In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2018, 09:43

AfbeeldingGoede morgen iedereen, een fijne zondag aan allen
't zonnetje is er weer...en dat is altijd fijn om op te staan :wink:In de late namiddag koers zien die bij een vriendin voorbij de deurrijdt
en later de laatste rit van de Vuelta in Spanje
maar ik hoop een wandelingetje te kunnen doen eer het zover is :)

Mijn broodbaktoestel staat klaar om straks in gang te schieten
dat duurt even om alles op ° te laten komen en me straks een
heerlijk broodje te bezorgen :)

M-M goed geslapen en een slechtgezinde Gimly, 't kan gebeuren :roll:
Hier is de was al opgeruimd van gisteren, (vandaag een vrije dag)

Helena nog wat hulp gehad voor het gazon, altijd meegenomen  :lol:

Allen een aangename zondag vandaag en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 sep 2018, 09:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C , dank je wel voor het mooie overzichtje. 

Kom enkel goedendag zeggen, want we vetrekken dadelijk naar stad om te gaan ontbijten. Doen we af en toe en doen dat beiden heel graag. 
Het licht HH is al gedaan. 

Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem gebruiken kan. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2018, 18:06

Goede avond iedereen na een fijne zonnige zondag
Het was heerlijk weer en ik heb een uurke gaan wandelen
heel rustig want de BD was weer te hoog..
Nadien nog een stukje cross gezien
en de Napoleonkoers rondLeuven
straks is er nog de laatste rit van de Vuelta in Spanje
en dan zien of er nog iets is op Eurosport..

Ik wens alle maatjes een fijne avond verder en tot morgen...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 sep 2018, 19:10

Zo mijn logé is terug naar huis.
Ze gaan voor de laatste keer allemaal samen avondmalen vooraleer oudste kleinkind naar haar kot vertrekt vanavond. Voor de eerste keer. De tijd vliegt! 
Het lijkt of ze nog maar net geboren is.
Waar ons de tijd dat ik onze oudste zoon samen met grootvake naar zijn kot deed.
En zijn bed daar voor de eerste maal dekte.
Dat heb ik met alle drie die op kot gingen gedaan.
Hun bed gedekt. 

Tegenwoordig rijdt zij zelf tot hier en terug in het kader van haar auto rijlessen.
Raar gevoel hoor!

Dames ik ga nog even buiten genieten van het zonnetje op het terras.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 sep 2018, 19:13

Dag seizoentjes ,
Hier was het een prachtige , zonnige dag met 23° .
Nog even verder genieten deze week ... ik hoop dat dat kan voor iedereen .. :-) 

Een goede avond ! 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 sep 2018, 21:25

Hallookes iedereen,

HVT: ik had ooit een emmer tulpenbollen gekocht en in de grond gestoken.Het jaar erna kwamen er maar enkele uit.Bleek dat de muisjes die in de grond leven, daar dol op zijn 8O.Wist ik niet.Vond dat wel spijtig.Nu weet ik wat ze niet lusten, nl. narcissen en blauwe druifjes.

Clive: denk dat Spaanse woef nog wat tijd zal nodig hebben om te wennen aan die zwarte kip.Hij loopt nu ook zoveel niet buiten, met dat pas gezaaid gazon.Van mij mag hij enkel met de leiband om.

Vandaag de ganse dag ukkepuk op bezoek gehad .Moest ook nog naar vader, dus neem ik hem mee.Vader wou in de namiddag moeder bezoeken in het wzc, dus heb ik dochterlief gevraagd om mee te gaan.Dat vond ik nu wel wat veel hé, voor vader zorgen en voor ukkepuk.Maar allé, met de hulp van dochter verliep het goed.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 sep 2018, 07:16

Goede morgen seizoentjes,

Een nieuwe werkweek is begonnen en voor ventje is het een een hele week met het openbaar vervoer. ik zal dan rond een uur of half zes een zeer viesgezind ventje thuiskrijgen, die in zijn zetel gaat ploffen en d'r van heel de avond niet gaat willen uitkomen. Ons Ma doet vandaag de papieren van de erfenis binnen.Denk dat het dan nog een tijdje gaat duren, toen ze hun huis ter schenking kregen heeft het ook 3 jaar geduurd eer de notaris de papieren in orde had! Woensdag geen A. die is ziek maar wel vrijdag een vervangster. Zei tegen ons Ma dat ze blijkbaar iedereen zoeken die met het openbaar vervoer naar mij kan. Hopelijk heeft vervangster meer ervaring met het openbaar vervoer dan A. die overlaatst bijna te laat was. gelukkig voor haar lag het inlog systeem voor electronische dienstencheques die dag plat. En als vervangster beter is dan A. dan mag ze blijven, want eerlijk gezegd ben ik A.'s bemoeienissen beu.( de koer, ventje humeur, zijn sloddervosheid)
Gisteren mijn haar gewaxt. dan heb ik zo'n zwart masker opgelegd van garnier, maar daar was ik niet content van! Na 15 min was dat papiermasker nog zo nat als ik het uit de verpakking haalde. ( volgens mij had dat al droog moeten zijn) Volgende keer smeer ik maskertjes.
vandaag enkel de badmatjes een beurt geven en de boel opplooien. vanavond zijn het cordon blue's met gebakken petatjes. 's middags maak ik een wrap met van alles en nog wat.
had Gimly gisteren met zijn catnip kameleon laten spelen en hem dan weggenomen toen hij van ventje eten kreeg. vannacht is hij ook komen miauwen maar ik weet niet hoe laat het dan was. Ventje was even daarvoor naar de wc geweest. Dan denkt Gimly dat het al tijd is om op te staan. heb gisteren de vette afwas gedaan van het lamsvlees dat meer been bevatte dan lam maar het was wel mals. Ik was wat gaan liggen en ventje had een film, maar het einde stond er niet op. ha! Gisteren was het autoloze zondag en ons Ma vroeg of het hier ook was. ik heb geen flauw idee. het was zaterdag wel een speciale shoppingdag en daar had ik wel naartoe gewild. maar we zaten met die wachtdienst en je weet maar nooit.
Anjelier: de kindjes van mijn schoolvervoer hadden ook eens tulpenbollen verkocht voor een klasdoel en ik had die aan ons Ma gegeven. het eerste jaar kwamen ze niet uit. later bleek dat ze die op de een of andere manier verkeerd in de grond had gestopt! een zwarte kip? legt ze dan grijze eitjes? :lol:
Oma C: met hoge bloeddruk voel ik me een vod. heb jarenlang lage gehad en moest daar medicatie voor slikken. ventje heeft dan ook een tijdje met lage bloeddruk gekampt en mocht van zijn moeder geen pillen daarvoor nemen! Nu moet hij er wel nemen voor zijn hoge bloeddruk.
Clive: wat heb je gekocht voor puppy? waar het ontbijtadresje was waar ik 's morgens naartoe ging als ventje in de kazerne nog iets moest doen en we dan de stad in trokken bestaat niet meer. Gebouw en al is afgebroken. De soepbar waar ik soep en een broodje ging eten als ik ventje afhaalde is er gelukkig nog. daar hadden ze echt lekkere pompoensoep.
Zwanemeer: mijn favoriet weermannentje met de duivelse grijns heeft voor heel de week mooi weer voorspeld. Vrijdag is het al om zeep. Maar door die stormen rond amerika, zouden we in oktober wel nog eens aangenaam verrast worden met een paar mooie weekends. Jammer genoeg wil ventje dan juist nergens naartoe. Toen hij eens zei: de dokter heeft gezegd dat je moet wandelen antwoordde ik: ja, naar waar als we nergens naartoe gaan? Twee jaar geleden wilde ik naar het koniginenhof....
Helena: Ons Ma wil die verhoogde tuin weg op haar koer. Ze is ook te laag om te bukken want dan val je voorover, maar waar moet ze met de aarde naartoe? vroeger kweekte papa daar sla in baken op die verhoogde aarde. je weet wel zo'n baksteen op zijn zij, is ongeveer de diepte van de aarde. 25 cm van de deelmuren. helemaal achteraan waar vroeger de tribune van de klokke (club brugge) stond is dat 40 cm. Op de zijmuren en achteraan stonden dan stukken gebroken glas in cement zodat ze zonder ticket niet naar de match konden. helemaal boven op het kleine zolderkamertje waar papa zijn werkplek had, kon je net 1 doelpaal zien. Wie daar in stond, daar had je dan vaak het raden naar.
Ventje is op zijn werk, had de vroege bus. Er zit een heel stout vogeltje op het dak van de freule. En Gimly was onder de kast gekropen vandaar dat ik hem nergens vond toen ik mijn 3 de koffie wilde gaan nemen.
Fijne dag, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2018, 08:27

