Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

07 okt 2018, 07:39

Afbeelding



Goede morgen 

Fijne zondag iedereen 

Wat je ook doet , geniet er van 

Groetjes

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 okt 2018, 09:39

goeie morgen allemaal
zo ze hebben hun schoenen of boten
ga daar mee naar den oorlog
ben blij dat ik geen opvoedende kinderen meer heb
en s'avonds onverwachts moeten blijven
hun laatste barbecue, want hij viel in brokken verscheen
wiel viel af en schoonzoon zei van de honderd vijzen die er in zaten
dat er misschien nog twintig er in waren 
we zaten buiten, ook de laatste keer
wel onder de parasol met lichtjes in
en er vielen druppels, maar het deerde niet we zaten onder de parasol
het was gezellig en natuurlijk laat om naar huis te komen
vandaag open deurdag, ben uitgenodigd bij Elcerlyck en de bib
de bib is helemaal vernieuwd en het park ook
de moeite om eens te gaan kijken 

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

07 okt 2018, 11:07

Goede morgen,

Bedankt voor de verjaardagswensen mémé-Rietje en Schaffen - dat doet altijd deugd hé.  En met die waterellende hier doen die wensen dubbel deugd :-)

Vandaag maar een grijze dag.  Ideaal om het "chauffagekot" op te ruimen. 
Morgenvroeg komen ze een nieuwe verwarmingsketel (gas) plaatsen.  Het zou een hele dag duren dus naar de les zal ik niet kunnen gaan.  Zou ik een afwezigheidsbriefje moeten binnenbrengen  :lol: :lol: :lol:
Had dat donderdag al gepland, dat opruimen, maar toen is het er niet van gekomen met dat waterlek. 
Niet te geloven wat ik allemaal "verzameld" heb in de loop der jaren...  
Veel bergruimte heb ik niet dus heb ik daar ongeveer alles gezet van "wat ik weet niet waar bewaren". 
Dinsdag zal ik zeker een paar ritjes naar het containerpark moeten maken ;-)

Maak er een gezellige dag van!

Viv

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

07 okt 2018, 18:41

Afbeelding

Fijne zondag avond iedereen 

groetjes

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

07 okt 2018, 22:50

Vivke, van harte proficiat met uw schitterende Genk, ze staan verdiend eerste na hun pandoering op Gent!
Standard is ook weer in goede doen en Club wat in een dip.

Ik heb te doen met de West-Vlaamse trainers Vanderhaeghe en Dury en ook wel nog altijd met Hein Van Haezebroeck ondanks hun winst want tegen Waregem was dat ook niet moeilijk hé!

En nu is het toch alweer 11u en ga ik slapen!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 okt 2018, 08:55

goeie morgen iedereen
ja vandaag een wasje en een plasje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

08 okt 2018, 11:01

Goeiemorgen

Oh wat is het fijn weer thuis te zijn  :wink:
Net daarom ga ik zo vaak weg om telkens weer thuis te kunnen komen  :lol:

We hadden ons traditionele WE met de kids; ditmaal op verkenning in en rond Brussel vanuit een Air B&B in Overijse.
't is allemaal heel goed meegevallen
't was lekker, leuk, gezellig, deugddoend
We kunnen er weer tegen !

VIV, 't steekt op geen dagje zeker .


Afbeelding
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

08 okt 2018, 15:20

Gisteren viel het middageten ten voordele van hun werken aan hun zaal van de Zwaan geweldig mee: een echt drinkbare cava als aperitief, dan zelf veel koude groenten op je bord scheppen, dan ofwel balletjes in tomatensaus of kalkoenstoverij met een ferm bakje frieten (mocht je nog eens aanvullen) voor 15%u20AC! De zaal zat vol gelukkig want als ze voor die prijs nog wat moeten overhouden voor hun goede doel dan is dat wel nodig!
Nadien konden we hun majorettes in actie nog bewonderen en dan keerden we terug naar Gits.
De andere 3 weduwen  brachten nog een bezoekje aan de opendeurdag in de brandweerkazerne maar ik had rendez vous thuis met mijn oudste kleindochter en haar vriend. Toen ze arriveerden zei Sarah: we hebben nog iemand mee : Jolien en Jonathan volgden maar tot mijn grote verrassing ook Annelien en Sander.
Ze zeiden dat hun verrassing goed gelukt was, dat de uitdrukking op mijn verbaasde gezicht geld waard was.
Mens, zo lang geleden dat ze hier allen samen waren!
Kiek eens naar mijn vierschaar:


