actieradius e-bike valt tegen

Samen van het leven en van sport genieten, dat is Sportelen. Ben je de vijftig voorbij en heb je geen zin meer om elke week door weer en wind te gaan sporten?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jul 2018, 17:37

voor 100km moet men toch echt zuinig zijn hoor
door de band genomen zal men rond de 70 a 80 km uitkomen
wij rijden al 6 jaar der mee , en 1 battery vervangen
maar de tweede is eigenlijk ook zowat einde latijn qua km's
klapband ook al eens gehad en al een band of 4 vervangen ook
waarvan 2 achterbanden
bij een trek met achterwielaandrijving (en recuperatie winning)vast zetten met een momentsleutel

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 jul 2018, 17:43

verhaegen schreef:
wij rijden al 6 jaar der mee , en 1 battery vervangen
maar de tweede is eigenlijk ook zowat einde latijn qua km's
Mijn fiets is pas binnen geweest voor onderhoud en de capaciteit van mijn (Bosch) batterij zou slechts met 5% verminderd zijn. En dat kan kloppen want ik als ik ze helemaal leeg rijd heb ik toch nog altijd 100 km op de teller. Voor 4000 km te hebben gereden vind ik dat niet slecht.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 jul 2018, 17:56

MyriamC schreef:
verhaegen schreef:
wij rijden al 6 jaar der mee , en 1 battery vervangen
maar de tweede is eigenlijk ook zowat einde latijn qua km's
Mijn fiets is pas binnen geweest voor onderhoud en de capaciteit van mijn (Bosch) batterij zou slechts met 5% verminderd zijn. En dat kan kloppen want ik als ik ze helemaal leeg rijd heb ik toch nog altijd 100 km op de teller. Voor 4000 km te hebben gereden vind ik dat niet slecht.
Niet slecht gereden inderdaad.
Maar ik zie dat je van de noorderkempen bent. Als je hoofdzakelijk in die omgeving rijdt heb je meestal ( zo goed als) vlakke wegen.
Kom je echter in onze streek fietsen ( Hageland ,  streek Diest-Tienen-Aarschot) zal je waarschijnlijk geen 100 km halen. Hier is het permanent op en neer. 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 jul 2018, 18:20

Mijn vrouw heeft haar E-bike 2,5 jaar en heeft 15000 km op de teller (batterij Bosch Powerpack 400), daarvan mag je de helft rekenen hebben we gefietst in de Vlaamse Ardennen , en toch wel een1500 km in Henegouwen(is daar zeker ook niet plat.)
En bij elke herlaadbeurt geeft de batterij nog altijd een reikweidte van 136 km. Dus denk niet dat we mogen klagen.
Om de 6 a 70000 km leg ik een nieuwe ketting en om de 10 000 km, nieuwe remblokjes, zie nu dat bij een volgende beurt van remblokjes ,de remplateau ook zal moeten vervangen worden anders verslijten de nieuwe remblokjes nog zo vlug , want die passen zich aan ,aan die plaat.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 jul 2018, 18:56

flupke2 schreef: Niet slecht gereden inderdaad.
Maar ik zie dat je van de noorderkempen bent. Als je hoofdzakelijk in die omgeving rijdt heb je meestal ( zo goed als) vlakke wegen.
Kom je echter in onze streek fietsen ( Hageland ,  streek Diest-Tienen-Aarschot) zal je waarschijnlijk geen 100 km halen. Hier is het permanent op en neer. 
We fietsen overal. Vorige maand nog in de Elzas. Ook in jullie streek al verschillende (mooie) fietstochten gemaakt. Van zolang ik op tour (stand 2) blijf rijden haal ik 100 km. Ga ik naar sport of turbostand is dat uiteraard veel minder. Maar die standen gebruik ik zo weinig mogelijk ... kan altijd nog als ik 80 ben. :wink: