Werklozen worden uitgeroeid.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

27 jun 2018, 15:12

Ice schreef:


Dus, horus1: wat stel je dan voor als de werkloosheidsuitkeringen worden afgeschaft?
Horus komt uit de levenslang benoemde leegloperij. 
U kunt evengoed aan een homosexueel vragen hoe het is om sex te hebben met een vrouw.
dejules

27 jun 2018, 15:15

Horus1 schreef:Neen, maar dat ze beperkt worden in tijd.
Op welke leeftijd bent U als levenslang benoemde leegloper vrijwillig aan de kant gaan staan? 
Slechts 2% werkt tot 65 jaar en 27% vd leegloperij gaat met vervroegd pensioen voor hun 55ste.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

27 jun 2018, 15:34

dejules schreef:Slechts 2% werkt tot 65 jaar en 27% vd leegloperij gaat met vervroegd pensioen voor hun 55ste.
Zolang het duurt en men geen passende maatregelen neemt. De reeds in een andere topic vernoemde "potjes voor postjes" beginnen leeg te geraken en eindelijk de politieke graai-oogjes open te gaan !
Wat als .... doeme toch, weer de schuldenberg wat hoger maken !
Ice

27 jun 2018, 16:45

Horus1 schreef:Neen, maar dat ze beperkt worden in tijd. Nergens in Europa is het werkloosheidssysteem onbeperkt in tijd. En alles op de politiek en de migranten steken is maar al te gemakkelijk. Ken mensen die zich al hun ganse "actieve" loopbaan in de werkloosheid wentelen. Nu en dan eens een cursus volgen, zich ergens gaan aanbieden, attest vragen dat ze er geweest zijn. Weer gerust voor 6 maand.
Beperken in tijd...en hoe zou je dát doen?
Geval per geval kijken hoelang iemand werkloos mág zijn?
Wat doe je met een oudere werkloze die werkgevers níet meer willen en die 30 jaar gewérkt én afgedragen heeft aan het systeem waarvan jij hem wil ontzeggen van steun waar hij recht op heeft?

Andere europese landen zonder of met beperkte werkloosheidsuitkeringen hebben ándere systemen waardoor mensen nog altijd van een inkomen verzekerd zijn.
Dat zijn óók onbeperkte werkloosheidsuitkeringen, alleen onder een andere naam.

Komaan, de politiek zorgt ervoor dat er steeds meer werklozen bijkomen en de fraude van migranten is al 25 jaar gekend!
Nogmaals:
De politiek maakt misbruik van het ongenoegen bij de bevolking over de fraude, door hénzelf veroorzaakt met gebrekkige wetten vol gaten, om dan maar het systeem af te breken (voor óns!) ipv de fraudeurs en profiteurs die het systeem leegzuigen, aan te pakken!

Niemand ontkent dat er ook onder onze bevolking profiteurs zijn maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen, niet nodig om één geval aan te halen om met de vinger te kunnen wijzen naar eigen volk, zoals gewoonlijk....die zelfhaat komt mij de strot uit terwijl het duidelijk mag zijn dat de overgrote meerderheid van fraudeurs in het kamp van migranten zit door toedoen van de politiek uit electorale overwegingen voor vreemd kiesvee!
Dat weet iederéén!
Werkloze allochtonen zeggen wel brutaal rechtuit bij sollicitaties dat ze enkel komen voor een attest en niet willen werken maar dáár kraait geen haan naar, hé!
Maar owee als een vlaming dat zou durven te opperen of de werkgever maar het minste vermoeden zou hebben, dan wordt ie op staande voet geschorst...dringt het een beetje door? 2 maten en 2 gewichten ten nadele van en met discriminatie van de autochtoon zoals altijd?

Maw: óns verworven récht op dit sociaal vangnet en waarvoor wij levenslang belastingen betalen, vernietigen en vooral ontnemen aan de vergrijzende bevolking nét voor het pensioen want dát is de bedoeling
- met uiteraard ook gevolgen voor de berekening vh pensioen (werkloosheid telt niet meer mee als gelijkgestelde jaren)
- en verarming door dan ocmw leefloon, nadát ze hun huis/eigendom eerst opeten natuurlijk.
Wie kan in godsnaam deze opzettelijke verarming van onze vergrijzende bevolking op slinkse wijze nog blijven verdedigen??
Enig idee hoeveel mensen hierdoor getroffen zullen worden? Niet enkel ónze generatie maar ook al de volgende, die nu al meer dan 50% van hun loon gestolen wordt voor SZ die voor hén niet meer zal bestaan!  :evil:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

27 jun 2018, 19:17

Hoe doen ze dat bv in Frankrijk, Nederland,... Jij je gedacht ik het mijne Ice. Weet alleen dat ik al jaren teveel belast en afgehouden werd om al die leeglopers te betalen en dat daar een eind moet aan komen. Had ik zelf én mijn ziekenkas én mijn pensioen kunnen financieren dat had ik het ruimer gehad en moest ik leeglopers zoals een Dejules niet moeten sponseren. Solidariteit heeft zijn grenzen. Jammer genoeg woon ik in een luilekkerland voor mensen die te lui zijn om een poot te verzetten.
Ice

28 jun 2018, 15:27

Horus1 schreef:Hoe doen ze dat bv in Frankrijk, Nederland,... Jij je gedacht ik het mijne Ice. Weet alleen dat ik al jaren teveel belast en afgehouden werd om al die leeglopers te betalen en dat daar een eind moet aan komen. Had ik zelf én mijn ziekenkas én mijn pensioen kunnen financieren dat had ik het ruimer gehad en moest ik leeglopers zoals een Dejules niet moeten sponseren. Solidariteit heeft zijn grenzen. Jammer genoeg woon ik in een luilekkerland voor mensen die te lui zijn om een poot te verzetten.
Hoe ze dat in andere landen doen, is onze zorg niet want is niet van toepassing op ons systeem waarvoor wij betalen.

Je bedoelt met al die leeglopers vermoedelijk de onvrijwillige werklozen van eigen bodem?
Die intussen maar een fractie zijn van de horde parasieten en leeglopers van over de hele wereld die worden binnengehaald onder het mom van arme vluchtelingen en die een veelvoud kosten aan onderhoud en pampering waardoor onze SZ leeggezogen wordt, ondanks de steeds stijgende beroving van de belastingbetaler die alsmaar inlevert op het pensioen, zorg, lonen en inkomens.

Wijs dus eindelijk maar eens naar de verantwoordelijken, de politiek, die ons belastinggeld uitdelen aan duizenden die hier nooit een cent zullen bijdragen maar beter verzorgd worden dan hun eigen bevolking.
Wij worden bestolen, onze welvaart ontnomen en verarmd en jáwel, ook de werklozen van eigen bodem, onder het mom van solidariteit voor de halve wereld die enkel op onze kosten komen teren.

Richt je woede dus maar op de politiek die door deze strategie opzettelijk verdeeldheid zaait onder eigen bevolking en in haar opzet slaagt om onvrijwillige en vooral vergrijzende werklozen als zondebok op te voeren door de zelfhaat van struisvogels die weigeren de realiteit onder ogen te zien, minderbedeelden van eigen bevolking nog eens schoppen terwijl ze op de grond liggen door de aalmoes van werkloosheidsuitkering nóg verder te verlagen met een leefloon dat vér onder de armoedegrens ligt. (Én onderhevig is aan willekeur per gemeente: niemand kan overleven met 600€ per maand leefloon met deze levensduurte, die alsmaar blíjft stijgen door de hebzucht van de politieke graaiers!)

Jij je gedacht en ik het mijne, de tijd zal uitwijzen wie het bij het rechte eind had...

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

28 jun 2018, 16:29

Uiteraard Ice, jij je gedacht en ik het mijne, daarom zijn we hier op een forum. Wie er gelijk zal krijgen, dat isvoor de toekomst, waarschijnlijk ben ik er dan al lang niet meer. Ik leef nu.
En Dejules voor de laatste maal en probeer dat eens in je bekrompen hersenen op te slaan: ben nooit ambtenaar geweest, heb gewerkt tot mijn 65ste en zelfs in de firma waar jij beweert dubbele shiften gedraaid te hebben, wat ik trouwens ten zeerste betwijfel. Trouwens als ik je een goede raad mag geven: ga eens buiten jongen, de zon schijnt de vinken suskewieten vrolijk, de rokjes worden terug wat korter, de terrasjes voller, voor de kinderen en je geliefd uitscheldpubliek (onderwijzers ed) begint de vakantie, de files worden wat korter en de mensen beter gezind. :D
MaLoReg

28 jun 2018, 17:12

Geld krijgen om niks uit te voeren is nooit een goeie zaak en zeker de rede waarom er zoveel werkloze zijn - die vinden het niet nodig om een baantje (gelijk hetwelk) te zoeken en eindelijk eens uit hun luie bed te komen. Afschaffen al die legen handen vullen, stroop de mouwen op en ga aan de bak.
Gast

28 jun 2018, 17:32

MaLoReg schreef:Geld krijgen om niks uit te voeren is nooit een goeie zaak en zeker de rede waarom er zoveel werkloze zijn - die vinden het niet nodig om een baantje (gelijk hetwelk) te zoeken en eindelijk eens uit hun luie bed te komen. Afschaffen al die legen handen vullen, stroop de mouwen op en ga aan de bak.
Toch wel , de leepsten vinden een jobke in de politiek ... dan zijn ze al goed gewoon om geld te krijgen zonder er iets voor te doen ( behalve lullen )
Ice

28 jun 2018, 22:07

MaLoReg schreef:Geld krijgen om niks uit te voeren is nooit een goeie zaak en zeker de rede waarom er zoveel werkloze zijn - die vinden het niet nodig om een baantje (gelijk hetwelk) te zoeken en eindelijk eens uit hun luie bed te komen. Afschaffen al die legen handen vullen, stroop de mouwen op en ga aan de bak.
Iedereen over dezelfde kam te scheren....en geld krijgen om niks te doen?
Pardón, mensen die 20-30 jaar gewérkt hebben, hebben hun werkloosheidsvergoeding wel zélf verdiend, denk je niet??
Daar hebben ze tenslotte al die jaren rechten voor opgebouwd en voor BIJGEDRAGEN....of zijn álle gepensioneerden dan ook opeens luie profiteurs, die geen wettelijk pensioen waarvoor ze wérkten, verdienen?  :roll:

Degenen die nét de vereiste termijn gewerkt, of tenminste 'ingeschreven' waren, enkel om in aanmerking te kunnen komen voor de honingpot, dát zijn de profiteurs die niks bijdroegen maar wel jaren het handje ophouden - en dát ging als een lopend vuurtje rond in thuislanden van migranten die massaal in de gemakkelijke hangmat kwamen liggen vanaf de jaren '70....zoals die marokkaanse die in weelde leefde, getrouwd was met een chirurg in marokko en maandelijks haar uitkering én kindergeld voor haar drie kinderen kwam ophalen in dit apenland en dat TIEN JAAR lang!!
Een nepstrafje voor de vorm mét uitstel en géén sprake van enige terugvordering van de onterechte bedragen voor 120 máánden...en dat is maar één voorbeeld...yep, spuw maar op de pechvogels die hun job verliezen omdat het bedrijf meer winst wil maken in het buitenland of met goedkopere werkkrachten of van oudere werknemers af wil, zolang het maar eigen volk is, is het oké.

