In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 sep 2018, 09:29

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, hard gewerkt gisteren samen met K. Vervelend wel dat veranderen van tijdstip.  Het boek valt dus niet zo goed mee. En sproeien mag al lang terug opnieuw hoor. 

Anjelier, lief van jullie dat jullie de tuin van jouw vader in orde hebben gemaakt. En 7 kippen, zijn dat dan ook automatisch 7 eitjes ? 

Oma-C, alles kunnen meebrengen van de markt gisteren. Ik lucht de dons alle weken in de droogkast gedurende 20 minuten. Heb dat altijd zo gedaan. Het was goed gisteren wat temperatuur betreft, maar er stond een stevig windje, was blij dat ik een jasje aanhad. 

MJ, kan geloven dat manlief moe was toen hij thuiskwam. Fijn dat alles goed gaat komen, nu nog geduld hebben. Hoop van harte dat alles vlot gaat verlopen. 

Muddy Maddy, oei, lelijk gedroomd deze nacht. En Gimly had een haarbal. Ik deed in Vincent zijn eten af en toe een koffielepeltje olie , dat voorkomt haarballen. En je hebt gisteren niet kunnen swifferen en stof afvegen. Gelukkig gaat het HH niet lopen. Hoop dat alles goed gaat bij de dokter vandaag. En nee, geen puppyverhalen vandaag. 

Zo lieve dames, ga in het HH vliegen.

Liefs aan jullie allemaal. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2018, 10:03

Goede morgen nog zeker op dit uur.

Hond C. was gisteren aandoenlijk.
Op een of andere manier was hij ontsnapt naar het stuk tuin waar hij niet mag komen alleen.
Ik zat op mijn terrasje dichtst bij mijn huis.
Hond niet akkoord en maar blaffen en blaffen.
Hij wil de roedel altijd bij mekaar en meestal zit ik op het terras aan mijn tuinhuis het dichtst bij hun tuin.
Het was pas oké als ik naar hem toe gegaan ben en een babbeltje gedaan heb en hem gestreeld en geaaid...
Ondertussen de familie Kwak jaloers. Kwamen die ook een parolleke placeren.
Poes Fluppe zal niet weg gekund hebben, anders stond die daar ook nog.
Ik hoop zo dat ze op dat stukje geen afsluiting plaatsen.
Dat gingen ze ook niet doen zeggen ze.

Ik ben in twijfel wat ik ga doen vandaag.
Het tuinhuis beitsen of het gazon verder fatsoeneren.

Ik ben mij aan het afvragen waar vandaan die mazoutlucht komt de laatste tijd.
Vroeger was dat nooit. Ik kan net zo goed midden tussen de auto's gaan wonen.

MJ dat is goed nieuws.
MM wie weet hoe valt die vervangster mee.
Oma-C een heel programma vandaag.

Aan iedereen een prettige dag vandaag. 
 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 sep 2018, 10:45

Hallookes iedereen,

Ben hier al, want in de namiddag ben ik riebedebie.Ik ga met de plaatselijke vrouwenvereniging een boerderij bezoeken waar ze koolzaad  verbouwen en verwerken.

MJ: ben blij voor jullie dat het goed komt met de auto.

MM: wij hebben geen koi's in de vijver, de gewone vijvervissen.Die kunnen ook heel oud worden, we hebben er hier ook van 20 jaar zitten.

Clive: 7 kippen = 7 eieren per dag.Zou wel een beetje veel zijn hé :D.Ik heb 5 kippen en 2 zijdehaantjes.Nu heb ik elke dag 1 à 2 eitjes , en da's genoeg.Die nieuwe zwarte kip legt nog geen eitjes.Die zijdehaantjes moesten eigenlijk zijdehoentjes zijn, de verkoopster had me verzekerd dat het vrouwtjes waren.Tot ze later begonnen te kraaien!Gelukkig komen ze goed overeen.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

20 sep 2018, 17:05

Dag seizoentjes allemaal,

MJ  : goed nieuws voor jullie . Het zou fijn zijn als je echtgenoot weer met de auto kan rijden.... Maar een uur gaan proefrijden in Brussel !!!!   Jeetje , dat zal niet makkelijk geweest zijn .... Veel moed !!!!!! 

Hier heb ik gisteren en vandaag de was laten buiten wapperen , nu het nog droogt , buiten. Dadelijk de lakens terug fris op het bed leggen ....  Ik heb ook al een kruiwagen vol  verse okkernoten ... 

Aan iedereen : een fijne avond ! en morgen gezond weer op !!  

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2018, 17:08

AfbeeldingEen goede bijna avond iedereen...
Ja Therie, weer erg voor wie het meemaaktAfbeelding
Heb een aangename wandeling gedaan en de boodschappen zijn binnen 

Ik ga nu douchen en me klaarmaken tegen dat zoon me komt halen 
om naar de cardio te gaan...

Groetjes allen, veel sterkte wie het nodig heeft en tot laterAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

20 sep 2018, 18:43

Hallo seizoentjes allemaal

Kom hier even langs gevlogen, juist t huis
van ons jaarlijks reisje rond verjaardag van manlief.
We hadden het echt getroffen met t weer, zalig.
Manlief heeft zijn briefwisseling doorgenomen en
wil iedereen van harte bedanken voor de wensen
en de mooie kaartjes. Ze zullen nu  een tijdje 
ons kast sieren!!
Bijlezen zal voor later zijn ga nu aan de was en plas en
strijk beginnen.

Fijne avond allemaal!
Geniet nu... niet morgen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2018, 19:15

Het is niets geworden buiten twee wasjes vandaag.
Het ging een beetje te moeizaam.
De schilder komt dinsdag een kijkje nemen en dan volgt een offerte.
Het zal wel geld kosten, maar ik kan niet meer.
Het zou tof geweest zijn als jongste zijn belofte was nagekomen dat hij het ging doen, maar daar komt duidelijk niets van. 
Trouwens als het morgen gaat regenen dan was het vandaag geen goed idee om te schilderen, ook al die tomdat er zoveel wind staat.

Slaap lekker voor straks 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 sep 2018, 19:41

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Kom net terug van de dokter, moest nog 3 spuitjes laten zetten voor de reis. Heb ook meteen een attest meegekregen waar al mijn medicatie opstaat, moesten ze er naar vragen en een attest van de  verplichte vaccinaties natuurlijk. 

HVT, babbeltje gedaan met hond C en de familie Kwak, leuk zo  :D :D.

Anjelier, ik en die eitjes  :oops: :oops: :oops:. Weer iets bijgeleerd vandaag Hoop dat jouw bezoek op de boerderij leuk en leerzaam was. 

Oma-C, heel veel succes bij de cardioloog, kaarsjes branden. 

Bobijntje, fijn dat jullie terug thuis zijn. Het zal jullie deugd gedaan hebben. 

Zwanenmeer , heb vandaag ook gewassen in plaats van morgen. Was is echt droog gewaaid. En weer zo'n mooi herfstplaatje. 

Alles gedaan gekregen wat  ik wou doen vandaag, heb ik morgen minder werk. Wel de strijk niet meer kunnen doen, dat is voor morgenochtend vroeg, ben nu echt te moe. 

Zo, ik wens alle Seizoentjes nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte slaapwel. 
Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 sep 2018, 07:07

Goede morgen seizoentjes,

ventje onverwachts een halve dag thuis ( hing hem daar zijn voeten uit), dus boodschappen gaan doen en briefje gehangen voor de diepvriesman. het lijkt wel of ventje erom doet, telkens thuis zijn als Robert gaat komen. en telkens komen we hem tegen als we naar huis gaan. Dit keer ook en hij is ons achterna gereden om mijn kipballetjes te leveren. maar heb nu ook zijn gsm nummer. volgende keer is het zijn vervanger, maar juist dan heb ik niets nodig en ga ik de firma mailen.
Gisteren dan eerst broodjes gegeten en later slavlinders met pasta en een beetje kaassaus. natuurlijk is de pot pasta overgekookt, maar vervanging moet toch de dampkap doen. de afwas staat klaar. die doe ik straks wel. ventje moet naar zeebrugge met de tram, heb geen idee wanneer hij gaat thuis zijn, maar ik heb eten. lenterolletjes met krab en garnaal. Die worden gegeten met glasnoedels en pikante chilisaus.
Gisteren naar de dokter geweest. 1) ik heb een verwijsbrief voor de fysioloog, notabene een achternaam genoot van mij. ze gaan allerlei testen doen. ( ventje niet content) 2) ik heb een attest dat ik niet moet gaan stemmen. heb haar uitgelegd dat ik wel tot aan de sporthall geraak, maar als er een rij staat en geen stoelen, dan ben ik gezien en als ik met op de grond neerzet, ik niet meer rechtkom. 3) een waslijst van medicatie.  Psychisch zit ik er volledig door en ze wilde dat ik weer naar Dr M ging. maar ze realiseerde zich dan ook dat als de fysieke oorzaak niet eerst aangepakt wordt ( zei Dr M ook) ik geen rust in 't koppeke ga vinden. 5 oktober om kwart voor 3 moet ik dus naar het ziekenhuis. gelukkig heeft ventje dan geen dag congè nodig als hij 2.06 uur neemt. Hopelijk zit er dan niet veel volk want de wachtzaal is ook meteen het secretariaat.( en mini)
Ventje is naar de tram, net als hij wou vertrekken heeft het hier gegoten. 't is net papier en blauwe zakken en er liggen al blauwe zakken in het midden van de straat heb ik gezien, want er is ook veel wind. kan ik weer schele hoofdpijn krijgen.
Gimly is naar boven, straks als ik me ga aankleden, inspectie doen of hij nergens gewokt heeft en ergens stoelgang achtergelaten heeft, want vervanging die straks komt, mag dat niet opkuisen. staat ook zo in het contract.
En ventje is nu weer terug. de uren van de tram zijn wèèr veranderd, dus nu met de auto. nu ga ik me aankleden, ik heb mijn magnesiumpil al binnen, straks een nectarine en de rest van de pillen.
ging nog een overzichtje maken, maar ik heb daar nu geen tijd meer voor.
Fijne dag allen, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2018, 08:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, oeps, zoveel onderzoeken  :(, dat is niet leuk. Ventje kan daar toch niet lastig voor zijn, het gaat  tenslotte om jouw gezondheid en die is onbetaalbaar. Ik wens je nu al veel succes en heel veel moed. En dat ze een oplossing vinden voor al jouw gezondheidsperikelen. Kaarsjes branden.

