Roaming op reis

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

21 jun 2018, 11:53

Hallo , vele vertrekken bijna op reis na "een vermoeiende jaar zwaar beroep" , velen ze dan ook als eerste hun mobieltje als het voornaamste bagage aanzien, want er moet selfie's genomen worden met een cocktailtje , of aan het waterbakje in het hotel, dit moeten vrienden en familie toch weten of niet? Roaming heeft ook zijn limieten! Ook vele zullen wel terug naar Turkije gaan, (bah) maar ook moeten dat dit land niet tot de Europese Unie behoort en dat er met de dataverbruik zuinig moet omgesprongen worden indien men niet voor verrassingen komen te staan bij  afrekeningen ! Moet ook weten dat bij eventuele reis met auto even Monaco of Andorra ook niet roamingvrij is !!!! Sommige zullen dan weer Naar Italia afzakken via Zwitserland, waar zelfs duurdere roaming van toepassing is. onder zijn een 3-tal links om even door te nemen als je begrijpend kan lezen. alvast goede reis en uw vrienden zijn nu al benieuw naar je selfie's. op de mijne moeten ze iets langer wachten, tot ik thuis ben bij een glaasje wijn, zoals vroeger toen men nog naar de dia's kwam kijken ! dit was socialer ! Geert's reizen , youreurope , website europe

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 12:43

ja t'is verdorie een héél spel hé
ik krijg er op de duur kop nog staart aan

bv. als men man en vrouw in italy is , dan moet men der toch 0032 en de provincie nr bv. 3
wat maakt 00323 en dan de eigen nummer zonder de 0 tikken
anders krijgt ge géén verbinding
zo heb ik in mijn smartphone 2 keer een telefoonnr staan voor mijn eigen vrouw te bellen
1) de gewone normale die we thuis gebruiken (mama thuis)
2) de buitenlandnummer die ik gebruik als we in het buitenland zitten (mama buitenland)

als ik dus in het buitenland bv. op de parking sta , in de auto , en mijn vrouw in de winkel wil mij bellen om te vragen hoe dat heet in die taal (bv. kip)
dan moet die papa buitenland nemen 00323478..........
dus gaat dat naar belgie , over belgie >terug naar buitenland
rara
wat is dan de kostprijs ?
want in buitenland naar buitenland is free roaming (parking > winkel)
maar aangezien de lijn heen en terug (naar belgie en terug) gaat is dat :
naar belgie , free roaming > van belgie terug naar buitenland , geen free roaming

zonder die 00323 krijgt men géén verbinding met elkaar

mariefrance
Lid geworden op: 04 mar 2015, 13:25
Locatie: Frankrijk

21 jun 2018, 14:10

Het is toch wel godgeklaagd hé -  roamingkosten moeten betalen om "kip" vertaald te krijgen.
Eenvoudiger is het met 2 naar de winkel te gaan - dan moet meneer ook niet in de auto blijven op de parking van de winkel; misschien zelfs in de hitte???

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 14:24

was maar een stom voorbeeld hé

maar dan nog , wie met een camper rijd weet dat der tijdens het winkelen altijd één persoon in het voertuig moet blijven vanwege de inbraken die continu gebeuren
wie die regel niet toepast zal dan rap geleerd worden door de ervaring
net zoals overnachten op autostrade parkings dergelijke toestanden heersen

en met die hitte zal dat nog wél meevallen hoor , de maxfan staat dan op
dat is niet zoals in een personenwagen

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

21 jun 2018, 16:52

verhaegen schreef:ja t'is verdorie een héél spel hé
ik krijg er op de duur kop nog staart aan
Het is nochtans eenvoudig. Sla je telefoon nummers op in je adresboek inclusief landcode.
(vbv 0032... of +32...), gevolgd door het zone nummer (provincie nr?) zonder 0, gevolg door uw privé nummer. Opgepast voor Italië mag de eerste 0 van het zone nummer niet weggelaten worden.