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, bedankt voor het prachtig overzichtje, ga niet alles herhalen. Ventje met openbaar vervoer. 
Gimly was dan wel al heel vroeg wakker. Spijtig dat jouw ontbijtadres er niet meer is. Manlief en ik doen dat heel graag, eigenlijk zelfs liever dan ' s avonds uit te gaan eten. Had dan gisteren om 11.00H gereserveerd, vind ik een mooi uur. Waar we niet aan gedacht hadden, was dat de stad autoluw was. Moesten dus een eindje stappen, maar dat vond ik niet erg, het was prachtig weer gisteren. Had wel hoge hakjes aan, maar die lopen zo gemakkelijk als sneakers, dus ook dat was  geen probleem. 
Na het ontbijt nog even rondgelopen in stad, maar daar was het superdruk. 
Dus dan zijn we naar Kontich gereden naar de dierenwinkel. Blijkt dat de wetgeving is veranderd en dat de viervoeter in een  bench moet zitten als hij in de auto zit , een hondenrek volstaat niet meer en al helemaal niet meer in Nederland waar we de pup moeten  gaan halen en waar we later heel veel met hem gaan vertoeven .
Die benches zijn speciaal voor de auto gemaakt en hebben een schuine zijde. Maar manlief zei me daar even mee te wachten , zodat hij eerst de koffer kon meten als we thuis waren, want hij moet een grote hebben en we wouden eerst zien of er een XL inging in de koffer. Thuis gekomen, koffer nagemeten , gaat er dus in, zo'n XL. 
Dus dat is voor volgende keer als we er terug naar toe gaan. Maar dat haast zich niet, moeten die pas hebben als we hem in Nederland gaan halen. Wou dan ook een binnenbench kopen voor de eerste maanden totdat hij niets mee stuk doet, maar daar hadden ze dan de maat nimmer in, die kwam nog binnen. Dat is dus ook voor volgende keer als we teruggaan. Wat heb ik dan wel gekocht, wel heb mij laten  gaan in de afdeling puppyspeelgoed. Daar hebben ze zoveel puppy speelgoed, niet te schatten. Toen ik aan de kassa kwam, vroeg manlief lachend of ik van plan was het hele nestje te adopteren. Maar ik moet speelgoed hebben voor in de living, maar ook wat speelgoed als hij beneden is in zijn ( Niels) kamer . Ik heb er het mooiste van het mooiste uitgehaald, want van puppyspeelgoed had ik ook niets meer liggen. Waren dan zaterdag even in de Action gestopt voor zo'n gevlochten mand, dat kost daar haast niets, waar nu al zijn speelgoed inligt. Manlief zei dat hij nu wel genoeg had voor zijn eerste levensjaar, hij heeft keuze zat. Wat ook mijn bedoeling was, een hond moet kunnen kiezen. De jongens vroeger hadden ook veel speelgoed en ik zag dat ze daar gelukkig mee waren, als ze moe gespeeld waren met 1 stuk speelgoed, gingen ze naar hun speelgoedmand en zochten daar iets anders uit. En een Australialn Cobberdog  speelt heel graag. 

Vandaag heb ik een relatief rustige dag, dat mag ook wel eens. Vanavond naar de dokter om bloed te laten prikken om na te gaan of ik nog immuun bent voor Hepatitis A en B. Als dat niet zo is, moet ik voordat we op reis gaan die spuiten nog hebben en nog een aantal andere spuiten die manlief en ik sowieso moeten hebben. Arme manlief, hij is zo bang van spuiten, maar het moet nu eenmaal. En moet vandaag als ik kan, ook nog even naar de bank om iets te regelen, want dat kan ik niet digitaal niet doen. 