En laten we eens eerlijk zijn: jaag eerst eens al de werkloze jongeren aan het werk in plaats van mensen op bijna-pensioengerechtigde leeftijd, die reeds ruim bijdroegen aan SZ, die te duur en ongewild zijn bij werkgevers, nog wat te gaan pesten om naar het ocmw te jagen voor verarming.  :evil:

Eerst moesten oudere werknemers plaats maken voor jongeren, daarvoor werd brugpensioen en andere kunstgrepen verzonnen en nu worden diezelfde ouderen gestráft voor wat de politiek veroorzaakt heeft met die leugen van plaats te maken op de arbeidsmarkt voor jongeren?!

Mogelijk beseft de slappe politiek nu dat de toenemende groep allochtonen jongeren geen zín hebben om te werken en liever op de kosten van de krimpende groep werkenden teert, met een lucratieve drugshandel on the side om hun uitkering aan te vullen?!
En áls ze dan gepakt worden, krijgen ze hun in beslag genomen porsche én misdaad miljoenen TERUG en mogen ze BESCHIKKEN zonder straf.
Arme, domme sukkelaars die oudere werklozen van eigen bodem!  :x

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 jun 2018, 15:07

dejules schreef:
Horus1 schreef:Gelijk hebben ze. In geen enkel land krijg je levenslang werkloosheidsuitkeringen?
Wel levenslange benoemingen in zinloze jobs met een lange politieke arm in de levenslang benoemde ambtenarij.
De ene werkloze is de andere niet, toch?
Zelfs een levenslang benoemde in een (volgens u) zinloze job (o.a berekenen en uitbetalen van dop, OCMW, ) draagt nog altijd zijn deel bij aan de maatschappij onder de vorm van belastingen RSZ en BTW op aankopen, dus iets wat een hangmatter al zeker niet doet.
De zon is gratis voor iedereen
dejules

30 jun 2018, 17:09

Idefix schreef: Zelfs een levenslang benoemde in een (volgens u) zinloze job (o.a berekenen en uitbetalen van dop, OCMW, ) draagt nog altijd zijn deel bij aan de maatschappij onder de vorm van belastingen RSZ en BTW op aankopen
Doet U alsof of bent U echt achterlijk?
Netto-ontvangers betalen geen belastingen maar worden met belastinggeld onderhouden. Uw afhoudingen zijn fictief, daarom noemt men deze mensen NETTO-ONTVANGER.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jul 2018, 09:51

Wat zorgt ervoor dat het ganse lichaam de nodige voedingstoffen binnenkrijgt? De spieren, vanzelfsprekend.
Wat levert eigenlijk de arbeid die een menselijk lichaam kan presteren? Het zijn de spieren, natuurlijk.
Als de armspieren het voedsel niet naar de mond brengen en als de mondspieren het voedsel niet 'bewerken'  dan valt het lichaam al na korte tijd uit elkaar. De spieren zijn daarom het enige deel van het lichaam dat zorgt voor het wel varen (de welvaart) van het ganse lichaam.

En de hersenen, dan? De hersenen presteren niets. Ze zijn netto-ontvanger van energie die door de andere delen van het lichaam wordt aangeleverd. De hersenen zijn de parasieten van de spieren. Ze verbruiken bovendien onverantwoord veel energie: tot 20% van wat het ganse lichaam nodig heeft wordt verbrast door die nutteloze hersenen. En dan te bedenken dat het brein van een mens die 80 kg weegt, slechts een kleine 2% van het totale gewicht uitmaakt !!!!!!!!!!

Maar zonder de 'sturing'  van de hersenen kunnen de spieren niets. Wat is dan de bijdrage van dat brein? Die is absoluut essentieel.

Julio schreef
: "Doet u alsof of bent U echt achterlijk?"
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 jul 2018, 10:54

Wil. schreef:Wat zorgt ervoor dat het ganse lichaam de nodige voedingstoffen binnenkrijgt? De spieren, vanzelfsprekend.
Wat levert eigenlijk de arbeid die een menselijk lichaam kan presteren? Het zijn de spieren, natuurlijk.
Als de armspieren het voedsel niet naar de mond brengen en als de mondspieren het voedsel niet 'bewerken'  dan valt het lichaam al na korte tijd uit elkaar. De spieren zijn daarom het enige deel van het lichaam dat zorgt voor het wel varen (de welvaart) van het ganse lichaam.

