In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 aug 2018, 21:54

Hallookes iedereen,

MJ: voor Spaanse woef heb ik al dikke koorden gekocht, die gaan iets langer mee.Met zijn tanden "pietst" hij telkens de buitenste laag van die koord tot die uiteindelijk volledig uit elkaar valt.Dik rubber speelgoed is ook redelijk bestand tegen zijn gebit.
Nog eens een gelukkige verjaardag gewenst.

Vandaag de verjaardag gevierd van Chinese oma, we zijn gaan eten in een Chinees restaurant, en het was echt lekker, manlief zei het ook, ook al is hij geen fan van chinees eten.Nadien zijn we bij zoonlief geweest, voor de taart met koffie.Schoondochter had zelf taart gebakken , ze was lekker en ook heel mooi versierd.
Had voor de gelegenheid rode bloemen gekocht, moet daar altijd aan denken dat het rood moet zijn .Rood staat voor geluk en voorspoed in China.Wit betekent rouw en tegenslag.
Het was een leuke dag die vlug voorbij was.

Dames, tot morgen allemaal.

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

16 aug 2018, 22:06

@ MJ

Afbeelding

Op de valreep een heel gelukkige verjaardag!!
Dat de komende jaren veel beter mogen zijn dan je laatste jaar!!
Liefs van ons!
Geniet nu... niet morgen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

16 aug 2018, 22:20

Anjelierken, zouden de tanden van Spaanse wieg hem 'ambeteren' misschien? Zou kunnen, he. Dat hij daarom zo 'splijt'.

Bedankt voor de wensen, Bobijntje!

Nu ga ik afsluiten, kinders zijn weg.
Tot ... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 aug 2018, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben dus bij de vampier geweest. Ze gaf de andere dokter gelijk dat het wel eens reuma kon zijn, donderdag terug voor de uitslag. ik ga liever zelf om dat te bespreken want normaal mag je telefoneren, maar dan is ze gehaast omdat ze nog een patiënt heeft en bla-bla-bla. Dinsdag moet ik naar de nko, woensdag is A. terug. 't is dus weer een drukke week en op zaterdag is hier de wijkbbq. Ventje heeft al niet te veel goesting om te gaan, maar 't is juist voor ons deur, dus... je moet zelf je vlees en drank, borden en bestek enz voorzien. Dat komt nu goed uit, dan eet je wat je wilt en drink je wat je wilt. en je gebruikt je eigen wc. Buren V zijn er niet bij. die zijn nog een laatste keer weg met z'n vieren. De oudste dochter zou naar de uni gaan en de jongste naar de academie.
had dus voor de dokter een kaartje gemaakt. met allemaal vuurtorentjes op. wij zijn niets voor niets de "vuurtorenwijk". ( alleen blijft iedereen natuurlijk koppig aan die vloekende naam opex houden) ze vroeg of ze het mocht houden. natuurlijk! zo'n 3D techniek had ze nog nooit gezien. Staat op haar tafel aan het raam te blinken. ( als die daar dan volgende week nog staat...)
ze wil dat ik elke dag een wandeling maak van 15 min of een stilstaande fietstocht. naast mijn huishoudelijke werkjes. Ik heb haar maar niet gezegd dat het of het een of het ander zal zijn.
omdat ik ook pijn heb aan mijn voetzolen, dacht ze dat het door m'n sneakers kwam.
moest nog om blauwe zakken en vuilniszakjes. dan de bank gedaan want vandaag heeft ventje een halve dag en zijn we normaal vroeg met boodschappen thuis en in theorie hebben we parking. Moet echt ook naar de brico voor die bakken. ventje gaat wel weer sakkeren.( waar we dat nu voor nodig hebben enz, enz)
MJ: hoop dat je een fijne verjaardag gehad hebt.
Lea***, 8 kilo kat? maar Twisco is ook groot hè. wijlen Vinny was ook groot maar woog slechts 4,5 kilo. Ons Gimly die nu 8 jaar is, weegt er 5. en dat is precies goed voor hem, zei M, de laatste keer.
Gisteren zag ik hem bezig om effe naast de bak te gaan, ventje snelde er naartoe, greep hem vast en keilde hem in zijn kattebak! oef, net op tijd op een paar druppeltjes na. Je moet je maar zijn kattekop voorstellen als hij gedaan had en weer naar de salon kwam. Thunderbolts and lighting.
Nu, gisteren was het frietjesdag. ze vroegen aan de kleine of hij pipi moest doen: neen, zei hij en kort daarop heel luid Ja! ondanks dat nog nooit in zijn broek gedaan zei de trotse papa, die effe frietjes bakken moest staken om zoonlief naar boven te brengen. ik ga vandaag mijn gekookte en gekneusde krieltjes bakken in de pan met een kaasburger en stukjes pancetta. ik ging die normaal gisteren opeten, maar die idioot van post nl belde aan mijn deur, ik zag dat hij al het pakje aan de schoenmaker gegeven had en dan belde die klojo een tweede keer aan om te zeggen dat hij nu een briefje voor madam onkruid in de bus ging steken. eetlust foetsie. en ik dacht bij mijn eigen: is die kerel of drom of stoned of allebei?
maar dat mag je allemaal niet achter het stuur van de politie. zag een van de wijkagenten door de straat fietsen. ipv zijn boekske uit te halen en die op te schrijven die nog verkeerd stonden om 11 u 17, reed hij fluitend door naar zijn burooke. ik geloof dat het dan net in keulen aan het donderen was.
Het is hier met Gimly mind over matter. he don't mind and I don't matter.
Ga nog een koffie gaan halen en opdrinken.
Fijne vrijdag allen, groetjes en kopje van een genezen Gimly.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 aug 2018, 07:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

