Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

19 aug 2018, 09:16

Goeie wakkere zondagmorgen

Frisjes buiten maar dat mag/kan ook eens deugd doen Afbeelding

De lege potten en pannen gisterenavond zijn het bewijs dat mijn kookkunst gewaardeerd werd, dus ikke tevreden ! 
Het was een gezellige avond maar 'k denk dat er vandaag toch een paar pijn aan hun haar zullen hebben Afbeelding, eigen schuld, dikke bult ! 

Waar was dat meme-RIetje met die beesten ???
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

19 aug 2018, 11:05

Rietjes schreef:
Waar was dat meme-RIetje met die beesten ???
dit was een museum met allemaal grote elektrische beesten
en die bewogen allemaal
als je goed kijkt op die spin zitten er vanboven mensen die ze bestuurden
dit hier was een kolibrie
en er onder een soort vlieg
Afbeelding


Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

19 aug 2018, 20:01

Amaai, meme-Rietje wat worden die groot, je zult weldra omaatje klein genoemd genoemd worden  :wink:

TIjd voor nog een terugblik DUitsland : 


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nu pyjamatijd want 'k val bijna in slaap waar ik zit, gisterenavond laat, een halve nacht liggen woelen, voomiddag gewassen en gestreken en deze namiddag toch 8 km gewandeld.
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

19 aug 2018, 22:55

Voor Michelly: alles goed morgen, ik denk aan u!

Rietjes, het lijkt me een lange reis met verschillende haltes, jammer dat er niet bij staat waar de foto's genomen zijn!
Zeer schone foto van u beiden, die ontroert me...geniet er maar van!!!

Kwam nog eens kijken naar de voetbaluitslagen.
Wat is er hier toch voorgevallen? Ik mis er zoveel!
Nu kan ik Viv geen proficiat wensen met de mooie overwinning van Genk!

Het is zeer aangenaam in mijn gans afgewerkte poort, ik zal morgen eens een foto posten
Slaapwel!
Ivette

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

20 aug 2018, 09:12

goede morgen allemaal !

Weeral een nieuwe week. De tornooien zijn voorbij, gisteren een schitterende finale gezien tussen een Argentijn een een belg. Drie sets 6/4 - 4/6 en de derde set 7/6, dus tie-break gewonnen door de Belg Romain Babosa, een jongen met Portugese familienaam.

Vrijdag een dagje Brussel, ben naar het bloementapijt gaan kijken, prachtig, ja dan was het nog niet plat getrappeld door die halfnaakte meiden...

Maatjes, die hier nog geregeld komen, ik hoop dat we toch terug met meer mensen zullen zijn, en dat er hier zo nu en dan nog mensen komen lezen.
Ik geniet in ieder geval van de vakantie -foto's van jullie,  Rietjes, Yvette, en ook van Mémérietje en haar kleinkinderen, die inderdaad groeien als kool.
Ja dat museum met die elektrische beesten, waar is dat ? ziet er wel interessant uit !

Vele groeten aan jullie allemaal, en goede uitslag voor jou Michelly ! We vergeten je zeker niet ! 

Hier is nu betrokken, maar als het is als gisteren, komt de zon er wel door ! We blijven optimist hé !

Vele groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

20 aug 2018, 11:42

Goeiemorgen

Veel buitenhuis zijn, als je thuis bent koken en bakken en mensen ontvangen...

het was duidelijk te zien aan mijn woonkamer en keuken

dus heb ik ze vanmorgen maar eens een goede beurt gegeven




Ivette, 'k zou er mijn programma moeten terug bijhalen om zelf nog te weten waar de foto's gemaakt zijn :


Nog een paar : 



 
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Menu : varkensgebraad - aardappeltjes - tomaatjes

Deze namiddag : fietsen !
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

20 aug 2018, 11:55

goeie middag iedereen
deze morgen naar de dokter geweest
en morgen foto's doen maken  van mijn been en onder rug
al afspraak gemaakt voor morgenvoormiddag
en nu zit ik te wachten op mijn baby brother ,
dat zeggen ze zo in het engels hé
nu ik heb maar een broer en hij is 9jaar jonger
en zo is hij baby brother

weer mooie foto's gezien

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

20 aug 2018, 19:25

Er staan weer 66 km bij op de teller, niet mis hé.
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

20 aug 2018, 21:46

Rietjes dat museum was in Nantes, machines de I'ile
en dit is het Chateau de serrant
slaap wel

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

21 aug 2018, 11:20

Goeie voormiddag

Bovenverdieping gepoetst zoals het hoort, 't was nodig na de franse slag die de laatste weken toegepast werd.



Meme-Rietje, prachtige foto ! Je kunt het 100 keer proberen en nog niet erin slagen zoiets te maken. Het goeie moment ! 

Menu : koud varkensgebraad (rest v gisteren) 
Oud maar niet out !