Oma-C, hoe was het gisteren bij de cardioloog ? Hopelijk was alles een beetje naar wens.

Dames, het is aan het regenen en dat was eens broodnodig voor de natuur. Heb gisteren mijn was gedaan zodat ik die nog buiten kon hangen; Ga dadelijk, in pyjama, de strijk ervan doen. En dan pas badje gaan nemen en mij klaarmaken en boven de slaapkamer en de badkamer opruimen,  deze laatste afvegen en daar dan meteen stofzuigen. En dan kan ik de 2 benedenverdiepingen dweilen, neem dan af en toe een pauze. Maar heb gisteren al alles afgeveegd, dat scheelt zich enorm in tijd en energie vandaag. 
Vanavond dan al de boodschappen gaan doen als manlief tenminste op een fatsoenlijk uur thuis is.

Was gisterenavond dan naar de dokter voor mijn 3 spuitjes en ik was de laatste, dus hij had voor een keertje tijd. Hij vroeg naar het ras van de pup, maar hij kende het ras niet; Dus had hij het opgezocht op het net. 
Vond het een prachtige hond(en).  Hij vond het goed dat we na de reis nog iets ( heel ) leuk in het verschiet hadden; Want hij wist me te vertellen dat veel mensen na een vakantie in een zwart gat vallen. 
Ook waren we bezig over overvolle agenda's. Alsof elk kwartier moet ingevuld zijn en over mensen die hun weekend zodanig volproppen dat ze op maandag geen fut meer hebben om fris de werkweek te beginnen. 
Het is de eerste keer dat de huisarts en ik zolang over koetjes en  kalfjes hebben gepraat, want meestal zit zijn wachtzaal overvol en moet alles rap, rap gaan. 

Zo, ik wens jullie allemaal een hele fijne vrijdag, maak het binnen gezellig. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2018, 10:03

AfbeeldingGoede morgen iedereen, hier was er regen en veel wind... 
maar dat was voorspeldAfbeelding nu komt de zon even piepen
't zal maar eventjes zijn  denk ik want de grijze wolken
zijn ook nog aanwezig :?

clive, ik heb weinig geslapen want elk uur pompte die band zichzelf op 
om de BD te meten... tussenin een beetje gesoesd...
overdag is het 4x per uur dat er gemeten wordt...
vanavond mag het af en dan kan ik weer goed slapen
afwachten wat de cardio aan de huisarts laat weten na dinsdagM-M weer een groot deel onderzoeken, en ja je gezondheid moet voorgaan
die is alles wat we hebben...niet leuk maar sterkte... :roll:Aan alle seizoentjes een fijne vrijdag, 
Maak er een fijne dag van.. wat je ook doet...
hier is het heel rustig, de gewone huistaken
maar dat tuig aan de arm en hals zit in de weg
om vlot te kunnen werken :roll: :oops:
groetjes allen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2018, 10:15

Aandacht! Aandacht! Aandacht!

De reizigers met bestemming Herfst gelieve zich te begeven naar spoor 12!

Dames ik heb d verhuis al gedaan naar de Herfst.
Was het bijna vergeten...

We beginnen reeks 12 van onze seizoensbabbeltjes.
Ik was met Zomer aan reeks elf maar had dat niet door.
De tijd vliegt!

Dus tot in de Herfst met al het wel en wee van mens en dier! 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2018, 10:18

Ik dacht al... :roll:we springen van reeks 10 ineens naar reeks 12 :lol: :oops:
Dank voor de verhuis :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".