Verdacht telefoonnummer ??
-
Ferna - Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
- Locatie: Aan zee
Hallo,
Ik wordt constant gebeld door de nummers 027078695, en 024498985 en om een of andere reden vertrouw ik dat niet; ik neem dus niet op.
Het gebel duurt zeker al een week, en er wordt niets ingesproken op mijn voice mail, het bellen duurt ook maar zeer kort.
Ik kan deze nummers ook niet terugvinden in de witte gids.
Kan iemand bevestigen dat deze nummers "verdacht" zijn ???
Hartelijke dank voor hulp in deze.
Vriendelijke groet,
Ferna
Ik wordt constant gebeld door de nummers 027078695, en 024498985 en om een of andere reden vertrouw ik dat niet; ik neem dus niet op.
Het gebel duurt zeker al een week, en er wordt niets ingesproken op mijn voice mail, het bellen duurt ook maar zeer kort.
Ik kan deze nummers ook niet terugvinden in de witte gids.
Kan iemand bevestigen dat deze nummers "verdacht" zijn ???
Hartelijke dank voor hulp in deze.
Vriendelijke groet,
Ferna
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
- Locatie: Brugge
Heb ik ook soms, Ferna.
Als je dat nummer intikt op Google, ontdek je vlug dat je niet de enige bent .
Ik heb wel nummerherkenning en neem nooit meteen een onbekend nr. op .
Als je een tijdje negeert, houdt het vanzelf op .
Geen zorg ; geniet maar van 't zalig weertje
Grtjs
Als je dat nummer intikt op Google, ontdek je vlug dat je niet de enige bent .
Ik heb wel nummerherkenning en neem nooit meteen een onbekend nr. op .
Als je een tijdje negeert, houdt het vanzelf op .
Geen zorg ; geniet maar van 't zalig weertje
Grtjs
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
- Locatie: 3530 houthalen limburg
Je vertelt niet welke provider je gebruikt...
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -oproepen/
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ms-en.html
https://www.vlaanderen.be/nl/werk/consu ... onoproepen
http://www.lokalepolitie.be/5427/vragen ... tegen-doen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -oproepen/
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ms-en.html
https://www.vlaanderen.be/nl/werk/consu ... onoproepen
http://www.lokalepolitie.be/5427/vragen ... tegen-doen
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
Komt het voor op vaste tijdstippen?
Kan zijn dat het een bel computer is die je nummer heeft vastgehouden.
Je kan je allereerst opgeven voor het Bel-me-niet-register.
Het kunnen ook inbrekers zijn die willen nagaan of er iemand thuis is of niet.
U kunt aan de Ombudsdienst voor Telecommunicatie vragen om de identiteit van de oproeper na te gaan.
Die ombudsdienst start alleen een onderzoek als de feiten vast lijken te staan en als u precieze datums en tijdstippen van de oproepen bezorgt.
Er wordt u dan gevraagd om een formulier in te vullen waarop u de precieze data en uren van de oproepen dient te noteren EN DIT FORMULIER TE ONDERTEKENEN.
De dienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren als de oproepen gebeurd zijn vanuit een ander land, en soms ook niet als de beller een gsm met een voorafbetaalde kaart gebruikt.
Hieronder de site van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
Kan zijn dat het een bel computer is die je nummer heeft vastgehouden.
Je kan je allereerst opgeven voor het Bel-me-niet-register.
Het kunnen ook inbrekers zijn die willen nagaan of er iemand thuis is of niet.
U kunt aan de Ombudsdienst voor Telecommunicatie vragen om de identiteit van de oproeper na te gaan.
Die ombudsdienst start alleen een onderzoek als de feiten vast lijken te staan en als u precieze datums en tijdstippen van de oproepen bezorgt.
Er wordt u dan gevraagd om een formulier in te vullen waarop u de precieze data en uren van de oproepen dient te noteren EN DIT FORMULIER TE ONDERTEKENEN.
De dienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren als de oproepen gebeurd zijn vanuit een ander land, en soms ook niet als de beller een gsm met een voorafbetaalde kaart gebruikt.