En de hersenen, dan? De hersenen presteren niets. Ze zijn netto-ontvanger van energie die door de andere delen van het lichaam wordt aangeleverd. De hersenen zijn de parasieten van de spieren. Ze verbruiken bovendien onverantwoord veel energie: tot 20% van wat het ganse lichaam nodig heeft wordt verbrast door die nutteloze hersenen. En dan te bedenken dat het brein van een mens die 80 kg weegt, slechts een kleine 2% van het totale gewicht uitmaakt !!!!!!!!!!

Maar zonder de 'sturing'  van de hersenen kunnen de spieren niets. Wat is dan de bijdrage van dat brein? Die is absoluut essentieel.

Julio schreef
: "Doet u alsof of bent U echt achterlijk?"


Ik weet niet of er een vertaling in het Nederlands voor bestaat maar hier voor wat het waard is.
Le chef du corps humainAfbeeldingQuand le corps humain fut créé, toutes les parties voulaient en être le
Chef.
Le cerveau : puisque je commande tout et que je pense pour tout
le monde, je devrais être le Chef !
Les pieds : puisque nous transportons le corps là où il le désire, nous
devrions être le Chef !
Les mains disaient : puisque nous faisons tout le travail et gagnons de l'argent pour entretenir tout le corps, nous devrions être le Chef !
Et ainsi de suite pour le coeur, les yeux, les oreilles et les poumons.
Mais le trou du cul se fit aussi entendre et exigea d'être élu Chef. Les autres parties du corps éclatèrent de rire à l'idée qu'un trou du cul
puisse être le chef!
Le trou du cul se mit en colère, et refusa de fonctionner. Bientôt le cerveau devint fiévreux, les yeux devinrent vitreux, les pieds trop faibles pour marcher, les mains pendaient sans force, le coeur et les poumons luttèrent pour survivre.
Finalement, le corps entier était d'accord pour que le trou du cul soit élu Chef
Toutes les autres parties du corps faisaient le travail, tandis que le trou du cul dirigeait tout le monde et s'occupait principalement de la merde comme tout chef digne de ce titre.MORALITÉIl n'est nullement nécessaire d'être un cerveau pour devenir chef, un trou du cul fait parfaitement l'affaire !
De zon is gratis voor iedereen
dejules

01 jul 2018, 10:54

Wil. schreef:Wat zorgt ervoor dat het ganse lichaam de nodige voedingstoffen binnenkrijgt?
Statutaire ambtenaren?

Waarom maakt men niet van elke werkloze een levenslang benoemde leegloper bij de staat? Ons BBP wordt gigantisch groot en de schuldgraad zakt onder de 50%?
Laten we dan ook niet meer spreken over leeglopers maar over vitamines.
Een land dat zijn levenslang benoemde leeglopers een dubbel pensioen geeft, dubbel verlof, dubbele werkzekerheid, dubbele bezetting, etc. Zo'n land trekt geen buitenlandse investeerders aan maar heeft een enorme staatschuld, structurele begrotingstekorten, gigantische deïndustrialisatie, ...
De staatsbedrijven zoals Sabena en NMBS etc etc hebben uw ongelijk 1.000.000 keer bewezen.
U bent een bekrompen mens wiens vrouw en kinders ook in het beschutte biotoop vd levenslang benoemde leegloperij vertoeven en U kijkt als parasieten bang naar moslimmigranten. In mijn dop zijn de nieuwe migranten de eigen hoog opgeleide kinderen die naar het buitenland verhuizen omdat hier geen toekomst is.
ps U mag zich nog 100.000 keer in 1.000.000 bochten wringen, U blijft een netto-ontvanger van geboorte tot de dood. Een land dat teveel netto-ontvangers heeft is niet levensvatbaar.