Nieuwe wagen aangekocht,maar krijg geen factuur.!!!

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Hptje
Lid geworden op: 06 apr 2006, 17:02
Locatie: Anzegem

25 jun 2018, 10:38

Hallo iedereen,ik heb een nieuwe wagen aangekocht,ingeschreven op:01.06.2018..Maar ik krijg geen factuur..!!na twee ( 2 ) emails en een ( 1 ) fax naar de bewuste garage krijg ik geen enkele reactie.!!Ik heb dus GEEN factuur van deze nieuwe wagen,ook geen reactie van de hoofd verdeler.Ik ben een persoon met een handicap,en heb dus recht op BTW vermindering,maar ik moet de originele factuur kunnen voorleggen in het BTW kantoor.Waar kan ik daar mee terecht.?
Alvast bedankt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 jun 2018, 13:24

Je had je factuur toch nodig voor je verzekering ook? Wie rijdt er nu met zijn wagen weg zonder een factuur te ontvangen of zonder een bewijs van betaling te krijgen? Wat is de andere kant van het verhaal?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 jun 2018, 16:24

Een factuur van een wagen is het bewijs van eigenaar !

Waar moet je terecht wel je zei het zelf bij de BTW, een garage moet altijd een factuur geven ook aan particulieren, en ook voor de onderhoud .

Tenzij je de wagen nog niet betaald is !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

25 jun 2018, 17:24

Hptje,
Ik heb mijn vragen niet duidelijk gesteld. Nu dus beter.
Hebt ge al op papier en 100% zeker dat ge als 'gehandicapte' geen BTW moet betalen ???  
Is dit uw eerste wagen of tweede en moet ge alles terug opnieuw aanvragen ???
Vrienden hadden dit ook op mevrouw haar naam. Bij een ongeval, omver gereden op haar fiets door een camion. Haar rechter been geamputeerd en ze kan haar rechter arm niet gebruiken.  Ze heeft een invaliditeit van 66%. Ze zijn er na enkele maanden mee gestopt omdat mijnheer zelfs niet alleen naar de bakker mocht rijden of zelfs als ze ziek was niet alleen naar de apotheker en zelfs niet naar de kliniek als ze was opgenomen. En dat is niet te begrijpen.



  

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

03 jul 2018, 10:25

Hptje
Ik ga mijn vraag nog eens stellen en moet van u een antwoord krijgen als ge weet waarover ge schrijft.
Op welk formulier van 'gehandicapten' staat er dat ge de BTW van een auto NIET moet betalen ?
En als het uw tweede auto is (???? dat zegt ge niet, ik weet het wel,   waarvoor ge volgens U geen BTW moet betalen, moet ge dan terug opnieuw al deze formulieren indienen waarover ik het eerst had ? 

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

03 jul 2018, 12:10

Die antwoordt niet meer,  :?: er zit een geurtje aan. :idea:

Willy

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

05 jul 2018, 07:24

Bizar factuurverhaaltje.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

13 jul 2018, 08:11

Als uwe wagen ingeschreven is is dat uwe auto
Politie vraagd nooit naar uw factuur om te zien dat het uwe wagen is