Verdacht telefoonnummer ??

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

04 jul 2018, 10:36

Hallo,

Ik wordt constant gebeld door de nummers 027078695, en  024498985  en om een of andere reden vertrouw ik dat niet; ik neem dus niet op.
Het gebel duurt zeker al een week, en er wordt niets ingesproken op mijn voice mail, het bellen duurt ook maar zeer kort.
Ik kan deze  nummers ook niet terugvinden in de witte gids.

Kan iemand bevestigen dat deze nummers "verdacht" zijn ???

Hartelijke dank voor hulp in deze.

Vriendelijke groet,

Ferna 

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

04 jul 2018, 10:45

Heb ik ook soms, Ferna.

Als je dat nummer intikt op Google, ontdek je vlug dat je niet de enige bent .
Ik heb wel nummerherkenning en neem nooit meteen een onbekend nr. op .

Als je een tijdje negeert, houdt het vanzelf op .

Geen zorg ; geniet maar van 't zalig weertje :-)

Grtjs

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 jul 2018, 10:49

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 jul 2018, 10:55

Komt het voor op vaste tijdstippen?
Kan zijn dat het een bel computer is die je nummer heeft vastgehouden.
Je kan je allereerst opgeven voor het Bel-me-niet-register.
Het kunnen ook inbrekers zijn die willen nagaan of er iemand thuis is of niet.
U kunt aan de Ombudsdienst voor Telecommunicatie vragen om de identiteit van de oproeper na te gaan.
Die ombudsdienst start alleen een onderzoek als de feiten vast lijken te staan en als u precieze datums en tijdstippen van de oproepen bezorgt.

Er wordt u dan gevraagd om een formulier in te vullen  waarop u de precieze data en uren van de oproepen dient te noteren EN DIT FORMULIER TE ONDERTEKENEN.
De dienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren als de oproepen gebeurd zijn vanuit een ander land, en soms ook niet als de beller een gsm met een voorafbetaalde kaart gebruikt.

Hieronder de site van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

04 jul 2018, 11:19

Angst is nooit een goede raadgever !

Alert zijn; meteen inhaken als je 't niet vertrouwt en zeker nooit gegevens doorspelen.

En... Voor niets gaat de zon op !

Ik vraag me trouwens af of dat melden iets oplevert .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 jul 2018, 12:21

Wiana; iedereen doet er van wat hij wil melden of niet , is maar een voorstel .

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

04 jul 2018, 12:29

wardje schreef:Wiana; iedereen doet er van wat hij wil melden of niet , is maar een voorstel .
Jaja, natuurlijk, wardje :) Een prima voorstel  !

Het was alleen een bedenking van me .

Grtjs
Gast

04 jul 2018, 14:44

Ik neem nooit op als het nummer me niet bekend is ( en dus niet in mijn "telefoonboek" staat ). Ze moeten zich maar na de piep kenbaar maken met een voicemail , en dan pas komt het in mijn boekske :)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

04 jul 2018, 14:59

pcekspeer schreef:Je vertelt niet welke provider je gebruikt...
Dat heeft daar niets mee te maken, knuppel.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

04 jul 2018, 15:12

The Spirit of Flanders schreef:Ik neem nooit op als het nummer me niet bekend is [...]
Nog zo'n angsthaas, tss! Ik neem altijd de telefoon op, is het een aanbod voor een Russische bruid of een erfenis van een Nigeriaanse onderkoning met een miljoenenerfenis amuseer ik mij rot, ze haken nog sneller in dan Ollandse kiekens van een of ander call center. Die heb ik eerst wel verrot gescholden puttend uit mijn rijk vocabularium, idem voor die van de boekskes à la Knack of de armlastige kleindochter van een gewezen wielrenner.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 jul 2018, 19:20

Melden helpt wel.
Mijn provider heeft mee met mij gezocht naar de oplossing en die is uit de bus gekomen.
Ik zit nog altijd met de vastgepinde voicemail nummer van mijn vorige provider.
Bij tijd en wijle verschijnt dus dat nummer.
Nu weet ik wat het is.

Je kan slecht varen door een onbekend nummer niet op te nemen.
Ziekenhuizen onder andere hebben geen nummerherkenning.
Soms wordt je gebeld in verband met het verzetten van een afspraak.

Als ik niet dadelijk aangesproken word, dan verbreek ik de verbinding.
Je hoort trouwens dadelijk wanneer je door een callcenter gebeld wordt.
Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen. 

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

04 jul 2018, 22:34

Mijn dank voor de talrijke reactie en tips..
Mijn provider is Telenet, de telefoontjes krijg ik verspreid over de dag binnen.
Ik heb vandaag toch eens opgenomen en Hallo gezegd; geen reactie van de andere kant.
Ik ga morgen eens contact opnemen met Telenet, met de vraag of ze de oproepen kunnen blokkeren; het wordt een beetje vervelend  :oops:

Als 't opgelost geraakt laat ik wel wat van mij horen.

Nogmaals mijn dank.


Vriendelijke groet,

Ferna
Gast

04 jul 2018, 23:37

Helena van Troje schreef:Melden helpt wel.
Mijn provider heeft mee met mij gezocht naar de oplossing en die is uit de bus gekomen.
Ik zit nog altijd met de vastgepinde voicemail nummer van mijn vorige provider.
Bij tijd en wijle verschijnt dus dat nummer.
Nu weet ik wat het is.

Je kan slecht varen door een onbekend nummer niet op te nemen.
Ziekenhuizen onder andere hebben geen nummerherkenning.
Soms wordt je gebeld in verband met het verzetten van een afspraak.

Als ik niet dadelijk aangesproken word, dan verbreek ik de verbinding.
Je hoort trouwens dadelijk wanneer je door een callcenter gebeld wordt.
Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen. 
In het verleden legde ik de hoorn gewoon naast het toestel. Ze lullen er dan maar op los , maar hun kosten lopen ook op en dat hebben ze niet graag. :) Het hielp in elk geval , geen tweede telefoon meer van de beller gehad.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 jul 2018, 00:11

Helena van Troje schreef: Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen. 
Een "scherp" fluitje?
Om mee in hun trommelvliezen te prikken?
:wink:
Ondank is 's werelds loon

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 jul 2018, 01:23

zoiets ja maiordomus