De andere situatie, "...als ik dus in het buitenland bv. op de parking sta , in de auto , en mijn vrouw in de winkel wil mij bellen..." kost het zelfde als een lokaal gesprek in België. Er is geen roaming kost.

Wat ik wel verwarrend vind is wanneer met zegt bellen naar het buitenland kost geld. Hiermee bedoeld men bellen naar een buitenlands telefoon nummer kost geld. Hier geld het internationaal tarief.
Bellen naar een Belgisch telefoon nummer dat zich in het buitenland (Europa) bevind kost niet meer dan in België zelf.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 17:36

verhaegen schreef: zo heb ik in mijn smartphone 2 keer een telefoonnr staan voor mijn eigen vrouw te bellen
1) de gewone normale die we thuis gebruiken (mama thuis)
2) de buitenlandnummer die ik gebruik als we in het buitenland zitten (mama buitenland)

zoals je ziet doe ik dat al

en als der iemand van belgie naar mij belt als ik in italy ben dan kost die dat wél roaming (als ik juist zou zijn)
maar als ik bel vanuit italy naar iemand in belgie zou dat géén roaming zijn (als ik juist ben )
steek al die dingen maar in ne mens zijn kopje
der zit al zoveel in , en der moet altijd nog zoveel bij

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

21 jun 2018, 17:37

verhaegen schreef:ja t'is verdorie een héél spel hé
ik krijg er op de duur kop nog staart aan

bv. als men man en vrouw in italy is , dan moet men der toch 0032 en de provincie nr bv. 3
wat maakt 00323 en dan de eigen nummer zonder de 0 tikken
anders krijgt ge géén verbinding
zo heb ik in mijn smartphone 2 keer een telefoonnr staan voor mijn eigen vrouw te bellen
1) de gewone normale die we thuis gebruiken (mama thuis)
2) de buitenlandnummer die ik gebruik als we in het buitenland zitten (mama buitenland)
Je moet gewoon AL je telefoonnummers ingeven in het internationaal formaat en dat is met de + voor het landnummer. Voorbeeld voor België +32 3 666.xx.xx. Zo kan je zowel vanuit België als vanuit het buitenland bellen en heb je maar één 'mama' nummer meer nodig.

En als je ergens bent waar je WiFi hebt, dan bel je gratis en voor niks met WhatsApp of met Messenger.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 17:55

dat werkt niet
hier in belgie de 00323 der voor zetten en mekaar bellen hier geeft , kan niet verbonden worden

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

21 jun 2018, 19:44

verhaegen schreef:dat werkt niet
hier in belgie de 00323 der voor zetten en mekaar bellen hier geeft , kan niet verbonden worden
Vergeet die 00. Je moet voor de landcode gewoon een + zetten.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 19:54

dat heb ik ook al eens geprobeerd gehad
werkt niet bij mij

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

21 jun 2018, 23:45

verhaegen schreef:dat heb ik ook al eens geprobeerd gehad
werkt niet bij mij
Dan hebt gij ne rare telefoon!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 jun 2018, 08:18

toch maar een gewone hoor , en die van mijne wederhelft werkt dat ook niet , en da's ook maar een gewone hoor
een gewone doro en een gewone samsung allebei gsm
en de smartphone is een motoG4
daar is dus niks raars aan

polux
Lid geworden op: 19 okt 2005, 20:37
Locatie: ASSE

22 jun 2018, 11:29

+32  is voldoende.  Zone moet er niet bij. 
met twee handen kan men bergen verzetten

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 jun 2018, 11:53

kunt het vergeten zonder zonenr hoor
allemaal al dikwijls geprobeert in italy

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

22 jun 2018, 17:45

polux schreef:+32  is voldoende.  Zone moet er niet bij. 
Zone moet er natuurlijk wel bij maar zonder de 0 ervoor.
Nog maar eens een voorbeeld:
landcode België 32
zone Antwerpen 3
abonneenummer 1234567

Dus nummer als volgt invoeren: +3231234567 (*)

(*) de + vervangt de 00