Hieronder de site van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
Ik neem nooit op als het nummer me niet bekend is ( en dus niet in mijn "telefoonboek" staat ). Ze moeten zich maar na de piep kenbaar maken met een voicemail , en dan pas komt het in mijn boekske
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Nog zo'n angsthaas, tss! Ik neem altijd de telefoon op, is het een aanbod voor een Russische bruid of een erfenis van een Nigeriaanse onderkoning met een miljoenenerfenis amuseer ik mij rot, ze haken nog sneller in dan Ollandse kiekens van een of ander call center. Die heb ik eerst wel verrot gescholden puttend uit mijn rijk vocabularium, idem voor die van de boekskes à la Knack of de armlastige kleindochter van een gewezen wielrenner.The Spirit of Flanders schreef:Ik neem nooit op als het nummer me niet bekend is [...]
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Melden helpt wel.
Mijn provider heeft mee met mij gezocht naar de oplossing en die is uit de bus gekomen.
Ik zit nog altijd met de vastgepinde voicemail nummer van mijn vorige provider.
Bij tijd en wijle verschijnt dus dat nummer.
Nu weet ik wat het is.
Je kan slecht varen door een onbekend nummer niet op te nemen.
Ziekenhuizen onder andere hebben geen nummerherkenning.
Soms wordt je gebeld in verband met het verzetten van een afspraak.
Als ik niet dadelijk aangesproken word, dan verbreek ik de verbinding.
Je hoort trouwens dadelijk wanneer je door een callcenter gebeld wordt.
Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen.
Mijn provider heeft mee met mij gezocht naar de oplossing en die is uit de bus gekomen.
Ik zit nog altijd met de vastgepinde voicemail nummer van mijn vorige provider.
Bij tijd en wijle verschijnt dus dat nummer.
Nu weet ik wat het is.
Je kan slecht varen door een onbekend nummer niet op te nemen.
Ziekenhuizen onder andere hebben geen nummerherkenning.
Soms wordt je gebeld in verband met het verzetten van een afspraak.
Als ik niet dadelijk aangesproken word, dan verbreek ik de verbinding.
Je hoort trouwens dadelijk wanneer je door een callcenter gebeld wordt.
Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen.
-
Ferna - Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
- Locatie: Aan zee
Mijn dank voor de talrijke reactie en tips..
Mijn provider is Telenet, de telefoontjes krijg ik verspreid over de dag binnen.
Ik heb vandaag toch eens opgenomen en Hallo gezegd; geen reactie van de andere kant.
Ik ga morgen eens contact opnemen met Telenet, met de vraag of ze de oproepen kunnen blokkeren; het wordt een beetje vervelend
Als 't opgelost geraakt laat ik wel wat van mij horen.
Nogmaals mijn dank.
Vriendelijke groet,
Ferna
Mijn provider is Telenet, de telefoontjes krijg ik verspreid over de dag binnen.
Ik heb vandaag toch eens opgenomen en Hallo gezegd; geen reactie van de andere kant.
Ik ga morgen eens contact opnemen met Telenet, met de vraag of ze de oproepen kunnen blokkeren; het wordt een beetje vervelend
Als 't opgelost geraakt laat ik wel wat van mij horen.
Nogmaals mijn dank.
Vriendelijke groet,
Ferna
In het verleden legde ik de hoorn gewoon naast het toestel. Ze lullen er dan maar op los , maar hun kosten lopen ook op en dat hebben ze niet graag. Het hielp in elk geval , geen tweede telefoon meer van de beller gehad.Helena van Troje schreef:Melden helpt wel.
Mijn provider heeft mee met mij gezocht naar de oplossing en die is uit de bus gekomen.
Ik zit nog altijd met de vastgepinde voicemail nummer van mijn vorige provider.
Bij tijd en wijle verschijnt dus dat nummer.
Nu weet ik wat het is.
Je kan slecht varen door een onbekend nummer niet op te nemen.
Ziekenhuizen onder andere hebben geen nummerherkenning.
Soms wordt je gebeld in verband met het verzetten van een afspraak.
Als ik niet dadelijk aangesproken word, dan verbreek ik de verbinding.
Je hoort trouwens dadelijk wanneer je door een callcenter gebeld wordt.
Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Een "scherp" fluitje?Helena van Troje schreef: Je kan ook een scherp fluitje gebruiken dan zullen ze je ook niet lang meer lastig vallen.
Om mee in hun trommelvliezen te prikken?
Ondank is 's werelds loon