Afbeelding
Afbeelding
Jammer dat de vriend van Annelien er niet bij was, anders was mijn jonkvolk compleet!

Vicky is aan het kuisen, ga eens kijken hoe ver ze staat!

Rietjes, ook dat is alweer voorbij, gaat allemaal rap hé. Nu het bijzonderste is dat het goed verlopen is en ge achteraf kunt zeggen: we hebben ons gejeund!
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

09 okt 2018, 12:07

Goede middag, 

Wat een mooie nazomer! Jammer dat ik er niet echt kan van genieten... 

Op 5 dagen heb ik er al 3 zonder water gezeten.  Donderdag en vrijdag door een waterlek.  En gisteren ook nog omdat er een nieuwe verwarmingsketel geplaatst werd. 
Dit lag al vast van in het voorjaar.  Omdat ik toen niet wist dat ik 's maandags opnieuw op de schoolbanken zou zitten,  belde ik vorige week om te informeren of die plaatsing op een andere dag zou kunnen. Ik kreeg als antwoord dat ze een strakke planning hanteren en dat het niet verplaatst kon tenzij naar volgend jaar.  Ik heb alle begrip voor een strakke planning dus was is akkoord om het gisteren te laten door gaan.  De installateurs zouden tussen 7 en 8 uur 's morgen komen. 
Ik dus de werker gezet en om 6 opgestaan (ben dat niet meer gewoon hé)
Toen er om 9u30 nog niemand geweest was belde ik de firma... "Tja, de mannen zitten in vergadering en ik weet niet hoe lang dat duurt..."  Die vrouw aan de telefoon was nogal arrogant toen ik vroeg waarom ze mij dan niet verwittigd hebben.  Tot zover een "strakke planning"  dacht ik...  Ik heb toen een boze mail gedaan om mijn ongenoegen te uiten.  Na 5 minuten had ik al telefoon terug met excuses en dat de mannen binnen het half uur hier zouden zijn !!! En inderdaad tegen half elf waren ze er. Enfin gisteravond had ik terug water en verwarming. 
Toen ik deze morgen het berghok verder onder handen wou nemen en om alles terug op zijn plaats te zetten, zag ik dat de ketel onderaan lekte.  Heb de firma gecontacteerd en ze zouden iemand langs sturen...  
Ondertussen zit ik hier alweer een paar uren te wachten.... grrrrr    

Gelukkig doet Genk het goed hé Ivette.  Dat maakt me toch een beetje blij.  Natuurlijk worden de prijzen pas in de Play-Offs  uitgedeeld maar ondertussen geniet ik (en elke echte voetballiefhebber) van het mooie voetbal dat Genk brengt.  Waarschijnlijk gaan ze het tegen "potige" ploegen moeilijk hebben maar we zullen zien hé. 

Schoon jonkvolk heb je Ivette :-)  Daar ben je terecht fier op!

Neen Rietjes, het steekt op geen dag. 
Ook late gelukwensen doen nog deugd ;-)
Ik begrijp nu ook helemaal waarom je zou vaak weggaat...  :-) :-) :-) 

Oaserkes, geniet nog met volle teugen van de mooie nazomer!
"Trezia's nazomerke is een schoon nakomerke"zegt Frank  :lol: 

Viv


Met zoveel zon heb ik dit jaar zelfs olijven (2) op mijn olijfboompjes  :P
Afbeelding

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

10 okt 2018, 09:18

goeie morgen allemaal


Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

10 okt 2018, 22:20

Met het goede weer ben ik deze namiddag naar Brugge gebust, daar konje op de koppen lopen.Ik heb me gejeund want Brugge is altijd schoon!Wel de heenrit met hindernissen: een vreemdeling smeet met een steentegen de bus.
Er was een controleur mee die hem bedaarde maar we moesten welmeer dan 15 minuten wachten tot de politie arriveerdeMijn gewone bezoek programma viel zo wat in duigen want ik moest danignaar het toilet als we op ’t Zand arriveerden want de chauffeur was eerst naar
het station gereden om de connectie met de treinverbinding gaaf te houden.
Dusin elk geval een avontuurlijke rit maar ik heb die liever gewoontjes!

Onze KBC Bank is maar twee dagen meer bemand, vanaf volgende week zijn wij welkom in Hooglede!
Morgen ga ik overschrijven met de "machine" want in de bus stoppen gaat niet meer.
Voor heel veel mensen die niet met de auto rijden wordt dat een probleem want zo gemakkelijk raken wij ook niet in Hooglede! Het moet nu eenmaal allemaal automatisch gaan, alhoewel geld afhalen konden wij al jaren niet meer aan het loket! Nu dus nog overschrijven waar we de uittreksels uithalen, ik ben wel bang dat er lange rijen daarvoor in de file zullen staan omdat veel mensen dat nog moeten leren (ik ook trouwens)
Ik kruip er in, slaapwel allemaal! 
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

11 okt 2018, 08:31

goeie morgen allemaal
gisteren was het gastjes dag
ik kwam deze morgen waker van de eerste regendrubbels
en ik betrapte er mij op dat ik lag te luisteren
bay bay slaap, zodus ben ik al vroeg op
draait mijn wasmachine al en hebben de beestjes al gegeten
Quickie was niet content dat hij ook zo vroeg moest opstaan
en die ligt hier nu boos naar mij te kijken Afbeelding
want ik trok de lakens van het bed
mijn hulpje komt vandaag en het bed word ververst



Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

11 okt 2018, 09:35

Goeiemorgen

Bij het wakker worden was mijn eerste gedacht : "Het is herfst" 
maar nu een paar uur later twijfel ik weeral want de zon is er al terug.

Ivette,  met pc bankieren moet je helemaal niet meer buiten komen voor je verrichtingen, eens je het gewoon bent "poepsimpel", enkel geld afhalen moet nog via de automaat of gewoon via het warenhuis in heel wat gevallen.
Laat het je maar eens goed uitleggen door een van je kinderen of kleinkinderen.
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

11 okt 2018, 13:53

Rietjes dat niet meer "moeten buitenkomen" wil ik juist vermijden daarom weiger ik om met de PC thuis te bankieren. 
Het is helemaal niet ver en
met mijn  menageke (Christa brengt me al zoveel boodschappen thuis) heb ik er nood en deugd van eens "op commissie" te moeten! 

Ik heb vanmorgen een factuur  van mijn bloedonderzoek en 70€ voor Jolien overgeschreven (voor de musicalkaart van 14-18 in maart) met die machine en ik was er gelukkig direct mee weg.
Geen probleem: we kunnen er nog geld afhalen en mijn meeste vaste betalingen worden direct afgerekend, al jaren is dat zo met domiciliëring, gemakkelijk is dat! Dus kan ik nog zelf mijn Bankuitstapjes regelen wanneer ik wil!

Ik heb vanmorgen een permanent gehaald en mijn haar is geknipt, er zat niets meer in en voor mijn haar is dat een ramp dus die 70€ zijn goed besteed!Morgenmiddag vieren wij 60 jaar Okra Gits in de Oude Melkerij, ik verwacht veel toespraken maar ook lekker eten!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

12 okt 2018, 09:31

goeie morgen iedereen
gisteren was het een drukke dag
maar hij is ook voorbij gegaan
maandag mijn vingers verbrand aan stoom van de groentjes
gelukkig geen blaas
maar gisteren waren ze daar, een grote blaas op mijn pink
en nu mag ik hem nergens tegen slaan

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan