Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

23 jul 2018, 09:35

Dag Michelly, wij maar klagen dat het heet is, het zal voor u nog lastiger zijn als je alweer vandaag aan de naald moet! Hopelijk raakt u verlost van de last in uw mond. Tanden laten trekken zal wel geen oplossing zijn, daar weet ik alles van: ik moet nog elke dag mijn bovengebit in kleven anders valt het los en dat is heel gênant!
Ik wens u veel sterkte, ik zal aan u denken vandaag lieve Elly.

Omadina, wat bent u nog sterk, ik zou het niet opbrengen om in dit weer te gaan tennissen
Ik wens u veel plezier in Knokke!

awel meme-rietje, zo'n ontbijt aanbod dat is niet mis hoor!

Mijn rechter lende  is goed verbeterd, ik zou 3 pillen per dag nog moeten nemen tot de 30e maar denk dat ik zal stoppen, ze liggen zwaar op de maag!

Nu fiets ik eens naar de Bank terwijl het nog niet zo warm is en eens kijken of onze Bib open is, met dat verlof weet men het soms niet meer!

Doeiiiii
Ivette

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

23 jul 2018, 11:07

Goeie halfvoormiddag



Michelly, daar aan de naald.  Voel je me 'k zit weer op je schouder als extra steuntje hoor.



Ik klaag niet vlug over het weer , nu ook niet wel over "het werk" dat moet bij dit weer, liefst dus zo weinig mogelijk.
'k heb mijn beneden gedweild en 'k voelde het zweet zo wegstromen tussen mijn borsten Afbeelding

Ivette, niet slimmer willen zijn dan de dokter, als hij zegt pilletje nemen, doe het dan ook zoals voorgeschreven.

Menu : gebakken aardappels, gourgette en tomaatjes gevuld met gehakt
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

23 jul 2018, 22:49

Rietjes,  ik neem alweer mijn pilletjes volgens het schema van de dokter hoor want ik heb alweer last in mijn rug, nu is het zeker niet van teveel te werken, ik doe alleen het nodige, het is veel te warm!
Ik ga zelfs morgen niet naar de markt alhoewel het al lang geleden is.
Ik vermoed dat er veel marktkramers in verlof zijn en voor vis, vlees, koeken enz is het veel te warm, zelfs met mijn picnickcooler!
Ik heb pas om 10u vensters opengezet boven maar van trek of verkoeling is er geen sprake, ik heb zoiets nog nooit geweten! Toch is het weer overal baas en oppermachtig, samen met de gezondheid dan!

Nik en Els waren enkele dagen aan zee, daar was het veel koeler zeiden ze toen ze vanmiddag nog langskwamen.
Ze wilden hier ook niet op het terras zitten, veel te warm, leuker in de koele living!

Morgenavond is er BBQ van Okra, begint al om 17u30, ook dat ging nog nooit door in zo'n warmte !
Ivette

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

24 jul 2018, 00:32

Dag maatjes allemaal.  
Ben weer eens aan de naald gaan hangen vandaag. Dat hebben weeral gehad en de volgende sessies zijn weer afgesproken met o.a. een scan en alle drie weken aan de naald, bloedonderzoek en  gesprek met de oncoloog. Zolang hij glimlacht als ik binnenkom, ga ik er van uit dat alles in orde is. Wee de dag dat het niet meer zo is.  
Het voordeel van dat bezoek aan het ziekenhuis was dat er airco is en een heel aangename temperatuur. Dat was dus meegenomen. Over het weer en de slapeloze nachten zal ik maar zwijgen want we zeuren er al genoeg over. Dat het alleen nog erger wordt deze week, probeer ik te negeren en wie weet, misschien lukt dat wel.[Afbeelding Slaap lekker allemaal voor zover dat al niet het geval is, en droom maar van een heerlijk verfrissende regenbui. 
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

24 jul 2018, 08:59

Hallo,

Goede morgen allemaal.
'k Val zeker in herhaling, ja warm is het zeker, zelfs nu aan de kust hoor Ivette. Het voordeel is natuurlijk altijd dat de zeebries een beetje afkoeling brengt, en die is dan heel welkom !

Gisteren waren we toch met drie terreinen om 9u30 om te tennissen, maar met 10  personen, dus twee dubbelspel en ik en mijne maat schoten over.... enkelspel doe ik wel eens graag, maar met dat weer... toch hebben we een 45 minuutjes volgehouden, en dan een frisse douche en ben ik vertrokken naar de dochter. Gelukkig airco in de auto, en geen file.
Het middagmaal stond klaar als ik aan kwam,een lekker slaatje met verse garnalen, mmm.;  daarna hebben we er gezellige namiddag van gemaakt, zelfs een fietstochtje met eeen gewone fiets... wat een verschil als je een elektrische gewoon bent, maar 't ging toch nog; langs de dijk van Heist naar Knokke en terug, we hebben een lekkere sangria gedronken, Sylvia en ik, en Lennert haar zoon van 13 zei, mama en oma, pas op hé dat je nog recht rijdt... haha
In het terugkeren had ik wel een verkeerde afslag genomen zeker, en zo heb ik wel een 5-tal km verkeerd gereden, ja, die weg doe ik ook niet zo dikwijls en er is veel veranderd door de wegenwerken rond de haven van Zeebrugge. maar  ik ben goed thuisgekomen, een beetje na 8 uur 's avonds.
Hou jullie maar kalmpjes vandaag, dat werk loop niet weg... en ja naar de markt gaan, zou ik ook niet doen Yvette, zal wel naar de colruyt moeten om boodschappen...
Michelly, hopelijk toch een beetje kunnen slapen, toi,toi,toi !
Rietjes, Mémérietje, Erika, ... iedereen die hier eens komt kijken, een gezellige dinsdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

24 jul 2018, 09:28

Goeiemorgen

Ik heb zo de indruk dat ht vandaag wat frisser is, of moet het nog komen.

Vanmorgen in ieder geval al genoten van de friste met de krant en koffie buiten, heerlijk.

Ja omma-dina als men die e-bike gewoon is en dat went vlug hé doet het toch ff vreemd en lastig weer met de gewone fiets.
Wij trekken er deze namiddag ook weer op uit met de fiets richting kust omdat het daar altijd toch wat frisser is dan in het binnenland.
Nu eerst nog swifferen en de badkamer een goei beurt geven, ruiten kuisen doe ik voorlopig niet... water sparen  :lol:
Oud maar niet out !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

24 jul 2018, 21:57

Goeie avond

Ziezo, alles staat vierkant open om af te koelen maar er is bijna geen wind Afbeelding

Omdat het aan de kust toch altijd wat frisser is dan in het binnenland hebben we deze middag de fietsen op de wagen gezet en zijn we naar Snaaskerke gereden; van daaruit een mooie fietstocht van zo'n 45 km gemaakt langs Oostende, Bredene, Klemskerke, Vlissegem, Oudenburg met zelfs een mini-boottochtje (overzet) erbij in Oostende.
't was best aangenaam.

Wat het morgen wordt is nog een vraagteken maar 'k vermoed dat het een thuisdagje zal worden.
Nu eerst douchen en straks proberen te slapen maar eerst nog Vive le Vélo 
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

25 jul 2018, 10:15

alles weg over mijn verrassings reis gisteren
ik ga niet weer herbeginnen

maar geef nog wel deze foto mee

 
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

25 jul 2018, 10:45

Goeiemorgen

Dinant ???? Meme-RIetje ????

't is alweer HOT !

Vanmorgen in alle vroegte heb ik een emmer boontjes en 5 kg tomaatjes diepvriesklaar gemaakt.  Wat zal dat weer leuk worden als er bijna geen verse groenten meer zijn die terug boven te halen, iets voor volgende winter  :wink:

De was die ik afgelopen nacht had laten draaien ligt ook al weer strijkklaar in de mand, het strijken zelf zal voor vanavond zijn.
Nu nog ff een kniebroek tot shirt transformeren en voor de rest van de dag doe ik dan niets meer  :lol: :lol:.  ZOu dat lukken ????
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

25 jul 2018, 12:25

Rietjes schreef: Dinant ???? Meme-RIetje ????
een heel mooie reis
in de voormiddag een kasteeltuin gaan bezichtigen
heel lekker middag eten
en een boottocht van twee uur in Dinant
en s'avonds nog eens eten
het was 22h.toen we weer in Kortrijk waren
een nadeel zo zo warm
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

25 jul 2018, 19:14

goede avond,
Ik ben hier nog niet geraakt, maar kom jullie toch goede avond zeggen :x.
Vandaag heb ik dan maar een beetje gewerkt, mijn was en strijk, en ook een beetje poetswerk bij G., ik zou het niet moeten doen, ik weet het, want "dat houdt toch niks in, een beetje kuisen...", maar nu spijt het hem wel dat hij dat gezegd heeft, en heeft hij gevraagd of ik toch nog eens in de 2 weken wil langs gaan...
Dat heb ik dan maar gedaan en achteraf zijn we een slaatje gaan eten,  en heeft hij ook mijn batterij van mijn fiets weer opgeladen.
Nu ben ik weer in mijn eigen stekje, dat voelt goed.

Amai, morgen nog een beetje warmer, ik heb wel mijn sportuurtje  om 9u30, dus nog tamelijk vroeg, maar 't zal toch al warm zijn, zal zeker water mee nemen.

Maatjes, hou jullie goed, en liefst een beetje in de schaduw.
Goede avond, en hopelijk , slaapwel !

omadina
Afbeelding
Musti, de poes van mijn jongste dochter, die zal ook wel warm hebben met zoveel haar !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

25 jul 2018, 21:09

Afbeelding

He he meme-rietje dit kijkt toch aangenamer dan mijne nek te forceren  :lol:

Omadina, ik lees van Musti's snoet dat het warm is  :)

Rietjes, water besparen is een goed excuus hé  8) 8)

Door deze hoge temperaturen worden hier de uren aangepast om te werken moet er al om 3u30 voor opstaan  :roll:
Gelukkige kan ik op de andere plaats mijn uren zelf kiezen  :wink:

Veve, hoe gaat het met je zus haar polsen?
Viv, het voetbalseizoen gaat weer beginnen hé  :D
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

26 jul 2018, 00:37

thx Erika

goeie nacht
slaap zacht
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

26 jul 2018, 06:29

Afbeelding


Goede morgen iedereen 

Fijne donderdag 

Ik hou van de zon , maar nu kan ik ze een paar dagen missen als tandpijn 

Nu het nog wat te doen is , ga ik maar beginnen met poetsen 

Groetjes

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

26 jul 2018, 08:31

Goeiemorgen

Genieten van de frisse vroege morgen !

't wordt een drukke drukkende dag...
koers
kaarting
lichtspektakel 

liefst met de fiets van 't een naar 't ander voor wat afkoeling tussenin

Erika, goed aan 't werk  :?: :wink: en weer de courrage om hier langs te komen; goed bezig, zo ken ik je.
Oud maar niet out !