MJ, dank je wel voor het mooie overzichtje en de mooie woorden, deed me goed dat te lezen. Blij dat je zoveel kaartjes hebt gekregen en de duimen voor manliefs revalidatie  staan hier nog elke dag omhoog. Het is niet omdat er nu wat minder over geschreven wordt, dat we het vergeten zijn, dat elke dag nog een strijd is voor jullie beiden. 

Muddy Maddy, hoop van ganser harte dat het geen reuma is. En je voeten zouden pijn doen door jouw sneakers, zeg je ? Eens een ander paar proberen en kijken of het dan beter gaat. Weet wel uit eigen ervaring dat een goede schoen/ sneaker belangrijk is voor de voeten en in mijn geval ook voor mijn bekken en rug. 
En Gimly dan net op tijd in de kattenbak met hulp van ventje  :D

Vandaag ga ik vroeg beginnen want manlief komt vroeger naar huis vandaag. We hebben gisteren een "contract" moeten invullen aangaande de pup. Er stonden allerhande vragen op. Waarom je gekozen had voor een Australian Cobberdog, of de tuin volledig omheind was, of je wist dat een pup opvoeden heel intensief is, of je een bench wil aanschaffen voor de veiligheid van de pup , of je huis puppyproof is en nog zo een aantal vragen. Ik had het snel ingevuld, want moest nergens diep over nadenken. Alleen het pupyproof maken, dat is nu nog niet aan de orde, dat doen we een week voordat hij aankomt. Is vlug gedaan omdat het huis al hondproof is sowieso. Moet slechts enkele dingen wegzetten en bovendien erft hij de kamer van Niels om 
' s avonds te gaan slapen en die is nu al puppyproof. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens jullie allen een mooie en koele dag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

17 aug 2018, 09:37

Afbeelding


Fijne vrijdag gewenst aan alle seizoentjes!

Maddy, Twisco zou 2 kilo moeten afvallen, hij is te dik.
Hij is voor een stukje een Maine Coon, vandaar dat hij zo groot is.

Groetjes aan allen,

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 aug 2018, 09:59

AfbeeldingEen aangename vrijdag aan alle maatjes
vrijdag weeral.... en het weekend in zicht

Vannacht veel regen en een paar keer onweer gehad
alles is buiten weer opgefrist en de zon gaat het opdrogen :)
momenteel schijnt de zon, het is goed buiten...