Zo, het is weer een heel epistel geworden. Wij krijgen nog een mooi nazomertje , geniet ervan elk op jullie eigen manier Maak er een mooie dag van. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 
En voor diegenen met een te hoge of te lage BD, wees voorzichtig. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2018, 09:53

AfbeeldingEen mooie zonnige morgen aan alle maatjes..
plezant zo eennazomertje... geniet er van zolang het nog duurt :wink:
want eens de herfst echt begint  gaat het raar doen..

bobijntje vandaag een speciale dag bij jullie
van harte gelukgewenst aan je man met z'n verjaardag.. :wink:

M-M, merci voor je hele epistel, druk is het bij jou ook altijd
maak er maar een leuke dag van..en wandelen kan je alleen ook hoor 
ik heb niemand die kan meegaan, ik wandel alleen...
de ene keer doe ik een grote toer... en nu ik wat voorzichtig
moet zijn maak ik een kleine toer...en ik kom allicht wel
eens iemand tegen waar ik een klapke mee kan doen... :)

clive, je hebt je gangen gegaan in de dierenwinkel die pup
is al verwend nog voor hij er is... :lol: we moeten
niet vragen of die welkom zal zijn.. :P :P

anjelierken, ukkepuk en je vader het kan wat veel zijn
om voor te zorgen...fijn dat je dochter kon helpen..

zwanenmeer hier was het ook zo'n mooi weer en bij
de apotheek wees de thermometer 24° aan zalig
en nog een paar dagen zo... laat maar komen
dat is beter dan 30° en meer :roll: :oops:

Helena, kleine kindjes worden groot en veel rapper dan we willen
zolang alles goed gaat mogen we daar blij om zijn...
wij worden ouder en zo is dat met het jonge grut ook :P :PAan alle seizoentjes een fijne nazomerweek... als we de tv zien met wat er
elders gebeurt aan storm en regen.. moeten we blij zijn, 't kan erger :roll: :oops:
groetjes allen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2018, 11:45

Hallo,

Je zal het maar voor hebben: buikgriep en de waterleiding die de hele dag wordt afgesloten. :?
Zo komt het dat ik vandaag twee gasten in huis heb:middelste met jongste kleinzoon, die hier van mijn toilet gebruik komen maken.Ze hebben hun beschuitjes bij. Ik had er anders ook nog wel in huis.

Ik mag niet klagen over tekort aan volk in huis.
Straks komt dan de theevisite nog eens langs.

Ik heb gelezen dat er ergens een pup al goed voorzien is van speelgoed.
Dat er een ander huisdier moet leren klok lezen.
Dat een bepaalde A. vervangen wordt.
Dat iemand met TTB naar het werk moet.
Dat die iemand dan vies gezind thuis komt.
Dat je alleen ook kan gaan wandelen.
Dat dat daarom niet altijd even ver moet zijn.
Dat ergens in het bronsgroen eikenhout gisteren de zon heerlijk scheen.
Dat iemand voldeed aan de voorwaarden van de sandwichgeneratie: geprangd tussen ouders en kleinkinderen.
Dat die situatie gelukkig opgelost is met de hulp van een behulpzame dochter. 

Voila we gaan nog even rondstruinen op het www.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 sep 2018, 15:40

Goede namiddag dames allemaal,

Bedankt voor de overzichtjes, zou het niet beter kunnen ! :D

Bobijntje, 'ne gelukkigen' van ons twee hier, voor je ventje ! De dag is nog lang, geniet ervan !

Had wel wat 'leesvoer' hier, wel plezant, maar dat wil ook zeggen dat de laptop hier in lange tijd nog niet is open geweest. En dat klopt. (een zwerende vinger klopt ook, maar dat is dan weer iets anders ! )
Waar ik mijn tijd dan heb ingestoken, buiten de huishoudelijke karweitjes (die soms ook weer moesten 'wijken' voor iets wat mij leuker leek (!) ? Mijn tijd werd opgeslorpt namelijk door mijn hobby, de kaartjes !
Voor sommigen iets banaal, want je doet een kaartje, en dan geef je het weg (versturen noemen ze dat ! :D )
Voor anderen weer heeft het veel waarde, laten het lang aan draad hangen of op kast staan .......
Wie een hobby heeft, die leeft er voor !
Het is weer hobbysalon en donderdag ga ik er naartoe, deze keer niet alleen, een nichtje gaat voor de eerste keer mee. Haar hobby was het maken van juwelen en ook van alles met Fimo, wat dan gebakken werd. Ze wou eens iets anders doen voor hobby en daarmee gaat ze eens mee kijken. Keuze genoeg daar ! :wink:

