Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

15 dec 2018, 08:15

Goedemorgen

Mijn boom is in beweging, petros een lieve schat van bij de buren zette hem recht, ik zie hem op mijn scherm plat, veronderstel Piepje bij jou ook de reden was dat jij hem nogmaals plaatste ? 

Tot zover het avontuur van een versierde boom.

Wat brengt de dag ?  eten maken, en afwachten, misschien samen op de korte draai in de omgeving, of alleen een beetje verder. 

Groetjes, lach, dans , zing, zou er veel voor geven om het echt met volle overgaven te doen. 

Corry 🤓🤗🥰🥰🥰
ik tel alleen de zonnige dagen.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

15 dec 2018, 08:41

Goeiemorgen

Weeral een drukke dag voor de boeg.

Straks eerst begrafenis en deze namiddag museumbezoek Cassel.
Oud maar niet out !

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

15 dec 2018, 09:30

Afbeelding
Goedemorgen iedereen.
Heb een foto mee van toen Elise nog klein was en ze vol bewondering naar onze kerstboom keek...
Corry ook een mooi versierde kerstboom bij jou...en dat zingen neem ik nu letterlijk want ik ga zingen straks om 11u bij mijn zanglerares van de muziekacademie!
En deze avond zing ik dan samen met ons koor aan de menenpoort in Ieper bij “ The last Post”
Anders niet veel te melden, wel dat ik heel veel dorst gehad heb deze nacht, het was een kaasbuffet op het kerstfeestje van Femma en ik denk dat ik een droge mond had van al die kaas!
En nu ga ik richting badkamer...wens jullie allen nog een gezellige zaterdag en tot later daaag....
One life...live it !

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

15 dec 2018, 11:08

Hallo,

Voor jullie allemaal, een heel mooie zaterdag !

Ik heb al genoten van jullie mooi versierde kerstbomen. Mijn appartementje is te klein om zo een grote te zetten, maar heb toch een kleintje gekocht, versiering een al inbegrepen, en me er gisteren avond mee bezig gehouden, en die staat nu toch voor het raam , samen met het kerstmannetje en de kaartjes die ik al ontving Ik zal ook eens een fotootje moeten maken.  Corry jullie kerstboom is heel mooi, en ik heb hier al andere mooie foto's gezien !

Yvette en alle andere maatjes, alvast bedankt voor jullie warme onthaal, ik ben blij , en vind alle mensen in dit hoekje tof en vriendelijk. Ik hoop net als Corry, dat we nog eens in Wenduine kunnen afspreken, misschien volgend voorjaar !

Ik denk ook nog heel vaak aan jou, Michelly, hoop echt dat alles goed is, en dat je kan genieten van het koor en je optreden.
Vévéke, ja mooie foto's, je blijft jong, hou je maar actief, en veel succes met alles wat je doet , ook met de zanglessen, en je optreden vanavond in Ieper !

Erika, volledig met je eens hoor, als je het over het nieuws hebt, soms... pfff., maar ja volg graag alles, zelfs de politiek, hoe ik soms zeg.... niet meer te geloven toch ??? die narcistische praat.

Maar we zullen ons maar optrekken aan andere dingen en nog een beetje te genieten van de mooie dingen.

Voor alle lieve mensen hier, een fijne zaterdag, Straks naar buiten, 't zal ook met de muts op zijn, want het is wel frisjes !!!
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

15 dec 2018, 11:17

goeie bijna middag allemaal
heb eerst mijn H.H. gedaan voor ik hier kwam
heb niet veel te vertellen
ben gisteren naar schopping center geweest
heb dan just ne keer beneden den tour gedaan
na mijn boodschappen had te veel pijn in de benen
kiné geeft geen soelas, spreken van scanner 
frigo is weer gevuld
maar heb geen vers vlees meegebracht
hier niet ver is een beengouwerij
en probeer elke dag naar daar te voet te gaan
mijn broodje gisterenavond gebakken
en nu al met Quickie gewandeld
hij was vlugger thuis dan ik
had koud aan zijn pootjes zekersAfbeelding
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

15 dec 2018, 17:08

mooie foto s gezien
vandaag nog eens naar rusthuis oudste zus
we waren daar met 10
ze is daar graag
klaagt nooit
niemand krijgt zoveel bezoek
fijne avond allen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

16 dec 2018, 01:50

Voila de winter is een feit, de eerste sneeuw is gevallen. Er ligt al een sneeuwtapijt hier in Limburg  :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

16 dec 2018, 06:40

Afbeelding


Goede morgen iedereen 

Fijne zondag , hier ziet het helemaal wit , het heeft flink gesneeuwd vannacht 

Wat je ook doet  , geniet er van 

Groetjes 

Robert

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

16 dec 2018, 09:03

goeie morgen iedereen
de vries is er niet meer
gisteren avond hoe geregend
hier dus geen sneeuw

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

16 dec 2018, 09:22

Goede morgen,

Ah, onze Limburgse vrienden hebben een laagje sneeuw gekregen, dank om het te melden, Piepje en Schaffen, ja het is zo direct echt winter.
Hier heeft het gisteren avond goed geregend, en het is nog altijd grijs en regenachtig. Gisteren ben ik nog naar de cinema geweest, het is maar een 15 minuutjes te voet, maar d voorstelling was om 16 uur, en duurde dus tot 18 uur, en dan was het wel al aan het regenen en was het donker, de trottoirs lagen er ook een beetje glad bij, maar ik ben toch thuis geraakt, heb altijd een plooi-parapluutje in mijn handtas.  Ik ben gaan zien naar de film"De collega's", dus een Vlaamse film met allemaal gekende acteurs, 't is hilarisch en zit wel goed in elkaar, typisch....de toeschouwers schoten soms echt in de lach.