Dank voor de overzichtjes.... en alle seizoentjes
een aangename dagen straks een fijn weekend... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 aug 2018, 15:55

Hallookes iedereen,

MJ: met Spaanse woef zijn tanden is niks mis mee, die heeft een gaaf en wit gebit.Het is gewoon dat hij zo'n bijtkracht heeft , dat hij alles stuk krijgt.

Hier heeft het vannacht heel hard geregend.Ben er zelfs wakker van geworden, ook omdat het raam open stond.Het kan wel niet binnen regenen.

Daarstraks 2 aubergines geoogst in de serre, ga die vanavond klaarmaken.Dat groeit wel tamelijk goed .Aan elke plant hangen er telkens 2.Op de vrijgekomen grond in de serre heb ik nu boontjes gezaaid.In volle grond doe ik het niet meer, de slakken eten alles op zodra het boven komt.Nu eens proberen in de serre, en we zien wel.Daar zitten bijna geen slakken, dus zou het moeten lukken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 aug 2018, 18:44

AfbeeldingEengezellige avond na een mooie zonnige dag aan alle maatjes

nu nog wat te eten maken.... tomaat garnaal met slaatje

anjelierken, laat ze smaken de courgettes... en hopelijk krijg je nog verse boontjes
lekker hé...opgestoofd met een uitje.... ik heb er voor zondag...
morgen eet ik mosselen

fijne nacht straks en tot morgen iedereen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 aug 2018, 18:44

Dag seizoentjes allemaal , 

Dank voor de mooie overzichten . beter kan ik het zeker niet .. :-) 

Vaatwasmachine wordt maandag geleverd en geplaatst ....  Blij dat het zo snel kon .... ;-)  :D

Een goede nachtrust allemaal en morgen gezond weer op ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

17 aug 2018, 20:11

Afbeelding


mariajohanna,

Wat jouw echtgenoot overkomen is het afgelopen jaar, dat heb ik gemist.

Via dit bosje bloemen wens ik jouw echtgenoot veel beterschap en voor jou
een jaar waarin alles beter en beter moge gaan, zonder angst, vol met hoop
en vertrouwen, dat wens ik jou van harte toe.

Warme groetjes,

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

17 aug 2018, 20:15

Afbeelding


Slaapwel seizoentjes!!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 aug 2018, 07:14

Goede morgen seizoentjes,

Ik heb redelijk goed geslapen. heb beest meegekregen naar beneden omdat ventje ook naar de wc moest, en zowat over de planchè stampend. Maar Gimly heeft weer last van wat ochtendhumeur, of dat nu komt omdat hij het nu vroeg vind of dat hij ventje als een kudde op hol geslagen buffelo's heeft zien afkomen weet ik niet.
ventje is blij dat het sproeiverbod opgeheven is, kan hij tbztje wassen en zijn autosticker van Iron Maiden erop plakken. en dat wassen kan alleen als tuutje voor de deur staat. waar hij nu staat. Nu maar hopen dat de hemelsluizen niet opengaan. Omdat iedereen toch was gaan plassen, heeft Gimly dat dan ook maar gedaan. Buiten gaan was geen optie, hij vond dat er teveel wind staat.Straks een kaartje maken voor iemand die me dierbaar is en meteen eentje proberen voor kerst.
wat eten betreft, het zal wel weer een brood dag worden.
Gisteren dus naar de Brico om dozen. plastieken dozen met deksel, 1 voor beneden om de rommel achter de deur naar de gang in te steken en de tweede die hoger is voor de kleren die weer her en der boven gestreken liggen. Die zijn voor regelmatig gebruik. heb dan twee kleerkasten! gelukkig heb ik geen schoenmania. ventje gaat de partytent naar de zolder moeten doen want A. zal wel weer fronsen op de twee bakken alcoholvrij bier ( 1 leeg, 1 halfvol). Straks kunnen die buiten staan als het weer koud wordt. en ook over de dozen karton voor het papier. Gisteren in de carref. had ik een bon voor zo'n flesje vloeibare bouillon. Bon ongeldig zei de scanner. de bon was niet overtijd, bijlange niet, maar voortijd! ze is maar vanaf volgende week geldig! zal ze dan maar volgende week kopen en meteen een rits kortingsbons laten afhalen van de account. maar ik heb m'n kaassaus. wou donderdag wafeltjes bakken, maar denk dat ik ze vandaag ga proberen te bakken als ventje ze uit de kast wil halen. Er zaten twee pannen in het afwaswater en ik dacht dat ik die vanmorgen netjes op het afdruiprek zou zien staan, maar helaas.
ik zeg niets en als ik het toch zeg, is het toch niet gedaan. kan ik woensdag mijn gemoed luchten tegen A. deze morgen even naar de apotheek want ik denk niet dat onze schoenmaker inlegzolen met gel laag heeft. geurvreters heeft ie wel. en ik heb tijdens een opruim een paar lamsvellen inlegzolen gevonden. Goed dan moet ik die niet meer kopen. wel 1 paar lederen winterschoenen want die ik nu heb zijn erg versleten. En dat is nou het probleem bij mij. de huidige mode. je zou bv een schoen dat je erg graag draagt en voor een bepaald seizoen geschikt is, moeten laten scannen en dat ze die dan later weer kunnen maken als je schoen tot op de draad versleten is. al dan niet met zo'n 3D printer. als ze daarmee al delen van wapens kunnen maken, wel dan met schoenen ook! maar die mode-industrie zou daar niet mee akkoord gaan. zo zoek ik bv al heel, heel lang naar een grijze trui met boothals. zo'n eenvoudig model. zelf breien gaat niet, iemand laten breien zou ook gaan en ik ben bereid de prijs van de wol en de verzendkosten en de werkuren te betalen. dan heb ik een stuk dat lang lang meegaat en niet zoiets uit een low-cost zaak waar als je de trui tegen het licht houdt je er erwten kan doorzaaien. En als je zo'n koukleum asl ik ben, eruit bibber.
volgende week zaterdag zal het hier alle hens aan dek zijn, want dan houden wij onze buren bbq. Ben eens benieuwd of mijn gast zal komen. ( je mocht iemand uitnodigen) Denk wel van niet. als we dan vroeg de boel verlaten zal het slapen zijn met het raam dicht en oordopjes in. Ik ga nog een kopje koffie maken en dan pillen nemen, pannen afwassen enz. tegen dan is er telefoon. Ventje gaat dan om krant en brood en beleg.
Fijne zaterdag, groetjes en een kopje van Gimly.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 aug 2018, 09:19

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes,Afbeeldingik ben opgestaan met een stralende zon
maar die is al terug weggekropen... hopelijk komt ze terugAfbeelding

Dag M-M, ik word al moe als ik lees wat allemaal op jouw programma staat :lol:
je gaat je niet vervelen.... :lol:

Ik heb gisteren een goeie wandeling gemaakt en wil dat vandaag weer doen
maar dan langs de andere kant...zo is 't weer iets anders :)
en nadien nog verder aan de kaartjes prutsen...

Voor allen een fijne zaterdag... geniet allemaal van wat je gaat doen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

18 aug 2018, 09:49

Afbeelding


Fijn weekend gewenst aan alle seizoentjes!

Anjelierken, rood is ook echt een warme kleur hé, is samen met oranje, geel en paars ook mijn lievelingskleur.

Wit is een "dode" kleur, wijze mensen, de Chinezen!

Oma-C, ik heb een maxi formaat courgette gekregen van dochter, ga er soep van maken, zal wel lekker zijn!
Weet jij nog andere manieren om courgette te bereiden, soms stoof ik die ook met een tomaat erbij.

Maddy, kopje terug aan Gimly van mijne Twisco!

Zwanenmeer, Maddy, Clive, Helena, Anjelierken, Oma-C, mariajohanna, wingerd, bobijntje, aan allen zonnige dagen gewenst.

Groetjes,