Clive, de kleine pup komt bij jullie in het paradijs terecht ..... :D en het dutske weet het nog niet !
Mogen jullie er eentje uitkiezen of staat vooraf al vast welke je meekrijgt? Spannend !!!
Zaagt er maar véél over, hoor, hoe meer hoe liever, dan kunnen we alles goed volgen wat die 'spetter' doet ! :D

Woensdag is voor ons een iewat 'moeilijke' dag :?. Manlief wordt geacht om 9.30 u in Brussel te zijn, alwaar, na testen waarschijnlijk, zal uitgemaakt worden of hij nog met een wagen mag rijden of niet. Zo ja, wordt er woensdag nog eentje besteld (we weten al wel welke het wordt), als die beschikbaar is moet die naar een speciale garage of zo gaan, voor de 'aanpassingen' te doen die moeten gedaan worden, voor zijn geval. Dat het een 'aangepaste' moest zijn was al wel bekend omdat hij al een proef heeft moeten doen met een auto van een rijschool. Die man zag dus welke 'beperking' er was en wat er eventueel zou moeten veranderd worden .......
Zo niet, zal het een fikse teleurstelling zijn, maar ik ga hier niet doen aan 'doemdenken' ..... dus hoop doet leven, he ! :wink:
Duimen jullie wat mee voor ons? :wink:

Nu eens kijken of ik al droge was kan opplooien, gedaan is gedaan, he ! Er is nog een machien aan het draaien, die wil ik ook nog gedroogd hebben vandaag !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, hou zeker die BD in het oog, en geniet nog van het warme zonnetje ! Allemaal 'vitamientjes', he ! We worden dit jaar wel verwend !

Tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2018, 18:12

Goede namiddag allen.... :wink:
een prachtige dag vandaag, ik heb deugd gehad van mijnwandelingetje
ben langs zoon teruggekomen ik had nog altijd niet z'n nieuwetrap gezien 
die ze vorige week laten plaatsen hebben... 't is heel mooigeworden
beter dan die trapbekleding in tapijt wat er lag als ze hethuis kochten :roll:
je kon dat niet proper houden en aangezien zoon allergischis...
Nu is het heel goed gedaan.... het voorlaatste werk en danis het hele huis vernieuwd
Hij had overal alles zelf gedaan maar die trap kon hij niet zelf doen
Nu alleen nog een nieuw dak dat zal het laatste zijn 
en dan zijn de grote kosten allemaal gedaan... 
Nieuw dak en nieuwe isolatie en de zonnepanelen er terug op
ik weet alleen niet wanneer het gedaan wordt nog dit jaar
of na nieuwjaar...ik hoor het nog wel
En zoals hij zegt...ze kunnen de centen beter daarin steken, 
op de bank brengt het ook niks op... :twisted:

Helena sterkte aan de zieken, zorg dat het niet overgaat
dat jij ook niet ziek wordt.. :roll:

M-J, succes met de onderzoeken voor je man en hopelijk
kan hij nog met de (nieuwe) wagen rijden... :?afwachten maar

Seffens een stukje kip klaarmaken met een groenteslaatje
Groetjes iedereen...en...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 sep 2018, 19:51

Kaarsje voor M J :  we duimen ! 

Sterkte voor de zieken en liefst gezond blijven voor de anderen .. 

Een goede avond ! Dank voor de mooie verhalen van het wel en wee ... :-) 



Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2018, 20:03

MJ we duimen woensdag!
Kaarsjes is met mijn vergeetkop een beetje gevaarlijk...
En tegenwoordig zou heel mijn muurtje in de keuken vol kaarsjes staan voor van alles en nog wat!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 sep 2018, 06:33

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag geen epistel. Er zijn gisteren te veel dingen gebeurd. het openbaar vervoer zat er voor een groot stuk tussen en mijn moeder. ventje moet na het werk naar daar rijden want ze heeft nu weer problemen met die brandverzekeringsmaatschappij. Ga om 9 uur eens bellen om te horen wat er nu was, want op dat moment had ik geen tijd.
Hoop maar dat Murphy vandaag weg blijft.
Fijne dag, Toedels!
Cats Rule!