 aug 2018, 09:28

Afbeelding


Goedemorgen allen,


Alweer maandag en woensdag is het moederdag, voor de Antwerpse moeders dan toch!

Maddy, heb je reuma meisje, dat is ook een pijnlijke aandoening, wens je veel beterschap toe.
En Gimly een haarbal gehad, dat is hier ook wekelijks het geval of anders is het zijn eten
dat op de vloer belandt, hij eet altijd te haastig, mijne Twisco.

Clive, wat een zalige hond. En jij weende van ontroering, dat is mooi.
Zal de pup krulletjes hebben of niet?
Heb je al een naam?
En die hond is geschikt voor mensen met gevoelige longen, wist niet dat zoiets bestaat!
Je zult wel werk hebben aan zijn onderhoud, maar jou een beetje kennende zul je dat
doen met veel liefde en geduld.
Woef zal met zijn poepke in de boter vallen.

Bobijntje, wat fijn dat je verjaardag zo een aangename dag is geworden.

Wingerd, Oma-C, Maddy, Anjelierken, Bobijntje, Clive, Helena, Zwanenmeer, ik wens jullie allen een
koele doch zonnige maandag toe.

Groetjes,

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

13 aug 2018, 09:29

Ja, M.J. vergeten, mijn wensen zijn ook voor jou bestemd hoor mariajohanna!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 aug 2018, 09:40

Dank je wel voor je lieve woordjes Clive.

Gisteren toch onze jaarlijkse tocht naar Watou ondernomen.
Samen met een jongere vriendin, toonbeeld van geduld en zorgzaamheid.
Alles aan een heel rustig tempo gedaan met de nodige lange rustpauzes.
Het weer was mooi en redelijk aangenaam.
Het is daar in het Heuvelland altijd een beetje winderig.
We zagen mooie dingen.
Het thema was troost, dus dat paste best in de setting.
Goed geslapen na een lange dag buiten.
Heel de tijd hoed met brede rand op, dus geen zonnelast gehad.
De zonnebril was wel problematisch want het was veel van buiten naar binnen.
Soms in donkere locaties.
Dat pakken ze ons niet meer af! 

Vandaag dus rustdag.
J. is heel vlijtig de boel aan het proper maken.

Wat een geluk dat je uitverkoren bent voor de puppy Clive!

Dames geniet vande koelte!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 aug 2018, 09:51

AfbeeldingGoedemorgen iedereen,
Na een regennacht is alles weer opgefrist en nu is het nog aan't regenen
goed voor de tuinen en misschien nog voor de boeren als datal niet te laat is
maar 't was (is) nodig en het regent gezapig dus geenschade ...

Goedemorgen,terwijl ik dit schrijf komt de zon loeren.. :) 
zien wat de bovenhand haalt... 

Woensdag een 'zondag' dus rekening houden dat de winkels toe zijn... :?
alleen de bloemenwinkels die zijn dan open...

Dank voor de overzichtjes... :)
ik wens hen met een dipje veel sterkte en verder een fijne dag aan allen
tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".