Voor vandaag heb ik lamscôteletjes, is lekker, maar mag er niet aan denken, als ik klein was hadden we schapen en lammetjes thuis, en ja dat zijn zo een lieve diertjes.

Voor jullie allemaal, een gezellige zondag !

omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

16 dec 2018, 09:28

Goeiemorgen op deze natte zondagmorgen

Toen wij gisteren in de late namiddag het museum buiten kwamen in Cassel was het echt spekglad, 't was schuiven naar de auto toe en dan heel voorzichtig naar de verzamelplaats voor het nakaarten met een natje en een droogje.
Gelukkig maar was tegen de tijd dat we daar buiten kwamen de temperatuur reeds enkele graden gestegen en lagen de wegen nat ipv glad.

Veve, ik was eigenlijk van plan nog langs Ieper terug te keren om jullie koor te horen maar 't was te koud, te nat, te laat.

Vandaag ga ik eens mijn werk maken van het opstellen van het feestmenu voor Kerst en de boodschappenlijst Afbeelding kwestie van zoveel mogelijk deze week al in huis te halen.

Menu voor vandaag : spruitjespuree, worst !
Oud maar niet out !

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

16 dec 2018, 10:07

Afbeelding


Goedemorgen 

Op laptop van Staf voel ik me vrij, tabblad heeft zijn beperkingen, met externe schijf alles bij de hand. De mogelijkheid om creatief bezig te zijn, met de radio in mijn oren , in gedachten meezingen, het kan niet op.


Mijn vader was ook iemand die het leven een positieve draai kon geven, heeft jaren voor mijn moeder gezorgd, heel veel zorgen uit mijn handen genomen. Na haar dood aan zee komen wonen, 8 jaar gelukkig geweest
waarvan 4 in een rusthuis.

 Voor de rest niet veel te melden, straks uiteten, hier niet ver hier vandaan, hoeft voor ons niet groots te zijn als het maar lekker is. Veveke, zingen, acteren, creëren, super oma zijn, daarbij nog samen met je man op den draai, er jong uitzien, het leven heeft je veel gegeven, hoop dat jullie er nog heel lang van kunnen genieten.

Groetjes en tot de volgende Corry      
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

16 dec 2018, 10:29

Corry, prachtige boom!

Erika, bedankt voor het Limburgs weerbericht! Hier ligt het alleen nat, van sneeuw geen spoor, gelukkig maar!

Veve, alhoewel Elise nu al meer een meisje is blijven die foto's toen ze nog jonger was heel schattig!
Ik heb aan jou gedacht, het zal wel heel koud geweest zijn in Ieper om er te zingen zeker?

Robert, bedankt voor uw plezant plaatje, heb ik opgeslagen en zal het doormailen, dat mag toch hé?
Ik moet een Nieuwjaarsgedichtje hebben voor mijn Okra Krantje, misschien heb je weer een hint voor mij?

Rietjes, is dat de moeite het museum in Cassel? Wij zoeken nog een bezoek om in maart te doen, we zouden de nieuwe kliniek van AZ Delta bezoeken maar deze blijkt in die periode nog een bouwwerf, is verzet naar april dus moeten wij iets anders vinden voor maart!

Omadina, de collegas hebben u dus bevallen? Is het niet te flauw?
Moedig van u om naar buiten te trekken, ik blijf gezellig thuis lezen, naar Matthieu in de cross kijken: hoe ver hij voor rijdt op Van Aert, ongenaakbare super stabiele crosser!
En nu allemaal supporteren voor onze hockey Belgen deze namiddag, hopelijk laten ze zich niet doen door de Hollanders!
Ivette

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

16 dec 2018, 11:21

Ivette, Het museum in Cassel is zeker de moeite waard maar je moet het wel met een gids doen wil je er iets van opsteken en in de gaten houden welke tijdelijke tentoonstellingen er lopen naast de vaste.
Oud maar niet out !

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

16 dec 2018, 14:28

Hallo allemaal!
Ja Yvette en koud dat het was in Ieper heb in lang zo geen kouwe voeten gehad...Rietjes versta het dat je geen goesting had om af te komen!
Ja Corry ik hoop ook dat ik samen met mijn ventje nog lang mag genieten van de mooie geneugten van het leven...we zijn bijna 20 jaar jonger dan jij, dus ik hoop van er nog minstens 20 jaar bij te doen in goede gezondheid want dat is het belangrijkste natuurlijk, mijn ventje is hartpatïent en ik heb natuurlijk ook wel kwaaltjes eigen als je de 60 voorbij bent!
Hebben net iets kleins en lekker gegeten en nu gaan we wandelen...nog een aangename zondag en tot later, daaag...
Laatst gewijzigd door veve op 17 dec 2018, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
One life...live it !