In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 aug 2018, 14:56

Hallookes iedereen,

Clive: ik ben blij voor u dat alles in orde komt met de nieuwe pup.En zolang gaat het niet meer duren vooraleer hij arriveert.En honden die goed zijn voor de longen, zijn meestal honden die geen haar verliezen, denk ik?

Manlief is nu met Spaanse woef gaan wandelen, deze voormiddag heeft het al veel geregend.Laat ze maar doen.

Gisteren was er hier in de buurt een wielerwedstrijd voor dames.Allemaal jonge meisjes in koerstenue.We passeerden er toevallig tijdens onze wandeling.Heb dat nog nooit in het echt gezien zo'n dameskoers.

Daarstraks onderweg naar huis , stopte ik bij een elektrohandel voor stofzuigerzakken.Kun je daar niet meer verkrijgen, je moet het maar bestellen op bol.com, was het antwoord.Onze stofzuiger komt nochtans van daar, maar is wel al wat jaartjes oud.Heb het al bestelt , en morgen wordt het geleverd.

Dames, maak er een fijne dag van, ga dat ook doen :D.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 aug 2018, 18:09

AfbeeldingAfwisselend zon enregen, en helemaal niet koud... 
Jaja, hier al verschillende regenbuien gehad ....niet erghoor 
niet zo dat ik er niet door kon....maar ik had toch een plunodig  
want ik moest naar de post en de Lidl,.....niet erg want ik 
smelt niet weg van wat regen...  
het was niet druk in de winkel ze zullen allemaal tot morgenwachten... :roll: 

anjelierken, mijn zoon heeft voor mij nog een doos
stofzuigerzakken meegebracht van bij vd Borre.. :?
wij hebben dezelfde stofzuiger dus ineens 2 dozen meegebracht
dan kunnen we er weer even tegen, hij heeft niks gezegd van
dat je ze niet meer zou kunnen krijgen, ben benieuwd...

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond ... tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

13 aug 2018, 22:01

Dag seizoentjs allemaal ,

Hier hebben we ook eindelijk zalige , malse regen gekregen ... en verkoeling .... zo fijn!!  

Voor het fruit , en de  mais enz . komt de regen jammer genoeg te laat ......

een fijne avond en een goede nacht ! 



Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 aug 2018, 07:45

Goede morgen seizoentjes,


Ik heb hier een boos poessie. Ja. Mammie was vanmorgen niet mee opgestaan met pappie. Hij kon niet naar buiten enz. Wel, dat hij dan maar op een blauw steentje piest! ventje was genoodzaakt om zijn ziek op te kuisen. hadden hem pas 's avonds eten gegeven want ik verwachtte het toch. dus hij kwam erom vragen. ventje naar beneden en eten gegeven en een tiental minuten later, de film was al verder aan het draaien, hoorde ik de karakteristieke geluiden. Ventje film weer stil en gaan opkuisen.
Gisteren dus soep gemaakt, moet ze nu alleen nog doorsteken.
Vandaag boodschappen doen, weet niet wat ik ga eten. weet niet wat we vanavond tussen onze kiezen zullen steken. wel, dat we vanavond op boodschappen moeten voor morgen.
Voor de moment is het hier bewolkt maar hier en daar verschijnt er een gaatje in het wolkendek.
straks leesvoer gaan halen en de nieuwe goed gevoel. gisteren had ik geen klank op de tv. dan maar het nieuws gevolgd met teletext. vroeger als je niet kon slapen en je had al die cirque van netflix en al die andere bazaar van telewinkelen niet, las je de teletext Alleen nederland heeft nog blz, wij alleen ondertitels, die dan soms voor geen meter kloppen en achterblijven bij live verslagen. Gimly wilde hier gisteren een groene vlieg pakken die ik al eerder had willen doodkloppen omdat die me ambeteerde. was het Vinny geweest, dan moest ik op zoek naar nieuwe glazen.
Anjelier en Oma C: mijn stofzuigerzakken moet ik wel online kopen want het is een stofzuiger uit den aldi of den lidl. van 1 ding is ventje niet content en dat is die stoomreiniger voor de vloer. die doekjes zijn zo rap versleten. 1 keer gebruiken, 1 keer wassen en je mag ze wegsmijten.En ze zijn nergens meer te krijgen.
Clive: proficiat voor de pup, als ik het goed heb, zal je de hond een paar maal per jaar naar het trimsalon moeten brengen. best dat doen als hij nog jong is, al is het maar een klein beetje dat ze moeten trimmen, dan zal hij niet bang worden. die tip heb ik van de dochter van een vriendin, die houdt zo'n trimsalon open. Naar Sysele ga jij niet geraken, hè en An doet ook geen huisbezoeken, maar er zijn er die hond en al komen thuistrimmen.
Zwanemeer: gelukkig met de regen. ja, voor het fruit en zo zijn ze te laat. maar waarom ze nog sproeiverbod geven? Weten die mini sterren dan iets wat wij niet weten? ( de samenzweringstheorist slaat toe)
HVT: Poes al op logement? ik meen te weten dat ze gisteren in arrivee zou zijn.Hoe gaat het met de naweeën van de valpartij?
Lea***: Twisco een spuugmachien? wil me niet moeien maar eten in kleinere hoeveelheden geven? er bestaan anti-schrokbakken voor katten.  ik heb een vriendin, wiens overleden kat eerst alles naar binnen schrokte, dan wokte en dan alles "warm" terug opat! bweikes. een levende microgolfoven.
Hij is nog steeds boos. zelfs stoute vogeltjes op daken kunnen hem geen zak schelen. Niet alleen dicteerd hij wanneer we moeten gaan slapen, nu ook al het uur dat mammie mag/moet opstaan? Klein tiranneke. wacht maar tot hij stijf en stram is. ( deed gisteren alsof hij niet op bed kon springen aan mijn zijde, maar hij kon dat wel op tafel naar die stoelkussens!)
Pillentijd met een yoghurtje.
Fijne Dinsdag, groetjes
Cats Rule!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

14 aug 2018, 09:10

Afbeelding


Goedemorgen allen,

Zo goed als niets te vertellen, goed geslapen, strijken vandaag.

Maddy, zo'n anti-schrokbak, waar kan ik die kopen?
Zou ideaal zijn voor Twisco.
Is Gimly nog boos? Geef hem maar een stevige knuffel!


Groetjes aan alle seizoentjes,

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 aug 2018, 09:33

Afbeelding
Goede morgen iedereen, ...
vannacht geen regen gehad maar zware wolkenvoorspellen nog regen....
al zitten er wel blauwe stukjes in de lucht
De meeste bloemen zijn kapot, misschien niet tot in de wortel 
maar het is triest hoe alles erbij hangt...afwachten , niksaan te doen :oops:

Hier ook geen nieuws... 

Ik wens al de dierenvrienden een fijne dinsdag... tot later.. :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 aug 2018, 18:28

Afbeelding

Ik kom alle maatjes een gezellige avond wensen...
Hier hebben we een paar regenbuitjes gehad en meestens dikke wolken
maar het was 26°...Afbeelding... warm genoeg... 
ik heb een toerke gewandeld niet ver want je vertrouwd de wolken nietAfbeelding
maar 't heeft deugd gedaan...dat blokje rond...ik had wel een plu en een jasje mee...

Een fijne avond en een goeie nacht aan iedereen....... tot morgen..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 aug 2018, 21:42

Hallookes iedereen,

Oma-C: ze verkopen nog wel stofzuigerzakken, alleen die ik nodig heb niet 8OWaarschijnlijk als je stofzuiger een bepaalde ouderdom heeft, dat ze die stofzuigerzakken niet meer verkopen.Heb ze bestelt bij bol.com, en vandaag zijn ze al geleverd.Heb het op de verpakking geschreven voor de volgende keer dat ik ze via internet moet bestellen.Kwestie van het niet te vergeten :D.


Hier heeft het vandaag al veel geregend met tussenpozen.Het onkruid begint te groeien.Het gras ziet nog steeds gelig, nog niet veel groen te zien.De slakken komen ook overal tevoorschijn, die vang ik , en geef ze aan de kippen.Een ware lekkernij, daar vechten ze zelfs voor.De kleine slakjes eten ze het liefst.Vroeger liet ik in de winter mijn kippen lopen in de tuin , maar nu met Spaanse woef gaat dat niet meer.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 aug 2018, 08:16

Goede morgen seizoentjes,

Happy mothersday to the seizoentjes!

Ventje was onverwacht iets vroeger thuis dan normaal en wij zijn boodschappen gaan doen. moesten op de terugweg van de drankencentrale naar de veritas.( volgens mij is die naam latijns) had nieuwe stopwol nodig en zo'n dingske voor je draad door de naald te steken want met die ogen van mij, dat gaat zelfs met bril én vergrootglas niet. heb ook een nieuwe klantenkaart, moet me straks gaan aanmelden op de site. 't stond hier weer stampende vol met auto's. toch 'n parkeerplaatsje gevonden aan de hoek waar onze "kar" audientie gaf. ga dan toch uit de kant mensen en blijf niet op straat staan als je ziet dat tbz-tje wil parkeren? tjeezus. stond ventje al aan de voordeur met buurman onkruid te praten. die kwam toe op een opplooifietsje! hij zei dat hij al genoeg in de auto zat en dat naar stemmetje in mijn hoofd dacht: jaja: geen geld voor de naft! Dus vandaag stoppen. mijn handen zijn redelijk. Morgen worden de reuma-markers gemeten. moet haar dat zeker zeggen want mijn moeders vervangdokter denkt daaraan. Buurman ook. ( zal wel als een lopend vuurtje door de straat gaan) Gisteren belde de buro: volgende week krijg ik A. terug! Ik zei dat dit heel goed nieuws was. vandaag eten we rib-eye burgers. ventje moet alleen om broodjes. Gisteren loempia gegeten met pikante chilisaus. Ventje 250 gr rauw gemengd gehakt.
Gimly is nergens te bekennen. vannacht lag hij nog op de stoel in de badkamer en er lag een beetje poep in de gang. plastiek handschoenen aan en een dot natte poetsdoekjes en opgekuist. er was van de week op de site van de huishoudhulpen een serieuze discussie daarover aan de gang. het moet de spuigaten uitgelopen zijn want de moderator heeft de stekker uit dien topic getrokken. wat ik daar soms lees...dan is het bij mij redelijk proper. Op A.'s contract staat duidelijk dat zij geen dierlijke afvalstoffen mag opkuisen. 't zal wel zijn. al moet ik soms met handschoenen en een doos poetsdoekjes achter Gimly aanlopen. Volgende week moet ik toch een telefoontje plegen naar zijn dierenartse ( voorschrift voor metacam) en dan eens aankaarten dat zijn haarballen zijn spuugreflex aanwakkeren. Feliway zou helpen. maar ik heb alleen een stopcontact daar waar juist zijn eten staat. dus andere oplossing zoeken.
Lea***: ik heb eens gekeken: anti-schrokbakken bestaan alleen voor honden, maar kennis zei dat je zo'n anti-schrokbak voor kleine hondjes moet aanschaffen en dat dit even effectief is. Door de structuur van zo'n bak kan het dier niet anders dan trager eten. ze zijn wel behoorlijk in prijs. je kan ze zo een, beetje overal krijgen, denk dat T&C of maxizoo die ook hebben als je liever een actuele winkel hebt dan een virtuele.
Voila, het is bijna tijd voor de pillen.vandaag zeker inspectie houden van mijn voorraad en opschrijven wat ik tekort kom, dan kan doc dat morgen voorschrijven als ze bloed geprikt heeft. ze zal wel naar het dieet van ventje vragen. ( dat hij niet volgt :?)
Fijne dag allen groetjes!
Cats Rule!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

15 aug 2018, 08:58

Afbeelding


Fijne feestdag gewenst aan allen.

"Een mama is ook maar een klein meisje dat groot is geworden!"

Gezellige Moederdag gewenst aan alle mama's die vandaag
in de bloemetjes worden gezet.

Groetjes,

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

15 aug 2018, 09:03

Maddy,

Ik heb die anti-schrokbakjes gevonden op een site.
Ik vind dat wel een beetje wreed, dan moet mijn jongen
zoeken naar zijn eten, en hij heeft altijd zo'n grote honger.
Hem kennende zal hij ook zijn pootjes gebruiken en
dan zie ik het eten al in het rond vliegen.
Ik kook nu 's avonds een stukje kip voor hem en de
rest van zijn voeding hebben we flink verminderd,
hij heeft nu toch niet meer overgegeven.
Niettemin "dank" voor de tip!!

Groetjesss,

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

15 aug 2018, 09:05

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 aug 2018, 09:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Allemaal bedankt voor de duimen voor de nieuwe pup. Heb gisteren nog gebeld, de mama doet het uitstekend en volgende week krijgt ze haar eerste echo. Daarom moet ieder die een pup krijgt ook een voorschot betalen, want de dierenartskosten voor een zwanger hondje en nadien de verzorging van de nieuwe pups lopen erg hard op. De rest wordt betaald als je je pup gaat kiezen of aangewezen krijgt. 63 dagen dracht en dan nog eens 8 weken wachten. Dan dadelijk naar een Nederlandse dierenarts voor een spuit tegen rabiës, want anders mag hij België niet binnen. Wij zijn de enigste Belgen. Maar het is maar een klein uurtje rijden. We gaan kaartjes laten maken met zijn foto op en een zakje suikerbonen Heb maar 1 probleem, mag niet te groot zijn, want naar jullie allemaal moet ik het opsturen. Manlief moet vaak op zijn werk zoveel bijleggen aan pamperrekeningen en dergelijke dat hij dreigde er ook een doggy rekening erop te zetten, maar dat vind ik niet fair, zeer zeker niet naar jullie toe, heb gezegd dat hij dan maar een apart kaartje moet laten maken voor zijn werk alleen. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar een Cobberdog moet niet getrimd worden. 

Ik wens alle moeders uit het Antwerpse een hele fijne moederdag. 

Zo, de eerste wasmachine is afgelopen , ga al een volgende instoppen en deze al buiten hangen. 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne woensdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. 

Muddy Maddy , de duimen staan hier omhoog voor morgen, hoop dat Gimly vlug terug beter is.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 aug 2018, 09:50

AfbeeldingEen goede woensdagmorgen,  :wink:
een fijn half oogstfeest, en voor de mama's een fijne Moederdag
want we vieren dat hier in de Antwerpse provincie vandaag,
Dank voor de wensen die reeds kwamen :wink: :P
Afbeelding

Het is overwegend grijs, ....geen wolken afwachten wat het wordt
het voelt vochtig aan, op sommige plaatsen zal het wel mistig zijn denk ik

Voor alle maatjes een fijne dag,
en alle mama's, en de oma's zijn ook mama :lol: :lol:
een aangename feestdag, eender waar ze wonen...

Tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 aug 2018, 11:35

Goede bijna middag iedereen,

Ben al naar de start van de Maneblusser Classic old timer rally gaan kijken.
Sommige deelnemers hadden een aangepaste outfit aan.

Voor de rest kalm aan, want vallen is één, maar de naweeën is twee.
Dat voel je meestal pas later.

MM merci voor het vullen van mijn postbus!

Straks naar het jaarlijkse schoonbroers en schoonzussen feest.
Moet nog om een bloemetje voor de gastvrouw.

Dames tot een dezer.