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

21 aug 2018, 21:36

Hier zijn we dan weer en en stuk geruster dan de vorige dagen. Mijn oncoloog glimlachte toen ik bij hem binnen ging en zegde dat ik er goed uitzag. Dat was voor mij al voldoende om te begrijpen dat de scan oké was. Hetzelfde als de vorige keer, dus goed genoeg. We kunnen weer gerust zijn voor de volgende drie maanden en dan begint de zenuwtijd opnieuw. Want hoe een mens zich er ook tegen wil afschermen, dat lukt echt niet. Wel aan de buitenkant maar absoluut niet aan de binnenkant. En daar speelt het zich allemaal af. Maar ik wilde jullie, die me zo steunen en begeleiden, dit nieuws toch even meedelen. Bedankt allemaal.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

22 aug 2018, 11:31

Michelly en ieder die het nodig heeft
 
Afbeelding
goeie morgen iedereen
deze morgen vroeg al bij de dokter voor uitslag
gelukkig niet mijn heup maar is de rug en daardoor problemen met mijn been
maar durf er niet van spreken als ik sommige andere hoor
die voor mijn doen slechter zijn
deze namiddag snoepjesnamiddag in Elcerlyck
en vrijdag wandeling in de Gavers in Harelbeke
maar er staan daar veel banken
en in de thuiszorg winkel hebben ze van die plooi wandelstokken
voor in mijn tas in noodgeval
in huis heb ik stokken genoeg van ventje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

22 aug 2018, 12:46

Michelly


Afbeelding


Als  jullie willen weten waar ik al de tijd mee bezig ben 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kan iemand mij uitleggen hoe een filmpje van YouTube hier te plaatsen  :cry:
Laatst gewijzigd door Erika1 op 30 aug 2018, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

22 aug 2018, 17:51

Michelly, ik ben zo blij dat het weer beter gaat met u, dat uw ziekte weer wat meer onder controle is!

Verleden week donderdag, op bezoek in Gent bij Sarah werd ik plots helemaal verward en raakte ik totaal niet meer uit mijn woorden. Vrijdag waren Christa, Luc en Nik hier om mossels te eten. Nik heeft alles gesnoeid in mijn tuinboorden en mijn bureaublad teruggezet in mijn opgeknapte poort. (Ik heb er al foto's van genomen om hier te posten maar er verschijnt alweer: vervang de batterijen! op mijn cameraatje.)
Er zaten nochtans duracell of panasonic ronde batterijen in. Ik sta nu in beraad of ik geen oplaadbare zou gebruiken, ik heb een cannon oplader?

Vrijdagavond ben ik naar de huisarts geweest, ik moest nadat ik mijn bloeddruk gemeten had 's avonds 1/2 carvedilol bijnemen.
Vrijdagmorgen kwam er plots een donkere waas over mijn ogen en werd mijn linkerhand dik. Ik heb de huisarts gebeld en hij is onmiddellijk gekomen en heeft me een nieuw medicament voorgeschreven.
Daarmee was mijn bloeddruk vanmorgen genormaliseerd. Ikke natuurlijk content: ik heb een hele was gedaan en gestreken, ik kan plots weer heel wat werk verzetten! Ik ben weer van die angst verlost dat ik plots een hartaanval zou krijgen als mijn bloeddruk zo hoog blijft, ik leef alleen hé...
 
Ik mag me geen zorgen maken en mijn bloeddruk moet ik in de gaten houden, wat ik de laatste tijd teveel nagelaten had geef ik toe! Maar nu gaat het hopelijk weer de goeie kant op en heb ik weer volop werklust!

dag maatjes!
Ivette

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

23 aug 2018, 07:52

Goede morgen,


Yvette, ja dat moet wel verschieten zijn. Ja, het is belangrijk dat we voor onze gezondheid zorgen.
Ik zie dat ook wel over het hoofd soms, maar het is maar als je een verwittiging krijgt dat je er toch wat meer aandacht aan schenkt. Het allerbeste hoor, en niet te hard werken hé....

Michelly, goed zo, een glimlach van je arts,  dat is zeker opbeurend !!! We blijven hier met zijn allen duimen !!!

Weeral donderdag, normaal zou mijn oudste dochter van namiddag op bezoek komen, maar er zijn belangrijker zaken die afgewerkt moeten worden, en daar heb ik alle begrip voor. Zondag gaat ze met zoon Lennert naar de voetbal, ja het zijn Club Brugge supporters hé ! Dus is het uitgesteld tot volgende week, want de week erop is het weer school, de vakantie is zo snel voorbijgevlogen.

Om 10u 30 dus nog maar eens een uurtje gaan sporten, en vanmiddag ben ik gevraagd om mee te gaan mosselen eten, dus dat zal ik maar niet afslaan.

Maatjes, voor jullie ook een mooie dag, ja, het weer... we zullen het pakken zoals het zich aanmeldt hé, en de laatste dagen viel dat toch goed mee, zeker hier aan zee.

Vele groetjes, omadina

Afbeelding
ja hier een foto, mijn dochter in het midden, met haar twee schatten, dochter en zoon, allemaal club-supporters !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !